Koliko troši?

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koliko troši?

Post od ljubitelj » 17 Okt 2017, 23:26

nidza je napisao:
17 Okt 2017, 10:38
ljubitelj je napisao:
17 Okt 2017, 09:37
nidza je napisao:
16 Okt 2017, 10:00
Na svim obrtajima iznad ler gasa ne troši gorivo aktuelan agregat.
Ajde prevedi molim te. Konkretnije sta podrazumevas za aktuelni agregat. I koja je granica obrtaja ler gasa, 800?
Da se ispravim preciznijim odgovorom, kad padne ispod 1000-1100rpm ECU počne lagano da dodaje gas. Dotle je potrošnja 0.0l/100km sa puštenim gasom. Ne čeka sasvim ler gas, nego ga mekano spusti. Mislim da možemo slobodno napisati da je u svim voznim obrtajima potrošnja sa puštenim gasom nula.
Ok, jasno mi sada.
Do sada sa, se sretao sa autima ciji ECU ima opseg 1200-1600 rpm kada pocinje da ponovo pusta benzin. Obrazlozenje koje sam nailazio u fabrickim servisnim uputstvima je da prag odredjuju prema potrosacima, tipa da ne dodje do na primer situacije da se ukljuci klima ili ventilator hladnjaka bas u tom podrucju nesto iznad lera a da je iskljucen dovod goriva pa se motor ugasi. Meni je granica 1200rpm do kada ECU drzi zatvorene dizne goriva.

Ok, ima i tih koji jos nize uspostavljaju dovod goriva. Za mene novost da mogu stabilno da rade i u tom opsegu obrtaja.

Mozemo napisati da je potrosnja nula kada se vozi iznad tih nekih obrtaja sa pustenim gasom.

Mada kod automatika (ne znam da li svih) se desava da kada pustis pedalu gasa pri recimo 2000 obrtaja motor se odvoji od menjaca i nastavlja auto da se krece usled inercije. Obrtaji padnu skoro do lera a ECU i dalje pusta gorivo kroz dzne, potrosnja i dalje postoji na nekom minimumu.
Nema kocenja motorom prakticno.
To zovu "jedrenje" rezim i ima ga samo dok je automatik u Drive rezimu rada.
Kada sam ubacis manuelno u neku brzinu onda ECU gasi dizne potpuno i postoji znatno jace kocenje motorom.
Pricas o pravim automaticima, klasicnim sa konverterom momenta.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21045
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Koliko troši?

Post od nidza » 17 Okt 2017, 23:39

Rade to i dual clutch tako što razdvoje oba kvačila. Može poprilično da se uštedi goriva na ovaj način.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Koliko troši?

Post od ddanijell » 18 Okt 2017, 19:35

ljubitelj je napisao:
17 Okt 2017, 23:26


Mada kod automatika (ne znam da li svih) se desava da kada pustis pedalu gasa pri recimo 2000 obrtaja motor se odvoji od menjaca i nastavlja auto da se krece usled inercije. Obrtaji padnu skoro do lera a ECU i dalje pusta gorivo kroz dzne, potrosnja i dalje postoji na nekom minimumu.
Nema kocenja motorom prakticno.
To zovu "jedrenje" rezim i ima ga samo dok je automatik u Drive rezimu rada.
Kada sam ubacis manuelno u neku brzinu onda ECU gasi dizne potpuno i postoji znatno jace kocenje motorom.
Kod mene otpusta kvacilo samo ako je izabran ECO drive profil, tad se ponasa tako da kada pustim gas on raskvaci i drzi motor u leru, a auto ide inercijom. Cim pipnem kocnicu kvacilo ponovo prihvati i krene i motorno kocenje.
U normal DRIVE profilu i svim ostalim (sport, offroad, snow...) drzi zakacen agregat na pogonskim tockovima svo vreme, prakticno ponasa se identicno kao sto i obican sa manuelnim menjacem, nema nikakve bitne razlike u ponasanju.
Znaci max iskoriscava motorno kocenje i potrosnja sa pustenim gasom je nula do oko 1000rpm. Uglavnom ljudi kazu da sa automaticima se brze potrose kocnice, sto mozda i jeste tacno za neku stariju generaciju.
Kod dsg nisam primetio neku bitnu razliku u odnosu na auto koji sam vozio prethodnih 10godina sa maneulnim menjacem, kome usput nikad nisam zamenio prednje kocione plocice, i dalje su originalne (prve) , a auto ima 188.000km .

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14141
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Koliko troši?

Post od pedja » 18 Okt 2017, 21:09

Uspeo sam da nateram Astru J (1,7/125 karavan) ispod 6l

BG-Zlatibor-BG preko Topole
430km, od čega desetak u BGu, ostalo na magistrali - 5,8l metodom čepa. Prosek nešto preko 60km/h.

U povratku: 210km, oko 3:20 vožnje, sve sa manjom gužvom u UE.

Letos sam bio sporiji, ali na nekih 6,5l. Klima i 150+kg tereta više.

TT


ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koliko troši?

Post od ljubitelj » 19 Okt 2017, 09:42

DSG nema konverter momenta, nije (taj klasicni) automatik sa hidraulikom koji ima proklizavanje i ponasanje kako sam opisao.
DSG je menjac sa automatizacijom rada 2 kvacila, drugi princip pa se drugacije ponasa tj isto kao i obican manuelni menjac ili je na leru ili cvrsto spregnut preko kvacila kako si opisao.
Moje iskustvo je da se brze trose kocnice na automaticima narocito pri gradskoj voznji, kod Mercedesa i Volvoa ista prica iz voznje manuelne i automatik verzije sa istim modelima. I da potrosnja automatika je nekih 2 litra veca od manuelnog po gradu u kreni stani voznji.

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Koliko troši?

Post od ddanijell » 19 Okt 2017, 10:12

Kog automatika?

Inviato dal mio SM-G935F utilizzando Tapatalk


kami
Postovi: 930
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Koliko troši?

Post od kami » 19 Okt 2017, 12:13

NP-KS-NP preko Josanicke banje 4.5l prosek za 300km puta.
Bmw 318d GT

Sent from my iPhone using Tapatalk

ZoranBG
Postovi: 9
Pridružio se: 10 Maj 2016, 12:40

Re: Koliko troši?

Post od ZoranBG » 19 Okt 2017, 16:05

Passat B 5,5 1,9tdi automatik 5brzina - potrosnja po gradu od 11l-12,5 i to bez ikakve zustrije voznje. Kod ovog tipa automatik u D rezimu voznje auto koci bez obzira da li idete pravo ili nizbrdo tako da potrosnja jeste 0 na BC ali auto na nizbrdici staje pa mora da se stalno dodaje gas.
Zafira B (koju sada vozim) 1,9 automatik 6 brzina - potrosnja po gradu 8-10 normalne voznje. Kod nje je DRASTICNA RAZLIKA u odnosu na Passata jer kada je u D modu ne koci sama vec se ponasa kao manuelni i nije potrebno dodavanje gasa na nizbrdicama vec mora i da se dozirano koci. Naravno da je potrosnja 0.
Dodao bih i to da Passat tezi 1500kg a Zafira B 1650kg sto nije zanemarljiva stavka.
Uporedjivanjem potrosnje na AP Passat 6,1l vs Zafira 5,2l

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Koliko troši?

Post od passenger » 19 Okt 2017, 16:13

Kako bih ga bacio u kantu da mi troši 12 litra nafte normalnom vožnjom.

Paralelno u novcu za gorivo komotno možeš da voziš V6 204ks.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koliko troši?

Post od ljubitelj » 19 Okt 2017, 18:30

https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission
The predominant form of automatic transmission is hydraulically operated; using a fluid coupling or torque converter, and a set of planetary gearsets to provide a range of gear ratios.
Ovog tipa automatika.

Slika

Slika

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Koliko troši?

Post od ddanijell » 19 Okt 2017, 21:11

ljubitelj je napisao:
19 Okt 2017, 09:42
DSG nema konverter momenta, nije (taj klasicni) automatik sa hidraulikom koji ima proklizavanje i ponasanje kako sam opisao.
DSG je menjac sa automatizacijom rada 2 kvacila, drugi princip pa se drugacije ponasa tj isto kao i obican manuelni menjac ili je na leru ili cvrsto spregnut preko kvacila kako si opisao.
Moje iskustvo je da se brze trose kocnice na automaticima narocito pri gradskoj voznji, kod Mercedesa i Volvoa ista prica iz voznje manuelne i automatik verzije sa istim modelima. I da potrosnja automatika je nekih 2 litra veca od manuelnog po gradu u kreni stani voznji.
Ok nemam iskustvo sa drugim menjacima do sad sem sa dsg (vag) i cvt (ford).
Za ta 2 navedena znam tacno kako rade. Mozes li mi objasniti u kracim crtama za ovaj navedeni ZF-8HP u cemu je zapravo razlika u odnosu na dsg ako izuzmemo da dsg ima 2 lamele ? Ono sto me buni je pominjanje konvertora momenta pa ako ti nije problem samo mi malo pojasni o cemu se radi i gde je kod ovog ZF to.
Ovaj ZF-8HP ide ako se ne varam u nove bmw?

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21045
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Koliko troši?

Post od nidza » 19 Okt 2017, 21:15

Glava može da zaboli od planetarne transmisije. :D Srećom, ima odličan klip, kraći od 5 minuta. Posle toga možeš da gledaš i složenije menjače, pa i ZF8 na kraju, bitno je da shvatiš princip.

https://www.youtube.com/watch?v=ARd-Om2VyiE

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Koliko troši?

Post od ddanijell » 19 Okt 2017, 22:16

:thumbup:

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Koliko troši?

Post od ddanijell » 20 Okt 2017, 00:20

Pogledao , ovo za planetarni prenos znam i od ranije i shvatio kako radi u ovim menjacima. Ono sto nisam znao je konvertor torka (uljni) kako radi ali sad mi je jasno i to.
Sve kad izanaliziram zakljucak koji mi se prosto namece je da su DSG menjaci pokazni primer kako napraviti nesto jako prosto, a savrseno ,usput i dugotrajno, a cenim da kosta znacajno manje nego ZF menjaci.
Sad mi je jasno sve ono sto je ljubitelj rekao za potrosnju i zasto je to tako (pogotovu kod starijih modela).
O cvt ne vredi trositi ni reci jer voznja auta sa cvt je kao da vozim skuter :dobarvic:

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koliko troši?

Post od ljubitelj » 20 Okt 2017, 09:01

ZF8 sam slučajno naleteo, dobra je slika za ilustraciju. Istu princip je kod svih tih planetarnih hidro automatika.
Konverter obrtnog momenta je sklop od 3 rotirajuće turbine koje prenose obrtni moment (slično kao kvačilo). ali je razlika što pri tome povećava obrtni moment u odredjenom opsegu razlike obrtaja.
Moj model konvertera momenta 2,3x umnožava. Sa npr 200Nm na npr 460Nm što se primeti u osećaju odziva motora pri polasku iz mesta a naročito kod turbo motora.

Mana je što postoje gubici u prenosu usled proklizavanja što se primeti po potrošnji goriva naročito u gradu.
https://auto.howstuffworks.com/auto-par ... erter1.htm

Drugačiji osećaj u odnosu na CVT i DSG.
Kažu da je 80% automatika u autu planetarni hidraulični, obično se stoga pojam automatik vezuje za taj tip menjača.
Hidro automatik je veoma pouzdan i udoban za vožnju. Osim zamene ulje nema šta da se menja, jako dugotrajan (skoro nepokvarljiv) pa se masovno koristi kod autobusa i kamiona.

Sećam se korišćenja automatika u VWu. 3 brzine u Golfu 2, to je tek šou za vožnju.

Odgovori