nikaragva je napisao: ↑07 Nov 2021, 22:40
Koje oil findere koristite za menjačka ulja?
Da li to postoji u auto data?
_______________
Prvi slučaj.
Opel Zafira A 2.0 dti, 2001.
Nalazim 75w85.
Izuzetno retko (za pronaći) ulje.
Mada se negde može naći da odgovara i 75W80.
Npr.
SmartSelect_20211107-224217_Chrome.jpg
________________
Drugi slučaj.
VW Golf 1.4 80ks atmo, 2010.
Nalazim monogradno 75W ili 75W80.
Zar može u isto vreme i monogradno i multigradno?
Prvi slučaj je diskutabilan. Postoje varijante menjača kojima su proizvođači propisivali gradaciju 75w-85, koja je po radnom viskozitetu na sredini između 75W-80 i 75W-90.
Koliko mi je poznato opel i fiat su imali takvu saradnju u kojoj su u njihovim vozilima bile varijante npr. opelov motor uparen sa fiatovim menjačem i obratno. Fiat je za svoje manuelne menjače po pravilu preporučivao ulje Tutela Matryx koje je gradacije 75W-85, pa bi toeventualno moglo da bude rešenje. Sad, vidim da drugi selektori preporučuju i tanje ulje tj 75W-80 pa bih u tom slučaju išao na motulovo Motylgear 75W-80 koje inače na gornjoj granici radnog viskoziteta svoje gradacije i time bliže varijanti 75W-85.
Ako ne znaš šta tačno ide po tehničkoj dokumentaciji moraćeš da gađaš na slepo. Zbog toga mislim da je za tu Zafiru najzgodnije Motylgear 75W-80. Ako si siguran da je menjač Fiatov traži 75W-85. Osim Tutela Matryx u toj gradaciji 75W-85 na tržištu može da se nađe mannol varijanta
https://www.silux.rs/proizvodi/dodatna- ... nnol-75w85
***
Drugi slučaj, koliko vidim po castrolovom nemačkom selektoru on daje preprouku 75W-80.
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... c6uk5p.pdf
To daklemožeš lako da nađeš. a verovatno je najzgodnije potražiti one varijante u toj gradaciji koje imaju preporuku ili odobrenje po VW G i VW TL normama koje su navedene u gonjoj castrolovoj specifikaciji.
Čisto lično, mislim da bi Motylgear bio zgodna varijanta i za taj golfov menjač.
U vezi 75W - to i nije monogradno ulje, nego računaj vrlo tečljivo (niske viskoznosti/tanko/"retko") multigradno (sintetičko) ulje čiji je radni viskozitet niži od 75W-80, pa je zato tako obeleženo.
Uglavnom je taj viskozitet na nivou ATF ulja, dakle oko 6 cSt u odnosu na oko 8 cSt koliko imaju varijante 75W-80. Motylgear ima 10.1 cSt, dok gradacija 75W-85 oko 12 cSt, a 75W-90 oko 15 cSt.
Srećno
***
GJSenna je napisao: ↑08 Nov 2021, 05:00
Ja nisam menjao ulje u menjacu 315oookm, a ljudi menjaju na 60k. Ne bruji, ubacuje lepo, 6 brzina nonstop se salta.
Raznih ljudi ima, a i menjača.
Nisam ni ja hteo da menjam na svom C3 koji je pre toga bio pet godina rabljen u Francuskoj, al` kada je počeo ostavlja kapi od načetog semeringa osim što je brujao u prvoj i u drugoj, onda je ispušteno ulje.
Prvo, bilo ga je manje od propisane zapremine, drugo - bilo je crnje od motornog ulja iz dizela. U nekoliko sledećih izmena kada je ulje bilo dovoljno bistro videlo se poprilično metalnih opiljaka koje magnet privlači. Nakon 70,000 km je otvoren menjač i zatečen problematičan ležaj na spojnici menjača, koji je tada promenjen. Sada mu se ulje више ne menja tako često. PSA je propisala kontrolu nivoa i eventualno dopunjavanje na 60.000 km.