Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
U poslednje vreme sam malo čitao na ovu temui ovo deluje interesantno. Ideja je da se dodavanjem mineralnog ili polusintetičkog ulja za dvotaktne motore popravi potrošnja i produži vek trajanja pokretnih delova. Ovo se postiže dodatnom lubrikacijom. Izgleda da su regulative vezane za kvalitet dizela i emisiju štetnih gasova, dovele do toga da gorivo ne podmazuje u dovoljnoj meri pokretne delove. Proizvođači su to pokušali da nadomeste dodavanjem teflona gde je to bilo moguće. E sad, ovo je možda samo još jedna od teorija zavere, pa da krenemo od stvari koje ne govore u prilog ovome...
1. Nigde ne postoji nezavisna, naučna studija koja potvrđuje ovu teoriju.
2. Količine koje se koriste su "homeopatske", odnosno 1:200, pa postoje šanse da dodavanje 2T ulja ima uticaja na rad motora koliko i sardina koja prdne na sred Atlantika ima uticaja na vreme u Francuskoj.
S' druge strane, prilično ljudi koji su probali ovo tvrde da postoji prilično benifita korišćenja istog:
1. Smanjenje problema kod hladnog starta
2. Tiši i mirniji rad motora
3. Dupliranje intervala regeneracije DPF-a
4. Drastično smanjenje dima
5. Smanjenje potrošnje za oko 5%
6. Povećanje CN(cetane number) za 3-5
Da li je sve ovo placebo efekat iskreno, ne znam. Ja planiram da probam, pa ću da podnesem izveštaj. Generalna gore, dole, šta ima veze
Što se tiče ulja koja se koriste, postoje standardi koja bi trebalo da zadovoljavaju. Najbolje bi bilo da budu ISO-L-EGD odnosno JASO FC. Ovo garantuje najniži procenat pepela i čisto sagorevanje. Još uvek ne znam na našem tržištu koje mineralno ili polusintetičko 2T ulje ispunjava ove standarde, ali ako neko zna, nek napiše.
1. Nigde ne postoji nezavisna, naučna studija koja potvrđuje ovu teoriju.
2. Količine koje se koriste su "homeopatske", odnosno 1:200, pa postoje šanse da dodavanje 2T ulja ima uticaja na rad motora koliko i sardina koja prdne na sred Atlantika ima uticaja na vreme u Francuskoj.
S' druge strane, prilično ljudi koji su probali ovo tvrde da postoji prilično benifita korišćenja istog:
1. Smanjenje problema kod hladnog starta
2. Tiši i mirniji rad motora
3. Dupliranje intervala regeneracije DPF-a
4. Drastično smanjenje dima
5. Smanjenje potrošnje za oko 5%
6. Povećanje CN(cetane number) za 3-5
Da li je sve ovo placebo efekat iskreno, ne znam. Ja planiram da probam, pa ću da podnesem izveštaj. Generalna gore, dole, šta ima veze
Što se tiče ulja koja se koriste, postoje standardi koja bi trebalo da zadovoljavaju. Najbolje bi bilo da budu ISO-L-EGD odnosno JASO FC. Ovo garantuje najniži procenat pepela i čisto sagorevanje. Još uvek ne znam na našem tržištu koje mineralno ili polusintetičko 2T ulje ispunjava ove standarde, ali ako neko zna, nek napiše.
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Želiš da produžiš život JTD od kojih 99% primeraka sahranjuje auto u kojim je pre nego što počne da troši ulje?
Tapatalk
Tapatalk
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
U mom slučaju dugovečnost motora nije primarni motiv, ali iako je motor prilično robustan, CR pumpa i dizne su podložni kvarovima.
Uz to, ova "tehnika" bi trebalo da osetno smanji količinu čađi koja skraćuje život turbine.
Uz to, ova "tehnika" bi trebalo da osetno smanji količinu čađi koja skraćuje život turbine.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Sve ispod 5% je malo da se primeti razlika, mislim po pitanju dima/performansi/rada motora, jer nece osetiti ni toliko benzina.
E sad sto se tice podmazivanja i produzavanja veka motora vrlo moguce, ali tesko proverljivo.
Svakako cu probati for fun, kada moze prijatelj svake zime u b7 tdi passata da dodaje do 10% benzina ili petroleja sta mu dopadne ruku jer mu ne mozes objasniti da nije to b2 vise
Послато са GT-N7100
E sad sto se tice podmazivanja i produzavanja veka motora vrlo moguce, ali tesko proverljivo.
Svakako cu probati for fun, kada moze prijatelj svake zime u b7 tdi passata da dodaje do 10% benzina ili petroleja sta mu dopadne ruku jer mu ne mozes objasniti da nije to b2 vise
Послато са GT-N7100
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Sve osim tacke 3 znam da je tacno, oprobano u praksi i vazilo za dizele sa indirektnim ubrizgavanjem.BobanR je napisao: S' druge strane, prilično ljudi koji su probali ovo tvrde da postoji prilično benifita korišćenja istog:
1. Smanjenje problema kod hladnog starta
2. Tiši i mirniji rad motora
3. Dupliranje intervala regeneracije DPF-a
4. Drastično smanjenje dima
5. Smanjenje potrošnje za oko 5%
6. Povećanje CN(cetane number) za 3-5
Licno sam probao i jeste tako kako je napisano, osim tog DPF jer to nije ni bilo izmisljeno u to vreme.
Za tacku 3 ne znam,
Dvotaktol je narocito pomagao VW dizelu i skoro svako ko je iimao G2 JX dizel u SFRJ doba je standardno imao malu 0.25bocicu u gepeku.
Jedna ta bocica ide na oko 50litara dizela, nije mnogo bitna preciznost koncentracije.
Nastavilo se koriscenje dvotaktola i tokom 90tih pogotovu u vreme sankcija i vodenastih mesavina goriva.
Sa pojavom elektronski regulisanih dizela i boljeg dizel goriva kazu da je ta potreba otpala,ne znam licno iskustva sa CR agregatima.
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Valja li to mesati sa ovim aditiviranim gorivom i da mi neko objasni sta tacno da kupim, koje je najbolje, koliko da sipam i gde da kupim? Fala
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Nemoj ništa da sipaš ako nisi siguran šta ćeš postići sa tim. Čak ni najveći eksperti nisu načisto da li tretman dvotaktolom ima poentu.
Izbačen je sumpor ali su ubačene zamene za podmazivanje. Cela ideja ovih skupljih dizela je da se ništa ne sipa.
Ja ne sipam ništa niti ću, dok negde ne pročitam da li postoji neki benefit. Dizne su fina sprava, mnogo fina. Ne znam kakav efekat može da ima proizvod od pre više decenija sa današnjim motorima.
Tapatalk
Izbačen je sumpor ali su ubačene zamene za podmazivanje. Cela ideja ovih skupljih dizela je da se ništa ne sipa.
Ja ne sipam ništa niti ću, dok negde ne pročitam da li postoji neki benefit. Dizne su fina sprava, mnogo fina. Ne znam kakav efekat može da ima proizvod od pre više decenija sa današnjim motorima.
Tapatalk
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Svašta se piše, ali ne postoji definitivni zaključak na ovu temu. Meni je delovalo dovoljno interesantno da rešim da probam. Imam neophodan alat za testiranje. Često kačim auto na dijagnostiku i često proveravam korekcije dizni. Primetiću ako bude odstupanja. Evo jedne od internet rasprava, ukoliko nekog ne mrzi da čita...
http://www.freel2.com/forum/topic878.html
Još jednom da se ogradim, ne znam da i ovo funkcioniše i da li može da izazove neki ozbiljan kvar na automobilu, te ne bih bilo kome preporučio da proba dodavanje ulja za dvodaktne motore u svoje dizel
http://www.freel2.com/forum/topic878.html
Još jednom da se ogradim, ne znam da i ovo funkcioniše i da li može da izazove neki ozbiljan kvar na automobilu, te ne bih bilo kome preporučio da proba dodavanje ulja za dvodaktne motore u svoje dizel
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Sunuo ja jutros 2 bocice od 0.25l na nekih 30l goriva, posto su iste bocice kasno sam video da je jedna obican aditiv za dizele, neki diesel lube od nisoteca, a drugi je egd/egc, bio je inace i neki egb, ali samo u bocicama od 0.1l.
Presao sam nekih 35km, nista nisam primetio.
Presao sam nekih 35km, nista nisam primetio.
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Prema onome što sam do sada uspeo da nađe, potrebno je 5-10 rezervoara da se očiste sve naslage i da svi benifiti dođu do izražaja.Ivan je napisao:Sunuo ja jutros 2 bocice od 0.25l na nekih 30l goriva, posto su iste bocice kasno sam video da je jedna obican aditiv za dizele, neki diesel lube od nisoteca, a drugi je egd/egc, bio je inace i neki egb, ali samo u bocicama od 0.1l.
Presao sam nekih 35km, nista nisam primetio.
Što više čitam, sve mi je čudnije. Ljudi koji koriste 2T ulje kao dodatak dizelu, gotovo religiozno brane svoje stavove. Ponašaju se kao prodavci u multi-level marketing kompaniji. Jedini problem je što ne postoji jedan proizvod, niti bilo kakav očigledni dobitak za njih.
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Probaj meri pa vidi. Mogao bi i moje dizne da premeriš, baš me zanima kako stoje stvari posle dužeg trošenja Ultra D.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Osmisliću neku vrstu testa, a to se tiče dijagnostike, može bilo kad što se mene tiče
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Evo sta kaze covek koji ima blog o uljima:
Samo gledajte da sipate low SAPS ulje zbog DPF.
http://motornaulja.blogspot.rs/2012/02/ ... gency.htmlNe zaboravite: ED se često (potpuno neopravdano) optužuje da „ne podmazuje“ boš pumpu i slično, e pa majstori moji svi (i bukvalno SVI) dodaci koje sam spomenuo su po ovom pitanju sigurno gori od ED-a i zato ih ne treba dodavati često i u dužem vremenskom periodu jer će napraviti ono za šta se optužuje ED.
Ulja za 2T motore nemojte dodavati čak i imajući prethodno u vidu. Ajd’ 1:200 ili 1:500 ali to baš ako „krizirate“ zbog ovoga što se mene tiče 1:0 (ništa 2T ulje).
ED mora da prođe standarde za „podmazivanje“ (lubrikaciju, što bi se moderno (ne)prevelo) koji su u EU čak i strožiji nego u USA (gde su više nego zadovoljavajući).
O odmašćivanju pumpe goriva i slično, naravno nema pomena, ni u snu ni u (na)javi.
Samo gledajte da sipate low SAPS ulje zbog DPF.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Upravo ovaj "zato što ja kažem" princip je najveći problem, i to ne samo kada je ova tema u pitanju. Čitao sam blog kada sam birao motorno ulje. Vidi se da se čovek razume u motorna ulja, ali nigde ne daje odgovor na pitanje "zašto ne?"
Ovakvih postova, na žalost, ima gomila. I dok jedni pišu hvalospeve dodavanju 2T ulja, drugi tvrde da će na taj način motor da zakuca posle 25km. Jedno je zajedničko za oba tabora...ne postoje argumenti za njihove tvrdnje. Cela ideja sa pokretanjem ove teme i jeste da empirijski proverim(o) ove tvrdnje.
Ono šta sam uradio je da sam pitanja na ovu temu prosledio tehnologu jedne kompanije koja se bavi proizvodnjom ulja i maziva. Kako su na kolektivnom odmoru do 11og, odgovore ćemo imati za nekih 7-8 dana. Naravno, ne očekujem defintivne odgovore na ovu temu, ali možda neka nova informacija ispliva.
Što se tiče SAPS, upravo o tome ISO-L-EGD i JASO FC standardi govore.
Pretpostavljam da je ovde reč o raznim aditivima, od onih za čišćenje dizni, do onih a povećanje CN. Ne znam kada je post pisan, ali je dokazano, a i naftna industrija je priznala, da ED nije podmazivao sve delove u dovoljnoj meri. Iz tog razloga se sada dodaje 5% biodizela da nadomesti smanjene količine sumpora. Međutim, nov problme se javlja sa hidroskopskim svojstvom biodizela. Posebno je problematično po hladnom vremenu, jer nakon vožnje, kada je rezervoar znatno topliji od okolnog vazduha, dolazi do kondenzacije. Na taj način, biodizel može da dovede do veće štete nego koristi.Ne zaboravite: ED se često (potpuno neopravdano) optužuje da „ne podmazuje“ boš pumpu i slično, e pa majstori moji svi (i bukvalno SVI) dodaci koje sam spomenuo su po ovom pitanju sigurno gori od ED-a i zato ih ne treba dodavati često i u dužem vremenskom periodu jer će napraviti ono za šta se optužuje ED.
Ne bih znao šta je pesnik ovde hteo da kaže, ali rekao ništa nije.Ulja za 2T motore nemojte dodavati čak i imajući prethodno u vidu. Ajd’ 1:200 ili 1:500 ali to baš ako „krizirate“ zbog ovoga što se mene tiče 1:0 (ništa 2T ulje).
Tačno je da postoje razlike u standardima u EU i US. U US je za najčistiji dizel dozvoljeno 15ppm sumpora, u EU je to 5ppm.ED mora da prođe standarde za „podmazivanje“ (lubrikaciju, što bi se moderno (ne)prevelo) koji su u EU čak i strožiji nego u USA (gde su više nego zadovoljavajući).
O odmašćivanju pumpe goriva i slično, naravno nema pomena, ni u snu ni u (na)javi.
Ovakvih postova, na žalost, ima gomila. I dok jedni pišu hvalospeve dodavanju 2T ulja, drugi tvrde da će na taj način motor da zakuca posle 25km. Jedno je zajedničko za oba tabora...ne postoje argumenti za njihove tvrdnje. Cela ideja sa pokretanjem ove teme i jeste da empirijski proverim(o) ove tvrdnje.
Ono šta sam uradio je da sam pitanja na ovu temu prosledio tehnologu jedne kompanije koja se bavi proizvodnjom ulja i maziva. Kako su na kolektivnom odmoru do 11og, odgovore ćemo imati za nekih 7-8 dana. Naravno, ne očekujem defintivne odgovore na ovu temu, ali možda neka nova informacija ispliva.
Što se tiče SAPS, upravo o tome ISO-L-EGD i JASO FC standardi govore.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Nasao sam taj jaso fc i sipao u drugi auto, ali 0.1l na 50l, ipak veci su ulozi