Lakše mi je da se ne igram s tim negoda se igram. Od početka sipam samo MOL aditiviran ED, ne osećam nikakve promene u radu motora, ali ako ima smisla sipati sada je pravi momenat jer ću da spržim rezervoar do Grčke.methane.master je napisao: Takve stvari imaš i u ovim aditiviranim gorivima, kojih sada ima i kod nas. Opet, učinak je diskutabilan. Ako hoćeš da sipaš preventivno, sipaj, ali ne preteruj. Jednom u 10k je sasvim dovoljno, sipa se na pun rezervoar, najbolje pred duži put. Od marki, recimo Wynns ili Wurth, koji tačno, ne znam, ne vozim dizel.
Ja sam sipao Wynns u Clia, više iz radoznalosti, nikakvu razliku nisam primetio.
Aditivi
Re: Aditivi
Re: Aditivi
Mislim da nema neke svrhe... Pogotovo sto aditivi nisu uopste jeftini, i radije bih onda na 100k platio ciscenje dizni (mada jos nisam cuo za auto kom to treba na 100k) nego da se zajebavam sa aditivima.
Samo sipati na proverenim pumpama i nece nista da mu fali.
Samo sipati na proverenim pumpama i nece nista da mu fali.
Re: Aditivi
Blagodarim
Re: Aditivi
Aditiv je namenjen pre svega gorivu koje dugo stoji nekorisceno u rezervoaru. Obicno je 3 meseca normalni period za gorivo, ako se planira da duze stoji auto sipa se aditivi.
Ili ako nakon dugog stajanje se zeli iskoristiti to odstajalo gorivo onda opet aditiv.
Na ispravnom motoru koji se redovno koristi aditiv nije koristan, a moze da napravi stetu.
Pre svega opterecuje ulje kome skracuje radni vek, ako aditiv radi posao ciscenja.
Ako ne radi posao, svejedno je.
U praksi, aditivi tog tipa se koriste kao zamena za pravo ciscenje lakova natalozenih na diznama, zavisno od finoce "rupica" na diznama obicno je 250-400.000km period kada pocinju da se primecuju blago prvi znaci zaprljanosti dizni.
Preventivno, ako kupite na primer auto sa 300.000km preporuka je da se sipa aditiv u 2-3 ciklusa, ili se odveze auto na masinsko ispiranje aditivom za ciscenje.
To se pre svega odnosi na benzince, kod dizela je sam dizel cistac tako da je nepotreban.
Ali za dizel, postoji citav niz aditiva druge namene koji mogu biti korisni.
Na primer aditiv protiv algi posto je poznato da je dizel dobro staniste za odredjene vrste algi.
Ili aditiv za podizacje cetanskog broja kada je dizel sa nizim cetanskim natocen.
Ili aditivi protvi stinjavanja zimi
U sustini, ispravnom motoru i autu aditivi nije potreban za normalan rad veoma dugi period koji najcesce vecina onih koji kupe novi auto nikada ne dostigne jer ga obicno proda u znatno kracem periodu.
I u gorivima i u uljima su sadrzani paketi aditiva, odavno cak i kod nasih domacih.
Kod aditiva treba citati sitna slova vezano za mogucu verovatnocu ostecenja katalizatora, DPF i ostalih filtera u kojima se odvijaju specificne hemijske reakcije na programiran nacin i na odredjenoj temperaturi.
Aditiv moze to da pogorsa, ili oteza ispravan rad pa treba dobro proveriti koje su garancije proizvodjaca aditiva.
Ili ako nakon dugog stajanje se zeli iskoristiti to odstajalo gorivo onda opet aditiv.
Na ispravnom motoru koji se redovno koristi aditiv nije koristan, a moze da napravi stetu.
Pre svega opterecuje ulje kome skracuje radni vek, ako aditiv radi posao ciscenja.
Ako ne radi posao, svejedno je.
U praksi, aditivi tog tipa se koriste kao zamena za pravo ciscenje lakova natalozenih na diznama, zavisno od finoce "rupica" na diznama obicno je 250-400.000km period kada pocinju da se primecuju blago prvi znaci zaprljanosti dizni.
Preventivno, ako kupite na primer auto sa 300.000km preporuka je da se sipa aditiv u 2-3 ciklusa, ili se odveze auto na masinsko ispiranje aditivom za ciscenje.
To se pre svega odnosi na benzince, kod dizela je sam dizel cistac tako da je nepotreban.
Ali za dizel, postoji citav niz aditiva druge namene koji mogu biti korisni.
Na primer aditiv protiv algi posto je poznato da je dizel dobro staniste za odredjene vrste algi.
Ili aditiv za podizacje cetanskog broja kada je dizel sa nizim cetanskim natocen.
Ili aditivi protvi stinjavanja zimi
U sustini, ispravnom motoru i autu aditivi nije potreban za normalan rad veoma dugi period koji najcesce vecina onih koji kupe novi auto nikada ne dostigne jer ga obicno proda u znatno kracem periodu.
I u gorivima i u uljima su sadrzani paketi aditiva, odavno cak i kod nasih domacih.
Kod aditiva treba citati sitna slova vezano za mogucu verovatnocu ostecenja katalizatora, DPF i ostalih filtera u kojima se odvijaju specificne hemijske reakcije na programiran nacin i na odredjenoj temperaturi.
Aditiv moze to da pogorsa, ili oteza ispravan rad pa treba dobro proveriti koje su garancije proizvodjaca aditiva.
Re: Aditivi
Meni u uputstvu za auto (ceed) stoji da na 15,000 km sipam aditive za ciscenje sistema. Vazi samo za benzince.
Re: Aditivi
Evo ja posle dugo dugo vremena sipao Wynss i dopunio do vrha ED sa Aditivima na Mol.
Kad je bal nek je bal. Prvo se čudio pumpadžija, a onda i žena na kasi. Možda stvarno ne treba da se tretira to fensi gorivo
Tapatalk Pro
Kad je bal nek je bal. Prvo se čudio pumpadžija, a onda i žena na kasi. Možda stvarno ne treba da se tretira to fensi gorivo
Tapatalk Pro
Re: Aditivi
Sad ako ne pocne da bljuje vatru na auspuh i da leti, nista nisi uradio
Re: Aditivi
Neka progrgolji malo. Što ne može da škodi može samo da koristi. Nešto ni ne vozim Alfu u poslednje vreme, vozikam ovu službenu A5FL i ne mogu da prestanem da se iščuđavam tim malim potrošnjama. Videću u petak da je malo produvam do Pazove.
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Aditivi
Rekoh ja za GDI benzince, a iz iskustva MPI nemože da smeta, za dizele nisam siguran.ikac2000 je napisao:Meni u uputstvu za auto (ceed) stoji da na 15,000 km sipam aditive za ciscenje sistema. Vazi samo za benzince.
De nađe ove kilometraže? Ja ovo prvi put čujem da se `prvi znaci zaprljanosti` tada primećuju.ljubitelj je napisao:
U praksi, aditivi tog tipa se koriste kao zamena za pravo ciscenje lakova natalozenih na diznama, zavisno od finoce "rupica" na diznama obicno je 250-400.000km period kada pocinju da se primecuju blago prvi znaci zaprljanosti dizni.
Preventivno, ako kupite na primer auto sa 300.000km preporuka je da se sipa aditiv u 2-3 ciklusa, ili se odveze auto na masinsko ispiranje aditivom za ciscenje.
Dali je to tvoja slobodna, rekao bi baš slobodna procena ili neki kopiraj-prosledi, inače nisam još čuo da je neko sje*o auto aditivima za čišćenje dizni.
Koliko i kako se naš benzin tretira, to je pitanje, i kako to da još uvek ima dosta prostora za poboljšanje kvaliteta benzina-retoričko pitanje
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Aditivi
Po ljubitelju, stvari na kolima se tipicno kvare/menjaju/pregledaju tek na sestocifrenim kilometrazama, navici ces se na to. Godine izlozenosti svedskoj auto industriji su u pitanju, moras ga razumeti.
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Aditivi
Hvala na pojašnjenju Rakhil,
Re: Aditivi
Na Fabiji nikad nisu čišćene, 260k km od čega poslednjih 70k na plin.
TT
TT
Re: Aditivi
Mislim da su neuporedive te dizne sa TD CR i TB diznama.
Tapatalk Pro
Tapatalk Pro
Re: Aditivi
U praksi kod ljudi koji mnogo voze.Mladen7 je napisao:Rekoh ja za GDI benzince, a iz iskustva MPI nemože da smeta, za dizele nisam siguran.ikac2000 je napisao:Meni u uputstvu za auto (ceed) stoji da na 15,000 km sipam aditive za ciscenje sistema. Vazi samo za benzince.De nađe ove kilometraže? Ja ovo prvi put čujem da se `prvi znaci zaprljanosti` tada primećuju.ljubitelj je napisao:
U praksi, aditivi tog tipa se koriste kao zamena za pravo ciscenje lakova natalozenih na diznama, zavisno od finoce "rupica" na diznama obicno je 250-400.000km period kada pocinju da se primecuju blago prvi znaci zaprljanosti dizni.
Preventivno, ako kupite na primer auto sa 300.000km preporuka je da se sipa aditiv u 2-3 ciklusa, ili se odveze auto na masinsko ispiranje aditivom za ciscenje.
Dali je to tvoja slobodna, rekao bi baš slobodna procena ili neki kopiraj-prosledi, inače nisam još čuo da je neko sje*o auto aditivima za čišćenje dizni.
Koliko i kako se naš benzin tretira, to je pitanje, i kako to da još uvek ima dosta prostora za poboljšanje kvaliteta benzina-retoričko pitanje
Sta mislis koliko km iza sebe imaju polovni automobili koji dolaze iz Holandije ili Nemacke a koji rade tako da se jedva primeti neki nedostatak na diznama.
A i moje iskustvo je u skladu, pre 250.000km nisam naleteo na auto sa problematicnim diznama.
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Aditivi
Post je bio baš dugačak, pa rekoh otkud znam, hvala na odgovoru.
`Koliko imaju automobili iz uvoza?`
Opšte je poznato da većina koja dođe kod nas ( a i Rumuniju, Bosnu...) prilikom uvoza imaju glavnu stavku tipa-što manja cena, dalje znamo šta to znači. Obično solidno održavani, ali nadprosečne ili jako velike godišnje kilometraže( 20000-40000km/god npr.)
Mada, namerno sam napisao većina jer ima tu i vozila koja su prelazila i mnogo manje, tako da ne bi generalizovao.
Zavisi od mnogo stvari, sama cena koliko je neko odlučio da plati polovnjaka, model, potrošnja...cena novog...rođaci preko
Moje lično i iskustvo ljudi koje poznajem je ipak drugačije što se tiče brizgaljki (na benz. motorima). Da naglasim da u to ulazi i par auta koji su kupljeni novi.
Meni i dalje deluje jako optimistično da nije potrebno ni čišćenje u servisu, ni aditivi za čišćenje na tako velikoj km (250000 km).
`Koliko imaju automobili iz uvoza?`
Opšte je poznato da većina koja dođe kod nas ( a i Rumuniju, Bosnu...) prilikom uvoza imaju glavnu stavku tipa-što manja cena, dalje znamo šta to znači. Obično solidno održavani, ali nadprosečne ili jako velike godišnje kilometraže( 20000-40000km/god npr.)
Mada, namerno sam napisao većina jer ima tu i vozila koja su prelazila i mnogo manje, tako da ne bi generalizovao.
Zavisi od mnogo stvari, sama cena koliko je neko odlučio da plati polovnjaka, model, potrošnja...cena novog...rođaci preko
Moje lično i iskustvo ljudi koje poznajem je ipak drugačije što se tiče brizgaljki (na benz. motorima). Da naglasim da u to ulazi i par auta koji su kupljeni novi.
Meni i dalje deluje jako optimistično da nije potrebno ni čišćenje u servisu, ni aditivi za čišćenje na tako velikoj km (250000 km).