Eko Tesla Rally
Eko Tesla Rally
Od 22 do 24 Septembra,održće se 5-ti Eko Tesla Rally. Ove godine će prva i druga etapa startovati iz Čačka,a treća iz Beograda,gde će se i završiti.
U takmičenju učestvuju vozila sa pogonom na ekološki prihvatljiva alternativna goriva,hibridi i elektro-pogonjena.
U takmičenju učestvuju vozila sa pogonom na ekološki prihvatljiva alternativna goriva,hibridi i elektro-pogonjena.
- Prikačeni fajlovi
-
- Anonimo 1.jpg (39.25 KiB) Pogledano 39094 puta
Re: Eko Tesla Rally
Poslednja izmena od speedplus u 15 Dec 2016, 09:18, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Eko Tesla Rally
A onda smo u Oktobru učestvovali i na Eco Rally Bulgaria 2016 i osvojili 2-go mesto
free image upload
free image upload
Re: Eko Tesla Rally
Čestitam.
Je'l može par reči o događaju i vašem vozilu?
Je'l može par reči o događaju i vašem vozilu?
Re: Eko Tesla Rally
Izes reli posle kog ne mirises na benzin.
Salim se naravno, interesuje i mene nesto vise o samom vozilu. Kakve prepravke zahteva takmicenje, tj. jel moze najobicniji tng uredjaj da bude dovoljan za ucesce? Koje su propozicije takmicenja?
Salim se naravno, interesuje i mene nesto vise o samom vozilu. Kakve prepravke zahteva takmicenje, tj. jel moze najobicniji tng uredjaj da bude dovoljan za ucesce? Koje su propozicije takmicenja?
Имам једно потпитање...
Re: Eko Tesla Rally
Eco rally, praktično ima jako malo zajedničkog sa relijem na koji smo navikli.U ovoj vrsti takmičenja se boduju neke druge stvari,a to nikako nije brzina.Kao prvo,učestvuje se u redovnom javnom saobraćaju,uz poštovanje svih propisa o bezbednosti.Cilj ovakve vrste takmičenja,inače koji se u većini slučajeva odigravaju u i boduju za FIA,je da promoviše ekološka vozila i umeće što ekonomičnijeg načina vožnje,pa samim tim tu nema brzinskog utrkivanja.
Uzećemo primer etape od Čačka do Babine reke(okolina Lazarevca).Ukupno imamo 92,08km,putem koji nam je organizator zadao i za tu deonicu nam je određeno da se krećemo prosečnom brzinom od 46,04kmh što znači da na cilj trebamo stići za tačno 2h.Svaki minut zakašnjenja donosi 100 kaznenih bodova,a svaki minut ranije donosi 200 kaznenih bodova,što znači da moramo biti tačni u okviru jedne minute(60 sekundi).Međutim,to nije sve, najteži deo je taj što na delovima etape,imamo zone sa regulacionim testovima, odnosno,deonice u kojima se odredi da recimo na određenoj tački kreće merenje prosečne brzine i gde,svaka sekunda kašnjenja ili ranijeg prolaska donosi 100,odnosno 200 kaznenih poena.Regulacionih testova ima dva do pet u toku jedne etape,a u okviru jednog regulacionog testa,postoje dva do pet skrivenih mesta na kojima vam se meri prolazno vreme,na osnovu kojeg se proračunava prosečna brzina.
Sve to je malo dosadno,kad se gleda sa strane,ali u praksi,veoma interesantno i zahtevno.Bukvalno predtrku,morate uraditi proračune i u toku trke pronalaziti put,koji je uvek zakomplikovan,a pritom morate paziti na prosečnu brzinu i uslove saobraćaja na putu.
Recimo da se u ovoj vrsti takmičenja,profesionalci obično takmiče u preciznosti u stotinku,naravno uz pomoć sofisticirane opreme,ali i uz jako veliko iskustvo i vežbu.U naprednim zemljama je ovaj vid takmičenja veoma zastupljen,ne samo u eco raliju,već i u trkama Old Timer-a i mnogim drugim, kao na primer Mille Miglia.
Inače,za Eco Rally se koriste normalna i za javni saobraćaj,registrovana vozila,koja obavezno moraju biti pogonjena na neko od alternativno prihvatljivih ekoloških goriva,hibrid,solarni pogon,hydrogen ili elektro pogon.
Međutim 2016 godina je bila poslednja godina u kojoj je održan Eco Rally za vozila na TNG i KPG a da se boduje za FIA kup.S obzirom da je tehnologija otišla dovoljno daleko,FIA je odlučila da fosilna goriva,kao što je Metan i TNG(iako ekološki prihvatljiva), s obzirom da imaju određeni nivo emisije štetnih izduvnih gasova,budu izuzeta iz pojma FIA kup za vozila na alternativni pogon,pa su u igri ostala vozila sa nultom emisijom izduvnih gasova,odnosno elektro,solarna i vozila na hydrogen.E sad,u okviru održavanja Eco Rally-ja koji se boduje za FIA kup,moćiće zajedno da učestvuju i vozila na TNG,Metan i hibridi,ali neće biti bodovani za FIA-u,već samo u okviru tog šampionata ili nacionalni kup.
Za 2017 je planirano 12 Eco Rally-ja,odnosno 10 širom Evrope.Srbija do sad nije imala ekipe/posade,koje bi je predstavljale,ali možda u idućoj sezoni nešto ipak uspemo da uradimo.Takmičenja nisu preskupa,kao što je to slučaj u brzinskim trkama,može se reći da je bar 10x jeftinije, ali opet,nije mali iznos.Nadamo se da ćemo uspeti da izađemo na kraj sa finansijama i izvozamo celu sezonu i zauzmemo bitno mesto u svetu ekoloških takmičenja.
Uzećemo primer etape od Čačka do Babine reke(okolina Lazarevca).Ukupno imamo 92,08km,putem koji nam je organizator zadao i za tu deonicu nam je određeno da se krećemo prosečnom brzinom od 46,04kmh što znači da na cilj trebamo stići za tačno 2h.Svaki minut zakašnjenja donosi 100 kaznenih bodova,a svaki minut ranije donosi 200 kaznenih bodova,što znači da moramo biti tačni u okviru jedne minute(60 sekundi).Međutim,to nije sve, najteži deo je taj što na delovima etape,imamo zone sa regulacionim testovima, odnosno,deonice u kojima se odredi da recimo na određenoj tački kreće merenje prosečne brzine i gde,svaka sekunda kašnjenja ili ranijeg prolaska donosi 100,odnosno 200 kaznenih poena.Regulacionih testova ima dva do pet u toku jedne etape,a u okviru jednog regulacionog testa,postoje dva do pet skrivenih mesta na kojima vam se meri prolazno vreme,na osnovu kojeg se proračunava prosečna brzina.
Sve to je malo dosadno,kad se gleda sa strane,ali u praksi,veoma interesantno i zahtevno.Bukvalno predtrku,morate uraditi proračune i u toku trke pronalaziti put,koji je uvek zakomplikovan,a pritom morate paziti na prosečnu brzinu i uslove saobraćaja na putu.
Recimo da se u ovoj vrsti takmičenja,profesionalci obično takmiče u preciznosti u stotinku,naravno uz pomoć sofisticirane opreme,ali i uz jako veliko iskustvo i vežbu.U naprednim zemljama je ovaj vid takmičenja veoma zastupljen,ne samo u eco raliju,već i u trkama Old Timer-a i mnogim drugim, kao na primer Mille Miglia.
Inače,za Eco Rally se koriste normalna i za javni saobraćaj,registrovana vozila,koja obavezno moraju biti pogonjena na neko od alternativno prihvatljivih ekoloških goriva,hibrid,solarni pogon,hydrogen ili elektro pogon.
Međutim 2016 godina je bila poslednja godina u kojoj je održan Eco Rally za vozila na TNG i KPG a da se boduje za FIA kup.S obzirom da je tehnologija otišla dovoljno daleko,FIA je odlučila da fosilna goriva,kao što je Metan i TNG(iako ekološki prihvatljiva), s obzirom da imaju određeni nivo emisije štetnih izduvnih gasova,budu izuzeta iz pojma FIA kup za vozila na alternativni pogon,pa su u igri ostala vozila sa nultom emisijom izduvnih gasova,odnosno elektro,solarna i vozila na hydrogen.E sad,u okviru održavanja Eco Rally-ja koji se boduje za FIA kup,moćiće zajedno da učestvuju i vozila na TNG,Metan i hibridi,ali neće biti bodovani za FIA-u,već samo u okviru tog šampionata ili nacionalni kup.
Za 2017 je planirano 12 Eco Rally-ja,odnosno 10 širom Evrope.Srbija do sad nije imala ekipe/posade,koje bi je predstavljale,ali možda u idućoj sezoni nešto ipak uspemo da uradimo.Takmičenja nisu preskupa,kao što je to slučaj u brzinskim trkama,može se reći da je bar 10x jeftinije, ali opet,nije mali iznos.Nadamo se da ćemo uspeti da izađemo na kraj sa finansijama i izvozamo celu sezonu i zauzmemo bitno mesto u svetu ekoloških takmičenja.
Re: Eko Tesla Rally
Veoma zanimljivo moram da priznam.Samo nastavite i trudite se nadam se da cemo imati predstavnika
I obavezno postujte ovde svaki update i nove stvari
I obavezno postujte ovde svaki update i nove stvari
Dusa kida se,kida se na cestice
Kada cujem zvuk X6-ice
Kada cujem zvuk X6-ice
- Saša
- Postovi: 13135
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Eko Tesla Rally
Upravo sam saznao na jednom drugom forumu nešto što me zaista šokiralo - da je član Speedplus iznenada preminuo početkom avgusta. Mlad čovek, predsednik AGSS udruženja (udruženje ugrađivača gasa Srbije), veliki entuzijasta ove struke, fantastičan majstor... otišao je zaista prerano. Počivaj u miru druže.
Re: Eko Tesla Rally
To je onaj čovek iz Lazarevca kod koga si išao za dizne?
Tuga
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Tuga
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13135
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Eko Tesla Rally
Da, to je bio on. Stvarno tuga. Bio je vrlo aktivan na CBC autogas forumu i nesebično je pomagao ljudima savetima. Zbog njega sam išao u Lazarevac iako je je NS pun majstora za gas.
TT
TT