Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Uputstva, ilustracije, pitanja i odgovori
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od Saša » 05 Sep 2015, 15:40

Većina primeraka Punta sklopljenih u Kragujevcu (pa čak i neki iz Italije u najnižim paketima opreme) nemaju pozadi rukohvate na plafonu za putnike. Oni su se (kao i svetlo prtljažnika i još neke sitnice) nažalost dobijali isključivo uz doplatu, no mogu se kupiti čak i sada po ovlašćenim servisima/salonima ili (još bolja i povoljnija varijata) po auto-otpadima ili oglasima. Cena im se kreće oko 300 din, tako da je zaista šteta ne kupiti ih i postaviti u auto, em su vrlo korisni, em unutrašnjost mnogo lepše i kompletnije izgleda. Evo i kratkog uputstva kako ih montirati:

Prvo morate ukloniti one čepove na mestima gde će biti postavljeni.

Slika

Zavučete pažljivo vrh šrafcigera pod čep i malo ga odvojite od tapacirunga ("neba"):

Slika

Tada ćete ga moći uhvatiti i sa dva prsta, ali primetićete da ne ide nimalo lako napolje. Ako imate mala tanka i špicasta klešta, zavucite vrhove ispod glave čepa i stisnite ona dva "isperka" koja vidite ispod njega i čep će lako izaći napolje. Evo kako izgleda kada se čep izvadi, da lakše shvatite šta treba da se stisne:

Slika

Ako imate samo obične kombinirke - zgrabite ga jednostavno sa njima i slobodno ga većom silom iščupajte napolje. Na taj način će na njemu ostati tragovi klešta, ali briga vas, to više ionako neće u auto. Pazite samo da pritom ne oštetite ili ne uprljate tapacirung, vrlo je mekan i osetljiv. Povadite dakle tako sve čepove (4 komada ukupno).

Obratite sada malo pažnje na "žabice" i njihov izgled:

Slika

Slika

Primetićete da imaju ova dva metalna "perca" sa strana i da ona nisu postavljena na sredini već malo niže (s razlogom). Naime, ta dva perca neće dozvoliti da žabica upadne u onu pravougaonu rupu u limu. Žabicu postavljate tako što je jednostavno tim dužim delom gurnete u rupu:

Slika

..A potom je prstom pritisnete da dođe u "horizontalu", odnosno da se poravna sa limom oko otvora. Mora kompletno da uđe u tu rupu, pa ako treba gurnite je i malo na gore prstom, samo da potpuno uđe u rupu. Ta dva perca sa strane drže je da ne upadne unutra. Ako ste to odradili kako treba, žabica će otprilike ovako da stoji u otvoru:

Slika

Zatim uzmete šrafciger, bocnete ga u rupu gde će ići vijak i jako povućete kompletnu žabicu na dole:

Slika

..mora da dođe u ovaj položaj:

Slika

Dakle, perca su bila gore, sada su dole. Time je žabica zavučena potpuno ispod lima i gornjom i donjom stranom se oslanja ispod na njega. Evo i obe žabice u konačnom položaju za postavljanje rukohvata:

Slika

Preostaje samo još da postavite i zašrafite rukohvat. Vijci (šrafovi) su skriveni ispod ovih poklopaca).

Slika

Otvorite ga jednostavno noktom ili vrhom šrafcigera:

Slika

I evo šrafova. Prilikom kupovine rukohvata povedite računa da dobijete i originalne vijke sa njima jer ako ih nema imaćete problema dok ih nađete (odgovarajući prečnik, dužina i jačina). Žabica po otpadima i oglasima obično nema (retko ko to izvadi iz auta prilikom rasturanja), ali ih ima i dalje po "ovlašćenim" salonima/servisima (platio sam 210 din komad).

Slika

Originalni vijci su obično su sa torex glavama (torx - oblik šestokrake "zvezdice"), pa će vam trebati i takav ključić da ih zašrafite:

Slika

Stegnite ih jako, ali ne preterujte da ne prokliznu. Dotegnete ih malo pa uhvatite rukom za rukohvat i prodrmate ga, da vidite kako je legao i koliko je čvrsto zašrafljen, pa još ako treba.

Slika

Vratite potom ove poklopce nazad i... to je to. :D Odradite sve ovo i na drugoj strani. Oni ružni čepovi sada su prošlost i mogu slobodno u kantu za smeće. :D

Slika

Auto vam sada puno lepše i kompletnije izgleda iznutra, a i putnici pozadi će sigurno znati ceniti njihovu vrednost u krivinama i pri izlasku iz auta. :)

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od Uroš S. » 05 Sep 2015, 15:50

Bravo Saša :bravo:

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od Saša » 05 Sep 2015, 21:08

:pivo:

Hvala Uroše. Možda će nekom biti od koristi, a ako i ne bude - nije ni bitno. :)

Korisnikov avatar
LukaMaletin
Postovi: 1393
Pridružio se: 31 Maj 2015, 23:43
Garaža: Renault Clio 1.5 dci 2015
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od LukaMaletin » 06 Sep 2015, 01:33

Tacno cu ovo odraditi na mojo Taliji , samo moram naci drzace
Odlican Tutorial !! :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od Vladapetr » 06 Sep 2015, 01:51

Svaka čast na detaljnom upoutstvu, kao i na celokupnom entuzijazmu :bravo: :klanjamse:
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
nmaric1993
Postovi: 516
Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
Garaža: Volvo v40 1.9 TD

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od nmaric1993 » 06 Sep 2015, 07:46

Super, svaka cast.
NEgo da li je moguce da stede na necemu kao sto je rukohvat, pa to ide uz doplatu :kuku:
Nisam znao to, tacnije nisam ni obracao paznju.

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14174
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od pedja » 06 Sep 2015, 21:14

Pa nisu stavili sijalicu u gepek (i pored razvučene instalacije), a to je tek smešan trošak.

Korisnikov avatar
nmaric1993
Postovi: 516
Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
Garaža: Volvo v40 1.9 TD

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od nmaric1993 » 06 Sep 2015, 21:27

Ma to mora da su zaboravili, ili im trenutno nestalo pa nema na par komada :D
Ili radnik sto montira nije dosao na posao, pa ono moze i bez toga :D

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od Paja » 06 Sep 2015, 21:44

Ili su se samo ciganisali, kao što jesu.

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od methane.master » 06 Sep 2015, 21:50

Bravo Sale! :doubleup:
Širim haos!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od dragvorl » 06 Sep 2015, 22:16

Jos jedan odlican foto tutorijal. :doubleup:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

AcaDorcol
Postovi: 52
Pridružio se: 08 Feb 2013, 06:38
Lokacija: Downtown

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od AcaDorcol » 01 Nov 2015, 08:26

Svaka cast na ovom tutorijalu! Fantasticno odradjeno i uslikano. narocito deo oko postavljanja zabica!
Pozdrav svima od Ace
******************

Korisnikov avatar
TDI
Banned
Postovi: 1303
Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
Garaža: VW Passat B5.5 Variant
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata

Post od TDI » 01 Nov 2015, 12:03

Pozdravljam ovo sto radis. Svaka cast! :pivo:
Slika
„ Све срећне породице личе једна на другу; свака несрећна породица несрећна је на свој начин. ” - Лав Николајевич Толстој

Odgovori