Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 26 Jun 2017, 09:28
Srpska policija koristi uglavnom lidarske uređaje distributerske firme „Telix“ pod nazivom T laser III i Fama Laser III (VHT-507/DVRM-G)
T laser III je ustvari lidar američkog proizvođača tehničke opreme firme „Kustom signals INC“ a pravi naziv mu je PL Video koji se široko
koristi u SAD i predstavlja jedan od najmodernijih uređaja za merenje brzine i dokumentovanja brzine kretanja vozila na svetu.
T laser III omogućuje snimanje saobraćajnih prekršaja i digitalnih video zapisa sa vremenom i brzinom prekršaja,
GPS lokacijom i ostalim relevantnim podacima, pružajući sve dokaze o učinjenom prekršaju.
Osnovna metrološka svojstva merila T laser III:
·Opseg merenja: 8-320km/h
·Tačnost merenja brzine: +/- 2km/h
·Daljina merenja: 3 do 1.830m
·Tačnost merenja udaljenosti: +/- 0.15m
·Vreme merenja: 0.3s
·Podešavanje granične brzine: 20-200km/h u koracima po 1km/h
·Čitljivost broja tablice danju: do 220m
·Čitljivost broja tablice noću: do 160m
·Interna memorija za pamćenje: 20.000.000 događaja
·Talasna dužina laserskog snopa: 904nm +/- 10nm
·Širina laserskog snopa: 3mrad (na primer na 1000m max 3m)
·Maksimalna snaga laserskog snopa: <200µW
·Vrsta lasera: Neškodljiv za oči (CDRH Klasa I)
·GPS uređaj: 20 kanala sa SiRF Star III čipsetom
·Tačnost pozicije: do 5 metara
·Tačnost brzine: do 0,1 m/s
...itd
Fama Laser III (VHT-507/DVRM-G) je lidarski uređaj proizvođača firma SELMA D:O:O iz Subotice.
Uređaj je snabdeven laserom (LIDAR) koji radi u infracrvenom talasnom opsegu. Omoguđava brzo, tačno, daljinsko merenje brzine
u selektovanom opsegu i merenje rastojanja.
Uređaj se može postaviti na tronogare samostalno, u automobil na držač kao i pričvršćivanjem na komandnu tablu pored volana.
Uređaj je opremljen sopstvenim akumulatorom, ali se može priključiti i na konektor upaljača za cigarete.
Merenja se mogu vršti u ručnom, poluautomatskom i automatskom režimu. U automatskom režimu rada,
video snimanje počinje/završava u slučaju kada automobil dostigne ili prekorači unapred podešenu vrednost brzine.
Video snimak se može pregledati na licu mesta.
Osnovna metrološka svojstva merila Fama Laser III:
·Opseg brzine: 0 km/h – 400 km/h&
·Tačnost merenja: ±2 km/h, ±3 km/h u pokretu
·Laser ProLaser III, I. Laserska klasa
·Opseg merenja: 3-1800 m
·Kamera: Sony, 36x opticki zoom, tip za dan i noć
·Vidljivost reg.tablice: Danju 400 m, noću 120 m
·Kompresija videa: MPEG-4, max. 64 Gbyte SD kartica
·Video snimak: 10 slika/sec, u boji, max.704 x 560 pixel
·Radni temp. opseg: -5°C – +45°C
·Dimenzije: 20 cm (W) x 18 cm (H) x 22cm (D)
·Potrošnja: 2 V, max. 1,7A
Oba uređaja sadrže mikro SD karticu na kojoj se beleže video zapisi a u internoj memoriji (log file) i ostali parametri kao što su datum,
vreme, izmerena brzina, GPS koordinate, broj zapisa i ostalo.
Zadnjih 2.000.000 mernih podataka se automatski memorišu.
U slučaju merenja u pokretu, merenje brzine patrolnih kola obezbeđuje GPS (Global Positioning System) sistem.
Zahvaljujući tome uređaj se može koristiti iz bilo kog automobila!
U slučaju merenja u mestu, korišćenjem GPS modula, sačuvaju se i podaci o tačnom mestu merenja.
Uređaji su sposobni i da osim video snimanja prekoračenja brzine snimaju i druge događaje,
npr. nepropisno preticanje, parkiranje u zabranjenom, prelazak preko crvenog svetla, saobraćajno veštačenje itd.
Svi merni uređaji koje koristi saobraćajna policija moraju biti odobreni, odnosno proizvođač ili distributer mora
posedovati Uverenje o tipu merila koje izdaje Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja Republike Srbije,
Direkcije za mere i dragocene metale. Takođe shodno propisima o metrologiji moraju se podvrgnuti periodičnom overavanju merila („baždariti“) u određenom vremenskom inervalu.
Na svakom uređaju moraju biti postavljeni žigovi u obliku nalepnice, koje izdaje Direkcija ili pravna lica i drugi subjekti koje Direkcija ovlasti.
O vrstama, oblicima i načinu stavljanja državnih žigova koji se upotrebljavaju pri overavanju merila,
kao i bližim oblicima i sadržaju uverenja o overavanju merila i uverenja o odobrenju tipa merila pisaćemo u narednim člancima!
Bitno je da se naglasi da MUP Republike Srbije striktno vodi računa o propisanim rokovima „baždarenja“ svojih merila
te se ne može desiti da ste kontrolisani uređajem koji nije propisano odobren, „baždaren“ i neispravan.
Podaci o tome se i upisuju u Zapisnike o izvršenoj kontroli učesnika u saobraćaju vozila, kao i u obrazac prekršajnog naloga,
a takođe se kompletna dokumentacija dostavlja prekršajnim sudovima.
S toga, bespotrebno je pokušavati u prekršajnom postupku iznositi odbranu u tom pravcu,
te mi savetujemo još jednom striktno poštovanje propisane brzine kretanja vozila kako u naselju, tako i van naselja!
[1] Lidar (akronim od eng. Light Detection and Ranging) je optički merni instrument koji odašilje laserske zrake koje se odbijaju od predmeta i potom registruju u optičkom prijemniku. Ima široku primenu u mernim instrumentima. Drugi naziv za lidar je optički radar (eng. light radar) i laserski radar.
Za razliku od radara koji koristi Doplerov efekat i radio talase, lidar funkcioniše računajući vreme neophodno da se usmereni laserski snov vrati od predmeta (vozila) do optičkog prijemnika i na taj način izračunava brzinu kretanja predmeta.
T laser III je ustvari lidar američkog proizvođača tehničke opreme firme „Kustom signals INC“ a pravi naziv mu je PL Video koji se široko
koristi u SAD i predstavlja jedan od najmodernijih uređaja za merenje brzine i dokumentovanja brzine kretanja vozila na svetu.
T laser III omogućuje snimanje saobraćajnih prekršaja i digitalnih video zapisa sa vremenom i brzinom prekršaja,
GPS lokacijom i ostalim relevantnim podacima, pružajući sve dokaze o učinjenom prekršaju.
Osnovna metrološka svojstva merila T laser III:
·Opseg merenja: 8-320km/h
·Tačnost merenja brzine: +/- 2km/h
·Daljina merenja: 3 do 1.830m
·Tačnost merenja udaljenosti: +/- 0.15m
·Vreme merenja: 0.3s
·Podešavanje granične brzine: 20-200km/h u koracima po 1km/h
·Čitljivost broja tablice danju: do 220m
·Čitljivost broja tablice noću: do 160m
·Interna memorija za pamćenje: 20.000.000 događaja
·Talasna dužina laserskog snopa: 904nm +/- 10nm
·Širina laserskog snopa: 3mrad (na primer na 1000m max 3m)
·Maksimalna snaga laserskog snopa: <200µW
·Vrsta lasera: Neškodljiv za oči (CDRH Klasa I)
·GPS uređaj: 20 kanala sa SiRF Star III čipsetom
·Tačnost pozicije: do 5 metara
·Tačnost brzine: do 0,1 m/s
...itd
Fama Laser III (VHT-507/DVRM-G) je lidarski uređaj proizvođača firma SELMA D:O:O iz Subotice.
Uređaj je snabdeven laserom (LIDAR) koji radi u infracrvenom talasnom opsegu. Omoguđava brzo, tačno, daljinsko merenje brzine
u selektovanom opsegu i merenje rastojanja.
Uređaj se može postaviti na tronogare samostalno, u automobil na držač kao i pričvršćivanjem na komandnu tablu pored volana.
Uređaj je opremljen sopstvenim akumulatorom, ali se može priključiti i na konektor upaljača za cigarete.
Merenja se mogu vršti u ručnom, poluautomatskom i automatskom režimu. U automatskom režimu rada,
video snimanje počinje/završava u slučaju kada automobil dostigne ili prekorači unapred podešenu vrednost brzine.
Video snimak se može pregledati na licu mesta.
Osnovna metrološka svojstva merila Fama Laser III:
·Opseg brzine: 0 km/h – 400 km/h&
·Tačnost merenja: ±2 km/h, ±3 km/h u pokretu
·Laser ProLaser III, I. Laserska klasa
·Opseg merenja: 3-1800 m
·Kamera: Sony, 36x opticki zoom, tip za dan i noć
·Vidljivost reg.tablice: Danju 400 m, noću 120 m
·Kompresija videa: MPEG-4, max. 64 Gbyte SD kartica
·Video snimak: 10 slika/sec, u boji, max.704 x 560 pixel
·Radni temp. opseg: -5°C – +45°C
·Dimenzije: 20 cm (W) x 18 cm (H) x 22cm (D)
·Potrošnja: 2 V, max. 1,7A
Oba uređaja sadrže mikro SD karticu na kojoj se beleže video zapisi a u internoj memoriji (log file) i ostali parametri kao što su datum,
vreme, izmerena brzina, GPS koordinate, broj zapisa i ostalo.
Zadnjih 2.000.000 mernih podataka se automatski memorišu.
U slučaju merenja u pokretu, merenje brzine patrolnih kola obezbeđuje GPS (Global Positioning System) sistem.
Zahvaljujući tome uređaj se može koristiti iz bilo kog automobila!
U slučaju merenja u mestu, korišćenjem GPS modula, sačuvaju se i podaci o tačnom mestu merenja.
Uređaji su sposobni i da osim video snimanja prekoračenja brzine snimaju i druge događaje,
npr. nepropisno preticanje, parkiranje u zabranjenom, prelazak preko crvenog svetla, saobraćajno veštačenje itd.
Svi merni uređaji koje koristi saobraćajna policija moraju biti odobreni, odnosno proizvođač ili distributer mora
posedovati Uverenje o tipu merila koje izdaje Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja Republike Srbije,
Direkcije za mere i dragocene metale. Takođe shodno propisima o metrologiji moraju se podvrgnuti periodičnom overavanju merila („baždariti“) u određenom vremenskom inervalu.
Na svakom uređaju moraju biti postavljeni žigovi u obliku nalepnice, koje izdaje Direkcija ili pravna lica i drugi subjekti koje Direkcija ovlasti.
O vrstama, oblicima i načinu stavljanja državnih žigova koji se upotrebljavaju pri overavanju merila,
kao i bližim oblicima i sadržaju uverenja o overavanju merila i uverenja o odobrenju tipa merila pisaćemo u narednim člancima!
Bitno je da se naglasi da MUP Republike Srbije striktno vodi računa o propisanim rokovima „baždarenja“ svojih merila
te se ne može desiti da ste kontrolisani uređajem koji nije propisano odobren, „baždaren“ i neispravan.
Podaci o tome se i upisuju u Zapisnike o izvršenoj kontroli učesnika u saobraćaju vozila, kao i u obrazac prekršajnog naloga,
a takođe se kompletna dokumentacija dostavlja prekršajnim sudovima.
S toga, bespotrebno je pokušavati u prekršajnom postupku iznositi odbranu u tom pravcu,
te mi savetujemo još jednom striktno poštovanje propisane brzine kretanja vozila kako u naselju, tako i van naselja!
[1] Lidar (akronim od eng. Light Detection and Ranging) je optički merni instrument koji odašilje laserske zrake koje se odbijaju od predmeta i potom registruju u optičkom prijemniku. Ima široku primenu u mernim instrumentima. Drugi naziv za lidar je optički radar (eng. light radar) i laserski radar.
Za razliku od radara koji koristi Doplerov efekat i radio talase, lidar funkcioniše računajući vreme neophodno da se usmereni laserski snov vrati od predmeta (vozila) do optičkog prijemnika i na taj način izračunava brzinu kretanja predmeta.