Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
U bivsoj firmi je bio behaton, stalno su prolazila vozila, dizalice, kamioni, ostao je uvek u istom stanju. Ali zato je podlog bila jako debela, tipa mozda i 2m, sto je verovatno preterivanje.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Taj "produkt" nije nikakva tajna. To se zove stabilizacija tla, najčešće je stabilizacija cementima, krečom ili na bazi bitumeskih materijala. Rade se i stabilizacije elektrofilterskim pepelom. Te metode su skupe, često imaju mane, a pored vrste tla, zavise i od klimatskih uslova, da li se mogu primeniti ili ne.
Zakon je klasična gradnja, sa primenom geotekstila sve drugo je "kurdešenje".
Naravno, znaju se uslovi koje trena da zadovolje pojedini slojevi nasipa, i kako se mere njihove karakteristike, nosivost, otpornost na dejstvo mraza, kretanje vode u tlu i sl, kao i pogodnost pojedinih materijala za gradnju.
Ovo što ljudi privatno rade, ne zna se ni šta si kupio, ni šta ćeš dobiti. Da ne objašnjavam. Uslovi za gradnju puteva i saobraćajnih površina u Srbiji, nisu jednostavni, a dva osnovna tipa dele se na oblasti bogate kamenim materijalom i one bez njega.
Zakon je klasična gradnja, sa primenom geotekstila sve drugo je "kurdešenje".
Naravno, znaju se uslovi koje trena da zadovolje pojedini slojevi nasipa, i kako se mere njihove karakteristike, nosivost, otpornost na dejstvo mraza, kretanje vode u tlu i sl, kao i pogodnost pojedinih materijala za gradnju.
Ovo što ljudi privatno rade, ne zna se ni šta si kupio, ni šta ćeš dobiti. Da ne objašnjavam. Uslovi za gradnju puteva i saobraćajnih površina u Srbiji, nisu jednostavni, a dva osnovna tipa dele se na oblasti bogate kamenim materijalom i one bez njega.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Ko reče da je tajna?
Put koji i dalje traje posle 40 godina je svakako uspeh.
Put koji i dalje traje posle 40 godina je svakako uspeh.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Svaki put ima planirani živit najmanje 30 godina. Tako da to što pominješ 40 godina je normalno. Recimo, pojedine deonice novosadskog autoputa su građene nekada sličnim metodama.
Stabilzacija se radi u posebnim uslovima ( a cena gradnje je ključna), tamo gde nema dostupnih jeftinih i povoljnih materijala. I stabilizacija se radi često u postupcima rehabilitacije puteva. Za to su potrebne i skupe mašine, najpoznatije pravi Wirgen. Prvi na ovim prostorima ih je imao Čume.
Stabilzacija se radi u posebnim uslovima ( a cena gradnje je ključna), tamo gde nema dostupnih jeftinih i povoljnih materijala. I stabilizacija se radi često u postupcima rehabilitacije puteva. Za to su potrebne i skupe mašine, najpoznatije pravi Wirgen. Prvi na ovim prostorima ih je imao Čume.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10574
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Verujem da ste sve u pravu, ali ste otisli predaleko. Ovde se radi o poplocavanju privatnog dvorista. Uz dobar kvalitet radova i materijala behaton ce trajati decenijama, kao i dobar beton. Pola Novog Sada je u behatonu od kada je krenuo taj trend pre petnaestak godina i nije da mu nesto fali. Kada je pre desetak godina radjeno poplocavanje pesacke zone u centru grada, bilo je prica da je je to presovana sljaka sa rokom trajanja od tri godine, ali proslo je deset i nista mu nije. Ima par ulegnuca za koja nije kriv behaton, vec losa podloga i na dosta mesta se rasklimao spoj sa mermernim plocama koje su, ako se ne varam, koridori za slabovide osobe. Sve ostalo je sasvim ok. Na stranu u ovoj prici sto su sredstva obezbedjena za mermer, a kupljen je behaton gde je ostatak para prosto ispario.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Dragane, kad dodju i detalji biće super ne valja kad granitna keramika aplikacija drveta ide bez fuge ni vituelno ni zbog podnog grejanja.
Što se tiče stazica upravo smo zavrsili jednu. Mislim da je ok rešenje po pitanju trajnosti mb80
Što se tiče stazica upravo smo zavrsili jednu. Mislim da je ok rešenje po pitanju trajnosti mb80
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Po pitanju behatona, postoje dve stvari.
Sam kvalitet behatona, to jeste čvrstoća betona, otpornost na posebne zahteve (dejstvo mraza + so). Već su ti privatnici naučili da rade presovane betone, a ljudi znaju koji "valja" a koji ne.
Druga stvar je nosivost podtla, i nosivost nasutih slojeva. Ima jednostavan način kako se to može ispitivati.
Uglavnom, nije sve jedno, šta se kreće tim behatonom, pešaci, potnička laka vozila, ili kamioni. Tamo gde zalaze kamioni sa osovinskim opterećenjem oko 10t, nije lako napraviti behatnon da može da opstane. Tu mora ispod imati betonski armirani kolovoz ili BNS (bitumenizirani noseći slojevi), sa prelaznim tamponom - perskom za montažu behatona. Ili podloga mora imati nosivost baš mušku nosivost.
Sam behaton se smatra fleksibilnom konstrukcijom ,kao recimo kolovoz sa asfaltnim zastorom, ili kamenom kockom. To znači, da su dozvoljena definisana sleganja - pomeranja.
Pored toga, niko se od "običnih" ljudi ne bavi zbijanjem slojeva. Većina misli da je vrh "požabati" behaton. Ako nekom znači, zbijenost "opisana" modulom stišljivosti u Mpa na parkingu i stazama za putnički auto, ne bi smeo biti ispod 60 Mpa.
Sam kvalitet behatona, to jeste čvrstoća betona, otpornost na posebne zahteve (dejstvo mraza + so). Već su ti privatnici naučili da rade presovane betone, a ljudi znaju koji "valja" a koji ne.
Druga stvar je nosivost podtla, i nosivost nasutih slojeva. Ima jednostavan način kako se to može ispitivati.
Uglavnom, nije sve jedno, šta se kreće tim behatonom, pešaci, potnička laka vozila, ili kamioni. Tamo gde zalaze kamioni sa osovinskim opterećenjem oko 10t, nije lako napraviti behatnon da može da opstane. Tu mora ispod imati betonski armirani kolovoz ili BNS (bitumenizirani noseći slojevi), sa prelaznim tamponom - perskom za montažu behatona. Ili podloga mora imati nosivost baš mušku nosivost.
Sam behaton se smatra fleksibilnom konstrukcijom ,kao recimo kolovoz sa asfaltnim zastorom, ili kamenom kockom. To znači, da su dozvoljena definisana sleganja - pomeranja.
Pored toga, niko se od "običnih" ljudi ne bavi zbijanjem slojeva. Većina misli da je vrh "požabati" behaton. Ako nekom znači, zbijenost "opisana" modulom stišljivosti u Mpa na parkingu i stazama za putnički auto, ne bi smeo biti ispod 60 Mpa.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Kad se prica o parteru ovo smo radili prosle nedelje. Mb 80 dosta otporna stvar.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Lepo izgleda.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Behaton je nuzno zlo da se ne lazemo.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Za pešačke površine, asfalt je najružnija stvar. Sve drugo je bolje.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Kad nisi DrvosekDarko je napisao:Nisam mogao ici sire zbog drveca, ipak i njima treba da ostane prostora za zalivanje i itd.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Odlicno izgleda. Koliko je izaslo po kvm?swemir je napisao:Kad se prica o parteru ovo smo radili prosle nedelje. Mb 80 dosta otporna stvar.
Jutros me bas presreo jedan komsija koji radi stampani beton i nudi mi da uradi sve stampanim betonom preko ovih sad staza koje betoniramo, kaze izadje oko 15e po kvm. Meni nekako mnogo, sta znam.
O tom potom, sad svakako ulazim u zimu i uradicu najneophodnije pa cemo na prolece kapiju prema ulici i dovršiti ostatak dvorišta. Tu sam najbitnije odradio, navukao sam.jedno dvestotinak kubika ciste crnice sa jedne njive tako da je podloga za buducu travu odlična
Veceras sam prvi put video uzivo i ove podne plocice na zidu gde je planirano i pao sam na dupe kako izgleda
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Doduse ima par mesta gde se krune ploce, ne u centru, nego na drugim mestima, nije sad to Bog zna kako masovno, ali ima.Sloba je napisao:Verujem da ste sve u pravu, ali ste otisli predaleko. Ovde se radi o poplocavanju privatnog dvorista. Uz dobar kvalitet radova i materijala behaton ce trajati decenijama, kao i dobar beton. Pola Novog Sada je u behatonu od kada je krenuo taj trend pre petnaestak godina i nije da mu nesto fali. Kada je pre desetak godina radjeno poplocavanje pesacke zone u centru grada, bilo je prica da je je to presovana sljaka sa rokom trajanja od tri godine, ali proslo je deset i nista mu nije. Ima par ulegnuca za koja nije kriv behaton, vec losa podloga i na dosta mesta se rasklimao spoj sa mermernim plocama koje su, ako se ne varam, koridori za slabovide osobe. Sve ostalo je sasvim ok. Na stranu u ovoj prici sto su sredstva obezbedjena za mermer, a kupljen je behaton gde je ostatak para prosto ispario.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Štampani beton je najkvalitetniji kad ide u kompletu sa plocom. Znaci u svez beton se ubcuje aditiv. Kad je poseban sloj bude slabiji.
Cenu definise tip podloge pesak šljunakili ili tucanik, deblina tampona vrsta I debljina armature. Deblina I vrsta betona. Vrsta aditiva.
Postoje jeftiniji grcki I italijanski I skuplji australiski.
Vrsta laka...
Kvalitet sa podlogom tesko moze ispod 35 - 40+ e zavisi od svega. Sa tucanikommin 10cm adekvatnom armaturom I kvalitetnim aditivima. Bez aditiva moze dole ali gubi trajnost.
Kvalitenim betonom d=10cm sa aditivima..
Boje I učvšcivaca zavisi jako od proizvodjaca I svakako potrosnje I debljine. Min 5 mm.
Isto vazi I za lak. Puno proizvodjaca
Za losije zemljiste I kolski prilaz lako moze I preko cena koje sam naveo.
Ima I turskih. To je dzaba ali sve traje do prvog mraza...
Sent from my HUAWEI M2-801L using Tapatalk
Cenu definise tip podloge pesak šljunakili ili tucanik, deblina tampona vrsta I debljina armature. Deblina I vrsta betona. Vrsta aditiva.
Postoje jeftiniji grcki I italijanski I skuplji australiski.
Vrsta laka...
Kvalitet sa podlogom tesko moze ispod 35 - 40+ e zavisi od svega. Sa tucanikommin 10cm adekvatnom armaturom I kvalitetnim aditivima. Bez aditiva moze dole ali gubi trajnost.
Kvalitenim betonom d=10cm sa aditivima..
Boje I učvšcivaca zavisi jako od proizvodjaca I svakako potrosnje I debljine. Min 5 mm.
Isto vazi I za lak. Puno proizvodjaca
Za losije zemljiste I kolski prilaz lako moze I preko cena koje sam naveo.
Ima I turskih. To je dzaba ali sve traje do prvog mraza...
Sent from my HUAWEI M2-801L using Tapatalk