Kvalitet goriva u Srbiji?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Kod TNG sigurno utice i odnos mesavine, propan:butan, u zavisnosti od sezone, a kod nas i verovatno kako nekom padne na pamet.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
S obzirom da sam sipao najskuplje šta sam potrefio odavde do Španije, moj utisak je da je naš G100 u rangu najboljih, ako ne i najbolje od navedenih. Cena je kod nas najniža na tom potezu, Slovenija je oko 1.35, Italija katastrofa, 1.9 sam čak platio litar 98ice, Francuska oko 1.5, Španija kao Slovenija ~1.35.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
TNG je posednjih godinu dana prava katatrofa zbog prljavština i raznih primesa u njemu. Ljudima masovno crkavaju dizne, zapušavaju se filteri i isparivači. A pumpe vode kampanje kako prodaju TNG najvišeg kvaliteta. Koja ironija.
TT
TT
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Bas tako. Valja ponekad provozati i na benzin, ne samo paliti na njega. Mislim da je dovoljno 20-30 km na 15-ak dana.
Сад му није ништа...
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Pa neće vožnja na benzin očistiti prljave gasne dizne i isparivač. Nema to veze sa ovim problemima.
TT
TT
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Naravno da nece, nisam ni mislio na to. Napisao sam generalno da je auto koji ide na TNG dobro provozati na benzin s vremena na vreme.
Сад му није ништа...
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30004
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Pa vozi se svaki dan na benzinu bar po kilometar, dva, nekad i više. Tako da se benzinski sistem održava ispravnim. Ja sam bio na čišćenju kod Babića negde krajem aprila čini mi se i izgleda ću morati uskoro opet. Pitanje je da li će morati i nove dizne. Za sada pomalo zeza ali vidim već da se pogoršava. Sipam 90% na Europterolu, vrlo retko na OMV-u. NIS zaobilazim, ali ne vredi.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
U koji auto tj za koji tip motora je prica?
Ako je Pug206 iz potpisa naravno da nisi primetio bas nikakvu razliku sagorevanja jer i ne postoji za takav motor.
Ne vredi placati vise nesto sto ni u teoriji ne mozes iskoristiti na drugaciji nacin, a u praksi tek nema smisla jer broj oktana kod oba goriva je visi od potrebnog za korektan rad takvog motora.
Druga stvar, sve i da za neki motor moze da bude primetna razlika uz G100 treba ti 3.000-5.000km voznje na samo to gorivo da se mape u racunaru prilagode i "nauce" za osobine tog goriva.
Toliko je obicno potrebno da se formira stabilna LTFT tabela (long term fuel trim).
Treca stvar da bi iskoristio visi oktanski broj neophodan uslove je da moze da se prilagodi za njega sistem paljenja i pomeri na ranije od standardnog za 95oktana.
Tek kada i ako se promeni ugao paljenja moze se iskoristiti prednost koju potencijalno nudi 100 oktana.
Ovo je univerzalno i vazu svuda, za bilo koji brend goriva, u bilo kojoj zemlji, uz bilo koji marketing i bombasticne reklame.
Od goriva sa vise oktana nema stete motor, dok obrnuto ne vazi. Bitno je da zadovolji minimum koji je proizvodjac propisao u uputstvu/knjizici za taj model i motor.
Za novcanik sam odredis koliko zelis da finansiras drzavni porez i same naftase.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Problem je u tome sto ne mora da bude razlika samo u oktanskom broju, moze motor lepse da radi iako ne moze da iskoristi tako velik OB.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
I onda plin dobar. Pa mozda i jeste, ali u Srbiji nije nikada bio
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Obzirom da ne volim dizele (a baš volim da se vozam) gas za mene nema alternativu. U stvari ima - metan. No treba prvo doći do nekog normalnog vozila sa takvim sistemom (novog, a da nije preskupo u startu), plus je malo pumpi koje ga toče... Spreman sam na sve usputne probleme oko toga, a nadam se da ova štroka u gasu što nam sada pravi probleme neće previše dugo potrajati...
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Da u 206 i u mazdu 6. Samo sto mazdu nisam skoro ni vozio pa ne mogu nista da kazem...ljubitelj je napisao: ↑04 Okt 2017, 20:57U koji auto tj za koji tip motora je prica?
Ako je Pug206 iz potpisa naravno da nisi primetio bas nikakvu razliku sagorevanja jer i ne postoji za takav motor.
Ne vredi placati vise nesto sto ni u teoriji ne mozes iskoristiti na drugaciji nacin, a u praksi tek nema smisla jer broj oktana kod oba goriva je visi od potrebnog za korektan rad takvog motora.
Druga stvar, sve i da za neki motor moze da bude primetna razlika uz G100 treba ti 3.000-5.000km voznje na samo to gorivo da se mape u racunaru prilagode i "nauce" za osobine tog goriva.
Toliko je obicno potrebno da se formira stabilna LTFT tabela (long term fuel trim).
Treca stvar da bi iskoristio visi oktanski broj neophodan uslove je da moze da se prilagodi za njega sistem paljenja i pomeri na ranije od standardnog za 95oktana.
Tek kada i ako se promeni ugao paljenja moze se iskoristiti prednost koju potencijalno nudi 100 oktana.
Ovo je univerzalno i vazu svuda, za bilo koji brend goriva, u bilo kojoj zemlji, uz bilo koji marketing i bombasticne reklame.
Od goriva sa vise oktana nema stete motor, dok obrnuto ne vazi. Bitno je da zadovolji minimum koji je proizvodjac propisao u uputstvu/knjizici za taj model i motor.
Za novcanik sam odredis koliko zelis da finansiras drzavni porez i same naftase.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30004
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ja pređoh nekih 85k na plin sa Civicom. Sad tu izvući precizne cifre je nemoguće jer ima mnogo faktora, ali ušteda svakako nije mala, okvirno 4.000 evra. Slažem se da kvalitet auto gasa varira i da je to problem, ali koliko smo puta čitali priče da ni dizel nije svugde isti, da su ljudi imali problema. Da li se problemi sa turbinom, dpf-om itd. mogu povezati i sa lošim gorivom? Ispada da je najbolje rešenje voziti na benzin, pogotovo otkad imamo u ponudi i razne Maxx, Racing, Ecto i slična aditivirana goriva. Al tu novčanik diktira stvari. Kada bih zarađivao dovoljno da mi ne predstavlja problem sipati dva puna rezervoara benzina mesečno sigurbo da bih zaboravio na plin.
Posetite www.garaza.rs !
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ja ne bih, vozio bih opet na njega zbog ekologije, a baš mi prija i činjenica da auto ide na dva goriva. Čak ozbiljno razmišljam da sledeći auto bude na metan.
TT
TT
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
+1
I ja sam došao do toga da je benzin najkomforniji izbor, pogotovo ako se ne prelazi više od 10k km/god. Još kad se desi da i deca ponekad naspu ziljadu...
I ja sam došao do toga da je benzin najkomforniji izbor, pogotovo ako se ne prelazi više od 10k km/god. Još kad se desi da i deca ponekad naspu ziljadu...