Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Većina primeraka Punta sklopljenih u Kragujevcu (pa čak i neki iz Italije u najnižim paketima opreme) nemaju pozadi rukohvate na plafonu za putnike. Oni su se (kao i svetlo prtljažnika i još neke sitnice) nažalost dobijali isključivo uz doplatu, no mogu se kupiti čak i sada po ovlašćenim servisima/salonima ili (još bolja i povoljnija varijata) po auto-otpadima ili oglasima. Cena im se kreće oko 300 din, tako da je zaista šteta ne kupiti ih i postaviti u auto, em su vrlo korisni, em unutrašnjost mnogo lepše i kompletnije izgleda. Evo i kratkog uputstva kako ih montirati:
Prvo morate ukloniti one čepove na mestima gde će biti postavljeni.
Zavučete pažljivo vrh šrafcigera pod čep i malo ga odvojite od tapacirunga ("neba"):
Tada ćete ga moći uhvatiti i sa dva prsta, ali primetićete da ne ide nimalo lako napolje. Ako imate mala tanka i špicasta klešta, zavucite vrhove ispod glave čepa i stisnite ona dva "isperka" koja vidite ispod njega i čep će lako izaći napolje. Evo kako izgleda kada se čep izvadi, da lakše shvatite šta treba da se stisne:
Ako imate samo obične kombinirke - zgrabite ga jednostavno sa njima i slobodno ga većom silom iščupajte napolje. Na taj način će na njemu ostati tragovi klešta, ali briga vas, to više ionako neće u auto. Pazite samo da pritom ne oštetite ili ne uprljate tapacirung, vrlo je mekan i osetljiv. Povadite dakle tako sve čepove (4 komada ukupno).
Obratite sada malo pažnje na "žabice" i njihov izgled:
Primetićete da imaju ova dva metalna "perca" sa strana i da ona nisu postavljena na sredini već malo niže (s razlogom). Naime, ta dva perca neće dozvoliti da žabica upadne u onu pravougaonu rupu u limu. Žabicu postavljate tako što je jednostavno tim dužim delom gurnete u rupu:
..A potom je prstom pritisnete da dođe u "horizontalu", odnosno da se poravna sa limom oko otvora. Mora kompletno da uđe u tu rupu, pa ako treba gurnite je i malo na gore prstom, samo da potpuno uđe u rupu. Ta dva perca sa strane drže je da ne upadne unutra. Ako ste to odradili kako treba, žabica će otprilike ovako da stoji u otvoru:
Zatim uzmete šrafciger, bocnete ga u rupu gde će ići vijak i jako povućete kompletnu žabicu na dole:
..mora da dođe u ovaj položaj:
Dakle, perca su bila gore, sada su dole. Time je žabica zavučena potpuno ispod lima i gornjom i donjom stranom se oslanja ispod na njega. Evo i obe žabice u konačnom položaju za postavljanje rukohvata:
Preostaje samo još da postavite i zašrafite rukohvat. Vijci (šrafovi) su skriveni ispod ovih poklopaca).
Otvorite ga jednostavno noktom ili vrhom šrafcigera:
I evo šrafova. Prilikom kupovine rukohvata povedite računa da dobijete i originalne vijke sa njima jer ako ih nema imaćete problema dok ih nađete (odgovarajući prečnik, dužina i jačina). Žabica po otpadima i oglasima obično nema (retko ko to izvadi iz auta prilikom rasturanja), ali ih ima i dalje po "ovlašćenim" salonima/servisima (platio sam 210 din komad).
Originalni vijci su obično su sa torex glavama (torx - oblik šestokrake "zvezdice"), pa će vam trebati i takav ključić da ih zašrafite:
Stegnite ih jako, ali ne preterujte da ne prokliznu. Dotegnete ih malo pa uhvatite rukom za rukohvat i prodrmate ga, da vidite kako je legao i koliko je čvrsto zašrafljen, pa još ako treba.
Vratite potom ove poklopce nazad i... to je to. Odradite sve ovo i na drugoj strani. Oni ružni čepovi sada su prošlost i mogu slobodno u kantu za smeće.
Auto vam sada puno lepše i kompletnije izgleda iznutra, a i putnici pozadi će sigurno znati ceniti njihovu vrednost u krivinama i pri izlasku iz auta.
Prvo morate ukloniti one čepove na mestima gde će biti postavljeni.
Zavučete pažljivo vrh šrafcigera pod čep i malo ga odvojite od tapacirunga ("neba"):
Tada ćete ga moći uhvatiti i sa dva prsta, ali primetićete da ne ide nimalo lako napolje. Ako imate mala tanka i špicasta klešta, zavucite vrhove ispod glave čepa i stisnite ona dva "isperka" koja vidite ispod njega i čep će lako izaći napolje. Evo kako izgleda kada se čep izvadi, da lakše shvatite šta treba da se stisne:
Ako imate samo obične kombinirke - zgrabite ga jednostavno sa njima i slobodno ga većom silom iščupajte napolje. Na taj način će na njemu ostati tragovi klešta, ali briga vas, to više ionako neće u auto. Pazite samo da pritom ne oštetite ili ne uprljate tapacirung, vrlo je mekan i osetljiv. Povadite dakle tako sve čepove (4 komada ukupno).
Obratite sada malo pažnje na "žabice" i njihov izgled:
Primetićete da imaju ova dva metalna "perca" sa strana i da ona nisu postavljena na sredini već malo niže (s razlogom). Naime, ta dva perca neće dozvoliti da žabica upadne u onu pravougaonu rupu u limu. Žabicu postavljate tako što je jednostavno tim dužim delom gurnete u rupu:
..A potom je prstom pritisnete da dođe u "horizontalu", odnosno da se poravna sa limom oko otvora. Mora kompletno da uđe u tu rupu, pa ako treba gurnite je i malo na gore prstom, samo da potpuno uđe u rupu. Ta dva perca sa strane drže je da ne upadne unutra. Ako ste to odradili kako treba, žabica će otprilike ovako da stoji u otvoru:
Zatim uzmete šrafciger, bocnete ga u rupu gde će ići vijak i jako povućete kompletnu žabicu na dole:
..mora da dođe u ovaj položaj:
Dakle, perca su bila gore, sada su dole. Time je žabica zavučena potpuno ispod lima i gornjom i donjom stranom se oslanja ispod na njega. Evo i obe žabice u konačnom položaju za postavljanje rukohvata:
Preostaje samo još da postavite i zašrafite rukohvat. Vijci (šrafovi) su skriveni ispod ovih poklopaca).
Otvorite ga jednostavno noktom ili vrhom šrafcigera:
I evo šrafova. Prilikom kupovine rukohvata povedite računa da dobijete i originalne vijke sa njima jer ako ih nema imaćete problema dok ih nađete (odgovarajući prečnik, dužina i jačina). Žabica po otpadima i oglasima obično nema (retko ko to izvadi iz auta prilikom rasturanja), ali ih ima i dalje po "ovlašćenim" salonima/servisima (platio sam 210 din komad).
Originalni vijci su obično su sa torex glavama (torx - oblik šestokrake "zvezdice"), pa će vam trebati i takav ključić da ih zašrafite:
Stegnite ih jako, ali ne preterujte da ne prokliznu. Dotegnete ih malo pa uhvatite rukom za rukohvat i prodrmate ga, da vidite kako je legao i koliko je čvrsto zašrafljen, pa još ako treba.
Vratite potom ove poklopce nazad i... to je to. Odradite sve ovo i na drugoj strani. Oni ružni čepovi sada su prošlost i mogu slobodno u kantu za smeće.
Auto vam sada puno lepše i kompletnije izgleda iznutra, a i putnici pozadi će sigurno znati ceniti njihovu vrednost u krivinama i pri izlasku iz auta.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Hvala Uroše. Možda će nekom biti od koristi, a ako i ne bude - nije ni bitno.
- LukaMaletin
- Postovi: 1393
- Pridružio se: 31 Maj 2015, 23:43
- Garaža: Renault Clio 1.5 dci 2015
- Lokacija: Novi Sad
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Tacno cu ovo odraditi na mojo Taliji , samo moram naci drzace
Odlican Tutorial !!
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Odlican Tutorial !!
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Svaka čast na detaljnom upoutstvu, kao i na celokupnom entuzijazmu
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- nmaric1993
- Postovi: 516
- Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
- Garaža: Volvo v40 1.9 TD
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Super, svaka cast.
NEgo da li je moguce da stede na necemu kao sto je rukohvat, pa to ide uz doplatu
Nisam znao to, tacnije nisam ni obracao paznju.
NEgo da li je moguce da stede na necemu kao sto je rukohvat, pa to ide uz doplatu
Nisam znao to, tacnije nisam ni obracao paznju.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14187
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Pa nisu stavili sijalicu u gepek (i pored razvučene instalacije), a to je tek smešan trošak.
- nmaric1993
- Postovi: 516
- Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
- Garaža: Volvo v40 1.9 TD
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Ma to mora da su zaboravili, ili im trenutno nestalo pa nema na par komada
Ili radnik sto montira nije dosao na posao, pa ono moze i bez toga
Ili radnik sto montira nije dosao na posao, pa ono moze i bez toga
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Ili su se samo ciganisali, kao što jesu.
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Jos jedan odlican foto tutorijal.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Svaka cast na ovom tutorijalu! Fantasticno odradjeno i uslikano. narocito deo oko postavljanja zabica!
Pozdrav svima od Ace
Pozdrav svima od Ace
******************
- TDI
- Banned
- Postovi: 1303
- Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
- Garaža: VW Passat B5.5 Variant
- Lokacija: Beograd
Re: Fiat Punto Classic - montaža zadnjih rukohvata
Pozdravljam ovo sto radis. Svaka cast!