Taj drugačji feeling je proizvod pre svega manjih vibracija i lakše isporuke snage koju daju motori s više cilindara. Ako uzmemo motor iste zapremine onaj koji ima više cilindara ima lakše klipove i sve ostale delove koji prave manje vibracija u radu, kraći je rad ventila, manji pritisak na radilicu. Zatim, četvrotaktini motor s jednim cilindrom da bi odradio čitav ciklus mora da se "okrene" dva puta...kako raste broj cilindara, taj radni ciklus zahteva "manje rada" i motor radi ravnomernije. Ono što je ranije bilo posledica je i bolji obrtni moment, ali to je sada kompenzovano s turbom u velikoj meri, ali ostaje da iz motora s više cilindara može da se izvuče više snage i više obrtnog momenta koji utiče na rafiniranost i lakoću rada motora. Takođe i sve bolja izolacija automobila kompenzuje taj mirniji rad, ali ostaje to kao prednost. Takođe, ti motori imaju manje habanje i dugovečniji su za eksplotaciju. I ta prdnost je nažalost kompnezovana time što se kola više ni ne prave da budu dugovečna. Ranije je bilo nezamislivo da motor s 4 cilindra bude ozbiljno vozilo državnika, diplomata, direktora...nisu ni uzimani u obzir. Sada to više nije slučaj jer te prednosti nisu više toliko velike zbog gore navednih razloga..DasAuto je napisao:Jednostavno ima drugaciji feeling. Neznam kako bih to objasnio.Scuderia je napisao:U kom smislu vuce i osecaja? Ne kontam ako je po svemu inferiorniji, kako osecaj moze biti bolji? Ne mislim da aktuelne konkurente, nego recimo taj 224hp A6 TDI i ovaj novi S90?
I da uzmemo u obzir da su zeperfs podaci tacni i da izuzmemo osecaj izolovanosti zbog kvaliteta materijala sto moze da ubije utisak.
Vozio sam recimo A8 3.7 V8 D2 koji je sporiji od mog auta kad gledas cifre i podatke, ali je taj osjecaj sa V8 je nesto hiljadu puta lijepse od 4cyl(Sa bilo kojom snagom)
Isto sam stekao taj dojam kad sam vozio od rodjaka 530iA E60 2004 Godiste, moj sa cipom je cak i malo brzi od njegovog, ali sestak je tu.
No, sve to nema veze sa samim perfomansama jer konji su konji bez obzira na način isporuke te snage. Perfomsne na istu snagu mogu poboljšati ili pogršati drugi parametri.