Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer » 07 Okt 2017, 17:54

snork je napisao:
07 Okt 2017, 17:28
Mene više zanima šta vojni piloti imaju u svom "koferu". :D Pištolj, nož, malu radio stanicu... možda signalne baklje... još nešto? Ima li išta od hrane, ili to moraju da ulove sami? :)
To zavisi od toga da li je Kopneno ili Pomorsko vazduhoplovstvo, jel tako(?) - tako je(!) :mrgreen:
Normalno da mora imati bar litar vode (ne voTke, već voDe) i "suve smokve" tj. super-koncentrovanu suvu hranu u hermetičkom pakovanju za bar 2-3 dana i paket prve pomoći (ono: seci uši - krpi dupe) :mrgreen:
Najvažnija stvar je ipak "lokator" (to je jedna mala spravica koja viče "ooovdee saaam").

P.S.
Uf bre, što me neće ovaj zadnji link i precizno pozicioniranje vremena.
Poslednja izmena od maxer u 07 Okt 2017, 18:19, izmenjeno 6 puta ukupno.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od grujicd » 07 Okt 2017, 18:04

Ruski astronauti su nosili pištolj, za slučaj da slete u Sibir, da se brane od zveri.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/TP-82

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer » 07 Okt 2017, 18:22

Ja ipak mislim da je to bilo samo za slučaj ako ih napastvuju vanzemljaci :mrgreen: (isto što i vanzemaljci ali malo preciznije) :dobarvic: ... da imaju s`očim da se ubiju posle bliskog susreta 4 vrste, jer kako da žive od sramote :delete:

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 07 Okt 2017, 19:36

snork je napisao:
07 Okt 2017, 17:28
Motor br. 3 kao da se opasno približava zemlji?. Ne vidi se lepo zbog optičke varke, odnosno odraza motora na vlažnoj površini piste. Srećom pa A380 ima veliki ugao diedra koji čine krila, pa su i unutrašnji motori prilično izdignuti od zemlje. Inače su mi ovakvi avioni, sa izraženim pozitivnim uglom diedra lepši od skroz ravnih krila. Ili ne daj bože onih sa negativnim diedrom, kao što Rusi preferiraju - čak i kada je niskokrilac, a pogotovo ako je visokokrilac kao npr. Il-76. Pa mu onda još zveknu i T rep. Ne zbog motora (nisu nazad, već pod krilima), nego zato što bi visoko krilo zaklanjalo opstrujavanje vazduha oko niskog repa. Ne sumnjam da su letne karakteristike odlične, ali izgled je katastrofa. Mada i Ameri za velike transportne avione preferiraju T rep.

Geza je napisao:
06 Okt 2017, 15:44
Šta svaki pilot ima u svom koferu
http://mondo.rs/a1046407/Magazin/Travel ... erima.html
Mene više zanima šta vojni piloti imaju u svom "koferu". :D Pištolj, nož, malu radio stanicu... možda signalne baklje... još nešto? Ima li išta od hrane, ili to moraju da ulove sami? :)
Ovo sta mora da ima u torbi su se nalupetali (ili taj majstor sto mora da blogerise takve gluposti).




Slika

Slika

Pre neki dan u Moskvi...
Odavno ga nisam video. Lepo mu stoji negativan dijedar, al sto smrdi iza njega.... Kao da ne ide na jet fuel.

Gledao sam snimak Erbasa vise puta. Vetar je sa desne strane, vidi se po uglu ispravke u vetar.

A380 je super tezak avion sto znaci i stabilan u prilazu. Ono sto ljulja npr 737, ne moze da pomeri A380.
Vidi se da nema ni udare vetra, niti mu je velika korekcija vetra.
Takodje se pre sletanja vide veliki otkloni kormila pravca sto znaci da se pilot "nogata" (kormilom se komanduje nogama).
Posle sletanja, vetar bi zbog dejstva na rep okrenuo avion jos vise u desno, a avion je otisao u levo.
Rekao bih da je ovde bilo dosta nekontrolisanog nogatanja.
Kakav su rodeo imali putnici u repu, na ovolike otklone levo - desno, to samo oni znaju.

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Vazduhoplovi

Post od superboss » 07 Okt 2017, 19:41

Ne odgovori mi ti na pitanje: koliko je motora mora da radi minimalno da bi recimo četvoromotorni avion sleteo realtivno normalno?

Da li je jedan dovoljan?
What i do for the livin'? I live for the livin'.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 07 Okt 2017, 20:01

Nisam shvatio da je upuceno meni.

Kod 4 motora prica je malo drugacija nego kod dva jer 4 motorac ima tzv "kriticni motor".

Kod A380 prica se komplikuje jer spoljni motori nemaju rivers (sta ako su otkazala dva spoljna?).

Ni jedno sletanje sa neradecim motorom se ne podrazumeva kao "normalno sletanje".

Zavisi i gde mu je otkazao motor. Ako mu otkaze u prilazu i ima dovoljno brzine da je odrzavaju radeci motori - nije u problemu. Avion moze da sleti i bez motora.

Problem je ako je tezak a mora da radi proceduru neuspelog prilaza.

Ima tu puno "kada" i "ako".

Moderni avioni imaju izuzetno malu verovatnocu otkaza (zato long range avioni vise ne moraju da imaju 4 motora), mada ako se pogleda ovaj A380 sa RR motorima, cesto mu se desavaju fatalni kvarovi (AF, Quantas)...

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Vazduhoplovi

Post od superboss » 07 Okt 2017, 20:05

Jasno je da tu postoji mali zilion varijabli, ali u suštini ne može da leti i sleti sa jednim motorom? Pod uslovom da su mu sve ostale komande ispravne naravno.
What i do for the livin'? I live for the livin'.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 07 Okt 2017, 20:11

Kazem, moze i bez motora...
Ako ima dovoljno brzine i ako mu se desi otkaz u poniranju/prilazu, verovatno mu nije problem da odrzava brzinu sa jednim radecim motorom.

Opet sto se tice horizontalnog leta i to je duga prica, bez radeceg motora ne moze da drzi nivo krstarenja vec mora da krene u poniranje, tzv "drift down" procedura. Koliko ce morati da snizi visinu zavisi od tezine aviona.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45781
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 07 Okt 2017, 21:02

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45781
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 09 Okt 2017, 21:26

Delovi motora A380 završili na Grenlandu.
https://aviation-safety.net/database/re ... 20170930-1
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 09 Okt 2017, 21:52

zuzazu je napisao:
07 Okt 2017, 19:36
Pre neki dan u Moskvi...
Odavno ga nisam video. Lepo mu stoji negativan dijedar, al sto smrdi iza njega.... Kao da ne ide na jet fuel.
Jel to Tu-134 na slici?

Geza je napisao:
07 Okt 2017, 21:02
Slika
Zanimljivo je da npr. Lufthansa ima ili je imala u svojoj floti sve prikazane tipove aviona (i još mnoge, mnoge druge). Lufthansa Regional ima čak i razne Embraere, Bombardiere, itd.

Geza je napisao:
09 Okt 2017, 21:26
Delovi motora A380 završili na Grenlandu.
https://aviation-safety.net/database/re ... 20170930-1
Još od kada je RR napravio gigantske motore za B777 (ovi na A380 su valjda isti ili slični), plašio sam se da lopatice tolikog prečnika (pogotovo lopatice fena) neće izdržati centrifugalne sile. Jeste da se fen vrti sporije od kompresora i turbine, ali ipak... Postoji three-shaft konfiguracija (tri osovine jedna oko druge koje se vrte različitim brzinama (za fen, kompresor niskog i kompresor visokog pritiska), a svaka ima svoje lopatice turbine koje je pogone). Druga konfiguracija je "geared" fan, koji ima par zupčanika kao reduktor sa osovine kompresora niskog pritiska.

Što se mene tiče, najbolja konfiguracija je single-shaft turbojet (dovoljna jednostepena turbina). Primer: Tumanski R-15. Ali nije baš ekonomična za male visine i male brzine... :D
Ђенерал Јанковић

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 10 Okt 2017, 10:22

TU 154 (3 motora)

Jutros sam dosao iz Zaporozija. Kakav kriminal od aerodroma. Afrika je zakon za ovo.

Avioni su im isti kao i aerodromi, i kao vazduhoplovna kultura (Rusiji, i svim bivsim republikama).

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 10 Okt 2017, 19:14

Ja mislio da je to u sredini izduv APU-a (mada jeste malo veća rupa :mrgreen: ). A pošto je slika skroz pod pravim uglom, nisam ukapirao da je ono iza repa usis srednjeg motora. :oops:
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 10 Okt 2017, 19:20

zuzazu je napisao:
10 Okt 2017, 10:22
TU 154 (3 motora)

Jutros sam dosao iz Zaporozija. Kakav kriminal od aerodroma. Afrika je zakon za ovo.

Avioni su im isti kao i aerodromi, i kao vazduhoplovna kultura (Rusiji, i svim bivsim republikama).
Sta je nesto najludje sto si video po Ruskim aerodromima? :)

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 10 Okt 2017, 20:40

Na Seremetjevu odledjivanje platforme.

Majstor vozi nekog prastarog ZIL-a na kome je montiran mlazni motor (verovatno vojnog aviona), pod nekim uglom od 30 stepeni prema zemlji. Bacuska izlazi iz kamiona i pali mlazni motor sa spoljne strane. Proverava kako skalamerija radi, podesava potisak i seda u kabinu kamiona. Mlaz toplog vazduha topi led, a komadi leda svakojakih velicina, lete po platformi ko listovi na vetru dok avioni taksiraju ili pusiraju startujuci motore (FOD? Sta je to?).

Sirovine su neopevane.

Grubi, nevaspitani, drcni kontrolori. Znaju da vicu ako im ne vratis klirens iz prve. Ne razumeju sta im trazis, a da je van one procedure koju su naucili da rade.

Panduri i soldateska koji i dalje izgledaju kao pre 50 godina i koji mracnim, nadrkanim pogledima osmatraju sve sto se dogadja oko aviona, ukrcavanje, utovar-istovar, kretanje putnika ili sta radi posada oko aviona.

Po dvojca sede sve vreme u kabini dok se avion cisti i sprema za novi let. Pre nekoh vremena izadjoh iz aviona, u gejt da protegnem noge, par metara gore/dole. Izdera se pandur na mene: "Komandir! Kuda?"

Sve spojnice su pod 90 stepeni. Samo pogledas aerodrome od Istocne Nemacke pa dalje na Istok, i odmah znas cija je cizma tu bila.

Meteo sluzba koja 24/7 365 dana u godini za svaki aerodrom daje prognozu Cb Ts.

Dobar deo aerodroma i dalje radi u metrima i po QFE.

Odgovori