Stranica 1 od 22

Putarine u Srbiji

Poslato: 17 Maj 2012, 15:21
od Geza
Putarinu od juna svi plaćaju odmah
Izvor: Tanjug

Beograd -- Putevi Srbije će od 1. juna ukinuti mogućnost naknadnog plaćanja putarine zbog masovne zloupotrebe, najavilo je to javno preduzeće.
Tako će biti ukinuto popunjavanje obrasca, tzv ''izjave'' za naknadno plaćanje putarine.

Putevi Srbije su zbog zloupotreba prinuđeni da u tim slučajevima naplatu putarine potražuju sudskim putem, za oko 5.000 izjava mesečno.

S obzirom na činjenicu da prilikom ulaska na autoput ispred svake naplatne stanice su vidno postavljeni saobraćajni znaci koji označavaju uključenje na autoput pod naplatom, svi učesnici u saobraćaju imaju izbor da li će koristiti autoput čija se upotreba plaća ili će besplatno koristiti neki od magistralnih puteva.

Na svim naplatnim stanicama će od 1. juna biti pojačano dežurstvo radnika obezbeđenja Puteva Srbije i prisustvo saobraćajne policije.

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 18 Maj 2012, 02:27
od trojanac
Nisam znao ni da postoji druga opcija osim da se plati odmah. :zbunjen:

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 18 Maj 2012, 03:35
od Grujic
Ja sam citao o tome, cak je bilo u emisijama, al me zanima sta ce da se dogodi ako neko zaista nema kod sebe jer je recimo izgubio novcanik na pumpi kad je sipao gorivo...

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 18 Maj 2012, 10:42
od dragvorl
Dogodi se isto kao i kad na pumpi nemas para. :mrgreen:

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 04 Jun 2012, 13:31
od Geza
Vinjete po kilometru

Sistem naplate putarina u Evropi prodajom vinjeta je u krizi. Koncesionari traže naplatu po kilometru. Poljska razmišlja da puteve ponudi privatnicima. Na našim putevima prošle godine bilo je 30 odsto manje kamiondžija u odnosu na 2010. godinu.

Saobraćaj na auto-putevima u Evropi je u konstantnom padu, a taj pad u poslednje četiri godine dostigao je čak 30 odsto, kaže statistika udruženja koncesionara i vlasnika auto-putnih mreža Evrope. Na kongresu održanom u Torinu moglo se čuti da je prošle godine saobraćaj u proseku bio manji za čak 10 odsto, a uzroci su ekonomska kriza i smanjivanje broja šlepera i kamiona zbog manjih privrednih aktivnosti.

Dosadašnji sistem naplate putarina u Evropi prodajom vinjeta je u krizi, jer države EU više ne mogu iz budžeta da dotiraju izgradnju i održavanje putne mreže. Čak i najbogatiji poput Nemačke, gde se ne naplaćuje putarina, za tri godine suočiće se sa problemom održavanja puteva.

Kalistratos Dionelis, sekretar Udruženja koncesionara auto-puteva Evrope, kaže da se putarina do 2015. mora standardizovati u celoj Evropi.

"Naplata treba da bude isključivo po kilometru, i to tako da cena bude ista za sve. Usluga se mora, takođe, standardizovati i mora se znati šta se naplaćuje. Novost je da će se celoj Evropi ukinuti vinjete do 2015. godine i da će svi preći na naplatu po kilometru", kaže Dionelis.

Poljska već razmišlja da puteve ponudi privatnicima. Jezdimir Solijevič iz "Poljskih auto-puteva" kaže da su u toj zemlji imali sistem naplate putem vinjete, ali da to je više nemoguće.

"Jednostavno, para za donaciju nema i država je počela da prodaje delove auto-puta privatnicima, a jedini uslov je da oni, 20 ili 40 godina po isteku zakupa puteve vrate državi u upotrebljivom stanju, a do tada da ih održavaju i naplaćuju putarinu", navodi Solijevič.

U Francuskoj imaju proračun da bi zbog krize cena putarine morala da se menja kao na berzi skoro svakodnevno, ali takođe kažu da je visoka cena benzina i dizela sklonila kamiondžije sa puteva Evrope i vratila transport robe na železnicu.

"Gubimo bitku, železnica je trenutno efikasna i ima manje praznog hoda. Jeftinija je za prevoz za oko 40 odsto, a po brzini približila se kamionskom prevozu. Ukoliko ovako ostane, možemo očekivati još pada u saobraćaju", kaže Žan Meskjui iz "Auto-puteva Francuske".

Pad tranzitnog saobraćaja u Evropi, vidi se i u Srbiji. Prošle godine na našim putevima bilo je 30 odsto manje kamiondžija u odnosu na 2010. godinu. Čak je i na najfrekfetnijem pravcu u Evropi–Istanbul–Minhen, na kojem se nalazi i Srbija, promet opao za 15 odsto, kažu statistike Evropskih putara.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... metru.html

Naši sigurno pripremaju sistem koji će nepogrešivo uzeti novac vozačima :)

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 04 Jun 2012, 13:34
od nikaragva
To nasi garant kenjaju da je sistem vinjeta u krizi, da zacepe usta onima koji stalno pominju vinjete, protiv nasih 300 dinara za 300 metara :kezo: :kezo:

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 04 Jun 2012, 13:38
od Laki021
Vidim pominju kako je sada za mnoge stvari zeleznicki transport jeftiniji od drumskog. Tu odmah dolazimo do problema (pogresne?) politike.
Zeleznica je u svim zemljama jako subvencionisana a sa druge strane drumski saobracaj je zestoko oporezovan (kroz akcize na gorivo i registracije...), i onda naravno da na kraju ispadne da je zeleznicki transport jeftiniji, kad ne bi bilo subvencija i taxi situacija bi bila daleko drugacija.

Ja sam ubedjen da su vinjete sigurno najbolje resenje, a i kompletna putna mreza treba da bude drzavna.

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 04 Jun 2012, 13:51
od nikaragva
Pa u svajcarskoj i nemackoj ima smisla jer tamo ima mnogo auto-puteva. U srbiji ako nam uzmu sta ja znam 2000 po registraciji za autoputeve, ne isplati se, jer recimo ja se nisam vozio autoputem vec vise od godinu dana.

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 04 Jun 2012, 13:54
od Laki021
Pa vinjeta nije obavezna, ako neces da je kupis, ne moras, ali onda nemoj voziti po autoputu...
U principu ovo je po meni u Srbiji najbitnije zbog kamiona. Sada izbegavajuci naplatu putarine voze po regionalnim putevima, unistavaju ih, stvaraju guzve i spustaju bezbednost saobracaja.

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 04 Jun 2012, 13:55
od NexT
O zeleznici moze da se prica u normalnim zemljama. U Srbiji tome nema mesta...

ja bih uz registraciju rado platio 50 evra, i da se vozam cele godine :kezo: :mrgreen:

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 04 Jun 2012, 14:02
od pedja
Malopre na radiju cujem da je nastao kolaps na naplatnoj rampi (Bubanj Potok), jer im ne radi placanje karticama. Prvo ej stao kamion i blokirao jedan prolaz, a pristizu i drugi. Niko nece da da kes :kezo:

Putarine u Srbiji

Poslato: 04 Jun 2012, 23:08
od Floyd
Vinjete su mnogo prakticnije za vozace.
Cekanje na naplatnim rampama ume da bude prilicno naporno.
Druga je stvar sto drzave koje imaju stari sistem naplate, zaradjuju mnogo vise love...

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 03 Jan 2013, 17:27
od nuk
Danas mi je stigla opomena zbog neke neplacene naknade za putarinu sa cifrom od 20.000din gde sam ja navodno nekada negde uz napisanu izjavu o naknadnom placanju putarine koju kako ispada, nikada nisam platio.
U opomeni se ne navodi vreme ni mesto naplatne rampe kao ni broj tablica ne bi li uopste imao predstavu o cemu se radi.
Jedino sto mi pada na pamet je period od nekih 6 meseci 2010. godine nakon prodaje megana a koji je prepisan tek nakon isteka registracije. Za to posedujem kupoprodajni ugovor, overen u sudu.
Naravno, nakon zvanja puteva i prebacivanja sa broja na broj ne bi li dobio informaciju o cemu se radi i sta mi je ciniti, bas na taj poslednji broj koji sam dobio, niko se ne javlja. Posalo sam upit preko zvanicnog sajta i odgovor uopste nisam dobio.
Navedeni rok za placanje je 5 dana i naravno da nemam nameru nista da placam jer takvu izjavu nikada nisam sacinio tj. nikada nisam prosao niti jednu naplatnu rampu a da za to nisam platio.

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 03 Jan 2013, 20:37
od NexT
Sta si trebao da radis za 20k, obidjes Srbiju 15x uzduz i popreko?

Idi u Puteve, pa im sve po spisku, od spremacice do direktora. (ako nije tvoja greska)

Re: Putarine u Srbiji

Poslato: 03 Jan 2013, 20:50
od nuk
Nemam pojma, spominje se glavnica od 17.000 i kamata 3.000.
Svakako cu otici posle Bozica da vidim u cemu se radi

sent from my brain using the force..