Vožnja na gas - vaša iskustva

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 31 Maj 2017, 13:42

Alvirko napravio prilog o lošem TNG-u, pokrenuo kao to pitanje i... zaćutao. Ni reči više o tome. :)

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od McGruja » 31 Maj 2017, 13:54

Nema ništa efikasno protiv NiSa

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ikac2000 » 31 Maj 2017, 14:37

Alvirko Isto tako pokrenuo pitanje i za prekoracenje od 1 kmh, pa zacutao i posle pricali o akciji merenja brzine.


Ali da ne ode u politiku, prekidam... :-)


Sent from my SM-T113 using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od ljubitelj » 31 Maj 2017, 19:45

Saša je napisao: TNG koji se sipa kod nas je većinom NIS-ove proizvodnje (jedan manji deo proizvodi Standard Gas iz Odžaka, a još manji dolazi iz uvoza), odakle ti sad podatak da je uglavnom sve uvoz iz Hrvatske? :)
Napisao sam ti, da ovde sipam TNG, i to bas na NISove 2 konkretne pumpe u 95% slucajeva (proverio sam po racunima, tek ponekad je druga pumpa) jer mi je prosto zgodna lokacija.
Jel ti citas iskustvo koje sam opisao na isti nacin kao i bilo koja druga iskustva?
Isto kao sto svako moze da napise iskustvo, pa i lose, ne znaci da svi dele isto misljenje.

Od godisnje potrosnje TNG Srbija proizvodi oko 40tak % a oko 60% se uvozi.

Hrvatska je najbliza, najjeftiniji je uvoz odatle, i decenijama je to glavni snabdevac srpskog trzista.
To je sve javno bezbroj puta u izvestajima pisano godinama unazad od 2000-te i maltene je opste poznato svima koji iole prate desavanja sa gorivima. Nisam pratio desavanja u zadnjih godinu dve ali ne verujem da se bitno promenio obostrani interes pa se sada promenio glavni dobavljac.
Kada vec pominjse Reno/Nisan koliko je meni poznato povucen je 1 (jedan) tip motora na TNG koji je svuda imao problem, ostali motori se i dalje normalno nude i koriste TNG.
Reno/Nisan inace ima problem sa motorom na benzin, konkretno 1.2. Verujem da si i to ispratio kroz saopstenja i iskustva vlasnika.

Sto se tice prljanja dizne to mi deluje kao naucna fantastika na korektno montiranom common rail sistemu, iz razloga sto "smola" o kojoj se prica je rezultat isparivanja TNG u reduktoru (koji je pod natpritiskom) a dalje samo i jedino gasna faza ide nagore u filter gasne faze.
Ta smola, ili bilo sta ne moze kao teza stvar da ide uzbrdo/ nagore i uglavnom se sakuplja u najdonjem delu sistema. Da se zarplja reduktor smolom mi se cini mogucim, ali da bude cist reduktor a prljave dizne iz svega sto znam i bogatog iskustva mislim da je prosto izmisljena prica.

Kod vakuumskih isparivaca za tu namenu sakupljanja i ispustanja taloga /smole postoji poseban ispust tj sraf. I kod njih je moguce usled vakuuma da se transportuje ta smola.

Kod sistema sa diznama prakticno bi bilo veoma cudno da se smola bez postojanja vakuuma/ potpritiska sama od sebe krece uzbrdo.

Ako vec i ima smole ona se sakupi u gasnom filteru koji upravo tome i sluzi. Da sve necistoce koje eventualno zaostanu nakon isparivanja budu zadrzane.

U ispravnom montiranom sistemu sve i da ima previse smole veoma je mala sansa da stigne do dizni, mnogo pre toga bi se zapusio filter gasne faze i blokirao protok gasa.

Inace, ta smola je normalna pojava i sastavni deo svakog TNG. Samo je pitanje kolicine.
Upravo zbog toga postoji sraf koji sluzi da ispustanje smole.

Nije da ti ne verujem da si imao problem, ali gas je sam po sebi cisto gorivo i kako ulazi u motor u gasovitom stanju veoma je tesko da bilo koja necistoca bude povucena sa njim, upravo zato sto je TNG veoma lagan a sve te necistoce su teske i taloze se na dnu/ najdonjem delu sistema i u filterima.

Kao sto je Fiat Zastava 10 poznata sa problematicnom fabrickom ugradnjom gasa i problemom sa diznama (koji se svima dogodi samo je pitanj na koliko kilometara) zasto mislis da Reno/Nisan nije istu glupost napravio sa 0.9TCE motorom?

Ajde drugacije, koliko stotina hiljada auta kod nas se vozi na TNG, i koliko si ti cuo konkretnih zalbi-problema- smetnji bilo koje vrste?
To sto Alvirovic kao i svaki medij trazi povod za povecanje tiraza/ gledanosti i da napravi neki skandal (nije bitno ima ili nema osnove) meni nije dokaz da je kompletan NISov gas neispravan, prljav, smece, ili sta god.

Upravo zato sto sam potrosio preko 2.000 litara u protekloj godini tog NISovog gasa bez greske.
Da je tako masovno i tako lose zakon verovatnoce je jasan da bih morao i ja da natocim barem jednu turu tog prljavog NISovog TNG.
Slozices se da je gotovo neverovatno da se ostvari takva statistika.

Ili ce pre biti da mozda poneko ponegde ima neki problem pre svega zbog lokalne zaprljanosti rezervoara na samoj pumpi a ne samog TNG.
@dragvorl, ne prilici ti da budes agresivan i bezobrazan, ako vec nemas neki suvisli komentar na temu i izneses sopstveno iskustvo i sopstveno misljenje o sopstvenoj upotrebi gasa zar ne mislis da je korektnije da ne provociras. :pijemcaj:
Inace si promasio brend, u pitanju je Lovato.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 31 Maj 2017, 20:30

Ne znam stvarno odakle ti podaci da se TNG uvozi iz Hrvatske već decenijama, pored dve rafinerije nafte u Srbiji, dakle domaće proizvodnje, Rusa kao vlasnika kompletnog NIS-a, eksploatacije domaćih zaliha i nafte i gasa, još jednog pomenutog (i to ne malog) domaćeg proizvođača TNG-a i svega ostalog. Prljavštine o kojima pričamo su rastvorene u gasu i delimično prolaze filtere (ja ih imam sada čak 3 u uređaju), odnosno prljaju i zapušavaju dizne. Nisu u pitanju standardne prljavštine već nešto sasvim drugo, a pojava je aktuelna poslednjih godinu dana, možda malo više. Lično mi je majstor (ovde je na forumu, nadam se da će se javiti) pokazao na šta liči jedna od potpuno novih dizni koja je prestala sa radom posle pomenutih svega 3000 km. Na sve ovo više jednostavno nemam šta da ti napišem. Moje je iskustvo takvo a evo ima još ljudi sa potpuno identičnim na forumu (i ne samo ovom).

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od dag81 » 31 Maj 2017, 20:41

Bes gas, zato ga i ne volim, nikada nisi nacisto sta si sipao.


Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Sloba » 31 Maj 2017, 20:45

Ljubitelj, menjao sam dizne pre tri meseca, bas u momentu kada su Blic i SAT podizali tiraz izmisljotinama (procitaj komentare na te tekstove) . Sipano na NIS-u pola godine, bas u periodu za koji se i navodi kao najproblemticniji. Verovatno ces reci slucajnost.

http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/voza ... ok/bcbcnxf

Sent from my MI 5s using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 01 Jun 2017, 20:47

Saša, podaci se javno objavljuju svake godine i tu nema ništa novo. Te 2 rafinerije su takve odavno, isto decenijama su istog kapaciteta prerade i tu se nije ništa promenilo zadnjih godinu ili dve.
Domaća proizvodnja nafte i gasa (prirodnog, ne TNG) je ionako smešno mala i nedovoljna pa se nafta uvozi. Ranije Libija, irak, Kuvajt, a kasnije Rusija i centralno azijske zemlje.

Srbija nikada nije imala dovoljno svog TNG, ni u vreme SFRJ kada je bilo vrlo malo vozila na autogas a sada je višestruko veća potrošnja TNG.

Što se tiče nečistoća koje su sastavni deo tečnog TNG koji točimo i koje postoje oduvek, upravo je poenta da te guste i teške ne mogu da ispare i time dalje da se transportuju uz gasnu fazu već se kao gustiš talože na dnu sistema. U isparivačima postoji namenska komora gde se to sakuplja, i namenski čep/šraf gde se nečistoće periodično ispuštaju. One su toliko guste i teške da ne mogu da ispare i time stignu do dizni, u sistemu koji je pravilno montiran sa diznama iznad reduktora.
Da se reduktor napuni talogom i zapuši se dešava, video sam, čistio i to je normalna pojava. Za dizne se samo ovde provlači priča, a TNG se voza širom Evrope u desetinama miliona vozila. Isti je TNG, ne postoji neki drugi.
Količina nečistoća varira.

@ Sloba, pa eto ja sipam na NISu i pre i posle tih napisa, i potrošio par hiljada litara NISovog gasa.

Dizne (tj samo uloške) sam promenio pre 4 godine i to ne zato što su prljave nego zato što su se mehanički pohabale i više nisu zaptivale.
Pri demontaži su bile potpuno čiste.
Pre 3 meseca sam preventivno rasklopio filter radi provere stanja, potpuno čist. Isto i filter gasne faze, čist. Znači nakon 4 godine korišćenja TNG, najčešće NISovog.

Reći ću da su to direktna iskustva, nije rekao ovaj, pisao onaj a znam da ne bi bilo prvi put da se ispostavi da je zlonamerno pisano o nekoj temi. Ne znam za ovo pisanje sada ali znam da je Alvirović javno uradio test tog navodnog prljavog TNG u laboratoriji i javno prikazao da je potpuno ispravan i čist na tih nekoliko uzoraka.

Niko ne tvrdi da nije moguće da naleti neka lošija tura gasa, ili da je na nekoj pumpi prljaviji ali pričati o tome kako je generalno NISov (to znači sav u prodaji) loš, prljav, za izbegavanje i u tom stilu prema mom iskustvu i ljudi koje poznajem je rekao bih vrlo proizvoljno.
A u okolini imam bar 10tak vozila koja koriste redovno TNG i nijedan nije imao problem sa diznama, a kamoli zamenom.
Off topic
U mom sistemu je inače radni vek dizne koji je propisala fabrika (Valtek) do 60,000km, kao zvaničan podatak (uz italijanski TNG). Neke druge sigurno traju i duže a neke i kraće, ne bih ja odmah po automatizmu uvek i za sve krivio gorivo kao uzrok svih kvarova auta.
Znam i za priče kako je TNG suv pa zato loše podmazuje klipove pa onda motor produva ekspresno, i još mnogo priča sam čuo za mnoge razne kvarove koji nastanu na jednom autu tokom vremena.

Naravno da će majstor bez mnogo muke da okrivi TNG za dizne, a šta bi drugo. Kvalitet izrade istih, ili način ugradnje dizni možda? A vidjao sam naopačke montirane dizne ne jednom, koje samo što ne viču upomoć, crknućemo.
Fabrika Fiat je pogrešno montirala dizne u Punta, i sve što su proizveli je imalo problem sa diznama.
Mnogo pre ovih priča sada o TNG. I šta sad, i za to je krivac NIS ili neki sličan.

Posebno što TNG je kod nas većinom uvozni.

Izvini ali ja ne mogu da prihvatim da iz jednog primera se izvlači opšti zaključak o kvalitetu ili nekvalitetu goriva.
Da je tako kako pišeš onda bi stotine hiljada auta kod nas bile kod majstora na zameni dizni kod majstora plinaša, čekalo bi se više meseci na zakazivanje, ne bi moglo da se zataška u javnosti problem tako velikog broja ljudi.
A toga nema, ili zato što ljudi kriju i ćute ili zato što takav masovan problem i ne postoji. Ne vidim drugačije objašnjenje da je logično izneto.
Pre bih rekao da majstori za ugradnju gasa nemaju mušterija, nemaju posla i u velikom su problemu pa je zgodno da se napravi povod / stvori sebi posao.
Šta skuplje i bolje ima od zamene seta dizni, koje ionako mušterija ne vidi u kakvom su stanju.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Sloba » 01 Jun 2017, 21:10

Nisu majstori isli od vrata do vrata i nudili zamenu dizni, vec su vozaci isli u servise jer su im kola trzala. Meni je u servisnu knjizicu upisano koliko je garancija na nove dizne, ali uz napomenu da garancija ne vazi u slucaju da su zaprljane toliko da ne mogu da se ciste. Majstor kaze da je to lako proceniti.

Sent from my MI 5s using Tapatalk

Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Ikac » 01 Jun 2017, 21:30

Postoji problem sa plinom definitivno, znam za nekoliko primera da su ljudi imali problema i da je za to bio odgovoran "prljav" plin... I novine su pisale o tome...

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Heinz » 01 Jun 2017, 22:03

Problematični LPG je poreklom iz Poljske, i kažu da se i Poljaci žale na isto. Nisam proveravao, prenosim šta je čuo prijatelj kojem je posao ispitivanje vozila.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od dragvorl » 02 Jun 2017, 00:19

ljubitelj je napisao: @dragvorl, ne prilici ti da budes agresivan i bezobrazan, ako vec nemas neki suvisli komentar na temu i izneses sopstveno iskustvo i sopstveno misljenje o sopstvenoj upotrebi gasa zar ne mislis da je korektnije da ne provociras. :pijemcaj:
Inace si promasio brend, u pitanju je Lovato.
S obzirom na tvoje kilometarske komentare, vrlo cesto zasnovane na samo tebi poznatim cinjenicama, taj moj saljivi komentar je nesto totalno benigno, ne znam odakle te to pogodilo, a nece mi biti ni prvi, a ni zadnji put. Inace ne znam kakav brend sam promasio, ne znam gde sam ga ni spomenuo. :think:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 02 Jun 2017, 01:02

Ljubitelju, s tobom čovek prosto izgubi volju diskutovati nakon samo jednog jedinog posta. Kao i uvek izbacuješ gomilu raznih podataka koje nikad ničim konkretno ne potkrepiš već samo vrtiš jedno te isto u krug, očigledno veoma ubeđen u to što pričaš. Nas dvadeset ovde da ti iznese suprotna iskustva i još ti ih dokumentuje ti bi opet terao po svome i ne bi poverovao da je to zaista tako. Ne vidim smisla nastavljati. Živ mi bio. :)

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Sloba » 02 Jun 2017, 07:37

NIS-ov gas nije los i sve je zavera instalatera i medija, motor sa 150k km se tek razradio, a onaj sa 200k je cak nesto i jaci od fabrickog... Odustajem.

Sent from my MI 5s using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od dragvorl » 02 Jun 2017, 07:53

Vec odustajes? Pa cekaj, tek je pocelo :rofl:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori