Krovni kofer i nosač
Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD
I ja se izvinjavam autoru što zagadih temu, pa se nadam da će ovi postovi naknadno da se odsele odavde, ali ću odgovoriti.
Koliko ja znam, krovni nosači za bajseve su atestirani za brzine do 130 km/h.
Ali, da biste bezbedno vozili automobil sa bajsom na krovu tom brzinom, na tom bajsu ne sme biti delova koji pri toj brzini mogu "da odlete" sa bicikla/kola (neki "loši" blatobrani, pa i u smislu aerodinamike ili smera okrenutosti bajsa na krovu ).
Ako ćete voziti auto putem sa biciklima na krovu i to većim brzinama, potrošnja će značajno da raste (srazmerno broju bajseva i brzini ). Sa 3 ili 4 bajsa na krovu na auto putu, čak i sa dizelom biće vam potrošnja kao da na krovu vozite trokrilni orman.
Ako vozite mešovito (auto put - magistrala ), sa bajsom na krovu biće jedva primetna razlika, posebno ako auto putem ne idete brže od 110-120.
Ja sam za iole duže ture auto putem ( 300 km i više ), uvek bajs stavljao "na dupe" kola. Jer, sve je daleko tiše pri većim brzinama, mnogo lakše i brže se stavlja "na dupe", budući da na iole visoka kola čak i ako imate 185 -190 cm nije baš lako na krov dizati bicikle koji idu ka sredini (treći i/ili četvrti). Mada, sa bajsom na dupetu parkiranje je nekada mnogo teže i traži mnogo više pažnje, a rizičnije je svakako. Plus, ako imate senzor za kišu, a kiša pada,.čim ubacite u rikverc pali se zadnji brisač (ako su brisači u "auto modu"), a nosač na dupetu može tada da pravi probleme. Pa mora da se vodi računa u kom modu su brisači u tim uslovima, kao što je poželjo da pre vožnje u rikverc dekativirate parking senzore, pošto će inače "da polude".
Sve u svemu, svaka varijanta prevoza bajseva na kolima je malo zahtevna na svoj način. Ali, sve je u životu zahtevno
Koliko ja znam, krovni nosači za bajseve su atestirani za brzine do 130 km/h.
Ali, da biste bezbedno vozili automobil sa bajsom na krovu tom brzinom, na tom bajsu ne sme biti delova koji pri toj brzini mogu "da odlete" sa bicikla/kola (neki "loši" blatobrani, pa i u smislu aerodinamike ili smera okrenutosti bajsa na krovu ).
Ako ćete voziti auto putem sa biciklima na krovu i to većim brzinama, potrošnja će značajno da raste (srazmerno broju bajseva i brzini ). Sa 3 ili 4 bajsa na krovu na auto putu, čak i sa dizelom biće vam potrošnja kao da na krovu vozite trokrilni orman.
Ako vozite mešovito (auto put - magistrala ), sa bajsom na krovu biće jedva primetna razlika, posebno ako auto putem ne idete brže od 110-120.
Ja sam za iole duže ture auto putem ( 300 km i više ), uvek bajs stavljao "na dupe" kola. Jer, sve je daleko tiše pri većim brzinama, mnogo lakše i brže se stavlja "na dupe", budući da na iole visoka kola čak i ako imate 185 -190 cm nije baš lako na krov dizati bicikle koji idu ka sredini (treći i/ili četvrti). Mada, sa bajsom na dupetu parkiranje je nekada mnogo teže i traži mnogo više pažnje, a rizičnije je svakako. Plus, ako imate senzor za kišu, a kiša pada,.čim ubacite u rikverc pali se zadnji brisač (ako su brisači u "auto modu"), a nosač na dupetu može tada da pravi probleme. Pa mora da se vodi računa u kom modu su brisači u tim uslovima, kao što je poželjo da pre vožnje u rikverc dekativirate parking senzore, pošto će inače "da polude".
Sve u svemu, svaka varijanta prevoza bajseva na kolima je malo zahtevna na svoj način. Ali, sve je u životu zahtevno
Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD
A najgori scenario koji ce se desiti kad tad, je ulazak ispod nekog drveta ili neke prepreke, koja ce oboriti bicikle sa krova....
Meni dva puta, jednom grcka,jednom spanija, srecom uspeli smo da saniramo stetu, bez vecih problema.
ALi poluga je velika, kida sve, pa sta prvo pukne..........
Meni dva puta, jednom grcka,jednom spanija, srecom uspeli smo da saniramo stetu, bez vecih problema.
ALi poluga je velika, kida sve, pa sta prvo pukne..........
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD
Najradije bih uzeo onaj nosac za dupe al nemam kuku a ono sto se nesto vezuje nekim kanapima mi ne deluje nesto pouzdano.
Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD
Imaš par verzija koje idu na zadnja vrata, a da se ne kače tekstilnim trakama, npr. Thule 9105 i sl.
Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD
Ja sam srećom na dva vozila imao panorame, pa sam pri manevrima imao uvid u stanje iznad, pa i u verovatan odnos visine bajseva na kolima i krošnji drveća i sa bajsevima na krovu zaista zna biti izazovno.Bax je napisao: ↑21 Feb 2024, 10:26A najgori scenario koji ce se desiti kad tad, je ulazak ispod nekog drveta ili neke prepreke, koja ce oboriti bicikle sa krova....
Meni dva puta, jednom grcka,jednom spanija, srecom uspeli smo da saniramo stetu, bez vecih problema.
ALi poluga je velika, kida sve, pa sta prvo pukne..........
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7090
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD
ftj je napisao: ↑21 Feb 2024, 00:01Koje nosace uzeti za tri bicikla(jedan deciji)? Jel se svi podjednako tesko montiraju, nema neki koji su bogougodniji?
I kako je voziti sa tri bicikla na krovu? Jel moze 140 na autoputu ili nije bas preporuceno.
Izvinjavam se na kradji teme, nek se prebaci negde ako treba.
Ja sam vozio dva prošlo leto (mislim da ima negde kod mene u temi) i ne mogu reći da sam uživao. Išao sam na momente i brže od tih 140 jer smo kasnili na trajekt, ali ne bih rekao da je preporučljivo. Potrošnja ide u nebesa, a ni buka nije sjajna. Da nismo jurcali, ne bih vozio više od 110...
Re: Krovni kofer i nosač
U jednom periodu sam išao malo češće BG-Portorož, a jednom sam bajseve vozio na krovu (inače, "na dupetu"). Trošio je "kao šupalj" tih oko 1.300 km auto puta do tamo i nazad Jeftinije bi dosta bilo da sam tamo iznajmio bajseve, nego što sam svoje (na krovu) vozio
Re: Krovni kofer i nosač
Vidim da cu i ja opet da iznajmljujem jer bez par iljada evra(ugradnja kuke + nosac) ne bi mogao to da izvedem i onda nema nekog velikog smisla.
Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD
Možeš 140 al će ti trošiti dosta, mada ja ih recimo položim jedan na drugi, prvo montiram nosače za bajseve na krovne pa na njih najveći na dnu pa eventualno onaj najmanji u gepek (onaj tipa za 5-6god)... Odvrneš pedale, okreneš kormane za 90stepeni i naravno skineš neke gluposti ako klaparaju.ftj je napisao: ↑21 Feb 2024, 00:01Koje nosace uzeti za tri bicikla(jedan deciji)? Jel se svi podjednako tesko montiraju, nema neki koji su bogougodniji?
I kako je voziti sa tri bicikla na krovu? Jel moze 140 na autoputu ili nije bas preporuceno.
Izvinjavam se na kradji teme, nek se prebaci negde ako treba.
Onda za lokal ih nosim kako treba, Thule osnovni neki model, sad se zove Free Ride, potražiću slike, bilo je podnošljivije na AP i dužoj vožnji da budu tako položeni. Tri gore i jedan spakovan u gepek. Za 60kn po komadu dnevno mi se čini da mi se isplatilo, svakako je bilo zanimljivo baviti se tim biciklama
Boringly average, but also perfect for school run mums
- grujicd
- Postovi: 8410
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Krovni kofer i nosač
Meni je kod te vožnje bajseva gore prva pomisao kako će da se ulepe od mušica. Šta radite, uvijete ih skroz u foliju?
Re: Krovni kofer i nosač
ne, uvežem ih s par gurtni i ništa ne fali, mušice opereš u perionici
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Krovni kofer i nosač
Ja sam vozio 2 bajsa pozadi na kuki (takav nosač) i niti sam primetio neki porast potrošnje niti buku. Vozio sam do 150km/h autoput.
Taj nosač ne znam ni koje je marke, kupio sam ga po preporuci na stadionu Partizana u BGD, tu je neki biciklistički klub ili servis bicikala ili tako nešto. Samo znam da je žute boje i na njega se bukvalno okače bicikli.
Uglavnom taj nosač je vrlo lagan a krut., bicikli se lako montiraju, sam nosač se može i zaključati i vrlo lako se montira na standardnu kuku (fi 50mm). Od mene svaka preporuka. Cenu sam zaboravio, nije bila mala ali nije ni neka jaka jer bi zapamtio verovatno da jeste
Taj nosač ne znam ni koje je marke, kupio sam ga po preporuci na stadionu Partizana u BGD, tu je neki biciklistički klub ili servis bicikala ili tako nešto. Samo znam da je žute boje i na njega se bukvalno okače bicikli.
Uglavnom taj nosač je vrlo lagan a krut., bicikli se lako montiraju, sam nosač se može i zaključati i vrlo lako se montira na standardnu kuku (fi 50mm). Od mene svaka preporuka. Cenu sam zaboravio, nije bila mala ali nije ni neka jaka jer bi zapamtio verovatno da jeste
Re: Krovni kofer i nosač
Uh, ja sam vozio tri bicikla na nosaču na kuki i na brzini od 140km/h potrošnja je bar 2l veća.
I meni je nosač za kuku najbolja varijanta. Relativno se lako montira, a ne možeš da zvekneš bicikle tako lako.
I meni je nosač za kuku najbolja varijanta. Relativno se lako montira, a ne možeš da zvekneš bicikle tako lako.