Dobro veče

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14187
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od pedja » 10 Dec 2017, 16:22

Voz do aerodroma bi bio ekstra stvar.

A ka Hrvatskoj je samo jedan kolosek nov/remontovan, zbog čega i razlika u brzini vozova. Kada sam prvi put video red vožnje, mislio sam da je greška - kao da idem u Rumuniju pa menjam zonu, drastična razlika u vremenu :mrgreen:

maniaxxx
Postovi: 6359
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Dobro veče

Post od maniaxxx » 10 Dec 2017, 16:49

U Romuniji je druga vremenska zona?

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Dobro veče

Post od jaksa » 10 Dec 2017, 16:51

Da, Rumunija, Bugarska, Grčka...

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10392
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Dobro veče

Post od sebekkg » 10 Dec 2017, 16:56

Jedina od zemalja gde sam koristio voz i to intenzivno je bilo u Milanu i Torinu. To je za mene bilo izvrsno iskustvo, kupovina karata preko neta, redovan saobracaj, bez kasnjenja, cak i voznja Frecciarossa-om (300km/h) mi je bila odlicna. U ova dva grada to sve fukncionise odlicno i nema potrebe da se koristi autobuski prevoz ili auto. Postojanje metroa za gradski saobracaj takodje je bitna stavka.
Slika

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6747
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Dobro veče

Post od ljuba » 10 Dec 2017, 18:07

Uuaaaa! Dole metro i voz! Prvi korak su visi porezi na automobile da obeshrabre ljude da ih koriste, pa posle dolaze nebuloza skupe cene javnog prevoza. Sve sto je dobro jako je i skupo. Javni prevoz je jako vazan u samom gradu zbog brzeg prolazenja kroz gradsko jezgro, ali sve ostalo (za sada) je skupa zabava. Srecom sto sadasnja NL vlada ponovo gura javni prevoz pod led a ulaze u automobile (autoputeve, puteve i parkinge), socijalisti bi sve to drugacije...

PS: Zadnja linija metroa u Amsterdamu pocela je da se gradi pre 16 godina i jos nije zavrsena, a cena je skocila sa 1,5 miliarde na preko 3 miliarde...

maniaxxx
Postovi: 6359
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Dobro veče

Post od maniaxxx » 10 Dec 2017, 19:25

Juče sam slušao jednog stručnjaka iz Beča, koji je rekao, ako hočete da povečate zanimanje ljudi za javni prevoz, treba da maksimalno otežate vožnju avtomobilom :glavomuzid:

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Dobro veče

Post od ikac2000 » 10 Dec 2017, 20:26

Ja dok u subotu prepodne ili radnim danom ujtru/uvece do 20h upalim auto u Kelnu, probijem se do centra, parkiram isti (sa cenom oko 3-3.5 eur po satu), mogu metroom ili s-banom dva puta da dodjem do centra i nazad.

Jedino sto mesecna karta kosta 94 eur, a u jednom smeru 2.8 EUR.

Sve van grada je egzotika skupo vozom.

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od snork » 11 Dec 2017, 01:08

Pulp Fiction je napisao:
10 Dec 2017, 14:57
@ snork Jel znaš možda pruga BG-Šid, u smeru ka Šidu koliko je stara, pošto voz kad prođe Rumu, do Šida ide pa daj bože 40-50 na sat. Ljudi se šale da je austrougarska pruga pa zato, a iz pravca Šida ka BG, se ide normalno. Dok sam studirao putovao sam tako, a što se tiče Beogrda, koristio sam BG voz baš često. Batajnica - Franš, pa do FPN šta naiđe :) BG voz je prava stvar.
Većina pruga nam je jednokolosečna (najveći problem je Beograd-Bar), tako da je dobro da uopšte postoje dva koloseka. :D Zapravo samo Beograd-Zagreb (glavna pruga Jugoslavije) i Velika Plana-Niš (znači ne čak ni skroz Beograd-Niš) su dvokolosečne.

Beograd-Zagreb je malo čudna pruga u smislu da je reč o pruzi za Novi Sad, na koju je kod Inđije spojen krak za Zagreb.

Kao dete sam dosta putovao tom prugom i otkad znam za sebe (znači već skoro 35 godina) se popravljaju neke loše deonice. 1992. je završen remont jednog koloseka od Stare Pazove do Golubinaca, ali eto sada je problem na drugom mestu. Ne znam da li je jedan kolosek bolji od drugog, ili je reč o problemima sa terenom i nasipom.

Austrougari su gradili sledeće deonice:

Novi Sad – Zemun 10.12.1883.
Zemun – Savski most 15.9.1884.
Inđija – Sremska Mitrovica 10.12.1883.
Sremska Mitrovica – Šid – Tovarnik 7.10.1891.

Nemam podatke za deo koji je sada u Hrvatskoj, tj. Tovarnik-Novska i Novska-Zagreb.

Drugi kolosek je celom dužinom Beograd-Zagreb napravila Kraljevina SHS, otvoren 15.12.1928.

Inače, pruga Novi Sad-Zemun je zanimljiva zbog toga što je to bio dogovor Austrougarske i Kraljevine Srbije da se uspostavi veza Austrougarska-Turska (veza Beč-Budimpešta-Novi Sad je postojala od ranije).

Sa strane Kraljevine Srbije je izgrađeno:

Beograd – Savski most 15.9.1884.
Beograd – Niš 15.9.1884.
Niš – Leskovac 18.3.1886.
Leskovac – Vranje 13.9.1886.
Velika Plana – Smederevo 22.11.1886.
Lapovo – Kragujevac 15.3.1887.
Niš – Bela Palanka 13.6.1887.
Bela Palanka – Pirot 13.11.1887.
Vranje – Ristovac - Zibevce (sada u MK) 19.5.1888. - tada je zvanično uspostavljena veza sa Osmanskim carstvom. :)
Pirot – Caribrod (Dimitrovgrad) - Dragoman (sada u BG) 13.8.1888.

Uskoro su krenuli vozovi iz Zapadne Evrope do Istambula, uključujući i čuveni Orient Express. :)

ljubitelj je napisao:
10 Dec 2017, 15:22
@Snork, sve je to super što si napisaao ali kao da nema plana šta raditi sa prugama u i oko Beograda.
Ja sam koristio u drugoj polovini 90tih Beovoz do posla i nazad i naročito zimi je bilo sve ok. Ako radi tj dodje. Preciznost rada neže železnice je legendardna, i pri tome ne mislim na kašnjenja 2-3 minuta već i po sat ili čak više sati . To je jednostavno obesmislilo korišćenje Beovoza i naravno da sam se gurao autom u jezgro grada i gubio vreme/ skupo gorivo na besmislen način.

Druga korisna mogućnost je produžetak pruge od Dobanovaca do aerodroma.
To je tako mala relacija da se uradi a veoma bi ubrzala dolazak do aerodroma naročito onima koji nisu Zemun ili Novi Beograd.
Nikada mi nije bilo jasno zašto to nije čak ni u razvojnim planovima, ili nešto slično.

Ono što se naziva stanica Zemun je koo ogledalo železnice i organizacije firme. Mesta ima, nije skupo a može za 6 meseci da se napravi stanična zgrada, sredi putni i pešački prilaz, uvede neki info panel, postavi razglas...
Malo para, sitan posao, uslovi i lokacija gotovo idealni ali treba neko i da osmisli "projekat" što bi se popularno sada nazvalo.
Da, Beovoz je imao katastrofalnu preciznost, a najgore što se dešavalo da nekad samo kažu da "polazak izostaje", tj. da ne sastave kompoziciju uopšte. Tako je bilo sve dok nije urađena ta podela na BG Voz i Beovoz, gde je Direkcija za javni prevoz grada Beograda krenula da strogo kontroliše BG Voz, ali je i grad počeo da sufinansira taj vid transporta, i ujedno je uvedeno (tj. vraćeno) važenje jedinstvenog tarifnog sistema. Ali kao što sam napisao, nije rešenje da Pančevo i Nova Pazova budu isključeni. Reč je o tome da nema dovoljno vozova, ali i o političkom preganjanju između gradskih vlasti Beograda i Pančeva, jer ovi drugi neće da učestvuju u finansiranju. Tu je umešan i pančevački autobuski lobi, ali da ne širim priču. Šta mislite zašto beogradska autobuska linija 108 ima krajnju stanicu malo ispred Pančeva, ali u sam grad ne ulazi...

ljubitelj je napisao:
10 Dec 2017, 15:22
Druga korisna mogućnost je produžetak pruge od Dobanovaca do aerodroma.
To je tako mala relacija da se uradi a veoma bi ubrzala dolazak do aerodroma naročito onima koji nisu Zemun ili Novi Beograd.
Nikada mi nije bilo jasno zašto to nije čak ni u razvojnim planovima, ili nešto slično.

Ono što se naziva stanica Zemun je koo ogledalo železnice i organizacije firme. Mesta ima, nije skupo a može za 6 meseci da se napravi stanična zgrada, sredi putni i pešački prilaz, uvede neki info panel, postavi razglas...
Malo para, sitan posao, uslovi i lokacija gotovo idealni ali treba neko i da osmisli "projekat" što bi se popularno sada nazvalo.
Nije ni meni jasno. :) Na linku koji sam poslao, može se videti da je Udruženje ljubitelja železnice predlagalo slične varijante za železnicu do aerodroma. Ima po ministarstvima i u Železnicama Srbije razumnih ljudi koji su voljni da prime i prodiskutuju takve planove, ali generalno se stiče utisak da od raspada SFRJ niti ima bilo kakvog plana, niti je ikoga briga za bilo šta. I to malo što se radi je zato što nas stranci teraju zbog svojih interesa, ne zato što Srbija ima neku viziju ili plan.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14187
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od pedja » 11 Dec 2017, 06:58

snork je napisao: Zapravo samo Beograd-Zagreb (glavna pruga Jugoslavije) i Velika Plana-Niš (znači ne čak ni skroz Beograd-Niš) su dvokolosečne.
A Beograd-Pančevo?


TT


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Dobro veče

Post od McGruja » 11 Dec 2017, 07:35

Njega su poslali za Kosovsku Mitrovicu :)
Kako je tužna naša železnica

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10392
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Dobro veče

Post od sebekkg » 11 Dec 2017, 17:50

Zna li mozda neko kako ze zova ova felna? I koja je cena okvirno za 16icu? Slika

Sent from my SM-N930F using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od snork » 11 Dec 2017, 18:13

pedja je napisao:
11 Dec 2017, 06:58
snork je napisao: Zapravo samo Beograd-Zagreb (glavna pruga Jugoslavije) i Velika Plana-Niš (znači ne čak ni skroz Beograd-Niš) su dvokolosečne.
A Beograd-Pančevo?
Tačno, to sam zaboravio. :D Rusi napravili, ove godine pušten drugi kolosek. A Pančevo Varoš - Vladimirovac - Vršac - Temišvar (znači međunarodna pruga) ostaje jedan kolosek + nije elektrificiran. Vuče dizelka, tj. sad imaju i one crvene ruske dizel motorne garniture. :)
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Dobro veče

Post od jaksa » 12 Dec 2017, 08:00

U kojem roku je MUP dužan da izda novu saobraćajnu dozvolu (za nov auto)?

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Dobro veče

Post od maxer » 12 Dec 2017, 08:38

Ama mi (Timočka Krajina) moramo da budemo "kontraši" uvek: jutros u 05:50 (na slici je iskazano UTC)
Slika

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od nuk » 12 Dec 2017, 11:17

jaksa je napisao:U kojem roku je MUP dužan da izda novu saobraćajnu dozvolu (za nov auto)?
Ne znam da li postoji zakonski rok, 7-10 dana je uobičajeno. Za ubuduće, lepa reč i čokolada pa pravac Ljermontova, dobijaš je za dan

Odgovori