Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Mislim da su proizvođači motora došli do toga da ih nepotrebno komplikuju, zbog možda neke marginalne koristi. Tzv. "overengineering" i "diminishing returns". Slično se dešava sa elektronikom već 15+ godina. Ponekad naprave i nešto stvarno korisno, ali većina novih stvari je nepotrebna komplikacija.
Pretpostavljam da je poenta novih motora manja potrošnja? Koliko će to biti? 1-2% ? Novi avioni troše manje, ali prvo što su lakši zbog novih materijala, drugo što su i na njima primenjene mnoge inovacije. Jesu zaslužni i motori, ali pitanje je koliko se efikasnosti još može izvući iz njih.
Koliko cena goriva uopšte utiče na cenu avionske karte? Danas je gorivo prilično jeftino. Zamislite kako je bilo tokom prve naftne krize sredinom 1970-ih (kad je na inicijativu Irana formiran OPEC), pa su opet svi ćerali svoje 747-ice (u Americi masovno čak i u domaćem saobraćaju), 727-ice, DC-9, i mnoge, mnoge još starije avione sa još većom potrošnjom.
Pretpostavljam da je poenta novih motora manja potrošnja? Koliko će to biti? 1-2% ? Novi avioni troše manje, ali prvo što su lakši zbog novih materijala, drugo što su i na njima primenjene mnoge inovacije. Jesu zaslužni i motori, ali pitanje je koliko se efikasnosti još može izvući iz njih.
Koliko cena goriva uopšte utiče na cenu avionske karte? Danas je gorivo prilično jeftino. Zamislite kako je bilo tokom prve naftne krize sredinom 1970-ih (kad je na inicijativu Irana formiran OPEC), pa su opet svi ćerali svoje 747-ice (u Americi masovno čak i u domaćem saobraćaju), 727-ice, DC-9, i mnoge, mnoge još starije avione sa još većom potrošnjom.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
“Bore se” da skrate vreme starta
Turski avion vanredno sleteo na "Teslu", pozlilo pilotu
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... o%20pilotu
Sto bih voleo da vidim izvestaj ZASTO JE POZLILO PILOTU, al se bojim da to nikad necemo saznati
Turski avion vanredno sleteo na "Teslu", pozlilo pilotu
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... o%20pilotu
Sto bih voleo da vidim izvestaj ZASTO JE POZLILO PILOTU, al se bojim da to nikad necemo saznati
Re: Vazduhoplovi
Pre nekog vremena sam slusao kapetana sa Busa koji je trebao da leti iz Stambola za Madrid, prvo sa CEO avionom, a zatim su mu zamenili avion i sa NEO-m je planirano rutno gorivo bilo skoro dve tone manje.snork je napisao: ↑24 Nov 2017, 13:57Mislim da su proizvođači motora došli do toga da ih nepotrebno komplikuju, zbog možda neke marginalne koristi. Tzv. "overengineering" i "diminishing returns". Slično se dešava sa elektronikom već 15+ godina. Ponekad naprave i nešto stvarno korisno, ali većina novih stvari je nepotrebna komplikacija.
Pretpostavljam da je poenta novih motora manja potrošnja? Koliko će to biti? 1-2% ? Novi avioni troše manje, ali prvo što su lakši zbog novih materijala, drugo što su i na njima primenjene mnoge inovacije. Jesu zaslužni i motori, ali pitanje je koliko se efikasnosti još može izvući iz njih.
Koliko cena goriva uopšte utiče na cenu avionske karte? Danas je gorivo prilično jeftino. Zamislite kako je bilo tokom prve naftne krize sredinom 1970-ih (kad je na inicijativu Irana formiran OPEC), pa su opet svi ćerali svoje 747-ice (u Americi masovno čak i u domaćem saobraćaju), 727-ice, DC-9, i mnoge, mnoge još starije avione sa još većom potrošnjom.
Mislim da su rekli da je CFM LEAP stedljiviji oko 15% od standardnog CFMa, i ovo mi je delovalo malo preuvelicano (a mozda i nije ako mu je standardni TRIP fuel do Spanije oko 8-8,5 tona).
Menadzeri govore jezikom velikih brojki. ''Koliko cemo ustedeti godisnje na nivou cele flote?''. Govorim o kompanijama od 50 aviona pa na vise (ne o liderima tipa Er Srbija).
Kod nas je to dovelo da se tepih u avionu zameni duplo tanjim (i laksim), da se od 4 rerne iz prednjeg i zadnjeg bifea izvade tri, a da se sa pomocnog sedista u kokpitu (jump seat) skine jastucic za sedenje i pojas za vezivanje (cime je sediste postalo neupotrebljivo).
Neki momcic sto sedi za kompjuterom je izracunao koliko ce se ustedeti goriva ako se skine jastuk i pojas (cca. 1,5kg) na 80 aviona, na 6 letova dnevno, na 365 dana....
Sledece sto ocekujem je limitiranje tezine posade i prtljaga za posadu.
Inace - da, besmisleno je jer je cena goriva odavno mnogo niza nego ocekivana.
Re: Vazduhoplovi
Stjuardese lidera u regionu su već jako mršave.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Samo da ne počnu da naplaćuju putnicima po masi.
Re: Vazduhoplovi
Tada najebasmo
Re: Vazduhoplovi
Mislim da sam čuo da su takvo plaćanje uvele neke američke kompanije, ali onim ekstra debelim. Tj. debelim za američka merila.
Re: Vazduhoplovi
Pa najveći problem je što im je realno potrebno bar 2 mesta da sednu - čisto prosto prostorno. I posle pričaju o diskriminaciji
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
https://flyfromnis.blogspot.de/2017/11/ ... e.html?m=1
Avion nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia sleteo je danas na niški aerodrom nešto posle pola 12 na redovnoj liniji Štutgart - Beograd. što je ujedno i prvo alternativno sletanje u ovoj zimskoj sezoni.
Avion tipa Erbas A319 (reg.oznake YU-APF) na letu broj JU341 zbog nemogućnosti da sleti na pistu beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" sleteo je na aerodrom "Konstantin Veliki". Kako portal "Fly from Niš" nezvanično saznaje, do alternacije je došlo nakon što je avion Turkish Airlines-a na redovnoj liniji Istanbul - Frankfurt prinudno sleteo na pistu beogradskog aerodroma zbog toga što je pilotu iznenada pozlilo.
Inače u tom trenutku nekoliko aviona Air Serbia su se nalazila u zoni za sletanje, ali kako je došlo do vandrednog događaja samo je avion iz Štutgarta koristio Niš kao alternaciju, dok su avioni na liniji iz Zagreba i Ciriha koristili Osijek odnosno Temišvar kao alternativni aerodrom.
Ovo je prvi put da je u Niš sleteo avion tipa Erbas A319 nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia sleteo na aerodrom "Konstantin Veliki" još od osnovanje ove avio-kompanije 2013.godine. Do sada su Niš kao alternativni aerodrom u proteklom periodu koristili avioni još iz JAT-ove flote tipa ATR i Boing.
Avion nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia sleteo je danas na niški aerodrom nešto posle pola 12 na redovnoj liniji Štutgart - Beograd. što je ujedno i prvo alternativno sletanje u ovoj zimskoj sezoni.
Avion tipa Erbas A319 (reg.oznake YU-APF) na letu broj JU341 zbog nemogućnosti da sleti na pistu beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" sleteo je na aerodrom "Konstantin Veliki". Kako portal "Fly from Niš" nezvanično saznaje, do alternacije je došlo nakon što je avion Turkish Airlines-a na redovnoj liniji Istanbul - Frankfurt prinudno sleteo na pistu beogradskog aerodroma zbog toga što je pilotu iznenada pozlilo.
Inače u tom trenutku nekoliko aviona Air Serbia su se nalazila u zoni za sletanje, ali kako je došlo do vandrednog događaja samo je avion iz Štutgarta koristio Niš kao alternaciju, dok su avioni na liniji iz Zagreba i Ciriha koristili Osijek odnosno Temišvar kao alternativni aerodrom.
Ovo je prvi put da je u Niš sleteo avion tipa Erbas A319 nacionalnog avio-prevoznika Air Serbia sleteo na aerodrom "Konstantin Veliki" još od osnovanje ove avio-kompanije 2013.godine. Do sada su Niš kao alternativni aerodrom u proteklom periodu koristili avioni još iz JAT-ove flote tipa ATR i Boing.
Re: Vazduhoplovi
A zašto zbog neplaniranog sletanja turskog aviona, ne smeju da sleću ostali? Mislim, čoveku je pozlilo, avion je normalno sleteo, nije ostao preprečen na pisti? Čak i da je u pitanju bila otmica aviona, ne vidim razlog da preusmere sav saobraćaj?
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Možda zbog vozila hitnih službi?
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
A Batajnica...
123
123
Re: Vazduhoplovi
Taj (još) nema infrastrukturu za putničke avione i putnike. Verovatno ne bi mogli ni da izađu iz aviona, a o pasoškoj/carinskoj kontroli da ne govorimo.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Imaju viljuskare na Bataji. Imaju i lpo poljance za po lepom vremenu a migu i u neki hangar da ih zguraju po kijametu. ;-)
Sent from my SONY Experia mobile
Sent from my SONY Experia mobile
Re: Vazduhoplovi
Sa kopilotove strane nema volan za taksiranje po zemlji. Ako neka verzija i ima volan, kopilot nema ovlastenje da taksira.
Zbog toga je procedura da ostane na pisti i saceka push back da ga odveze na platformu.
Cim nije mogao da taksira, znaci da je kapetan bio totalno neupotrebljiv. Zato i rekoh, voleo bih da objave sta je uzrok.
Ipak, piloti koji prolaze bar jednom godisnje medicinsku proveru, u takvom stanju lete iznad nasih glava.