Ulja za menjače, saveti i preporuke
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Hvala ti za info.
Koliko vidim, preporuke, a i potrebne zapremine za transmisiju su iste za obe varijante, dakle ono gore važi i za A3 2.0 tdi+FAP quattro sa 125 kW.
Možda može da se doda još neka preporuka, imajući u vidu prisutnost na tržištu Srbije.
Na primer, Valvoline je zvanično vrlo prisutan na tržištu, pa bi po nešto moglo da se potraži od njih.
Recimo za sam menjač 02Q - Valvoline ima tu relativno ređu gradaciju 75W, pa bih pitao distributera/uvoznika da li imaju na stanju.
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-gear-oil-75w
Ipak, i ravenolova i LM varijanta su na papiru zgodnije (ali me to ne bi sprečilo da upotrebim valvoline ako mogu lakše da ga nabavim).
Za reduktor i dif. recimo LM varijanta https://products.liqui-moly.com/high-pe ... b2b_com_en
ili Valvoline https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-tdl-75w-90
Sad, npr i Nisotec nudi slično https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 0PDS_0.pdf
U svakom slučaju, odgovarajuća maziva se mogu nabaviti. Ako bi moglo da se nabavi sve od npr. Liqui Moly mislim da bi to bilo dobro.
Majstori naravno ne vole da menaju nešto što radi, a da sami nisu sigurni da će posle takođe da radi. Pogotovo ne ako i u tehničkoj dokumentaciji ne stoji da se neki fluid redovno menja.
Al` da je moj taj auto, sva ta ulja za transmisiju bih promenio, pa bar da znam da ću ja pre biti sahranjen nego što će ta maziva sasvim propasti u toj transmisiji. Obaška što Quattro varijante i nisu predviđene za maženje nego za ozbiljnije maltretiranje.
Koliko vidim, preporuke, a i potrebne zapremine za transmisiju su iste za obe varijante, dakle ono gore važi i za A3 2.0 tdi+FAP quattro sa 125 kW.
Možda može da se doda još neka preporuka, imajući u vidu prisutnost na tržištu Srbije.
Na primer, Valvoline je zvanično vrlo prisutan na tržištu, pa bi po nešto moglo da se potraži od njih.
Recimo za sam menjač 02Q - Valvoline ima tu relativno ređu gradaciju 75W, pa bih pitao distributera/uvoznika da li imaju na stanju.
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-gear-oil-75w
Ipak, i ravenolova i LM varijanta su na papiru zgodnije (ali me to ne bi sprečilo da upotrebim valvoline ako mogu lakše da ga nabavim).
Za reduktor i dif. recimo LM varijanta https://products.liqui-moly.com/high-pe ... b2b_com_en
ili Valvoline https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-tdl-75w-90
Sad, npr i Nisotec nudi slično https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 0PDS_0.pdf
U svakom slučaju, odgovarajuća maziva se mogu nabaviti. Ako bi moglo da se nabavi sve od npr. Liqui Moly mislim da bi to bilo dobro.
Majstori naravno ne vole da menaju nešto što radi, a da sami nisu sigurni da će posle takođe da radi. Pogotovo ne ako i u tehničkoj dokumentaciji ne stoji da se neki fluid redovno menja.
Al` da je moj taj auto, sva ta ulja za transmisiju bih promenio, pa bar da znam da ću ja pre biti sahranjen nego što će ta maziva sasvim propasti u toj transmisiji. Obaška što Quattro varijante i nisu predviđene za maženje nego za ozbiljnije maltretiranje.
-
- Postovi: 245
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Hvala tebi druze.DS9 je napisao:Hvala ti za info.
Koliko vidim, preporuke, a i potrebne zapremine za transmisiju su iste za obe varijante, dakle ono gore važi i za A3 2.0 tdi+FAP quattro sa 125 kW.
Možda može da se doda još neka preporuka, imajući u vidu prisutnost na tržištu Srbije.
Na primer, Valvoline je zvanično vrlo prisutan na tržištu, pa bi po nešto moglo da se potraži od njih.
Recimo za sam menjač 02Q - Valvoline ima tu relativno ređu gradaciju 75W, pa bih pitao distributera/uvoznika da li imaju na stanju.
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-gear-oil-75w
Ipak, i ravenolova i LM varijanta su na papiru zgodnije (ali me to ne bi sprečilo da upotrebim valvoline ako mogu lakše da ga nabavim).
Za reduktor i dif. recimo LM varijanta https://products.liqui-moly.com/high-pe ... b2b_com_en
ili Valvoline https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-tdl-75w-90
Sad, npr i Nisotec nudi slično https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 0PDS_0.pdf
U svakom slučaju, odgovarajuća maziva se mogu nabaviti. Ako bi moglo da se nabavi sve od npr. Liqui Moly mislim da bi to bilo dobro.
Majstori naravno ne vole da menaju nešto što radi, a da sami nisu sigurni da će posle takođe da radi. Pogotovo ne ako i u tehničkoj dokumentaciji ne stoji da se neki fluid redovno menja.
Al` da je moj taj auto, sva ta ulja za transmisiju bih promenio, pa bar da znam da ću ja pre biti sahranjen nego što će ta maziva sasvim propasti u toj transmisiji. Obaška što Quattro varijante i nisu predviđene za maženje nego za ozbiljnije maltretiranje.
E mozes mi jos reci, posto vidim da baratas ovim internet portalima oko ulja, koja kolicina staje u mjenjac reduktor i diff zadnji?
Ja sam preoro gugl al nmg naci 100% info.
Hvala jos jednom druze.
Sent from my ZTE A7030 using Tapatalk
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
02Q 6/1 - 2,3 L
reduktor 0,9 L
zadnji dif 1 L
haldex 0,65 L
Pošto se mazivo za haldex redovno menja za njega je sigurno tačna zaprimina koju treba uliti, međutim za ostalo je diskutabilno - jer je moguće da su ostale zapremine date za potpuno suvi sklop. Pri ispuštanju maziva obično zaostane starog 5-10 %. i tako nešto bi trebalo uzeti u obzir.
Lično, pri svakom ispuštaju (iz tih delova) izmerio bih izlivenu zapreminu.
Ovo ne kažem na pamet, jer sam primetio da nakon što sam usuo propisanu zapreminu (2 L) u svoj menjač, pri sledećem ispuštanju (koje je učinjeno namerno ranije. nakon oko 30,000 km) je isteklo više - 2,15 L.
U tvom slučaju - nisam siguran da li treba sipati svih 2,3 L ili je npr. dovoljno 2 L. Ako je procedura ulivanja ulja u taj menjač takva da se sipa dok npr. ne počne da curi na mestu za ulivanje, onda treba ispoštovati takvu proceduru. Majstor koji ima iskustvo sa tom transmisiojom će najbolje znati.
reduktor 0,9 L
zadnji dif 1 L
haldex 0,65 L
Pošto se mazivo za haldex redovno menja za njega je sigurno tačna zaprimina koju treba uliti, međutim za ostalo je diskutabilno - jer je moguće da su ostale zapremine date za potpuno suvi sklop. Pri ispuštanju maziva obično zaostane starog 5-10 %. i tako nešto bi trebalo uzeti u obzir.
Lično, pri svakom ispuštaju (iz tih delova) izmerio bih izlivenu zapreminu.
Ovo ne kažem na pamet, jer sam primetio da nakon što sam usuo propisanu zapreminu (2 L) u svoj menjač, pri sledećem ispuštanju (koje je učinjeno namerno ranije. nakon oko 30,000 km) je isteklo više - 2,15 L.
U tvom slučaju - nisam siguran da li treba sipati svih 2,3 L ili je npr. dovoljno 2 L. Ako je procedura ulivanja ulja u taj menjač takva da se sipa dok npr. ne počne da curi na mestu za ulivanje, onda treba ispoštovati takvu proceduru. Majstor koji ima iskustvo sa tom transmisiojom će najbolje znati.
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
To ume da bude čest slučaj, osim kada su eksplicitno precizirani tzv. Service i Dry fill. U nekim tehničkim dokumentacijama je to precizirano - pa je onda i istaknuto u selektorima (bazama podataka) maziva. Za ovaj menjač to nije slučaj, pa nisam siguran da li su zapremine date isključivo za suvi sklop (osim haldexa).
Kako god, onaj ko poznaje quattro transmisiju tih godišta će znati najbolje.
***
Btw, za maziva - ne mora da se ore Google
Dole je spisak (selektora maziva sa linkovima) koji sam svojevremeno kreirao za srpski nezavisni forum ljubitelja citroena, pa ko voli može da se fino igra sa njima. Total je prvi jer je dugo vremena bio fabrička preporuka za citroene, ali i zato što mu se donekle razlikuju preporuke u zavisnosti koji se njihov sajt koristi.
TOTAL
Srbija https://www.total-serbia.rs/sr/auto-maz ... b-savetnik
Nordic https://nordic.totalenergies.com/sv/tjanster/oljeguide
Francuska https://www.total.fr/mon-vehicule/preco ... oteur.html
U.K. http://total-gbr.lubricantadvisor.com/
Shell http://lubematch.shell.com/landing.php? ... &brand=113
Mobil https://www.mobil.co.uk/en-gb/b2c-product-selector/
Castrol http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng/advancedsearch
Havoline (Chevron/Texaco) http://serbia.havoline.com/sr-RS/oil-selector.html
Valvoline http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... x?lang=eng
Lukoil https://lukoil-lubricants.com/consumers/selectionofoils
Fuchs http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/de ... x?Lang=eng
Repsol https://www.repsol.com/es_en/fenix/lubr ... ntes/beta/
Liqui Moly https://www.liqui-moly.com/en/service/oil-guide.html
Motul https://www.motul.com/rs/sr/lubricants
G-Energy (Gasprom) https://new.g-energy.org/en/match-oil
Mol http://molserbia.rs/sr/vozite-se-sa-nam ... ase-vozilo
Comma http://www.sr.commaoil.com/products/index/
Addinol http://addinol.oilfinder.net/addinol_oilfinder_1.html
Divinol http://zellergmelin.lubricantadvisor.co ... x?lang=eng
Ravenol https://oilguide.ravenol.de/?lang=en
Kroon http://www.kroon-oil.com/en/
Petronas https://www.pli-petronas.com/en/home?io=y
Selenia (Petronas) https://extranetpli-eu.pli-petronas.com ... d_lingua=2
Eneos http://eneos-europe.ewp.earlweb.net/ (uz zahvalnost forumašu JankoP za link)
Eni (Agip) http://eni-ita.lubricantadvisor.com/def ... x?lang=eng (uz zahvalnost forumašu ivanjovana za podsećanje)
Champion http://www.championlubes.com/EN_EU/prod ... fault.aspx
Wolf https://www.wolfoil.com/en_com/default.aspx
Rowe http://rowe-mineraloel.com/service-und- ... wegweiser/
Yacco http://www.yacco.com/page/12-entretenir ... vehicule-/
***
Pozdrav drustvo,
gornji linkovi sadrze većini poznate i vrlo renomrane uljare, preko kojih možete pogledati njihove preporuke fluida za određeno vozilo. Ovaj spisak sam sastavio na osnovu prisustva stranih brendova do kojih se uglavnom (manje/više) može doći kod nas (u Srbiji i okolnim državama).
Potrebno je naglasiti da preporuke motornih ulja nisu bezuslovne i da najpre vaze za vozila kada su ona bila nova, ali da svakako sa njima tesko moze biti grube greske pri izboru maziva za auto.
-
- Postovi: 245
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Hvala druze.DS9 je napisao:To ume da bude čest slučaj, osim kada su eksplicitno precizirani tzv. Service i Dry fill. U nekim tehničkim dokumentacijama je to precizirano - pa je onda i istaknuto u selektorima (bazama podataka) maziva. Za ovaj menjač to nije slučaj, pa nisam siguran da li su zapremine date isključivo za suvi sklop (osim haldexa).
Kako god, onaj ko poznaje quattro transmisiju tih godišta će znati najbolje.
***
Btw, za maziva - ne mora da se ore Google
Dole je spisak (selektora maziva sa linkovima) koji sam svojevremeno kreirao za srpski nezavisni forum ljubitelja citroena, pa ko voli može da se fino igra sa njima. Total je prvi jer je dugo vremena bio fabrička preporuka za citroene, ali i zato što mu se donekle razlikuju preporuke u zavisnosti koji se njihov sajt koristi.
TOTAL
Srbija https://www.total-serbia.rs/sr/auto-maz ... b-savetnik
Nordic https://nordic.totalenergies.com/sv/tjanster/oljeguide
Francuska https://www.total.fr/mon-vehicule/preco ... oteur.html
U.K. http://total-gbr.lubricantadvisor.com/
Shell http://lubematch.shell.com/landing.php? ... &brand=113
Mobil https://www.mobil.co.uk/en-gb/b2c-product-selector/
Castrol http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng/advancedsearch
Havoline (Chevron/Texaco) http://serbia.havoline.com/sr-RS/oil-selector.html
Valvoline http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... x?lang=eng
Lukoil https://lukoil-lubricants.com/consumers/selectionofoils
Fuchs http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/de ... x?Lang=eng
Repsol https://www.repsol.com/es_en/fenix/lubr ... ntes/beta/
Liqui Moly https://www.liqui-moly.com/en/service/oil-guide.html
Motul https://www.motul.com/rs/sr/lubricants
G-Energy (Gasprom) https://new.g-energy.org/en/match-oil
Mol http://molserbia.rs/sr/vozite-se-sa-nam ... ase-vozilo
Comma http://www.sr.commaoil.com/products/index/
Addinol http://addinol.oilfinder.net/addinol_oilfinder_1.html
Divinol http://zellergmelin.lubricantadvisor.co ... x?lang=eng
Ravenol https://oilguide.ravenol.de/?lang=en
Kroon http://www.kroon-oil.com/en/
Petronas https://www.pli-petronas.com/en/home?io=y
Selenia (Petronas) https://extranetpli-eu.pli-petronas.com ... d_lingua=2
Eneos http://eneos-europe.ewp.earlweb.net/ (uz zahvalnost forumašu JankoP za link)
Eni (Agip) http://eni-ita.lubricantadvisor.com/def ... x?lang=eng (uz zahvalnost forumašu ivanjovana za podsećanje)
Champion http://www.championlubes.com/EN_EU/prod ... fault.aspx
Wolf https://www.wolfoil.com/en_com/default.aspx
Rowe http://rowe-mineraloel.com/service-und- ... wegweiser/
Yacco http://www.yacco.com/page/12-entretenir ... vehicule-/
***
Pozdrav drustvo,
gornji linkovi sadrze većini poznate i vrlo renomrane uljare, preko kojih možete pogledati njihove preporuke fluida za određeno vozilo. Ovaj spisak sam sastavio na osnovu prisustva stranih brendova do kojih se uglavnom (manje/više) može doći kod nas (u Srbiji i okolnim državama).
Potrebno je naglasiti da preporuke motornih ulja nisu bezuslovne i da najpre vaze za vozila kada su ona bila nova, ali da svakako sa njima tesko moze biti grube greske pri izboru maziva za auto.
Budes li ka za sarajevo dolazio, ili bilo gdje za bosnu, zovi da castim.
Sent from my ZTE A7030 using Tapatalk
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Dogovoreno, biće mi čast, a i ekstremno zadovoljstvo
-
- Postovi: 245
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Valjal ovo cemu
75w80 za mjenjac i 90ka za reduktor i diff.
Sent from my ZTE A7030 using Tapatalk
75w80 za mjenjac i 90ka za reduktor i diff.
Sent from my ZTE A7030 using Tapatalk
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Može, to će sasvim da završi posao.
Btw, ako majstor bude raspoložen, zgodno bi bilo da se sačuva staro ulje pa da se prikažu slike toga. Najefektnije se vidi kada je u nekoj beloj posudi u tankom sloju (u debljem sloju ili flaši će uvek izgledati tamno mrko ili sasvim crno). Inače, po pravilu ispušteno transmisiono ulje sadrži manju ili veću količinu opiljaka, s tim što se to teško vidi u tamnom ulju.
Btw, ako majstor bude raspoložen, zgodno bi bilo da se sačuva staro ulje pa da se prikažu slike toga. Najefektnije se vidi kada je u nekoj beloj posudi u tankom sloju (u debljem sloju ili flaši će uvek izgledati tamno mrko ili sasvim crno). Inače, po pravilu ispušteno transmisiono ulje sadrži manju ili veću količinu opiljaka, s tim što se to teško vidi u tamnom ulju.
-
- Postovi: 245
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Odradicemo to pa posaljem slike.DS9 je napisao:Može, to će sasvim da završi posao.
Btw, ako majstor bude raspoložen, zgodno bi bilo da se sačuva staro ulje pa da se prikažu slike toga. Najefektnije se vidi kada je u nekoj beloj posudi u tankom sloju (u debljem sloju ili flaši će uvek izgledati tamno mrko ili sasvim crno). Inače, po pravilu ispušteno transmisiono ulje sadrži manju ili veću količinu opiljaka, s tim što se to teško vidi u tamnom ulju.
Sent from my ZTE A7030 using Tapatalk
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Odlično, saznaćemo kako izgleda ulje iz menjača i difa koje nije predviđeno da se menja.
Mislim da će to biti najpoučnije za ostale vlasnike quttro varijanti.
Mislim da će to biti najpoučnije za ostale vlasnike quttro varijanti.
-
- Postovi: 245
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Zamjenjeno danas sve.DS9 je napisao:Odlično, saznaćemo kako izgleda ulje iz menjača i difa koje nije predviđeno da se menja.
Mislim da će to biti najpoučnije za ostale vlasnike quttro varijanti.
Filter haldexa 45 eura.
Litar haldex ulja ravenol 35 eura
5 litara za mjenja, diff i reduktor 40 ak eura sve
Ruke 50 eura
Sva ulja su bila u ok stanju, mjenjac je bio najcrnji ali kaze nije strasno.Vjerovatno je orginalno.
Ostala ulja su bila bas ok tako da nismo slikali nista.
On smatra da su mjenjana sva sem mjenjaca.
Izvadio je haldex pumpu, ocistio sitku unutra.
Zamjenim i kocionu tekucinu (15 eura sa rukama ).
Antifriz nov, skoro radjen uz veliki servis, -37 pokazuje.
Zadovoljan sam, sve tekucine i filteri promjenjene prije ozbiljnije zime.
Sent from my ZTE A7030 using Tapatalk
-
- Postovi: 209
- Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Potrebna mi je pomoc oko izbora ulja za Opelov M32 menjac u Alfi 159.
Korisnicko uputstvo kaze : 75w-85, GL4, FIAT 9.55550-MZ1. E sad, bas po tacno tome, ispada da postoji jedino Tutela.
M32 je poznat po svojoj boljci oko lezajeva, i voleo bih da izborom ulja (opcionalno i aditiva) smanjim stetu na najmanju mogucu. Citanjem interneta uglavnom nalazim da se svi slazu da treba sipati malo vise od propisanog (umesto 2.3L, idealno oko 0.5L vise, tj 2.8L). Medjutim, oko cega internet nije konzistentan je preporuka za ulje. Negde sam cak procitao da kazu jednogradno 90, negde 75w-80 GL5, zatim LM oil selector mi izbacuje neko njihovo high performance 75w-80 ali GL3+. Taj standard ni ne pronalazim nigde...
https://products.liqui-moly.com/oils/hi ... -80-1.html
A ovo je iste gradacije samo GL4:
https://products.liqui-moly.com/oils/to ... -80-1.html
Razmisljam i o ovom aditivu:
https://products.liqui-moly.com/additiv ... itive.html
Motul oil selector izbacuje Gear 300 75w-90 i neki obican 75w-85. Njihova ulja nekako imaju ujedno i GL4 i GL5 standard.
Takodje, ne znam da li je na doticnom autu ona redizajnirana verzija M32 (sa vecim lezajevima i dodatnim kanalom za podmazivanje) ili originalna, problematicna. Na prelaznom godistu je auto (2010.) tako da moze biti i jedno i drugo...
Korisnicko uputstvo kaze : 75w-85, GL4, FIAT 9.55550-MZ1. E sad, bas po tacno tome, ispada da postoji jedino Tutela.
M32 je poznat po svojoj boljci oko lezajeva, i voleo bih da izborom ulja (opcionalno i aditiva) smanjim stetu na najmanju mogucu. Citanjem interneta uglavnom nalazim da se svi slazu da treba sipati malo vise od propisanog (umesto 2.3L, idealno oko 0.5L vise, tj 2.8L). Medjutim, oko cega internet nije konzistentan je preporuka za ulje. Negde sam cak procitao da kazu jednogradno 90, negde 75w-80 GL5, zatim LM oil selector mi izbacuje neko njihovo high performance 75w-80 ali GL3+. Taj standard ni ne pronalazim nigde...
https://products.liqui-moly.com/oils/hi ... -80-1.html
A ovo je iste gradacije samo GL4:
https://products.liqui-moly.com/oils/to ... -80-1.html
Razmisljam i o ovom aditivu:
https://products.liqui-moly.com/additiv ... itive.html
Motul oil selector izbacuje Gear 300 75w-90 i neki obican 75w-85. Njihova ulja nekako imaju ujedno i GL4 i GL5 standard.
Takodje, ne znam da li je na doticnom autu ona redizajnirana verzija M32 (sa vecim lezajevima i dodatnim kanalom za podmazivanje) ili originalna, problematicna. Na prelaznom godistu je auto (2010.) tako da moze biti i jedno i drugo...
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Tutela Matryx, tj. ulje po 955550-MZ1 je dakle 75W-85 po API GL4 - i najlogičnije je da se uzme to ulje ili neko drugo u istoj gradaciji.
Na radnoj temperaturi takvo ulje je otprilike na sredini između gradcije xW-80 i xW-90, pa upotrebom nekog od ovih potonjih se koristi ili tanje ili deblje od onog što preporučuje Fiat, tj. tutele matriks.
Ako već nije dostupna Tutela Matryx - mislim da je dobra varijanta Motul u navedenoj gradaciji. Eventualno, može da bde zgodno Motylgear 75W-80 jer je to ulje na gornjoj granici gradacije 80, pa tj. jedno od najdeblji u toj gradaciji.
Što se upotrebe likvimolijevog aditiva MoS2 - neki ga redovno koriste za transmisije, i tvrde da imaju dobro iskustvo. Ja sa time nemam iskustvo, odnosno smatram da kada je mazivo odabrano odgovarajuće da mu ne trebaju dodatni aditivi.
Prema informacijama sa sledećeg linka,
https://www.eco-torque.co.uk/post/m32-g ... ults-fixes - Opel je za M32 koristio gradaciju 75W-90 (ne kaže se da li po Api GL4 ili GL5).
Mislim da je upotreba gradacije 75W-85, tj. nešto tečljivije ulje - verovatno zgodnije. Ipak, tako nešto ne mogu da tvrdim osim da kažem da bih verovatno tu gradaciju pre birao. Varijante 75W-80 bih izbegao jer u viskozitetu bitno odstupaju (bitno tanje ulje nego 75W-90), osim eventualno pomenute Motylgear varijante 75W-80.
Po ovome što piše na pomenutom linku - kako stoje stvari verovatno je najzgodnije nešto češće menjati transisiono ulje u tom menjaču sa obzirom na opisane eventualne probleme.
Ako ti je lakše, mislim da nije greška probati prvo sa 75W-90 (po API GL4, ili onim uljima kojima stoji API GL4/GL5) pa ako na hladno nemaš probleme sa šaltanjem onda nema potrebe ni ići na tanju gradaciju 75W-85. Ostaje samo da se češće zameni ulje,
Generalno uzevši, većina transmisionih ulja su korektna do nekih oko 100,000 km, pa može da se razmisli o tome da se ulje za tu transmisiju M32 menja na npr. 30000-50000 km.
Srećno
Na radnoj temperaturi takvo ulje je otprilike na sredini između gradcije xW-80 i xW-90, pa upotrebom nekog od ovih potonjih se koristi ili tanje ili deblje od onog što preporučuje Fiat, tj. tutele matriks.
Ako već nije dostupna Tutela Matryx - mislim da je dobra varijanta Motul u navedenoj gradaciji. Eventualno, može da bde zgodno Motylgear 75W-80 jer je to ulje na gornjoj granici gradacije 80, pa tj. jedno od najdeblji u toj gradaciji.
Što se upotrebe likvimolijevog aditiva MoS2 - neki ga redovno koriste za transmisije, i tvrde da imaju dobro iskustvo. Ja sa time nemam iskustvo, odnosno smatram da kada je mazivo odabrano odgovarajuće da mu ne trebaju dodatni aditivi.
Prema informacijama sa sledećeg linka,
https://www.eco-torque.co.uk/post/m32-g ... ults-fixes - Opel je za M32 koristio gradaciju 75W-90 (ne kaže se da li po Api GL4 ili GL5).
Mislim da je upotreba gradacije 75W-85, tj. nešto tečljivije ulje - verovatno zgodnije. Ipak, tako nešto ne mogu da tvrdim osim da kažem da bih verovatno tu gradaciju pre birao. Varijante 75W-80 bih izbegao jer u viskozitetu bitno odstupaju (bitno tanje ulje nego 75W-90), osim eventualno pomenute Motylgear varijante 75W-80.
Po ovome što piše na pomenutom linku - kako stoje stvari verovatno je najzgodnije nešto češće menjati transisiono ulje u tom menjaču sa obzirom na opisane eventualne probleme.
Ako ti je lakše, mislim da nije greška probati prvo sa 75W-90 (po API GL4, ili onim uljima kojima stoji API GL4/GL5) pa ako na hladno nemaš probleme sa šaltanjem onda nema potrebe ni ići na tanju gradaciju 75W-85. Ostaje samo da se češće zameni ulje,
Generalno uzevši, većina transmisionih ulja su korektna do nekih oko 100,000 km, pa može da se razmisli o tome da se ulje za tu transmisiju M32 menja na npr. 30000-50000 km.
Srećno
Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke
Sipao sam pomenutu tutelu u m32 i nisam imao nikakvih problema do nekih ~400.000km.
Jedini problem koji sam imao je iskakanje iz 4te brzine kada kočim motorom nizbrdo. I pre i posle izmene.
Ne znam da li je to boljka m32 i da li uopšte ima veze sa uljem u menjaču.
Jedini problem koji sam imao je iskakanje iz 4te brzine kada kočim motorom nizbrdo. I pre i posle izmene.
Ne znam da li je to boljka m32 i da li uopšte ima veze sa uljem u menjaču.