Audi A4 B9
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A4 B9
Očigledno da ovde ljudi imaju različita shvatanja šta je manuelna, a šta automatska klima.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi A4 B9
Automatska klima podrazumeva sistem kod kog je ulaz zeljena temperatura, a sistem (kontroler / regulator) na osnovu te zeljene temperature (set point) vrsi regulaciju u zatvorenoj povratnoj sprezi koriscenjem vrednosti merenja senzora.
Kod manuelne klime takav sistem ne postoji i svi parametri se podesavaju rucno.
Simple as that
Kod manuelne klime takav sistem ne postoji i svi parametri se podesavaju rucno.
Simple as that
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- pedja
- član 001
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A4 B9
A šta tzv poluautomatska.
Poistovećuje se sa komandama, tj. točak/"digitalna" varijantom, bez obzira na način rada.
TapaT
Poistovećuje se sa komandama, tj. točak/"digitalna" varijantom, bez obzira na način rada.
TapaT
- Day Walker
- Postovi: 23308
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A4 B9
Da, sad vidim da je ipak automatska, pošto nakon užasnih šporet točkića bilo mi je dovoljno mučno da gledam dalje..
Svakako bih gledao da enterijer bude što približniji ovom:
Svakako bih gledao da enterijer bude što približniji ovom:
Brzine idu u H-a !!!
Re: Audi A4 B9
Oslabio mi je Audi u ovoj generaciji, nisu mi toliko ruzni koliko sam ocekivao vecu promenu u odnosu na prethodnike.
Siluete su im identicne, prolaze komotno kao FL, 2007 vs 2017
Siluete su im identicne, prolaze komotno kao FL, 2007 vs 2017
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A4 B9
Slažem se...jedino tako ispada da je Xepoj bio u pravu u priči o klimi u temi o "petici".Delija je napisao:Automatska klima podrazumeva sistem kod kog je ulaz zeljena temperatura, a sistem (kontroler / regulator) na osnovu te zeljene temperature (set point) vrsi regulaciju u zatvorenoj povratnoj sprezi koriscenjem vrednosti merenja senzora.
Kod manuelne klime takav sistem ne postoji i svi parametri se podesavaju rucno.
Simple as that
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi A4 B9
Pa i nije. U G30 podesavas temperaturu kao set point i vrsi se regulacija, samo sto ta regulacija (mozda - ne znamo detalje) ne ukljucuje sve moguce aktuatore.
Dovoljno je da automatski regulise dotok vazduha iz kompresora, zagrejanog vazduha i svezeg spoljasnjeg vazduha, bez da regulise jacinu ventilatora i klapne kojima se regulise odakle ce da duva i vec jeste automatska klima po toj definiciji.
Dovoljno je da automatski regulise dotok vazduha iz kompresora, zagrejanog vazduha i svezeg spoljasnjeg vazduha, bez da regulise jacinu ventilatora i klapne kojima se regulise odakle ce da duva i vec jeste automatska klima po toj definiciji.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A4 B9
Ako on sam ne vrši regulaciju rada da bi održavao temperaturu onda nije automatska. To što se podešava temperatura preko prekidača to se može smatrati samo finije izbažadarenim potenciometrom - nebitno da li je on kružni prekidač ili je sa modernijim dugmićima i displejom da bi izgledalo da je automatska klima.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi A4 B9
Za regulisanje temperature je dovoljno ovo sto sam napisao - to jeste regulacija u klasicnoj zatvorenoj povratnoj sprezi.
Regulise se dotok vazduha razlicite temperature iz 3 izvora.
Ti dodatni aktuatori mogu samo da poboljsaju kvalitet regulacije u smislu brzeg postizanja temperature, manjih oscilacija iste i manje delte u razlicitim delovima auta.
Najjednostavnije receno - manuelna klima bi regulisala dotok direktnim podesavanjem otvorenosti kontrolnih ventila, a automatska klima sama regulise otvorenost na osnovu zadate temperature i na osnovu temperatura vazduha koji dolazi iz ta tri izvora - nije isto da li je spoljasnja temperatura 0 stepeni ili 30 stepeni, da li je tecnost za hladnjenje malo zagrejana ili je na radnoj temperaturi...
Regulise se dotok vazduha razlicite temperature iz 3 izvora.
Ti dodatni aktuatori mogu samo da poboljsaju kvalitet regulacije u smislu brzeg postizanja temperature, manjih oscilacija iste i manje delte u razlicitim delovima auta.
Najjednostavnije receno - manuelna klima bi regulisala dotok direktnim podesavanjem otvorenosti kontrolnih ventila, a automatska klima sama regulise otvorenost na osnovu zadate temperature i na osnovu temperatura vazduha koji dolazi iz ta tri izvora - nije isto da li je spoljasnja temperatura 0 stepeni ili 30 stepeni, da li je tecnost za hladnjenje malo zagrejana ili je na radnoj temperaturi...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A4 B9
Onda bi pod automatsku klimu mogli da ubrojimo i kada klima radi kao da ima klasični termostat...malo radi, pa se isključi, pa se uključi da bi održavala zadatu temepraturu. Takvih klima uređaja je bilo dosta kod starijih "japanaca"
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi A4 B9
I on/off regulacija sa histerezisom (kao na bojleru) jeste primitivna automatska regulacija.
Ali razlika u kvalitetu takve regulacije i ove opisane u prethodnom post-u je drasticna - malo bi ti u lice duvao ledeno hladan vazduh, a malo vruc. Banalizujem (moze delimicno da se kompenzuje takav efekat), ali svodi se na to.
BTW, tu regulaciju opisanu u prethodnom post-u jedino i koristim u autu (a i vecina ljudi) - sam podesim jacinu ventilatora, klapne (izvor odakle ce duvati) i pravac duvanja - i ostavljam automatici samo da vodi racuna o mesanju vazduha da bi se dobila zeljena temperatura.
Sa manuelnom klimom kakvu sam imao na Astri, recimo, morao sam non-stop da njakam ono sranjce na "sporetu" jer mi je ili bilo prehladno ili vruce.
Ali razlika u kvalitetu takve regulacije i ove opisane u prethodnom post-u je drasticna - malo bi ti u lice duvao ledeno hladan vazduh, a malo vruc. Banalizujem (moze delimicno da se kompenzuje takav efekat), ali svodi se na to.
BTW, tu regulaciju opisanu u prethodnom post-u jedino i koristim u autu (a i vecina ljudi) - sam podesim jacinu ventilatora, klapne (izvor odakle ce duvati) i pravac duvanja - i ostavljam automatici samo da vodi racuna o mesanju vazduha da bi se dobila zeljena temperatura.
Sa manuelnom klimom kakvu sam imao na Astri, recimo, morao sam non-stop da njakam ono sranjce na "sporetu" jer mi je ili bilo prehladno ili vruce.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Audi A4 B9
Pa jel osnovna klima u g30 automatski regulise jacinu ventilatora? Jel ima dugme 'auto'?
Ako je odgovor na oba negativan onda klima ne moze da se zove automatska, u najboljem slucaju poluautomatska, nebitno da li se stepeni prikazuju digitalno ili preko sporeta. I stvarno automatska klima moze imati sporet prekidace(e60 ili a4 b9 npr).
Ako je odgovor na oba negativan onda klima ne moze da se zove automatska, u najboljem slucaju poluautomatska, nebitno da li se stepeni prikazuju digitalno ili preko sporeta. I stvarno automatska klima moze imati sporet prekidace(e60 ili a4 b9 npr).
Re: Audi A4 B9
Sta znas, mozda imaju automatsko pritiskanje tih isti dumgicaRisto je napisao:Nekada se govorilo "digitalna klima"
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Audi A4 B9
@ftj je definitivno u pravu da je poluautomatska, tako i vw/audi klasifikuje takve klime, kao semi-automatic.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi A4 B9
Na slici (cudno isecenoj - ne vide se sve komande klime) koja se vidi u cenovniku na 6. strani na displeju pise "auto":
https://www.press.bmwgroup.com/deutschl ... anguage=de
Za tacan nacin rada (i sta kod te klime znaci "auto" i kako se dolazi do toga) nam treba ili da vidimo uzivo ili da procitamo manual - a manual u PDF formatu jos uvek nisam nasao.
Cak ni sliku u dovoljno velikoj rezoluciji ne mogu da nadjem jer na svim slikama ima bar extended dvozonsku klimu.
U svakom slucaju - neki automatski mod definitivno ima, ma kako ga nazvali i nije glupi "sporet" - to je najbitnije.
BTW, sto se tice "polu-automatske" klime - ne znam da li jos neko pored VW (Climatic) i Ford-a nekad davno uopste koristi tu izvedenicu - takva zvanicna klasifikacija ne postoji. A oni unutar kompanije i svojih proizvoda mogu da je nazovu i "Paja Patak".
https://www.press.bmwgroup.com/deutschl ... anguage=de
Za tacan nacin rada (i sta kod te klime znaci "auto" i kako se dolazi do toga) nam treba ili da vidimo uzivo ili da procitamo manual - a manual u PDF formatu jos uvek nisam nasao.
Cak ni sliku u dovoljno velikoj rezoluciji ne mogu da nadjem jer na svim slikama ima bar extended dvozonsku klimu.
U svakom slucaju - neki automatski mod definitivno ima, ma kako ga nazvali i nije glupi "sporet" - to je najbitnije.
BTW, sto se tice "polu-automatske" klime - ne znam da li jos neko pored VW (Climatic) i Ford-a nekad davno uopste koristi tu izvedenicu - takva zvanicna klasifikacija ne postoji. A oni unutar kompanije i svojih proizvoda mogu da je nazovu i "Paja Patak".
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...