Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8761
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 21 Avg 2017, 13:06

https://www.youtube.com/watch?v=A6536JMmHts

Interesantan dokumentarac. Prati easyJet i njihove pilote koji prolaze obuku i to.

zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 21 Avg 2017, 13:07

Pre 2-3 godine je jedan clan foruma, koji dugo ne posecuje ovo mesto, a dok sam pisao kako ce Er Srbija da nam zavrne usi vise od JATa, pokusao da mi doskoci trazeci da mu objasnim kako to mogu da tvrdim.
Sa obzirom da nisam ekonomista, nisam imao sta da odgovorim.

Evo sta danas pise Branko Dragas:

https://www.google.com.tr/amp/www.kurir ... nkrotirala

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 » 21 Avg 2017, 13:28

zuzu ovaj clanak je totalna budalastina.
Ne znam kako posluje AS, ali ovo sto ovaj lik prica je besmislica i spinovanje. Na pocetku kritikuje KPMG kako su zabaskarili izvestaj i izmrvili ga da bude nejasan a onda on to kroz ceo svoj tekst radi, pride verujem da svesno brka pojmove i mesa babe i zabe cineci situaciju spektakularnom.
KPMG (inace uspeli su da promase i ime ove svetski poznate kompanije, toliko o strucnom clanku) nije neka lokalna burazerska firmica koja ce za klijente da steluje izvestaje kako im odgovara vec jedna od najpriznatijih firmi u svetu u ovoj oblasti, po defaultu njihov izvestaj vredi mnogo vise od nekog trabunjanja Branka Dragasa, ko kod da je.

Na kraju krajeva nije smak sveta ni ako nacionalni avioprevoznik gubi neke pare jer ima veliki pozitivan uticaj na zemlju, ne moze se to tako prosto gledati. Ne znam kakva je situacija za AS kakvi zakoni vaze za Srbiju ali generalno ne moze drzava da subvencionise avioprevoznika inace bi dobili packu od Evrope.

Izuzimajuci finansije, cinjenica je da AS radi jako dobar posao prethodnih godina. Avioni su u odlicnom satnju (sem kad ne ulete stari Boeing-zi), usluga je generalno odlicna, letovi tacni, Srbija je sve bolje povezana sa svetom, ostavruju dobar imidz i kod stranih putnika, avioni su sve puniji, sve u svemu tu im se nema sta mnogo zameriti.

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od igor_harris » 21 Avg 2017, 13:40

Ne bih ni ja nista zamerao da ne placam porez i dalje ovoj zemlji.
AS dobije 40 miliona subvencija a zaradi 800 hiljada evra. Pa onaj sto drzi kafic na adi godisnje zaradi toliko i to bez subvencija.
edit:
Karikiram, ali ta cifra je za mnoge znanto manje firme lako dostizna.
Primera radi, nasi fudbalski klubovi zaradjuju mnogo vise a od drzave dobijaju mnogo manje.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19279
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 21 Avg 2017, 14:10

AS postoji da bi neki ispumpavali naše pare i prebacivili ih Arapima.

zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 21 Avg 2017, 14:19

"ovaj lik":

http://www.dragas.biz/branko-draga-biografija/

Ne znam zasto, ali mi se cini sasvim u redu.

"Avioni su u odlicnom satnju (sem kad ne ulete stari Boeing-zi), usluga je generalno odlicna, letovi tacni, Srbija je sve bolje povezana sa svetom, ostavruju dobar imidz i kod stranih putnika, avioni su sve puniji, sve u svemu tu im se nema sta mnogo zameriti." :rofl: :rofl: :rofl:

Sta mislis da je radio stari Boing na letu iz Bazela, nego menjao Erbas koji je u "odlicnom stanju"? :mrgreen:

Bez ljutnje, mislim da o stanju aviona ne znas apsolutno nista.

Misljenja putnika:

"with unacceptable attitude"
"never choose Air Serbia in future"
"one of my worst experiences"
"24 hour delay"
"poor cabin crew service"
"8 hour delay, no communication"
"they lost our luggage"
"horrible service recovery"
"don't get fooled by low price"
"unprofessional handling of a delay"
"are always late"
"not come back to this airline"
"Air Serbia didn't want to help us"
"The food was very bad service was bad"

(izvor: Skytrax)

i td., i td....

I bez ljutnje, zvucis kao bot.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 » 21 Avg 2017, 14:29

Bez ljutnje, ali odavno je jasno da imas pik na AS i svaku priliku da ih ocrnis ces iskoristiti, sta imas sa njima ne znam...

Da li si realan za misljenja putnika, uzeo si i kopirao lose komentare, pretpostavljam da za druge kompanije neces naci i lose komentare medju raznim drugim?

Za avion, ebem mu misa ako treba neko da ti objasnjava, prvi put u istoriji vazduholovstva pretpostavljam da se desio kvar na avionu pa se salje zamenski?

Opet ti kazem, lik nema pojma sta pise, lupeta i izvrce cinjenice, verovatno namerno, i on ocigledno ima neki problem sa njima...

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21098
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 21 Avg 2017, 14:34

Daleko od idealnog, ali sa većinom zvučnih evropskih kompanija sam imao i prijatnih i neprijatnih događaja. Nema razloga za pohvalu, ali ni za kritiku. Generalno jeste pozitivno da do nekih gradova danas može da se stigne za prihvatljivu cifru, direktno, a nije moglo barem 10 godina otkad intenzivno letim.

Ogromna je razlika da li do nekog grada letim sa 1 avionom i 2h i 40 minuta, ili menjam dva aviona u 8 ili više sati, pogotovo ako vucaram sa sobom celu porodicu. Pritom je AS jedan od tri najjeftinija avioprevoznika prema SkyScanner.

Kakva god da je politička pozadina, nama koji putujemo znači. Iskreno, prihvatio bih i goru uslugu samo da imam što više direktnih letova. Zabole me za sendvič u avionu ili van aviona, umem i sam da stavim šunku između dve kriške leba.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 » 21 Avg 2017, 14:39

Ta stvar sa direktnim letovima i dobrom povezanoscu je mnogo ozbiljnija nego sto deluje. Zato i kazem da je OK na nekim letovima cak i da gube pare (ako drzava moze da im pokrije). Da li je let do NY profitabilan? Nije mnogo bitno, treba da postoji.

Iz prve ruke znam za dve Ch kompanije koje su zelele da otvore kancelarije na nasim prostorima, neka servisna podrska, web shopovi, outsorcing i sl... Odabrali BG posle poredjenja sa Zagrebom iz jednog jedinog razloga, BOLJA POVEZANOST sa Cirihom!!! Iz Ciriha za BG 3-4 leta na dan, sjani termini, lagano odes ujutru vratis se uvece, ides kad hoces. Kad letim za Zagreb kod klijenata 1-2 leta na dan, losi termini , leti propelerac, ne moz uklopiti sve u jedan dan da ga ebes.

S druge strane koliko turista ce samo doci ako postoji dobra konekcija koji ne bi dosli inace.

Korisnikov avatar
Cica Maca
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca » 21 Avg 2017, 14:44

H4wkeye je napisao:Ti Avioletovi avioni su oko 30g stari, jeste da rade ali proslo im vreme vec.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Najstariji 737-300 u staroj jatovoj floti je bio YU-ANF, isporucen 15.08.1985. MSN 23330. To je bio prvi klasik u Evropi, da, JAT je koristio 300 cak i pre luftike!!! Vise ga nema, isecen je. 


Sto se presurizacije tice, clasici su imali isti sistem kao i 200, mnogo humaniji sistem. Sve do tragedije sa heliosom, boing je prodavao taj sistem i kao rezervni deo. Koliko se ja secam, od prvog dana je sistem za presurizaciju bio sistem sa najvise casova odrzavanja, redovnog/vanrednog. Da taj problem resi, posle heliosa, boing sada prodaje kao rezervni upravljacki panel isti koji je i na NG. Naravno, sto da ne kad je isti sistem koji je na NG bio i na klasiku.


Zato, kad god mogu da biram, biram let sa basicem, presurizacija je mnogo humanija nego na 737. 



Sent from my SONY Experia mobile

Slika

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 21 Avg 2017, 14:59

Laki021 je napisao:
21 Avg 2017, 14:29
Za avion, ebem mu misa ako treba neko da ti objasnjava, prvi put u istoriji vazduholovstva pretpostavljam da se desio kvar na avionu pa se salje zamenski?
Opet ti kazem, lik nema pojma sta pise, lupeta i izvrce cinjenice, verovatno namerno, i on ocigledno ima neki problem sa njima...
Laki, meni kum radi u JAT Tehnici. Nemoj me terati da piskarama kakvi su im Airbusevi. Nemoj me terati da pišem da im Air Serbia NIŠTA ne plaća. Znači, NE PLAĆA održavanje aviona JAT Tehnici. Dižu ih u 3 ujutru da spreme Airbus koji se pokvario peti put tog dana. Airbus održavati spram Boeinga je tugica za osoblje. Da ne govorim šta se sve dešava sa ovim letom za Njujork. Mislim na sam avion i njegove kvarove. Jednim avionom držiš liniju na kojoj moraš imati 75% popunjenosti da bi uopšte pokrio troškove. Mislim da zuzazu zna šta su uradili pilotima i posadama. Neki od nas imaju uvid na to ličnim poznanstvima sa iskusnim JAT-ovim kapetanima. Nije ni JAT bio bog-otac, al ovi su arapski đavoli u najgorem obliku. Ovo je samo privid i ništa više, koji će se raspasti u sekundi čim gazda odluči tako (pogledaj Air Berlin).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 21 Avg 2017, 15:01

@Laki, nemam ja sa AS nista. Nemam vise ni sa JATom. JAT nije valjao, ali je zlato za ove sada (samo sto se cini sve da se propusti AS sakriju, a pre gasenja JATa je sve radjeno da se isti dobrano opljune i obezvredi). Sve dobro treba da se pohvali, a sve lose da se pokudi. Nemam NI JEDAN RAZLOG da hvalim AS.

Izvukao jesam negativne komentare, i to je jasno kao dan. Da pokazem da nije sve sjajno. A negativnih komentara ima vise nego pozitivnih. Ja da sam neko 00 u firmi, dobro bih se zamislio nad utiscima "gostiju" (kako odvratan naziv).

@Cica Maca, presurizacija na 737 Classic jeste "humanija" u smislu da je kabina penjala manjim rejtom i da je postojao mod kojim se fino mogao stelovati rejt penjanja ili spustanja kabine. Kod NG je modernija kontrolna tabla, a kabina penje samo jednim rejtom koji je veliki, i zato neprijatan po putnika, a ne postoji ni fino podesavanje. Ovaj drugi sistem (NG) je mnogo pouzdaniji od starog i ako je za putnika neprijatniji.

EDIT: @cozmo je postovao u isto vreme, prakticno isto sto i ja govorim.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19279
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 21 Avg 2017, 15:15

Arapi imaju svoju firmu za održavanje, ne znam tačno kako su podeljeni po tipovima aviona, mislim da je ATR i Boeing ostao u Tehnici a AirBus kod njih.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Vazduhoplovi

Post od Floyd » 21 Avg 2017, 15:23

Jeste AS krš kompanija iza koje stoji sumnjiva priča ali koja je alternativna ako bi propali?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21098
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 21 Avg 2017, 15:26

Nema alternative za brdo destinacija.

Naravno da je upitna profitabilnost, jer da su svi ti letovi toliko profitablni, i pre AS bi velike kompanije imale takve letove, međutim nisu ih nikad uvele. Drvlje i kamenje ovde čitam po AS, ali niko iz ugla putnika iz Srbije, koje treba da nekoliko puta godišnje otputuje negde. Umesto agonije i presedanja imam direktan let, za manje para.

Nadam se da će da potraju, u kakvom god obliku.

Odgovori