Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Korisnikov avatar
fq400
Postovi: 1458
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:59
Garaža: Lancer

Re: Chip-tuning

Post od fq400 » 17 Jul 2014, 12:45

Zato sam i stavio zagušljivost u zagradi. Nema miris kao takav, ali može da se 'oseti' kad se poveća koncentracija u vazduhu (zato se između ostalog i otvara prozor). CO se samo prikrade, onesvesti te i gotovo.

Svaka ti čast ako se 'ugušiš' kiselom vodom :D

Korisnikov avatar
Sinisa G.
Postovi: 2429
Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
Garaža: GTS, EVO500, GSI
Lokacija: Beograd, Grac

Re: Chip-tuning

Post od Sinisa G. » 17 Jul 2014, 13:02

nidza je napisao:
CR motor je patentirao Fiat, realizovao Bosch, a prvi CR motor je JTD u Alfi 156. Spominjem ga jer on prvi uvodi 2 ubrizgavanja u ciklusu, optimizujući sagorevanje i smanjujući vibracije. Akutelni JTDM ima čak 7 ubrizgavanja u precizno izračunatim momentima. Verujem da je sad veoma slično i kod konkurenata.
The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland and the technology further developed by Dr. Marco Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, later of Ganser-Hydromag AG (est.1995) in Oberägeri.

The first successful usage in a production vehicle began in Japan by the mid-1990s. Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the common rail fuel system for heavy duty vehicles and turned it into practical use on their ECD-U2 common-rail system mounted on the Hino Rising Ranger truck and sold for general use in 1995.[3] Denso claims the first commercial high pressure common rail system in 1995.[4]

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl » 17 Jul 2014, 16:05

perfiko je napisao:Znači, moglo bi se zaključiti da za razliku od dizel motora kojima je količina usisanog vazduha manje više konstanta, kod turbodizela to nije slučaj. :)
Što onda (valjda) znači da se kod turbodizela sem uglom ubrizgavanja, pritiskom i vremenom ubrizgavanja može poigrati i sa količinom vazduha.
I kod atmo dizela kolicina usisanog vazduha zavisi recimo od broja obrtaja, zove se stepen punjenja.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21094
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza » 17 Jul 2014, 16:37

Siniša, tnx, nisam znao za tu stranu priče. Proveriću to što si citirao čim budem mogao.

Prvi putnički automobil sa CR je 156 karavan 1997 godine ako se ne varam.

Tapatalk Pro

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Chip-tuning

Post od perfiko » 18 Jul 2014, 09:02

@dragvorl
Zato sam i napisao manje više.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21094
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza » 18 Jul 2014, 13:15

CR ubrizgavanje kakvo se koristi danas je patentirano još 1948 po nekim tekstovima koje sam našao na netu. Dosta ljudi je odvojeno radilo na istoj ideji. Ono što je nama bitno je prvo CR dostupno vozilo: Hino Ranger 1995-te, a prvi proizvođač ovog ubrizgavanja Denso.

Nezavisno od njih Fiat i Marelli su započeli projekat, ali su morali da ga prepuste Boschu zbog loše finansijske situacije. Prvi serijski automobil sa CR dizel motorom je Alfa 156 2.4 JTD, kao što sam i napisao, a odmah za njom C klasa.

Na sličnom principu su radili dizel motori nekih podmornica još pre 100 godina, tako da očigledno ideja nije uopšte nova.

Korisnikov avatar
codemaker
Postovi: 720
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od codemaker » 18 Jul 2014, 14:11

Au, šta sve napisaste u ovoj temi, za mene laika je ovo previše informacija, ništa ne razumem. Te prEtisak, te turbina unutra ili vani, te neka zakrilca (jbt, će poleti ovo?) te neke specifikacije koje razumem kao i recept moje tašte za dinstane štanglice u pilećem sosu...
Al' lepo je znati da ima ovde ljudi koji se razumeju u te stvari pa imam kog da pitam kad shvatim koliko ne znam...
Što se mene tiče:
JA: dobar dan
MAJSTOR: zdravo!
JA: ja bih da čipujem motor
MAJSTOR: (baca papir gde je bilo umotano 10 s lukom) teraj tamo u ćoše i vrati se za 2 sata
...
(nakon 2 sata)
JA: jel gotovo majstore?
MAJSTOR: jašta more
JA: Jel će sad bolje da ide?
MAJSTOR: plati pa klati
...
platio i stvarno klatim mnogo bolje.
Šta je rađeno kako i gde, nemam pojma al sad kad prEtisnem gas, oće ženu da lansira kroz zadnji prozor (što čuvam kao tajno oružje ako me baš iznervira)

Hoću da kažem, zanimljivo mi je da čitam ovo o čipovanju, svakim danom sve više saznam da malo znam.
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21094
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza » 18 Jul 2014, 14:27

Većina "tjunera" kod nas učitava generičke tuđe mape u ECU. Stvar uglavnom prolazi dobro jer su automobili veoma slični. Par klikova mišem, bukvalno, pri čemu nije potrebno nikakvo poznavanje materije.

Pravi tjuner bi sigurno počeo od neke generičke mape, ali bi je prilagodio svakom automobilu i želji vlasnika, ali onda bi bila sasvim neka druga cena.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 » 18 Jul 2014, 15:36

Stavljanje genericke mape traje 15 minuta u najboljem slucaju.
I ja sam bio oko 3 sata u RevoChip-u.
Koliko sam ja skapirao, ne od ovih, vec od Smart Tuninga u Rakovici, oni procitaju podatke, posalju partnerima mapu, oni je vrate preradjenu za taj motor.
Ne znam da li ovi iz RevoChipa isto rade, ili sami dotvikuju mapu, znam da je njih 4 doslo kada su trebali da mi cipuju auto.
Da li su dosli da bleje, i zbog dynometra, ili su dosli da bi tvikovali mapu, pojma nemam.
Znam da je trebalo da imam do 460Nm, ali su rekli da je moj dobio 415Nm , jer se svaki motor razlikuje.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Milos_kg
Postovi: 3525
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:06
Garaža: Alfa 147 1.9 16v JTDm
Lokacija: Kragujevac

Re: Chip-tuning

Post od Milos_kg » 27 Jul 2014, 13:21

Naleteh slucajno na sajt "Eco chiptuning-a", nisam ni znao da postoji neko u Kg-u ko radi tuning. Poslao sam im mail sa par pitanja, i dobio odgovor:

Slika

Da li je neko nesto cuo o njima?

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Vladapetr » 04 Avg 2014, 23:07

Prošle subote sam uz mali servis odradio remap, pa da se javim sa prvim utiscima.
Remapiranje sam poverio Bokiju sa FCS foruma, proverenom i hvaljenom "čipadžiji" :mrgreen:
Koliko i čega je podignuto to ne znam, Boki valjda ima te informacije :pardon:

Od tada sam prešao 1300km, mada je većina kilometraže bila čist autoput pa nisam imao previše prilike da testiram ono što mi je bilo bitno kada sam se odlučivao za ovu akciju.
U svakom slučaju, po gradu je auto mnoooogo lakši za vožnju. Ne cima na polasku i promeni brzina, paljenje turbine je mnogo "kulturnije" a u višim obrtajima je auto osetno potentniji što olakšava preticanje.
Potrošnja je na prvom sipanju bila kao i do sada (8,2l), na drugom je nešto niža(7,8l). Nisam ni očekivao da se potrošnja smanji, bitno mi je da se ne poveća :mrgreen:
Čini mi se da mi je auto glasniji nego pre, mada je to vrlo upitno. Možda se tripujem pošto ga svako malo osluškujem da vidim kako radi. Suvozači nisu primetili da je glasniji, mada ruku na srce - razumeju se toliko da ne bi primetili ni da ih vozim u Stojadinu, samo da je iste boje kao Maksa :mrgreen:

Pošto mi je rečeno da će tek za 15 dana sve da legne na svoje mesto, javljam se sa utiscima za desetak dana.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 » 05 Avg 2014, 11:32

Svaki cip povecava pritisak turbine, cime se zvuk dosta menja.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Chip-tuning

Post od McGruja » 05 Avg 2014, 11:51

Pritisak u railu utice na zvuk, turbo manje vise

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Chip-tuning

Post od Ivan » 05 Avg 2014, 11:57

Mcgruja +1

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Vladapetr » 05 Avg 2014, 12:24

E u pm, to nisam znao. Moze li to da se ispegla drugacijom mapom, tj mora li pritisak stalno da bude veci?
Drugacije receno: moze li mapa da bude takva da samo promeni isporuku snage pri saltanju i paljenju turbine, sve ostale performanse da ostanu iste?
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Odgovori