Vožnja na gas - vaša iskustva

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od Saša » 09 Jan 2017, 12:06

I kod mene je čini mi se Omegas. :)

Korisnikov avatar
TheWickerMan
Postovi: 10471
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od TheWickerMan » 09 Jan 2017, 12:39

masaivan je napisao:
TheWickerMan je napisao:koji Lovato? Smart Fast je mogao niže, kod mene je bilo na 17C.
Lovato Easy Fast.
Njega sam imao na 145, čini mi se i on da je mogao niže , nisam siguran. Da li sam povezuješ na software ili si išao kod majstora?

speedplus
Postovi: 34
Pridružio se: 27 Apr 2016, 20:32
Lokacija: Lazarevac

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od speedplus » 09 Jan 2017, 12:55

Omegas je rađen u više verzija,koje se bitno razlikuju između sebe. Omegas,Omegas Plus i Omegas Plus-Max a sad ima i EVO.

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od havijer » 09 Jan 2017, 12:57

Meni je običan omegas.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1210
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od masaivan » 09 Jan 2017, 14:40

TheWickerMan je napisao:
masaivan je napisao:
TheWickerMan je napisao:koji Lovato? Smart Fast je mogao niže, kod mene je bilo na 17C.
Lovato Easy Fast.
Njega sam imao na 145, čini mi se i on da je mogao niže , nisam siguran. Da li sam povezuješ na software ili si išao kod majstora?
Ovaj software sto ja imam, a takav je i kod majstora jednostavno nema opciju da se stavi nize od 35c, ima i ogranicenje u vremenu mislim da je 15 sekundi.

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 09 Jan 2017, 15:49

Idu na siguricu Italijani.
Ja i ne znam vise koji je firmware kod mene, vise puta sam menjao kako je koji izlazio. Moj sekvent je iz 2007. godine pa je bilo prilike da unapredjuju a i ja da vezbam razne kombinacije :)

Sada mi je vreme prebacivanja 6 sekundi a nekoliko godina je bilo 2 sekunde.

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od havijer » 09 Jan 2017, 16:35

I ja imam to ograničenje kad su sekunde u pitanju ali ne znam tačno koliko sekundi :)

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30009
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od trojanac » 09 Jan 2017, 16:37

Niti pratim niti me interesuje kad prebaci. Sve radi lepo, ne oseti se prelazak, tako da što se mene tiče :thumbup: za Stag (by Babić).
Posetite www.garaza.rs !

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 09 Jan 2017, 21:50

Pa da, tako je kod svih varijanti sekventa u zadnjih 10tak godina.
Cak i oni (holandski) sekventi iz proslog veka ne prave probleme, ne primete se u radu.
Moj je isto Stag, model 300 prve generacije hardvera.
A u paketu dodat TAP 02 takodje Stag, procesor (pred)paljenja za gas.
Ta mala kutijica je napravila manipulaciju varnicom na tako fini nacin da se potrosnja TNG smanjila za 2.5 litra. Ja prezadovoljan rezultatom.

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5576
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od dunx81 » 09 Jan 2017, 23:04

Povezao si ga naknadno ili prilikom ugradnje?

t

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od havijer » 09 Jan 2017, 23:05

ljubitelj je napisao:Pa da, tako je kod svih varijanti sekventa u zadnjih 10tak godina.
Cak i oni (holandski) sekventi iz proslog veka ne prave probleme, ne primete se u radu.
Moj je isto Stag, model 300 prve generacije hardvera.
A u paketu dodat TAP 02 takodje Stag, procesor (pred)paljenja za gas.
Ta mala kutijica je napravila manipulaciju varnicom na tako fini nacin da se potrosnja TNG smanjila za 2.5 litra. Ja prezadovoljan rezultatom.
Možeš da mi pojasniš o čemu se radi ništa mi nije jasno?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 09 Jan 2017, 23:43

Naknadno.

malo teorije-------------
Poznato je u teoriji da je TNG gorivo sa visokim oktanskim brojem i da sporije sagoreva od benzina. Spor je razvoj plamenog fronta.

Fabricki benzinski ECU je sa mapom za brzo sagorevanje benzina.
Na plinu efekat je da umesto vrsni pritisak bude u okolini 16stepeni posle GMT kada je najefikasnije sagorevanje bude zakasnelo i time u "pogresno" vreme.
Time je manji pritisak odnosno manji obrtni momenat, manja snaga, manje iskoriscenje goriva a sto ti kao vozac nadoknadis prostim malo jacim pritiskanjem pedale gasa.
Posledica je veca potrosnja TNG.

Stag nudi Timing Advance Procesor ili TAP koji omogucava novo mapiranje paljenja pri radu na TNG.

praksa--------------
U mom slucaju ja sam pomerio paljenje na jos ranije za 12stepeni, tj "ubrzao" sam pojavu varnice pri radu na TNG.
Moj motor je 2.3turbo sa niskim pritiskom turbine koji je nastao negde 82-83 godine i sa tada najmodernijim ECU koji se mogao napraviti sa digitalnim mapama.
No to nista ne znaci jer je Volvo prilagodio mape paljenja americkom benzinu a koji je (tada i jos dugo godina) tipicno u okolini 91 oktana pa je stoga i paljenje vec i na benzin konzervativno postavljeno. To je i zbog margine rezerve da nema samodetonacije pri radu u vrelim pustinjama Teksasa, Nevade i slicnim americkim krajevima. (bez problema ovaj turbo motor trpi +50C okoline a da ne stucne, uopste je rasterecen)

Kako je velika razlika TNG koji je oko 104-107 oktana zavisno od mesavine jasno je da nije ustimano kako treba.
Ocekivao sam manju razliku tipa do 5% medjutim pokazalo se da je veca.

Sa fabrickom mapom paljenja TNG potrosnja je prosecno 16 litara (vecinom gradska voznja, menjac automatik klasik, auto oko 1600kg sa stvarima koje stalno nosim)

Sa TAP i novom mapom paljenja koju sam napravio (nije linearno, pomerena je od 9 stepeni na leru do 12 stepeni na 3500 obrtaja) pri istim uslovima voznje potrosnja je prosecno 13 do 13.5litara plina.

13.5 litara plina po gradu sa automatikom i motorom 2.3 turbo je po meni vrlo dobar rezultat, pri poredjenju sa uobicajenim potrosnjama (2.0 motor trosi 12-14litara plina, 1.6motor trosi 9-11 litara, sve manuelci).

Meni je fabricka specifikacija za potrosnju benzina u gradskom ciklusu 12.8litara, sto je obicno u praksi nesto vise posto znamo da su to brojke za skoro idealne uslove.


Da skratim.
Nova mapa paljenja je pomerena za 9-12stepeni na ranije.
Potrosnja plina je sa 16 smanjena na 13.5litara.
Potrosnja je na bazi statistike za po 20.000predjenih km pre odsnosno 20.000km posle ugradnje TAP tako da je prilicno pouzdana za validno poredjenje.

Stag u uputstvu kaze da TAP moze da smanji potrosnju tipicno 10%, kod mene je bilo nesto malo vise jer je originalna mapa bas bas blaga.

Usput, nakon ubrzanja paljenja subjektivno je bolji odziv u podrucju srednjih obrtaja 2000-3000 obrtaja dok je pri manjim obrtajima 800-1500 obrtaja neprimetno (ako ga ima) poboljsanje.

Ja veoma retko prelazim 2500 obrtaja u voznji (to je do oko 110), jedino na autoputu vise. Auto ima dug prenos pa se motor sporo vrti. Na 2500 obrtaja motor razvija oko 100KS tako da je to vise nego dovoljno za voznju a automatik inace salta brzine na oko 1200-1400 obrtaja tokom normalne voznje.


objasnjenje kako to radi------
TAP radi tako sto presrece signal koji salje senzor radilice, vestacki ga ubrzava /fazno pomera/ i onda takav kao novi prosledjuje originalnom fabrickom ECU.
ECU misli da je radilica na drugom mestu nego sto jeste i okine varnicu na svecici ranije.
Mapa je slobodno programabilna, i moze se iz Windows aplikacije (free, nema licence) po zelji formirati kroz raspon obrtaja. Kao i podesiti kada ce se ukljuciti nova mapa a kada originalna mapa.
Kao da imate u autu 2 ECU, jedna mapa za benzin a druga nezavisna mapa za plin.


Za koriscenje metana/ prirodnog/komprimovanog gasa procesor paljenja je prakticno obavezan inace je pad snage motora oko 30% a motor je veoma lenj na odziv.
Poslednja izmena od ljubitelj u 09 Jan 2017, 23:52, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od havijer » 09 Jan 2017, 23:51

Znači koliko sam razumeo to je neki napredniji sistem u odnosi na običan sekvent.
Nisam čuo za to do sada.
Da li je taj sistem moguće primeniti i na ove tfsi i tsi motore?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od ljubitelj » 10 Jan 2017, 00:02

Rekao bih dodatak na sekvent. Kako kosta oko 50evra neto steta je sto ga nasi ugradjivaci cesce ne nude uz ugradnju gasa. U Italiji je to jako popularno, a i u Poljskoj.

Ne znam da li moze i koliko moze da se uskladi sa pomenutim motorima, posto oni imaju direktno ubrizgavanje u cilindar i visestruke strategije formiranja i paljenja smese.

Nisam se nesto ni interesovao.

Uz klasicne Bosove Motronik i Jetronic EFI sisteme ubrizgavanja radi odlicno i lako se upari rad, i lako elektricki poveze na postojeci fabricki ECU.

Mislim da sam negde u reklami procitao da ovi novi poljski sekvent sistemi sadrze osim programabilnih pama za gorivo i programabilne mape za paljenje kao integrisan komplet (jedan ECU, jedan softver za podesavanje).

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Vožnja na gas - vaša iskustva

Post od havijer » 10 Jan 2017, 00:04

Da li postoji nešto slično kada je landirenzo u pitanju?
Ili samo stag ima taj dodatak?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Odgovori