Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Registracija vozila

Post od McGruja » 12 Maj 2017, 17:47

Kako 4 pojasa pozadi? :)

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Vladapetr » 12 Maj 2017, 18:00

Kako se po toj logici registruje Yugo ili Stojadin, kao vozilo za dve osobe? Jbt čime se bave...
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Registracija vozila

Post od elMaestro » 12 Maj 2017, 18:48

igor_harris je napisao:Pa da, ali kod mene ima 4 pojasa pozadi, sto ne znaci ima i 4 mesta za sedenje. Neverovatno mi je da oni sami to procenjuju, zar nije jednostavnije uzeti fabricke podatke, po broju sasije vidi o cemu se radi a ne neki bilmez da odredjuje to i pogresi...
Ako mislis na 4 kopce za pojas, onda nemas 4 pojasa, vec su ti dve kopce (uglavnom je ta jedna crne boje, naspram ostalih crvenih) vezana za srednji pojas. Ta cetvrta kopca je u stvari treca tacka vezivanja sredisnjeg pojasa.
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od dragvorl » 12 Maj 2017, 19:18

Vladapetr je napisao:Kako se po toj logici registruje Yugo ili Stojadin, kao vozilo za dve osobe? Jbt čime se bave...
Stojadin je homologovan bez pojaseva pozadi, to je druga prica.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45823
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Registracija vozila

Post od Geza » 12 Maj 2017, 21:10

Ko može neka kupi na otpadu pojas i montira sam. Bolje nego da gubi vreme atestirajući.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od nuk » 12 Maj 2017, 21:13

Ne ide to baš tako. Sporna su uglavnom starija vozila sa pojasevima i mlađa A segmenta, problem je što ne može da se montira pojas ako nije predviđen.

Sent from my Le X821 using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 12 Maj 2017, 21:24

Sva vozila prodata u Evropi od bese 01.01.1981. su predvidjena obavezno po ECE homologaciji za ugradnju pojeseva i napred i pozadi. Tj vec pripremljena a sama mesta za postavljanje su pokrivena ukrasnim cepovima.

Taj "problem" sa pojasevima pozadi je izmisljen za 99,99 % vozila koja kod nas postoje a to su mladja od 40tak godina jer praktično svaki auto od sredine 70tih je imao predvidjene pojaseve i pre zvanične obaveze po ECE normi uključivo i one iz istočnog bloka tipa Wartburg, Pezejac, Lada, Tavria, Zaporožec. Škoda i ostali.

Ono malo oldtimera kojih ima registrovanih nisu interesantni za otimanje para, na koje bi se eventualno mogla staviti zamerka da imaju tu falinku nemogućnosti ugradje pojaseva na već fabrički predvidjenim mestima.

Ovo je čist hir države da maltretira gradjane.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45823
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Registracija vozila

Post od Geza » 12 Maj 2017, 21:49

Eto vidiš da može kad ljubitelj kaže. :D
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od nuk » 12 Maj 2017, 21:55

Preskočio sam reč u prethodnom postu, sporan je treći tj. srednji pojas. Upravu je ljubitelj, većina starijih vozila ima predviđena mesta za ugradnju pojaseva iako ih fabrički nema ali je problem što su uglavnom mesta za bočne pojaseve, ne i za srednji.


Sent from my Le X821 using Tapatalk

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od igor_harris » 13 Maj 2017, 00:55

elMaestro je napisao:
igor_harris je napisao:Pa da, ali kod mene ima 4 pojasa pozadi, sto ne znaci ima i 4 mesta za sedenje. Neverovatno mi je da oni sami to procenjuju, zar nije jednostavnije uzeti fabricke podatke, po broju sasije vidi o cemu se radi a ne neki bilmez da odredjuje to i pogresi...
Ako mislis na 4 kopce za pojas, onda nemas 4 pojasa, vec su ti dve kopce (uglavnom je ta jedna crne boje, naspram ostalih crvenih) vezana za srednji pojas. Ta cetvrta kopca je u stvari treca tacka vezivanja sredisnjeg pojasa.
Slika
Slika

Istripovao sam se da su ovo dva komada. A u stvari jedan pojas ima dve kopce, mada mi nije jasno cemu koja sluzi...

Korisnikov avatar
klisko
Postovi: 666
Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od klisko » 13 Maj 2017, 01:12

Ova na vrhu ide preko levog i srednjeg putnika i kopča se između srednjeg i desnog putnika. Ova druga se kopča između levog i srednjeg putnika tako da jedan pojas drži dva putnika.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 13 Maj 2017, 10:31

Srednji pojas pozadi je postao ECE obevezan cini mi se u vreme (ili kao deo standarda) uvodjenja Euro2.

Tako da uopsteno moguca briga postoji za vozila starija od otprilike 20 godina.

Ima ponekih modela koji su se dugo zadrzali kao Jugo ili Skala koji su se pravili i posle 2000.te i koji su van standarda. Bese Punto Z10 je isto van tada vazecih standarda izlazio iz KG, da li su pojasevi i/ili nasloni za glavu nedostajali ne secam se.

Uglavnom, problem je drzava vestacki postavila. Sada nakon toliko godina korektne registracije traziti prepravke dokumentacije je motivisano uzimanjem novca a nikako navodnom brigom za bezbednost putnika.

Tipujem ako se kojim slucajem odluci da prepravku dokumenata plati drzava a ne vlasnici vise nece biti tako velika briga ABS i sve ce ostati isto tj dokumenta se nece menjati/ atestirati/ispitivati vozila i tako to...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od dragvorl » 13 Maj 2017, 10:37

Da se ne bi produbljivala ova prica u pogresnom smeru, relevantno je sta kazu pravilnici drzave, ili bi bar trebalo tako biti,, dakle:
Član 101

Sigurnosni pojasevi moraju da budu homologovani i ugrađeni prema jednoobraznim tehničkim uslovima. Vozilo mora da bude homologovano u pogledu priključaka za pričvršćivanje sigurnosnih pojaseva i pričvršćenja sistema ISOFIX.

Vozila vrste M1 proizvedena nakon 5. oktobra 1974. godine moraju imati sigurnosne pojaseve za prvi red sedišta. Vozila vrste M1 proizvedena, odnosno prvi put registrovana nakon 1. februara 1986. godine moraju imati priključke za vezivanje sigurnosnih pojaseva za sva sedišta za koja je to naznačeno u deklaraciji proizvođača. Vozila vrsta M i N, koja su prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. marta 2012. godine, moraju imati sigurnosne pojaseve za sva deklarisana sedišta, izuzev vozila vrsta M2 i M3 klasa I, II ili A.

Sigurnosni pojasevi mogu, u slučaju potrebe, biti produženi odgovarajućim namenskim produžecima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

dpkg
Postovi: 236
Pridružio se: 07 Feb 2012, 00:19
Lokacija: KG

Re: Registracija vozila

Post od dpkg » 21 Maj 2017, 17:20

Mom prijatelju se desava situacija koja i mene zanima, jer se radi o istom vozilu. Naime, oboje imamo Fiat Seicento koji su kupljeni na autoplacevima kao polovna vozila. Ovih dana je njegov red za registraciju i traze mu pojaseve zadnjih sedista i da se prepravi da pise da auto ima 4 sedista. Na netu sam naisao na podatke koja vozila imaju 4 odnosno 5 sedista, i po Fiatu ovaj model ima 5 sedista. Napominjem da su vozila bila Van verzije, da su prepravljena pre prodaje kada su stavljena zadnja sedista i kao takva i zavedena kod prodavca, u papirima jasno pise 5 sedista, a kao takva i prvi put su registrovana. Zadnjih pojaseva nema. Ceh bi sada bio dodatnih 25.000 din. rekli su mu otprilike za novi atest i novu papirologiju. O cemu se sada zapravo radi...?

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 21 Maj 2017, 18:45

Radi se o tome da je to dostavno vozilo, van sa 2 sedista i tako je homologovan od strane Fiata kada je napustio fabriku.

Ostalo nakon toga sa budzenjem dodatnih sedista i "sredjivanjem" papira je lokalno delo, van homologacije. Tako si kupio vozilo sa 2 sedista, manje si ga platio i zbog toga izmedju ostalog u odnosu na standardnu putnicku verziju.

Nasloni za glavu + pojasevi su obavezni za svakog putnika.

Odgovori