Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29982
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od trojanac » 02 Dec 2017, 16:21

Ako se računa ceo zaustavi put u koji ulazi i vreme za reakciju vozača onda verovatno jeste 100+ metara. Nego sam ja nešto utripovao da je teren duži. Kad imam dve leve noge pa nikad nisam igrao fudbal. :kezo:

Sent using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !

Ralee
Postovi: 3478
Pridružio se: 13 Jan 2015, 22:09

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Ralee » 19 Dec 2017, 13:46

nidza je napisao:
19 Okt 2017, 22:22
U životu ih tamo nisam video. Davno su nekad znali da stanu kod Toplane, ali ne sećam se kad sam ih tamo video poslednji put, par godina sigurno.

Više ne stoje ni u vojvođanskoj, otkad su sredili zeleni talas. Znaju da stoje gore kod bežanijskog groblja, smer od Tempa, negde iza raskrsnice sa Ismeta Mujezinovića (posle pijace). Tu se ide 70-80 redovno, neiskusni obavezno popadaju u gomilama, iskusni naprave ofsajd zamku.
Bas pre neko vece su bili tu, vidim kolona usporila, a oni zaustavljaju, zavuceni medju automobilima sto stalno stoje tu parkirani. Budu nekad i kod Toplane ali retko.

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Delija » 15 Jan 2018, 12:28

Mogli bi da promenimo ime temi - iz ZOBS u ZLOBS :D
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14181
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od pedja » 13 Feb 2018, 08:37

Zna li neko propisanu kaznu za nastavljanje pravo, iz trake predviđene za skretanje, na zeleno?

TT


forest
Postovi: 14
Pridružio se: 26 Sep 2013, 23:09

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od forest » 14 Feb 2018, 09:07

Ja imam jedno jako lose iskustvo sa birokratijom u vezi saobracajne kazne. Radi se o prekrsaju uz koji uz nagodbu ide 30 dana zabrane upravljanja, 6 poena i 6000 dinara kazne. Prvo poziv od sudije mi je stigao cak 10 meseci nakon ucinjenog prekrsaja. U pozivu je pisala adresa policijske stanice u Nisu u koju treba da idem da se nagodim (ja sam inace iz Prokuplja, a prekrsaj sam napravio u Merosini koja pripada Nisu).
Dakle uzeo dan od odmora i otisao do Nisa da se nagodim, potpisao sporazum o priznanju krivice i rekli su mi da onda cekam presudu od sudije za prekrsaje i da nakon dobijanja presude mogu sa sudijom da se dogovorim oko termina zabrane. To mi se cinilo kao super opcija, zasto sto mi odgovara da sto pre realizujem tu zabranu zato sto mi od aprila treba auto zbog posla.
Kada mi je stigla presuda odem do suda i zapisnicar mi kaze, da kao to ne moze, to je u Nisu, vi ste iz Prokuplja, mora to da ide redovnom procedurom, ne moze nikakav dogovor oko termina, pa onda nesto mi smo ovde samo ispostava prekrsajnog suda, bla bla bla..... Lik koji mi je davao brojeve ziro racuna mi onako uzgred kaze da ce mi zabrana stici najranije mozda tek u junu, julu???? Kao to mnogo sporo ide, daj boze i do tada da ti stigne. Da ne pricam sto tada u junu sluzbeno necu biti u svom gradu, znaci taj policajac sa tom zabranom ima da me trazi i nece moci da mi uruci zabranu, a da ne pricam sto mi u peirodu april-oktobar treba auto zbog posla neizostavno! Sada ne znam sta da radim ni gde da idem ni gde da zovem.... da li u prekrsajni sud u Nisu, da li u SUP, tamo ima milion policijskih stanica, te neke sluzbe nisu u glavnom sup-u.........
Prekrsaj sam napravio jos u aprilu prosle godine, nado sam se da cu tu zabranu preko zime da odsluzim kada mi ne treba auto i evo kako je ispalo......
Inace svakog kog znam da je imao tu zabranu svako se dogovorio oko termina, da li mu odgovara pre ili da se saceka, pa cak i koji mesec su mogli da odloze.

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od ikac2000 » 14 Feb 2018, 10:18

I da ti ne uruci zabranu, mislim da ima fora da bude vazeca, ne moras ti da budes tu.

Meni, pre vise godina, sa presudom o zabrani sam isao u SUP i tamo ih zamolio da pocne odmah, sto su mi uvazili.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od H4wkeye » 14 Feb 2018, 12:34

Moze da se odlozi maksimum 30 dana od dana kada ti stigne koverta. Odes sa kovertom do policijske uprave koja je poslala i trazis da odloze. Sto se tice dogovaranja kada ce da pocne zabrana, ja ovde nisam za to cuo. Procedura je sledeca. Zabrane izdaje i upisuje policija, dok presudu donosi sud. Znaci sud donese pravosnaznu presudu koja ti stigne, ti platis kaznu i sve.

Onda to dalje ide u policiju da se upisu poeni i izda zabrana. E sad, zabrane obicno dolaze do 6 meseci nakon toga zato sto se one ne salju cim stignu, nego se obicno saceka malo pa kada se skupi odnese se u upravu, odsek za dozvole i tamo se zabrane upisuju i salju koverte i to.

Ovo je u PO tako, pretpostavljam da se drugi gradovi razlikuju po pitanju brzine, negde brze negde sporije.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Grujic » 14 Feb 2018, 14:20

Zvanično ne može dogovor za termin zabrane, ali nekada učine pa se aktivira odmah...

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45782
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Geza » 07 Mar 2018, 15:47

Ubuduće, PAMETNO za volanom!
http://mondo.rs/a1087186/Auto/Vesti/Nov ... gn=mondofb

Skupština Srbije počela raspravu o izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koje, između ostalog, predviđaju smanjivanje tolerancije na količinu alkohola u krvi vozača sa 0,3 promila na 0,2 promila.

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović rekao je da su izmenama predviđene strožije kazne za nasilničku vožnju, poput preticanja kolone preko pune linije ili prolaska kroz crveno svetlo, a za vožnju sa više od 2 promila alkohola u krvi predviđen je obavezan zatvor od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, 14-16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.

Zbog nevezivanja pojasa umesto dosadašnjih 5.000 dinara kazna će biti 10.000 dinara.

Opozicioni poslanik Marko Đurišić upitao je ministra kako je moguće da neko zbog vožnje Brankovim mostom u suprotnom smeru, što je klasičan primer nasilničke vožnje, ne završi u zatvoru, već bude materijalno kažnjen.

"I onda on kaže: 'Ma, nema veze, imam para, platiću'. U kakvom je stanju ova država kad se to događa i da li će ove izmene zakona biti primenjivane onako kako piše?", upitao je Đurišić ministra policije.

Krajem februara, 46-godišnji muškarac priveden je nakon što je vozio u suprotnom smeru preko Brankovog mosta u Beogradu, a potom je predat sudiji za prekršaje.

Ministar policije je na to odgovorio da je on APSOLUTNO ZA TO SE IZREKNU NAJTEŽE MOGUĆE SANKCIJE ZARAD BEZBEDNOSTI U SAOBRAĆAJU.

"To smo i uradili ovim izmenama zakona. Ja imam malo dete i ja sam za najteže sankcije. Ovaj što je vozio u kontrasmeru njemu je izrečena mera po važećem zakonu, a i sad je u nadležnosti zdravstvene institucije", rekao je Stefanović.
....

Ministar je prethodno naveo i da je izmenama predviđena i pojačana odgovornost vozača koji prevoze decu, jer će se deća moći prevoziti samo u odgovarajućem bezbednosnom sedištu, odnosno na podmetaču za sedenje u zavisnosti od uzrasta i visine.

Predloženo je i smanjenje kazni za pojedine prekršaje, poput vožnje u zaustavnoj traci, ili ako je vozačka dozvola istekla za više od šest meseci, jer se smatra da je to propust koji vozač može da napravi, a koji nema veze sa vozačkim znanjem i sposobnostima.

"Pojedine radnje se više ne smatraju prekršajem - preticanje bicikala, radnih mašina, tarktora, motokultivatora, odnosno zaprežnog vozila, preko pune linije, pod uslovima propisanim zakonom, jer smo uočili da leti to utiče na stvaranje kolona, što smanjuje bezbednost na putevima", rekao je Stefanović.

NA IZMENAMA ZAKONA SE RADILO 3 GODINE

"Priprema predloga zakona trajala je tri godine, a rešenja su odraz temeljne analize, ali ovo je stvar koja je 'živa' i u budućnosti će se menjati, pa je dopbrodošla svaka sugestija, jer nam je cilj da bezbednost u saobraćaju bude maksimalna", rekao je Stefanović.

Za kategorije mladih i neiskusnih vozača pooštreni su uslovi pod kojima oni mogu da dođu do vozačke dozvole, kao i to da ne mogu upravljati vozilom sa snagom motora većom od 80 kilovata sve dok ne steknu spremnost i iskustvo da upravljaju vozilom s većom snagom, što će procenjivati stručnjak.

Za mlade vozače je predviđena nulta tolerancija za alkohol, zabrana telefoniranja tokom vožnje, zabrana vožnje između 23.00 i 6.00, a predviđeno je i da mogu da prevoze najviše tri lica, uključujući i lice pod čijim nadzorom voze.

Maksimalna kazna do 120.000 dinara

Predviđeno je više slučajeva kršenja odredaba novog zakona za koji je zaprećena maksimalna kazna do 120.000 dinara.

- vožnja pod uticajem alkohola od 1,2 do 2,0 promila;

- vožnja bez položenog ijednog vozačkog ispita; vožnja pod zabranom;

- prekoračenje od 80 do 100 kilometara na čas van naselja;

- od 50 do 70 kilometara na čas u naselju i od 50 kilometara na čas u zoni usporenog saobraćaja;

- ista kazna i za vožnju po neosvetljenom delu puta bez uključenih prednjih svetala;

- prolazak na crveno ako se na pešačkom nalaze pešaci;

- preticanje odnosno obilaženje vozila koje se zaustavilo radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu;

- za preticanje kolone pod pratnjom;

- nepropuštanje vozila pod pratnjom;

- prelazak preko železničke pruge kada je to zabranjeno.

Stefanović je rekao da je izmenom zakona predviđen i obavezan video nadzora prilikom vršenja tehničkih pregleda koji će biti povezan posebnim programom sa MUP-om.

"Važno je da vozač bude sposoban, ali važno je da i vozilo bude bezbedno", podvukao je Stefanović i dodao da se posebno propisuju uslovi za kontrolore tehničkog pregleda - njihov broj, radni status, ali i nespojivost poslova, odnosno to da neće u radno vreme moći da se bave održavanjem, popravkom, osiguranjem i registraciom vozila.

Takođe, predviđene su i nove mere kontrole za auto-škole, kako bi se povećao kvalitet obuke, i to kroz jedinstveni informacioni sistem u koji će se "slivati" svi podaci vezani za osposobljavanje kandidata, uključujući i audio i video zapis polaganja ispita.

Time se, kaže ministar, sprečava manipulativno ponašnje bilo kog učesnika u obuci.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

ftj
Postovi: 13028
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od ftj » 07 Mar 2018, 17:29

101 kmh na mostu na adi i ode 1000 eur.

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12306
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od shandu90 » 07 Mar 2018, 18:12

Dobro je pa na Slobodi ne skljocaju jos :D

Sent from my LG-H440n using Tapatalk


Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od jaksa » 07 Mar 2018, 18:18

Jel mere i ako da, kako, na Mostu na Adi

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od grujicd » 07 Mar 2018, 18:54

Geza je napisao:
07 Mar 2018, 15:47
Za kategorije mladih i neiskusnih vozača pooštreni su uslovi pod kojima oni mogu da dođu do vozačke dozvole, kao i to da ne mogu upravljati vozilom sa snagom motora većom od 80 kilovata sve dok ne steknu spremnost i iskustvo da upravljaju vozilom s većom snagom, što će procenjivati stručnjak.

Za mlade vozače je predviđena nulta tolerancija za alkohol, zabrana telefoniranja tokom vožnje, zabrana vožnje između 23.00 i 6.00, a predviđeno je i da mogu da prevoze najviše tri lica, uključujući i lice pod čijim nadzorom voze.
Dostra zabrinjavajučih stvari u delu za mlade vozače. Zabrinjavajućih za zdrav razum. Naročito ovo:
kao i to da ne mogu upravljati vozilom sa snagom motora većom od 80 kilovata sve dok ne steknu spremnost i iskustvo da upravljaju vozilom s većom snagom, što će procenjivati stručnjak.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od McGruja » 07 Mar 2018, 19:14

jaksa je napisao:Jel mere i ako da, kako, na Mostu na Adi
Umeju da stave radar na poslednjoj raskrsnici na mostu
Ali za kamere ne znam

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3397
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od kragujevac » 07 Mar 2018, 20:39

Uobičajeno baljezganje Dr. Neše pandura. Bla,bla,bla........pooštravanje, represalije, zatvori, radni logori, streljački vodovi i slične demokratske tekovine. Laprdaju o pooštravanju a ni ovo što su do sada izmislili nisu uspeli da sprovedu kako dolikuje.
I od ovog tri puta preradjenog ultimativnog superzakona će da bude jedno ogromno NIŠTA, kao što je bilo i do sada kod svih pooštravanja svih zakona o saobraćaju u SRB.
Mislim, alo bre.....Video nadzor tehničkog pregleda povezan "posebnim programom " sa mup-om, video i audio zapis polaganja ispita. Debilana prve lige. Već sad vidim raspisivanje tendera za opremu, kamere sa obaveznom veličinom i performansama , softvere, prekidače odredjene boje, utikače sa u milimetar odredjenim dimenzijama i još gomiletinu gluposti da se još negde odere neka lova. Pa onda "pravilno, kontrolisano i trensparentno "uradjeni tenderi gde će posao da dobiju firme raznih tetaka, nećaka, ujaka i kojekoga. A sve pod izgovorom sigurnosti, zakona, pravde itditd. Da nije tužno bilo bi smešno. Opet nešto za (na žalost zatvorenu) temu "zašto je Srbija tu gde jeste".
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

Odgovori