Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dragvorl » 27 Mar 2017, 17:25

Jel zna neko posto dodje ugradnja uredjaja na 1.4 motor kod Imgrunda u Tavankutu? Tj. koliko izadje sve zajedno sa atestom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Geza » 28 Mar 2017, 23:45

Vozači i serviseri tvrde da se automobili u Srbiji sve češće kvare. Otkrili smo UZROK
http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/voza ... ok/bcbcnxf

Zbog lošeg kvaliteta tečnog naftnog gasa (TNG) u Srbiji sve češći su kvarovi na automobilima, tvrdi nekoliko servisera iz raznih krajeva zemlje koji su se javili "Blicu" nezavisno jedni od drugih.

Kako su nam rekli, uređaji za ovaj energent sve češće se ne mogu popraviti, pa vozači ugrađuju nove.

Oni, kao i mnogi vozači koji se u poslednje vreme učestalo žale, smatraju da kvalitet TNG ne odgovara propisanim standardima i traže od države da objasni da li postojeći sistem markiranja i kontrola koje sprovodi konzorcijum tri privatne kompanije garantuje da se na srpskim pumpama prodaje ovaj energent iz legalnih tokova. Po njihovom mišljenju, postoji razlog za sumnju da nije tako, jer je simptomatično da se i novi uređaji na automobilima moraju zameniti već nakon 1.000 ili 2.000 pređenih kilometara. Na njima se naime nalepi prljavština slična katranu koja se ne može očistiti.

Jovan Milanović, jedan od servisera, kaže da su razmere ovih kvarova na TNG uređajima takve da nadležni organi moraju da reaguju.

- Svakodnevno imam bar dva do tri slučaja da ljudi sa atestiranim uređajima imaju problema, odnosno dolaze zbog kvarova koji uglavnom ne mogu da se otklone. Reč je prljavštini koja se taloži na uređaju, a koja podseća na katran, koja ne može da se očisti i zbog koje strada sistem, pa mora da se ugradi nov. Vozači su zbog toga krivili nas servisere da nismo dobro obavili posao, ali pošto je ovo postala izuzetno česta pojava, nas nekoliko je angažovalo stručnjake koji su utvrdili da je reč o lošem kvalitetu energenta.

Kako kaže Milinović, očigledno je da se pored legalnog gasa na srpskom tržištu nalazi i onaj iz sive zone, jer ne postoji tehnički adekvatan sistem markiranja.

Posao markiranja od 2015. godine poveren je konzorcijumu tri privatne firme: “SGS Beograd", “Autentiks" i “Nanoinspekt".

- Njihov sistem markiranja TNG primenjuje se samo u Srbiji, mnogo veće zemlje odbile su ga jer nije pouzdan. Postoji tehnički problemi kod markiranja, pa se kao TNG koji je dobio atest proglašava onaj koji ima 80 odsto koncentracije markera, a ona mora da bude mnogo veća. Postoji mogućnost da se od stovarišta do pumpe umeša nelegalna količina sumnjivog kvaliteta - objašnjava Milanović.

Vozač automobila na TNG Beograđanin Goran Jović kaže da je jedan od onih koji su imali sličan problem.

- Morao san da promenim uređaj jer nije mogao da se popravi zbog crnih naslaga prljavštine koja nije mogla da se ukloni. Od servisera sam saznao da puno vozača ima slične probleme - ogorčen je Jović.

Javnu sumnju na kvalitet TNG u Srbiji nedavno je ispoljila i kompanija “Reno Nisan" kao predstavnik brenda “dačija", zbog velikih reklamacija kupaca “dačije sandero" sa motorom 0,9 i pogonom na TNG.

- Vozila koja su reklamirana su tehnički ispravna i svi prijavljeni nedostaci u Srbiji uzrokovani su isključivo niskim kvalitetom TNG. “Reno Nisan Srbija", kao predstavnik “Dačije", već je pokrenuo postupak nezavisne analize kvaliteta TNG-a. Primarni uzrok problema je prisutnost nepoznate supstance u TNG-u koja se dodaje na lokalnom tržištu, stvara anomalije i onemogućava rad TNG dizni - kažu u “Reno Nisanu".
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12278
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od shandu90 » 29 Mar 2017, 00:06

Vidim ja da mi brljavi sve cesce. Sad mi pisti kao da je prazan a ima vise od 10 litara sigurno. Izresetujem ga jedno 365x i onda ne pisti. Kakva je procedura oko vadjenja istog iz auta posto mi je muka vise. U poslednje vreme non stop neki problemi, vise nego u prethodnih 5 godina.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša » 29 Mar 2017, 07:41

I meni ponekad zapišti kao da nema gasa (a skoro pun rezervoar), recimo u skretanju u oštroj krivini ili slično, no stanem, ugasim-upalim i teraj dalje opet na gas. Šta je tu je, gas je definitivno jako lošeg kvaliteta ali voziti se mora. Ako se dizne opet zaprljaju - čistićemo ili popravljaćemo, šta da se radi. :)

TT

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Sloba » 29 Mar 2017, 07:59

Nisam pisao u temi, ali i ja sam jedan od ostecenih. Pre dve nedelje sam zamenio sve cetiri gasne dizne. Prvo pitanje Stanisica bilo je da li sipam na Nis-u. Sipao sam i to intezivno u poslednjih 7-8 meseci. Kartice, popusti, gluposti. 90% onih sa kvarom dizni su Nis-ove musterije. Rekao mi je za ovo nezavisno testiranje jer su oni, kao uvoznici Zavolija i jedni od osnivaca udruzenja, i organizatori te akcije. Jako puno kvarova imaju, narocito od desetog meseca prosle godine. Pitao sam, gde sada, posle potrosenih 150€ i posle tri odlaska u Futog (citaj cimanje i gubljenje vremena) da sipam - kaze Mol ili Luk. I sad budi pametan. Sest godina sam sipao na Europetrolu, nikad problem i onda me braca Rusi smutise na brzinu.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša » 29 Mar 2017, 09:41

Već sam pisao u svojoj temi, meni su se nove dizne zaprljale posle samo 4.000 pređenih kilometara i počele da prave probleme, što je stvarno katastrofa. Srećom pa se ove koje sada imam mogu čistiti. Takođe je to bio trošak od 150 evra (zamena dizni). No vidim masu slučajeva da se dizne toliko zapeknu da više ni čišćenje nije moguće, a to onda opet boli po džepu. Ja trenutno najviše sipam na Petrolu (slovenečkom, Rumenački put, NS) od vikenda do vikenda jer mi je to zgodno/usput, imaju najniže cene odnosno redovnu aaciju vikendom za par dinara dole plus skidaju još 2 din po litru i prebacuju na karticu, što isto nije loša fora. Pa ćemo videti... Uskoro moram na servis pa ću tražiti da menjaju sve filtere (imam 3 komada ukupno)... :)

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dunx81 » 29 Mar 2017, 11:17

Pisao i ja,remontovao isparivac,nove membrane,ciscene dizne. Takodje mi je receno da izbegavam Nis,preporuka Mol i Omv.


t

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12278
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od shandu90 » 29 Mar 2017, 11:25

dunx81 je napisao:Pisao i ja,remontovao isparivac,nove membrane,ciscene dizne. Takodje mi je receno da izbegavam Nis,preporuka Mol i Omv.


t
Na te dve i sipam jer su mi blizu. Dizne sam pre NG menjao. Onda sam posle onih mrazeva imao problem pa sam isao na vanredni. Sad opet ovo pistanje.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dunx81 » 29 Mar 2017, 12:07

Nekih 80% sipanja je na Omv-u,zadnjih 100tinak litara je bilo na Nis-u. Poceo je da vraca na benzin kao kad je prazan a kad ne vrati trzao je. Obzirom da sam filtere menjao nedavno racunao sam da nije do njih pa sam odvezao na servis i isparivac je bio bas zaprljan,membrane tvrde. Svakako sam do leta planirao to da odradim i da nje bilo tih problema jer je prebacio 60.000km. Vreme je bilo za remont, kako god.

Proveri senzor pritiska,hoce on da brlja. Meni je on pravio problem pa sam isao kod Babica da ga izmesti posle filtera. Od tad nije zezao.

t

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12278
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od shandu90 » 29 Mar 2017, 13:20

Otici cu do vikenda sigurno, posto sutra nisam u gradu.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29864
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od trojanac » 29 Mar 2017, 13:31

Meni trza kad je hladan i na niskim obrtajima. Hoće i da se ugasi. Nema druge nego da idem do Babića uskoro pa ćemo videti šta je. Inače sipam na europetrolu 80% , a imam NIS kod mene u Naselju i sad vraćam film da sam poslednjih meseci sipao često i tamo. Biće lepo ako budem morao da menjam dizne.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša » 29 Mar 2017, 13:50

Svi imaju manje-više iste simptome, a najveći "cirkus" su definitivno imali vlasnici novih Dacia sa 0.9 TCe motorom i ugrađenim fabričkim gasnim uređajem. Milion reklamacija za kratko vreme, podešavanja, čišćenja, zamena dizni... i opet nije rešen problem. Došlo je na kraju do toga da je Dacia morala potpuno povući taj model iz prodaje na tržištu Srbije. A u susednim zemljama nemaju nikakvih problema. Ovde nam definitivno uvaljuju za najveće pare u regionu teško đubre od TNG-a. :evil:

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dunx81 » 29 Mar 2017, 16:06

Trojke koliko si presao od ugradnje?

t

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dragvorl » 29 Mar 2017, 17:02

Oce li biti rezultata merenja RNS?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29864
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od trojanac » 29 Mar 2017, 18:10

Koliko se sećam ugradio sam 2012 u avgustu, pa otprilike 80k km sam prešao.
Posetite www.garaza.rs !

Odgovori