Registracija vozila
Re: Registracija vozila
Tako je, od početka su u pravilniku samo što pravilnik prvo nije bio ovakav.
Bilo je ranije 3 broja i 2 slova daju sasvim dovoljan broj kombinacija i bez čćžšđ.
Bilo je ranije 3 broja i 2 slova daju sasvim dovoljan broj kombinacija i bez čćžšđ.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Registracija vozila
Ja ti rekoh, totalno smesna razlika, veze sa vezom nemaju.lami je napisao: Sad sam sam bas racunao i kvacice i xyw donose na trocifren broj nesto vise od 60 000 kombinacija, sto je mala razl8ka. Onda su oni jos veci debili nego sto sam mislio kad su bez ikakve potrebe ubacili slova koja iz daljine ne mozes da razaznas (D i Đ)
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Registracija vozila
Menja se način registracije automobila od 2018. godine
Vlasnici starijih automobila sa više od 2.000 kubika mogli bi napokon od sledeće godine da plaćaju znatno manju registraciju vozila pošto bi za dva meseca trebalo da bude završen nacrt novog zakona o oporezivanju četvorotočkaša.
Kako piše "Blic", ova tema aktuelna je već godinama, a ukidanje takozvanog poreza na luksuz trebalo je da stupi na snagu još početkom ove godine, kako je prošlog septembra najavio ministar finansija Dušan Vujović. Međutim, pošto radna grupa zbog obimnosti zadatka nije uspela da pripremi set izmena, sve je odloženo za početak 2018. godine.
Da li će se po novom cenovniku oporezivati vozila od idućeg januara, znaće se konkretnije krajem leta, kada bi radna grupa koju čine predstavnici Ministarstva finansija, Poreske uprave i MUP-a trebalo da izađe u javnost sa konkretnim rešenjima. Razmatraju se dve mogućnosti naplaćivanja registracije za vozila sa više od 2.000 kubika. Prema jednoj, automobili bi se oporezivali na osnovu vrednosti koju bi određivao Auto-moto savez Srbije po katalogu, a prema drugoj, umesto sadašnjih sedam grupa vozila po kubikaži, postojalo bi devet do 14 klasa.
Zanimljivo je da u radnom telu nema nikoga sa Saobraćajnog fakulteta. Profesor na tom fakultetu Milan Vujanić za "Blic" kaže da smatra da bi najpravednije rešenje bilo da se registracija naplaćuje kombinacijom dva kriterijuma.
"Jedna trećina cene bi trebalo da se određuje po kubikaži, a dve trećine po konjskoj snazi jer što je veća snaga motora, to više troši goriva i zagađuje okolinu. Recimo, sada vlasnik "mercedesa" od 2.150 kubika i 130 konjskih snaga plaća znatno veću registraciju od vlasnika "suzukija" sa 1.300 kubika i 200 konjskih snaga. Iako taj "mercedes" na 100 kilometara troši svega pet litara nafte", navodi Vujanić i dodaje da veruje da će radna grupa najverovatnije tražiti način da napuni budžet države nego da pravednije oporezuje vozila.
S druge strane, auto-uvoznici smatraju da bi ukidanje poreza na luksuz otvorilo tržište četvorotočkaša veće zapremine. Kako kažu, zbog visine registracije tržište vozila sa više od 2.000 kubika je u poslednjih šest-sedam godina potpuno zamrlo, a takve automobile kupovale su jedino firme i pravna lica. Prema njihovim rečima, trenutno se nijednom vlasniku starijeg BMW-a, "mercedesa" ili "audija" jače kubikaže ne isplati registracija jer košta kao jedno polovno vozilo.
Predsednik Asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović za beogradski list ističe da je ovo udruženje nedavno poslalo jasan predlog Vladi u vezi sa registracijom vozila.
"Cena registracije mora da opada sa godištem automobila. Apsurd je da vlasnik "audija A8" sa 4.000 kubika starog između 10 i 15 godina, plaća 2.500 evra a toliko ne košta ni taj automobil", navodi Petrović.
Autor: Blic
http://www.021.rs/story/Info/Srbija/168 ... odine.html
Vlasnici starijih automobila sa više od 2.000 kubika mogli bi napokon od sledeće godine da plaćaju znatno manju registraciju vozila pošto bi za dva meseca trebalo da bude završen nacrt novog zakona o oporezivanju četvorotočkaša.
Kako piše "Blic", ova tema aktuelna je već godinama, a ukidanje takozvanog poreza na luksuz trebalo je da stupi na snagu još početkom ove godine, kako je prošlog septembra najavio ministar finansija Dušan Vujović. Međutim, pošto radna grupa zbog obimnosti zadatka nije uspela da pripremi set izmena, sve je odloženo za početak 2018. godine.
Da li će se po novom cenovniku oporezivati vozila od idućeg januara, znaće se konkretnije krajem leta, kada bi radna grupa koju čine predstavnici Ministarstva finansija, Poreske uprave i MUP-a trebalo da izađe u javnost sa konkretnim rešenjima. Razmatraju se dve mogućnosti naplaćivanja registracije za vozila sa više od 2.000 kubika. Prema jednoj, automobili bi se oporezivali na osnovu vrednosti koju bi određivao Auto-moto savez Srbije po katalogu, a prema drugoj, umesto sadašnjih sedam grupa vozila po kubikaži, postojalo bi devet do 14 klasa.
Zanimljivo je da u radnom telu nema nikoga sa Saobraćajnog fakulteta. Profesor na tom fakultetu Milan Vujanić za "Blic" kaže da smatra da bi najpravednije rešenje bilo da se registracija naplaćuje kombinacijom dva kriterijuma.
"Jedna trećina cene bi trebalo da se određuje po kubikaži, a dve trećine po konjskoj snazi jer što je veća snaga motora, to više troši goriva i zagađuje okolinu. Recimo, sada vlasnik "mercedesa" od 2.150 kubika i 130 konjskih snaga plaća znatno veću registraciju od vlasnika "suzukija" sa 1.300 kubika i 200 konjskih snaga. Iako taj "mercedes" na 100 kilometara troši svega pet litara nafte", navodi Vujanić i dodaje da veruje da će radna grupa najverovatnije tražiti način da napuni budžet države nego da pravednije oporezuje vozila.
S druge strane, auto-uvoznici smatraju da bi ukidanje poreza na luksuz otvorilo tržište četvorotočkaša veće zapremine. Kako kažu, zbog visine registracije tržište vozila sa više od 2.000 kubika je u poslednjih šest-sedam godina potpuno zamrlo, a takve automobile kupovale su jedino firme i pravna lica. Prema njihovim rečima, trenutno se nijednom vlasniku starijeg BMW-a, "mercedesa" ili "audija" jače kubikaže ne isplati registracija jer košta kao jedno polovno vozilo.
Predsednik Asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović za beogradski list ističe da je ovo udruženje nedavno poslalo jasan predlog Vladi u vezi sa registracijom vozila.
"Cena registracije mora da opada sa godištem automobila. Apsurd je da vlasnik "audija A8" sa 4.000 kubika starog između 10 i 15 godina, plaća 2.500 evra a toliko ne košta ni taj automobil", navodi Petrović.
Autor: Blic
http://www.021.rs/story/Info/Srbija/168 ... odine.html
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Registracija vozila
Mda...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Registracija vozila
Jadan vlasnik audija a8 od 4000 kubika. Takvima stvarno treba podrška države
Iz ovog se vidi da udaraju na snagu motora. To je realnija opcija nego na vrednost auta.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Iz ovog se vidi da udaraju na snagu motora. To je realnija opcija nego na vrednost auta.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Registracija vozila
Ma ne znaju oni gde udaraju... Nema od toga nista.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Registracija vozila
Znaju oni šta hoće (da uzmu više para) ali smišljaju najbolji način.
Realno, >2.0 automobile su skoro sklonili sa ulica i nema neke koristi od skupih taksi za takve. S druge imaš Skodu 1.0 i 110ks za koju je registracija 50 evra
Vidiš da su prozvali neki Suzuki 1.3 sa 200ks... gde ga samo nađoše
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Realno, >2.0 automobile su skoro sklonili sa ulica i nema neke koristi od skupih taksi za takve. S druge imaš Skodu 1.0 i 110ks za koju je registracija 50 evra
Vidiš da su prozvali neki Suzuki 1.3 sa 200ks... gde ga samo nađoše
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Poslednja izmena od Floyd u 30 Jul 2017, 12:14, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Registracija vozila
I opet pominju tu nesrecnu kubikazu, praistorija...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Registracija vozila
I dalje vecina auta nema vise od 100 ks, prosecna vrednost auta nije iznad 3k evra, a jos se i dalje nemaci pojma drze i kubikaze kao pijan plota...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Registracija vozila
Pa oni i nisu bitni, kao i penzioneri sa penzijom manjom od 25k. Cilj je da se nagaze vlasnici jakih malih turbo benzinaca, kakvih je sve više.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Poslednja izmena od Floyd u 30 Jul 2017, 12:41, izmenjeno 1 put ukupno.
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Registracija vozila
Nije ih jos niko obavestio da snaga motora nije jedini faktor koji utice na zagadjenje. Zar nije jednostavnije da uzmes zakon iz uredjene drzave i samo ga prepises? Pokusavam da zamislim radnu grupu koja "radi" na tom zakonu, likovi koji sede, cesu medjunozje do januara i cekaju da im neko kaze sta da napisu..
Re: Registracija vozila
Eko taksa je 200-300 din.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Registracija vozila
@igor_harris
Poenta je iskljucivo da se uzme vise para od naroda i nista drugo. Simple as that.
Poenta je iskljucivo da se uzme vise para od naroda i nista drugo. Simple as that.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Registracija vozila
Ja cenim da će ići na to da im osnov za registraciju bude snaga.
Cenim da je trenutno veliki broj auta koji su 1.6 ili 1.9 dizeli sa 100 do 120 ks, cenim da će se fokusirati da na njima uzmu više kinte kroz porez na snagu. U istu grupu spadaju i moderni turbo benzinci ali cenim da je zanemariv broj takvih auta na ulici (ispod 3%).
Cenim da je trenutno veliki broj auta koji su 1.6 ili 1.9 dizeli sa 100 do 120 ks, cenim da će se fokusirati da na njima uzmu više kinte kroz porez na snagu. U istu grupu spadaju i moderni turbo benzinci ali cenim da je zanemariv broj takvih auta na ulici (ispod 3%).
Re: Registracija vozila
Ne može ni snaga da bude jedini kriterijum, već se osiguranje plaća po kW.