Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od Stjepa » 04 Okt 2017, 17:28

Objasni je velja situaciju Elf/Total.

Ovde možeš ppratiti cene, kao i karakteristike/razlike između ulja (kako za Total, tako i za Elf):
http://www.profaco.rs/

Serviseri dobiju rabat na količinu, pa tako recimo na Belim Vodama u UE (servis Laguna, moderacijo nije cilj reklama nego ukazivanje na konkretnu situaciju :) ) zamena 4,xL (koliko je zapremina za reno/dacia 1,6 motor) Elf-a sa cenom rada i filterom ulja izađe manje od 4k din. A imaš i servis u tvojoj ulici (opet reno/dacia) koji bi isto treba da ima Elf/Total na stanju. Zaboravih naziv servisa, al znaš na koji se misli - na početku ulice, kod šanca. Tamo ne znam cene. Suština pominjanja rabata je da kad bih kupio ulje u profacu (npr) + filter i sam menjao, došo bih na gotovo istu cifru za koju mi u servisu oni to odrade. A realno elegantnije rešenje.

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Motorna ulja

Post od Velja » 04 Okt 2017, 17:48

Slika

markoue
Postovi: 907
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: Motorna ulja

Post od markoue » 04 Okt 2017, 18:23

Stjepa je napisao:
04 Okt 2017, 17:28
Objasni je velja situaciju Elf/Total.

Ovde možeš ppratiti cene, kao i karakteristike/razlike između ulja (kako za Total, tako i za Elf):
http://www.profaco.rs/

Serviseri dobiju rabat na količinu, pa tako recimo na Belim Vodama u UE (servis Laguna, moderacijo nije cilj reklama nego ukazivanje na konkretnu situaciju :) ) zamena 4,xL (koliko je zapremina za reno/dacia 1,6 motor) Elf-a sa cenom rada i filterom ulja izađe manje od 4k din. A imaš i servis u tvojoj ulici (opet reno/dacia) koji bi isto treba da ima Elf/Total na stanju. Zaboravih naziv servisa, al znaš na koji se misli - na početku ulice, kod šanca. Tamo ne znam cene. Suština pominjanja rabata je da kad bih kupio ulje u profacu (npr) + filter i sam menjao, došo bih na gotovo istu cifru za koju mi u servisu oni to odrade. A realno elegantnije rešenje.
Onda cu tu i raditi mali servis, ispadne najbolje. Sto se tice servisa u mojoj ulici, bolje nista mnogo da ne pisem. Poprilicno sam dobro upoznat kako rade, a tome u prilog govori cinjenica da su morali da skinu Renoov znak( ne znam da li je bio ovlasceni, ali sam cuo da su zbog malverzacija to morali da ucine). Mom prijatelju su radili glavu motora na renault kangoo( koga sam pominjao u temi za creva hladnjaka), pa je ispalo da je uopste nisu odradili kako treba. Znam jos puno drugih primera, ali da ne pravim anti reklamu necu pisati nista vise. Hvala puno za preporuku, ostajem na elf 5-40 i videcu u pomenutom servisu da menjam. :) Stjepo, jesi ti iz mog kraja, vidim da dosta dobro poznajes lokalna mesta i ulice? :)
Сад му није ништа...

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Motorna ulja

Post od ikac2000 » 04 Okt 2017, 18:28

Zato noviji dizelasi uglavnom nemaju problem sa potrosnjom ulja, vec samo sa povecanjem nivoa istog :-)

Sent from my SM-T113 using Tapatalk


Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 04 Okt 2017, 20:50

ftj je napisao:
04 Okt 2017, 12:00
hidroskopna.
https://www.thoughtco.com/definition-of ... pic-605230
https://en.wikipedia.org/wiki/Hygroscopy

Hygroscopic Versus Hydroscopic

You may encounter the word "hydroscopic" used in place of "hygroscopic". Although hydro- is a prefix meaning water, the word hydroscopic is a mis-spelling and is incorrect.

A hydroscope is an instrument used to take deep sea measurements.

There was a device called a hygroscope, but it was the 1790s word for an instrument used to measure humidity levels. The modern name for a device used to measure humidity is a hygrometer.

Najjednostavnije rečeno, tečnosti koje su sposobne tj. imaju afinitet da absorbuju vlagu tj. vodu iz okoline su - higroskopne.

Domaćice odavno znaju da ako žele da u slaniku so ne bude zgromuljana zbog vlage, odnosno da bi se lepo solila - treba staviti par zrna piriča koji funkcionišu kao silika-gel, pa vezuju vlagu za sebe a so ostaje uglavnom suva.

Što se dakle kočne tečnosti tiče, a sve one po normi DOT 3, DOT4 i DOT 5.1 i nisu ulja po hemijskom sastavu nego su poli-glikoli - su higroskopne u značajnijoj meri vezuju vlagu za sebe (što uglavnom i jeste karakteristično za alkohole)

Bitna osobina, tj. parametar kočnih tečnosti je tzv. suva i mokra tačka ključanja. Zbog vezane vlage drugi parametar je uvek na nižoj temperaturi. Kome na nekoj nizbrdici ispari dovoljno vlage iz kočnog sistema pa mu zbog toga propadne kočnica, ako ostane živ već je uspeo u životu.
Ako nije ostao, pa možda je nekome i učinio uslugu svojim odsustvom.

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od Stjepa » 04 Okt 2017, 23:26

markoue je napisao:
04 Okt 2017, 18:23
Stjepo, jesi ti iz mog kraja, vidim da dosta dobro poznajes lokalna mesta i ulice? :)
Potvrdan odgovor. Samo s' drugog kraja grada, iz Turice. :)

markoue
Postovi: 907
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: Motorna ulja

Post od markoue » 05 Okt 2017, 11:42

:doubleup: :D
Сад му није ништа...

Darko Kg
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Motorna ulja

Post od Darko Kg » 20 Okt 2017, 14:20

Vezano za kociono ulje u mojoj Zastavi 10 je jos uvek fabricko. Znaci punih 10 godina. Moj tast je vozio fabricko 25 godina.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl » 20 Okt 2017, 15:37

Ne bas pohvalna cinjenica. Isto kao sto se moze voziti i na celavim gumama, samo je pitanje da li je to dobro.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19248
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Motorna ulja

Post od Heinz » 20 Okt 2017, 16:33

Videh kod rođaka na Puntu gume iz 2009.

Darko Kg
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Motorna ulja

Post od Darko Kg » 20 Okt 2017, 16:39

A kako protumaciti servis na glanc novom Reno cliu. U servisnoj pise zamena ulja na godinu dana ili 30.000km. Citam servisnu i pitam onog sto radi u servisu dok zavrsavamo papire kada da ga dovezem na prvi servis, e pa bla bla na 15.000 obavezno. Mozda sam ja preterao sa 10 godina, ali ne bi bas za sve slusao servisere!
A kociono ulje menjaju tako sto izvuku iz lonceta i naliju drugo :kuku:

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od Stjepa » 20 Okt 2017, 17:07

Možda grešim, ali kao da očekuješ odgovor - ma super je, ne menjaj. :)

Postoje serviseri koji će ti upravo tako i reći jer ih mrzi da se bakću sa tim. Pazi ironije, mrziga da odradi nešto i da zaradi na tome. :kezo:
Isto tako sigurno neki i ne zamene po propisu, kao što si možda opisao. Sa druge strane postoje vakumske pumpe, pa serviseri na taj način odozgo isisaju stari fluid (kočina tečnost, motorno ulje).

Što se tiče tumačenja servisne knjižice, nebitno od brenda vozila, uvek je napomenuto "šta prvo nastupi". Tako da u pomenutom slučaju je ili 1 godina ili 30000km.
Druga stvar je skraćivanje servisnog intervala, koje je kod nas naveliko odomaćeno. Ovlašćeni servisi kod nas skrate interval na 10000 ili 15000km (zadržavajući "ili godinu dana, u zavisnosti šta pre nastupi").

A ako se pogleda u toj istoj servisnoj knjižici, piše da se kočiono ulje menja na svake 3-4 godine i xxkm (ne znam tačne podatke i zavise opet od marke do marke vozila). Dakle ako misliš da ne treba slušati majstore kad skraćuju servisni interval sa 30 na 15, treba li onda prekoračiti interval predložen u serv. knjižici?

Komentarisano je zašto produžena zamena kočionog može biti kritična. Potraži malo po temi, pa odluči šta ti najviše odgovara.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl » 20 Okt 2017, 17:14

Nije uopste isto izvlacenje ulja iz kartera i tecnosti iz posude za kocnice. Voda koja se skuplja u tecnosti za kocnice se sliva u najnize tacke, a to su celjusti i ne moze se isisati iz rezervoara.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Darko Kg
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Motorna ulja

Post od Darko Kg » 20 Okt 2017, 18:13

Ma ne ocekujem ja nikakav odgovor, svako neka radi kako misli da je najbolje. Ja ga nisam menjao a i niko koga ja poznajem. Mozda je neko napisao da mu je propala nozna kocnica zato sto nije menjao kociono ulje a da mu je pritom ceo kocioni sistem ispravan. Mozda vec ima takvih slucajeva, samo ja nisam procitao. Meni je kocioni sistem suv ko barut, kako na mom autu, tako i na sluzbenim.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj » 20 Okt 2017, 23:00

Darko Kg je napisao:
20 Okt 2017, 16:39
A kociono ulje menjaju tako sto izvuku iz lonceta i naliju drugo :kuku:
Zamena kocione tecnosti i potreba za tim nema veze sa serviserima vec samom konstrukcijom auta i hemijskim osobinama te tecnosti.

To sto si napisao nije zamena vec krpez nekih nestrucnih ljudi koji dovode u opasnost vlasnika, putnike i sve ostale ucesnike u saobracaju. Nazalost jos kod nas mogu da se nadju oni koje ne zele da se obuce i informisu o tehnickim pravilima u odrzavanju auta vec rade napamet i prave stetu.

Ne da ie pisano milion puta o iskustvima da propadne kocnica upravo kada najvise treba nego je i vecina dozivela neki takav problem sa kocnicama direktno uzrokovan neispravnom kocionom tecnoscu.
Nije uopste retko da se dogode nesrece gde je vozilo naletelo na ono ispred jer su otkazale kocnice i nije moglo da se zaustavi, To kod na spada u neobjasnjive misterije kada se pise o nekoj nesreci i uvek je dezurnu krivac brzina kretanja koja nije prilagodjena.

Sigurno nije suv ko barut kocioni sistem u kome deceniju nije izvrsena zamena. Verovanje da ne postoji kondenzacije vodene pare iz vazduha nema osnovu.
Da su kod nas pravi tehnicki pregledi obavezni zbog registracije proveravali bi i kocionu tecnosti i vracali vozila sa tehnickog koja su neispravna po tom pitanju.

U nasoj klimi 2 a max 3 godine je krajnji rok da kociona tecnost jos ostaje u granicama normale i pouzdano obavi svoj zadatak da prenese pritisak bez gubitka. Tecnost sa vodom ocas posla provri pri iole ostrijem kocenju i nastane vodena para koje je stisljiva i time ne moze da prenese pritisak kroz cevi i sistem.
Rezultat je da pedala kocnice propadne i auto je bez kocnica u oba kociona sistema.(posto uvek auto mora da ima 2 podsistema po homologaciji i propisima).

Izostanak redovne zamene kocione tecnosti uvek i bez izuzetka dovodi do korozije i havarije kocionog sistema. Samo je pitanje u kom roku, koliko brzo ce biti neophodan generalni remont sistema.
I to sve zbog 300 dinara troska na 2 godine za pola litra tecnosti.

Odgovori