Zeleni karton
Re: Zeleni karton
Kao sto sam vec napisao, isao sam sa odstampanim prosle godine. Ulaz u MK bez problema, na izlazu carinik se pravio pametan (sto nije na formatu na kojem su navikli) i posle mog komentara da je to tako i da pozove sefa smene pa neka mu objasni, sve je bilo ok. Povratak opet nazad kroz MK ulaz-izlaz bez problema i komentara.maniaxxx je napisao: ↑19 Jul 2022, 18:48Znaci ja ne mogu u Mk jer ZK dobijem na mail. Kreteni.ljuba je napisao: ↑14 Jul 2022, 08:58Interesantno je da Makedonci ne priznaju ni zeleni karton koji sam sam odstampao (kakav ja dobijam u NL) nego mora da bude original stampan u osiguravajucem drustvu. Samo nisu uspeli da mi objasne kako znaju da je tako i odstampan, posto standardni zeleni karton nema nikakvih zastitnih elemenata osim zelenog papira
Re: Zeleni karton
Plaćaš jer npr Wiener smatra auto van garancije, ili star više od 4 god npr, polovnim. Nije ti oštećen nov deo nego stari.Grujic je napisao:Naravno da kad nisi kriv ne placas nista ni ovde, pod uslovom da ima identifikovan krivac, ne znam otkud ti to
Kao sto je jumbo napisao, to ti je opcija da preko svog kaska malo ubrzas proceduru iako se sve naplacuje od obaveznog osiguranja krivca, to je jos jedna pogodnost kaska
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zeleni karton
Ne pricamo uopste o tome, to je drugi par opanaka, amortizacija i domen natezanja sa osiguranjem, da li si dobio dovoljnu odstetu ili nedovoljnu, itd.
Re: Zeleni karton
SLO tablice ne trebaju zeleni karton, pretpostavljam da imaš u SLO registrovan auto pa to pitanje ulaska u MK nije tebi tema.maniaxxx je napisao: ↑19 Jul 2022, 18:48Znaci ja ne mogu u Mk jer ZK dobijem na mail. Kreteni.ljuba je napisao: ↑14 Jul 2022, 08:58Interesantno je da Makedonci ne priznaju ni zeleni karton koji sam sam odstampao (kakav ja dobijam u NL) nego mora da bude original stampan u osiguravajucem drustvu. Samo nisu uspeli da mi objasne kako znaju da je tako i odstampan, posto standardni zeleni karton nema nikakvih zastitnih elemenata osim zelenog papira
Re: Zeleni karton
Auto je na Slo table, nisam znao da ne treba ZK, jer ako se dobro secam trazili su mi ga poslednji put kad sam bio u MK. Ali ako ne treba, tj ok je da je samo isprintan, nema problema. ZK svakako imam jer kosta 4€.
Re: Zeleni karton
Apsolutno treba zeleni karton za sve EU zemlje za ulazak u Makedoniju..
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Re: Zeleni karton
Mora zeleni karton za sve zemlje iz Evrope, jer MKD nije još uvek u toj asocijaciji bla bla bla. Trebao je i za Albaniju prošle godine, ne znam kakva je sad situacija
Re: Elektronska naplata putarine
ZK ne mogu Makedonci da ukinu, nego da urade šta treba da ne bude potreban.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Elektronska naplata putarine
A što ne mogu da ukinu za nas, kada već jesu za razne zemlje ukinuli potrebu pokazivanja i ulaska sa zelenim kartonom?
Re: Elektronska naplata putarine
Ko je ukinuo? Svi koji ulaze u MKD moraju da imaju Zeleni karton
Re: Elektronska naplata putarine
Ne moraju svi. Ko hoće reši odavno to pitanje, problem zelene karte je domaći srpski problem domaćih osiguranja i NBS koji je forsiraju.
Da se kojim slučajem naredi besplatno izdavanje zelene karte verujem da bi unutar par dana bio potpisan sporazum sa MKD o ukidanju zelene karte jere bi postalo bespredmetno otimanje novca.
Avto moto zveza Slovenije https://www.amzs.si/na-poti/mednarodni- ... lena-karta
Da se kojim slučajem naredi besplatno izdavanje zelene karte verujem da bi unutar par dana bio potpisan sporazum sa MKD o ukidanju zelene karte jere bi postalo bespredmetno otimanje novca.
[*]Enak režim velja tudi za Severno Makedonijo (NMK), ker je z makedonskim birojem sklenjen enostranski sporazum o odpravi kontrole slovenskih zelenih kart ob vstopu v Makedonijo.
Avto moto zveza Slovenije https://www.amzs.si/na-poti/mednarodni- ... lena-karta
Re: Elektronska naplata putarine
Ne znam da li razumeš da nije Srb problem (druga tema je to što naša osiguranja naplaćuju ZK)?
MKD još nije u Evropskoj zajednici osiguranja i svi iz EU, uključujući i Srb, CH, BIH i ostale moraju da imaju ZK kada ulaze u MKD (osim ako nemaju neki biletarni sporazum)
Ne znam zbog čega forsiraju i dalje to... Ali nebitno tema je ENP. Možda je i MKD u međuvremenu ušla u sistem
MKD još nije u Evropskoj zajednici osiguranja i svi iz EU, uključujući i Srb, CH, BIH i ostale moraju da imaju ZK kada ulaze u MKD (osim ako nemaju neki biletarni sporazum)
Ne znam zbog čega forsiraju i dalje to... Ali nebitno tema je ENP. Možda je i MKD u međuvremenu ušla u sistem
Re: Elektronska naplata putarine
Ne razumem ja ili ne razumeš ti da je problem u Srbiji gde se jedino (?) ovako masno naplaćuje obično parče papirića/ potvrda i na svaki način se teži da se očuva status kvo takvog stanja.
To je jedna tema, tj usko je povezan interes naplate ZK sa njegovim ukidanjem.
MKD nije u evropskom internom podsistemu zelene karte ali ima kao što sam naveo jedan primer potpisane bilateralne sporazume sa državom EU. I ne samo sa Slo. poodavno, barem 10+ godina.
Meni to ukazuje da problem nije u MKD niti u njihovoj volji.
Da, Srbija nema takav bilateralni sporazum i postavlja se logičko pitanje zašto je to tako već decenijama, Zašto Srbija ne može/ ne želi da potpiše ono što su drugi mogli/ želeli i time ostvarili gradjanima jedan problem manje pri prelasku granice.
Ja vidim da je problem u Srbiji jer je isto na primer moglo da se uradi pre mnogo decenija sa BiH pa se nije htelo nego čekalo do poslednjeg dana, i naravno istrajalo na naplati potvrde.Onako bezvoljno je prihvaćeno da više ne treba ZK za BiH i ta informacija se gotovo krila a AMSS još dugo "obaveštavao" da je ZK ako potreban.
Kao što AMSS "obaveštava" još da je medjunarodna vozačka potreban za sijaset zemalja EU a zapravo nije potrebno. AMSS izdaje i naplaćuje je, AMSS je privatna firma pa im je u interesu.
Kao što sam napisao, mislim da kada bi NBS prosto naredila da je ZK besplatan da bi za nedelju dana Srbija našla način da uredi medjusobno ibletaralnim sporazumom da se ide bez ZK u MKD.
Pod Srbija mislim na Udruženje Osiguravača (koji su inače privatna firma i u interesu im je da što više ZK prodaju što skuplje).
Oni forsiraju ZK a ne MKD. koja nema baš nikakve koristi od toga da li i koliko se ovde kod nas naplaćuje.
Koliko sam čuo sada i u Albaniju se ide bez ZK sa našim tablicama a da Albanija nije još u evropskom podsistemu (Slovenija treba ZK za Albaniju, dao sam link). Isto tako u Albanije se ide i bez pasoša, dovoljna je LK.
Dakle, ja mislim da može lako da se uredi sporazumom nepotrebnost ZK za MKD ako se ima volje tj, pritiska (čitati naredbe)na naša osiguranja. I da je pozadina izbegavanja direktna finansijska više milionska provizija u evrima, za prodaju magle, pardon potvrde a ne MKD za koju ja ne vidim interes u tome da se zadrži ZK sa Srbijom.
U pravu si, tema je ENP a i za je trebalo toliko godina da se reši a sasvim sam uveren da je moglo to odavno.
To je jedna tema, tj usko je povezan interes naplate ZK sa njegovim ukidanjem.
MKD nije u evropskom internom podsistemu zelene karte ali ima kao što sam naveo jedan primer potpisane bilateralne sporazume sa državom EU. I ne samo sa Slo. poodavno, barem 10+ godina.
Meni to ukazuje da problem nije u MKD niti u njihovoj volji.
Da, Srbija nema takav bilateralni sporazum i postavlja se logičko pitanje zašto je to tako već decenijama, Zašto Srbija ne može/ ne želi da potpiše ono što su drugi mogli/ želeli i time ostvarili gradjanima jedan problem manje pri prelasku granice.
Ja vidim da je problem u Srbiji jer je isto na primer moglo da se uradi pre mnogo decenija sa BiH pa se nije htelo nego čekalo do poslednjeg dana, i naravno istrajalo na naplati potvrde.Onako bezvoljno je prihvaćeno da više ne treba ZK za BiH i ta informacija se gotovo krila a AMSS još dugo "obaveštavao" da je ZK ako potreban.
Kao što AMSS "obaveštava" još da je medjunarodna vozačka potreban za sijaset zemalja EU a zapravo nije potrebno. AMSS izdaje i naplaćuje je, AMSS je privatna firma pa im je u interesu.
Kao što sam napisao, mislim da kada bi NBS prosto naredila da je ZK besplatan da bi za nedelju dana Srbija našla način da uredi medjusobno ibletaralnim sporazumom da se ide bez ZK u MKD.
Pod Srbija mislim na Udruženje Osiguravača (koji su inače privatna firma i u interesu im je da što više ZK prodaju što skuplje).
Oni forsiraju ZK a ne MKD. koja nema baš nikakve koristi od toga da li i koliko se ovde kod nas naplaćuje.
Koliko sam čuo sada i u Albaniju se ide bez ZK sa našim tablicama a da Albanija nije još u evropskom podsistemu (Slovenija treba ZK za Albaniju, dao sam link). Isto tako u Albanije se ide i bez pasoša, dovoljna je LK.
Dakle, ja mislim da može lako da se uredi sporazumom nepotrebnost ZK za MKD ako se ima volje tj, pritiska (čitati naredbe)na naša osiguranja. I da je pozadina izbegavanja direktna finansijska više milionska provizija u evrima, za prodaju magle, pardon potvrde a ne MKD za koju ja ne vidim interes u tome da se zadrži ZK sa Srbijom.
U pravu si, tema je ENP a i za je trebalo toliko godina da se reši a sasvim sam uveren da je moglo to odavno.