Ja sam najzadovoljniji sa osvetljnjem ksenona. Halogene nisu ni blizu realno.
Nisam puno iskustva imao sa LED-om, a ono što sam imao bilo mi je lošije od ksenona.
Ksenoni, biksenoni itd...
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Ima (baš) boljih, a ima i lošijih.
Halogenu ni ja nisam video nikad da je i blizu najslabijeg LED ili xenon, ne znači da ne postoji.
Halogenu ni ja nisam video nikad da je i blizu najslabijeg LED ili xenon, ne znači da ne postoji.
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
ЛЕД ће бити будућност или нешто у том фазону, поготово што се иде на електрификацију аутомобила.
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Isto iskustvo imam.
Nisam imao prilike da vozim auto sa laserskim farovima, ali i kod najboljih matrix ledova ono sto sam primetio kao razliku u odnosu na xenon jeste da preciznije radi sistem automatskih dugih svetla koji sklanja snopove svetla i fakticki isece snop svetla da napravi mrak tamo gde je drugi auto da ga ne zaslepljuje.
Imam taj sistem koji funkcionise sa xenonima i iako radi izuzetno efikasno, isecena "kocka mraka" cesto bude veca nego kod matrix farova, pretpostavljam jer funkcionise samo sa 4 snopa koja moze da pomera, dok kod matrix ima nekoliko desetina individualnih snopova.
Obicni led farovi sa jedom sijalicom su bas daleko od xenona, ali su svakako dobar upgrade u odnosu na halogene.
Jeftini ledovi su dosli kao posledica regulacije i propisa, koliko znam ne moraju imati ni prskalice farova, ni automatsku nivelaciju, niti projektorsko socivo, sve to cini takve obicne led farove ne samo najjeftinijim mogucim unapredjenjem u odnosu na halogene, nego cak i jedinom opcijom.
Zato sad vidjamo te proste ledove na automobilima nize klase koji nikad nisu imali mogucnost ni prskalica, ni automatske nivelaciji niti boljih farova od halogenih itd.
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Samo da napomenem da ova moja gore pisanija se odnosi na poredjenje fabrickih halogenih i kineskih varijanti ksenona/ledova u neodgovarajucim socivima.
Fabricke varijante naravno ne mogu u istu recenicu sa tim kineskim varijantama, kako zbog jacine, tako i zbog ometanja ovih koji dolaze u susret.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Fabricke varijante naravno ne mogu u istu recenicu sa tim kineskim varijantama, kako zbog jacine, tako i zbog ometanja ovih koji dolaze u susret.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
- carov2
- Postovi: 4182
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Moj A4 B8 je imao fabrički xenon, a A5 sada ima Matrix LED.
Razlika je drastična, mnogo veća nego što sam očekivao.
Praktično se svi oduševe kako su dobra svetla.
Naravno, ima mnogo automobila sa boljim xenon svetlima od A4 B8, tako da dosta zavisi od toga koji auto je u pitanju.
U svakom slučaju, teško će auto sa LEDom da bude gori od uporedivog auta prošle generacije sa halogen/xenon.
Što se tiče laser svetla čisto da spomenem, uglavnom to podrazumeva adaptivni LED far, koji ima laser koji stupa na snagu prilikom dugog svetla i kada se uslovi za to ispune.
Naravno, ima i pravih laser svetla, kod najnovijih BMWa na primer.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Razlika je drastična, mnogo veća nego što sam očekivao.
Praktično se svi oduševe kako su dobra svetla.
Naravno, ima mnogo automobila sa boljim xenon svetlima od A4 B8, tako da dosta zavisi od toga koji auto je u pitanju.
U svakom slučaju, teško će auto sa LEDom da bude gori od uporedivog auta prošle generacije sa halogen/xenon.
Što se tiče laser svetla čisto da spomenem, uglavnom to podrazumeva adaptivni LED far, koji ima laser koji stupa na snagu prilikom dugog svetla i kada se uslovi za to ispune.
Naravno, ima i pravih laser svetla, kod najnovijih BMWa na primer.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Pa lepo halogeni izvor svetla ima spektar zračenja najpribližniji Sunčevoj svetlosti i stoga je najugodniji oku.
Svi ostali izvori imaju neki deo spektra prenaglašen pa naše oko i mozak primete to kao zamor.
Probaj da čitaš satima nešto, ili da radiš neki ultra precizan zahtevan posao uz različite tipove svetla, klasičnu volfram sijalicu halogenu neonku ksenon led...i sam ćeš primetiti kada se oči najmanje naprežu i koje je najudobnije.
Ja za fine radove uvek odabirem stonu lampu sa halogenom spot sijalicom od 20W.
Mana halogenih je vrlo visoka temperatura i time ograničena snaga tj jačina koja je smislena.
Kod auta je to baš izražena mana pa su sijalice relativno slabije, ograničene na standardno 55/60W.
- Day Walker
- Postovi: 23309
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Iz mog iskustva LED je znatno bolji od Xenona kad pricamo o adaptivnim farovima.
LED farovi koji su standardni su opet bolji nego halogeni tako da je tu realno najznacajnija razlika i dobro je sto se ide u tom smeru.
Sent from my iPhone using Tapatalk
LED farovi koji su standardni su opet bolji nego halogeni tako da je tu realno najznacajnija razlika i dobro je sto se ide u tom smeru.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!
Re: Ksenoni, biksenoni itd...
Nije ni xenon bacio beli peškir. Poznati proizvođači su razvili jače sijalice sa drugom smešom gasa, pa su dosta efikasnije, a legalne.
Nikako da namontiram, a odavno su mi stigle OSRAM NB Laser 200%. Sad kreće mrakuša pa ću da se nakanim i uporedim sa matrix na O4. Trebalo bi da šibaju jače.
Nikako da namontiram, a odavno su mi stigle OSRAM NB Laser 200%. Sad kreće mrakuša pa ću da se nakanim i uporedim sa matrix na O4. Trebalo bi da šibaju jače.