Ok, jasno mi sada.nidza je napisao: ↑17 Okt 2017, 10:38Da se ispravim preciznijim odgovorom, kad padne ispod 1000-1100rpm ECU počne lagano da dodaje gas. Dotle je potrošnja 0.0l/100km sa puštenim gasom. Ne čeka sasvim ler gas, nego ga mekano spusti. Mislim da možemo slobodno napisati da je u svim voznim obrtajima potrošnja sa puštenim gasom nula.
Do sada sa, se sretao sa autima ciji ECU ima opseg 1200-1600 rpm kada pocinje da ponovo pusta benzin. Obrazlozenje koje sam nailazio u fabrickim servisnim uputstvima je da prag odredjuju prema potrosacima, tipa da ne dodje do na primer situacije da se ukljuci klima ili ventilator hladnjaka bas u tom podrucju nesto iznad lera a da je iskljucen dovod goriva pa se motor ugasi. Meni je granica 1200rpm do kada ECU drzi zatvorene dizne goriva.
Ok, ima i tih koji jos nize uspostavljaju dovod goriva. Za mene novost da mogu stabilno da rade i u tom opsegu obrtaja.
Mozemo napisati da je potrosnja nula kada se vozi iznad tih nekih obrtaja sa pustenim gasom.
Mada kod automatika (ne znam da li svih) se desava da kada pustis pedalu gasa pri recimo 2000 obrtaja motor se odvoji od menjaca i nastavlja auto da se krece usled inercije. Obrtaji padnu skoro do lera a ECU i dalje pusta gorivo kroz dzne, potrosnja i dalje postoji na nekom minimumu.
Nema kocenja motorom prakticno.
To zovu "jedrenje" rezim i ima ga samo dok je automatik u Drive rezimu rada.
Kada sam ubacis manuelno u neku brzinu onda ECU gasi dizne potpuno i postoji znatno jace kocenje motorom.
Pricas o pravim automaticima, klasicnim sa konverterom momenta.