Stranica 90 od 136

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 09:28
od nidza
Srpska policija koristi uglavnom lidarske uređaje distributerske firme „Telix“ pod nazivom T laser III i Fama Laser III (VHT-507/DVRM-G)

T laser III je ustvari lidar američkog proizvođača tehničke opreme firme „Kustom signals INC“ a pravi naziv mu je PL Video koji se široko
koristi u SAD i predstavlja jedan od najmodernijih uređaja za merenje brzine i dokumentovanja brzine kretanja vozila na svetu.

T laser III omogućuje snimanje saobraćajnih prekršaja i digitalnih video zapisa sa vremenom i brzinom prekršaja,
GPS lokacijom i ostalim relevantnim podacima, pružajući sve dokaze o učinjenom prekršaju.

Osnovna metrološka svojstva merila T laser III:
·Opseg merenja: 8-320km/h
·Tačnost merenja brzine: +/- 2km/h
·Daljina merenja: 3 do 1.830m
·Tačnost merenja udaljenosti: +/- 0.15m
·Vreme merenja: 0.3s
·Podešavanje granične brzine: 20-200km/h u koracima po 1km/h
·Čitljivost broja tablice danju: do 220m
·Čitljivost broja tablice noću: do 160m
·Interna memorija za pamćenje: 20.000.000 događaja
·Talasna dužina laserskog snopa: 904nm +/- 10nm
·Širina laserskog snopa: 3mrad (na primer na 1000m max 3m)
·Maksimalna snaga laserskog snopa: <200µW
·Vrsta lasera: Neškodljiv za oči (CDRH Klasa I)
·GPS uređaj: 20 kanala sa SiRF Star III čipsetom
·Tačnost pozicije: do 5 metara
·Tačnost brzine: do 0,1 m/s
...itd

Fama Laser III (VHT-507/DVRM-G) je lidarski uređaj proizvođača firma SELMA D:O:O iz Subotice.

Uređaj je snabdeven laserom (LIDAR) koji radi u infracrvenom talasnom opsegu. Omoguđava brzo, tačno, daljinsko merenje brzine
u selektovanom opsegu i merenje rastojanja.
Uređaj se može postaviti na tronogare samostalno, u automobil na držač kao i pričvršćivanjem na komandnu tablu pored volana.
Uređaj je opremljen sopstvenim akumulatorom, ali se može priključiti i na konektor upaljača za cigarete.
Merenja se mogu vršti u ručnom, poluautomatskom i automatskom režimu. U automatskom režimu rada,
video snimanje počinje/završava u slučaju kada automobil dostigne ili prekorači unapred podešenu vrednost brzine.
Video snimak se može pregledati na licu mesta.

Osnovna metrološka svojstva merila Fama Laser III:
·Opseg brzine: 0 km/h – 400 km/h&
·Tačnost merenja: ±2 km/h, ±3 km/h u pokretu
·Laser ProLaser III, I. Laserska klasa
·Opseg merenja: 3-1800 m
·Kamera: Sony, 36x opticki zoom, tip za dan i noć
·Vidljivost reg.tablice: Danju 400 m, noću 120 m
·Kompresija videa: MPEG-4, max. 64 Gbyte SD kartica
·Video snimak: 10 slika/sec, u boji, max.704 x 560 pixel
·Radni temp. opseg: -5°C – +45°C
·Dimenzije: 20 cm (W) x 18 cm (H) x 22cm (D)
·Potrošnja: 2 V, max. 1,7A

Oba uređaja sadrže mikro SD karticu na kojoj se beleže video zapisi a u internoj memoriji (log file) i ostali parametri kao što su datum,
vreme, izmerena brzina, GPS koordinate, broj zapisa i ostalo.

Zadnjih 2.000.000 mernih podataka se automatski memorišu.

U slučaju merenja u pokretu, merenje brzine patrolnih kola obezbeđuje GPS (Global Positioning System) sistem.
Zahvaljujući tome uređaj se može koristiti iz bilo kog automobila!

U slučaju merenja u mestu, korišćenjem GPS modula, sačuvaju se i podaci o tačnom mestu merenja.
Uređaji su sposobni i da osim video snimanja prekoračenja brzine snimaju i druge događaje,
npr. nepropisno preticanje, parkiranje u zabranjenom, prelazak preko crvenog svetla, saobraćajno veštačenje itd.

Svi merni uređaji koje koristi saobraćajna policija moraju biti odobreni, odnosno proizvođač ili distributer mora
posedovati Uverenje o tipu merila koje izdaje Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja Republike Srbije,
Direkcije za mere i dragocene metale. Takođe shodno propisima o metrologiji moraju se podvrgnuti periodičnom overavanju merila („baždariti“) u određenom vremenskom inervalu.

Na svakom uređaju moraju biti postavljeni žigovi u obliku nalepnice, koje izdaje Direkcija ili pravna lica i drugi subjekti koje Direkcija ovlasti.

O vrstama, oblicima i načinu stavljanja državnih žigova koji se upotrebljavaju pri overavanju merila,
kao i bližim oblicima i sadržaju uverenja o overavanju merila i uverenja o odobrenju tipa merila pisaćemo u narednim člancima!
Bitno je da se naglasi da MUP Republike Srbije striktno vodi računa o propisanim rokovima „baždarenja“ svojih merila
te se ne može desiti da ste kontrolisani uređajem koji nije propisano odobren, „baždaren“ i neispravan.

Podaci o tome se i upisuju u Zapisnike o izvršenoj kontroli učesnika u saobraćaju vozila, kao i u obrazac prekršajnog naloga,
a takođe se kompletna dokumentacija dostavlja prekršajnim sudovima.

S toga, bespotrebno je pokušavati u prekršajnom postupku iznositi odbranu u tom pravcu,
te mi savetujemo još jednom striktno poštovanje propisane brzine kretanja vozila kako u naselju, tako i van naselja!

[1] Lidar (akronim od eng. Light Detection and Ranging) je optički merni instrument koji odašilje laserske zrake koje se odbijaju od predmeta i potom registruju u optičkom prijemniku. Ima široku primenu u mernim instrumentima. Drugi naziv za lidar je optički radar (eng. light radar) i laserski radar.
Za razliku od radara koji koristi Doplerov efekat i radio talase, lidar funkcioniše računajući vreme neophodno da se usmereni laserski snov vrati od predmeta (vozila) do optičkog prijemnika i na taj način izračunava brzinu kretanja predmeta.

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 10:43
od Kabe
stefanan je napisao:Drugi put za nedelju dana radar, tronozac na magistrali, na onom pravcu kod orlovače.
Jel on snima sam ili mora neko da upravlja njim? Jer su bili zaustavili nekog dok sam ja prolazio, ali ako snima sam onda su i mene uhvatili

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
Gde je tacno bio lociran i u kom smeru?

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 12:59
od Ogi
H4wkeye je napisao:
Ogi je napisao:Pa to su ovi sto sam ih prekjuce video I ja. I, kako komuniciraju sa patrolom na rampi ?
Telefonom i/ili radio vezom? :D
Ozbiljno, kako pokazu snimak ovome koga zaustave na naplatnoj ?

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 13:06
od nidza
Šta će drugoj patroli snimak? Ona te zaustavi i sačini zapisnik, a dokaze podnosi sudiji patrola 1. Jave im zaustavi sivi Leon, tablice BG*1234-XX.

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 13:07
od Markoni
Meni nisu morali da pokazuju. Bio sam na tempomatu na 150 kmh, pitao sam ga samo je li 143-144, on kaze 144, ja rekoh to je to. Super. :D

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 13:10
od H4wkeye
Pa ne pokazu. Ako neko bas zeli, poslace mu na kucnu adresu sliku prekrsaja. Sve je to dokumentovano.

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 20:53
od Ogi
Malopre stoje tamo ispod mosta kod buvljaka u smeru ka Gazeli I ja kreten zaboravio I jos preticem iz leve nekog lika I prelazim u desnu I vidim on koci I ne bude mi sumnjivo a gledam nesto ispred sebe umesto da gledam siroko, spustio sam spontano na 70, tesko da je bilo ispod toga, jedan je bio zaustavljen I jedan policajac je bio sa njim a drugi je opusteno stajao pored tronozca, ne znam da li je blejao ili upravljao njime.

Da lI danas sve kamere snimaju I salju na adresu ? Koja je sansa da ce mi se to sada desiti ?

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 21:23
od Nikolaa
mene vise zanima da li iko ikog zna ko je tako dobio kaznu za brzinu na adresu?

maltene svi koje znam voze u konstantnom prekoracenju po gradu, proslo je vise od godinu dana kako su pocele price sa tim slanjem, ja i dalje nisam cuo nikog u mojoj okolini da je dobio tako kaznu...


pocinjem da mislim da je sansa za dobijanje kazne takvog tipa... statisticka greska?

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 21:36
od dunx81
Dobio ja pre par god.uslikali me u ns na bulevaru,potez od bul.kralja petra ka autobuskoj. Stigla mi i slika,vidi se auto u daljini u gomili koja nailazi i ispod ocitana brzina. Ja im vratim dopis gde kazem da se iz prilozenog ne moze utvrditi da sam to bas ja. Vratili mi za par dana citav tabak fotki mene u krupnom planu. Pokrio se usima i platio.

t

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 21:41
od shandu90
Meni jos nista nije stiglo. Desilo mi se par puta kod Isidorine gimnazije da prodjem kroz crveno, ne jurcanjem nego su ga i oni natakarili bas na kraju krivine. Prosle nedelje sam ih kasno skontao da radarisu na B. Evrope ali me nisu zaustavili, bavili su se nekim nesrecnikom. Imao sam dosta prekoracenja, nikad nista jbm li ga pu pu da ne urocim.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 21:46
od passenger
u novinama: albanac 21 godinu audi a5 vozio 142 km/h gfe je 50 km/h ograničenje. Ne piše koja kazna, ali mu uzeli sva auta koja ima.

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 22:08
od Ogi
Je l neko radio sporazum o priznanju ? Kakva je procedura u praksi ?

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 22:17
od Kornjaca Rade
Radio sam ja. Kad ti stigne poziv od sudije pre tog zakazanog datuma odes u mup i tamo sa njihovim sluzbenikom sklopis sporazum. To onda nosis sudiji, on ga prihvati i to je to.

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 26 Jun 2017, 22:45
od pedja
Moj kolega je išao kod sudije direkt, tamo sve priznao, odrekao se sotone, obećao da neće više i dobio pomilovanje, odnosno umanjenu novčanu kaznu, umesto zabrane. Nije imao sličnih prekršaja ranije, niti bodova...

TT

Re: Policijske patrole i radari

Poslato: 27 Jun 2017, 01:00
od H4wkeye
Nikolaa je napisao:mene vise zanima da li iko ikog zna ko je tako dobio kaznu za brzinu na adresu?

maltene svi koje znam voze u konstantnom prekoracenju po gradu, proslo je vise od godinu dana kako su pocele price sa tim slanjem, ja i dalje nisam cuo nikog u mojoj okolini da je dobio tako kaznu...


pocinjem da mislim da je sansa za dobijanje kazne takvog tipa... statisticka greska?
Salju na kucnu adresu ukoliko ne zaustave ili ukoliko je naredba da se samo snima ili ako je radar ostavljen sam na automatskom modu. Takodje u zavisnosti od lokacije u BGu, negde su radari na 61km/h negde na 70kmh/. Zato neko prodje malo u prekoracenju a ne stigne mu nista.