Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
E, pa da se konacno javim, i da ostane zabelezeno. Naime, od kako sam uzeo Stila hteo sam da ugradim tempomat jer ga nije imao fabricki. Kod Stila postoje bar 3 opcije kod ugradnje istog:
1)potpuna priprema, rucica tempomata se samo prikaci na konektor i radi
2)priprema izvucena u motornom prostoru, dalje treba sprovoditi zice
3)nepripremljen, treba izvlaciti zice sa ECU
Kod mene je na moje opste odusevljenje bila opcija 3, dakle najkomplikovanija. Hvala Bogu ima dosta toga o ovoj problematici napisano na netu, pa sam uspeo sve to da spojim u jedno i odradim ceo ovaj posao koji je potrajao. Da krenemo.
Od materijala je potrebno:
1)Rucica tempomata Fiat Stilo (mada odgovara i od Alfe 147 provereno) sa konektorom sa strane instalacije
2)Oko 8m zice, poprecnog preseka 0.35 mm2 sam ja koristio
3)Traka za bandaziranje, ja sam koristio tekstilnu PET traku (dakle ne izolir traku, nego pletenu) koja se inace koristi na auto kablovima
4)4 kom 968220-1 zenskih terminala za konektor na ECU (imam jos par u rezervi, ako nekom bude trebalo neka se javi na pp), mogu se naruciti na internetu http://eu.mouser.com/ProductDetail/TE-C ... CCDQ%3D%3D
5)Termobuzir adekvatne dimenzije
6)Male plasticne vezice
Po zelji
5)Fiat Ecuscan dijagnostika
Alat & ostalo: Nesto baznog alata i lemilica sa kalajem.
Prvo sto treba uraditi jeste skidanje oplate ispod volana da bi se utvrdilo da li eventualno postoji ozicenje i konektor za tempomat. Oplata se skida na 3 mala imbus vijka. Kako kod mene nije bilo konektora trebalo je nabaviti isti, a njega sam dobio zajedno sa polovnom rucicom tempomata koji na oglasima kosta oko 20e.
Posle toga treba pristupiti, tj. otkaciti jedan od konektora sa motornog racunara, i to onaj blizi putnickoj kabini. Sa konektora treba skinuti kapu koja pokriva kablove, uz presecanje plasticne vezice, sto je prilicno lako.
Naime, u ovom konektoru nisu ubacene zice koje bi spojile tempomat sa racunarom, vec su umesto 4 teminala koji fale stavljeni zuti plasticni cepovi. Na ta mesta treba staviti terminale (zenski pin). Pre postavljanja terminala naravno treba izvuci plasticne cepove, a zatim i ljubicastu snalu kako bi se terminali mogli do kraja pozicionirati u odgovarajucim supljinama konektora. Nakon toga se pozicioniraju terminali, guraju se dok se ne cuje klik, zatim treba pokusati izvuci terminal iz supljine radi sigurnosti i provere ispravnog postavljanja.
Terminali se postavljaju u sledece supljine na motoru 1.9 Multijet, sto nikako ne znaci da i na ostalim motorima (JTD i slicno) ide ista sema: terminal 77-ON (ukljucivanje tempomata na rucici), 38-RESume, 78- dodavanje brzine (+), 56 oduzimanje brzine (-), sa druge strane, na konektoru rucice je sledeci raspored: 1-resume, 2-stalni +, 4-ON, 5- oduzimanje brzine (-), 6-dodavanje brzine (+). Kada se to uradi potrebno je vratiti snalu na mesto. Pre vracanja poklopca ja sam obmotao ova 4 kabla navedenom PET tekstilnom trakom, zbog zastite kablova, a i sto blizeg izgleda fabrickom. Kada su kablovi tako obmotani mogu se vrlo lepo, skoro neprimetno sprovesti do pozarnog zida, a zatim i do same rucice. Ja sam to uradio prateci snop koji ide od motornog racunara ka pozarnom zidu, zatim levom stranom haube do gumenog zaptivaca gde prolazi jos nekoliko provodnika ka levom A stubu. Tu je i najlakse provuci kablove u putnicku kabinu, jer je na svim ostalim mestima vrlo tesko prici od strane motornog prostora pozarnom zidu, ali ni sa kabinske strane nije lakse. Dakle, skine se unutrasnja oplata A stuba i u samom dnu prostora na pozarnom zidu se moze videti mali gumeni cep, njega treba izvaditi, ja sam ga probusio busilicom, i nakon toga se kroz njega provuce prethodno pripremljeni snop od 4 provodnika. Nakon toga se cep i poklopac A stuba vrate na mesto (prostor za vracanje cepa je vrlo ogranicen, pa je posao prilicno otezan).
Iz te pozicije kablove je vrlo jednostavno progurati do mesta gde se nalazi tempomat. Nakon toga sam ja zalemio konektor rucice tempomata za 4 provodnika. Treba znati da ovaj konektor ima 5 kontakata, a peti sluzi kao dovod pozitivnog pola. On se srecom moze vrlo lako izvuci zbog blizine kontakt brave, ja sam lemljenjem spojio ovaj kontakt na jedan od terminala kontakt brave koji je pod naponom cim se da kontakt na bravi. Nakon toga se moze namestiti rucica na mesto, na konusno leziste gde se sa strane volana pricvrscuje i jednim vijkom. Nakon toga sve se moze preliminarno probati, medjutim kod mene se nije pojavljivala informacija na ekranu pri ukljucenju tempomata, niti se ukljucivala signalna lampica na kontrolnoj tabli.
Svejedno, probao sam tempomat u saobracaju, i on je bez greske radio. Treba imati na umu da tempomat ne radi uvek, dakle moraju da se ispune neki od uslova, a koliko znam u ovom slucaju mora se voziti bar u 3. stepenu prenosa i ne manjom brzinom od 30km/h, tako da se ne uplasite na prvu loptu da nesto ne valja.
Posle toga valja vratiti poklopac ispod volana na mesto, ali se mora prvo iseci adekvatno parce plastike gde prolazi tempomat, ja sam to uradio uz pomoc druga koji je vec prosao kroz ovaj poduhvat, nacrtali smo sablon, zatim preslikali kod mene i isekli skalpelom plastiku, ispalo je vise nego ok.
Opciono je da se ukljuci i signalizacija na tabli, kod mene kako sam vec pomenuo to nije radilo, na nekim modelima radi sve plug&play. Uputstvo za ukljucivanje sam nasao na jednom stranom forumu, pa da ne duzim ovde, kome bude trebalo neka pogleda na linku. Uglavnom treba ELM327 dijagnostika, mozda moze i neka druga. Uploadovacu ovde PDF sajta ovde, jer su slike vec nestale sa drugog foruma. Kacim i pdf-ove sa semom iz Fiatovog uputstva. Srecan rad!
Ovo uputstvo je informativnog karaktera i nije zvanicno uputstvo za rad, podaci mogu sadrzati greske, svaku intervenciju koju vrsite ide na vasu odgovornost.
1)potpuna priprema, rucica tempomata se samo prikaci na konektor i radi
2)priprema izvucena u motornom prostoru, dalje treba sprovoditi zice
3)nepripremljen, treba izvlaciti zice sa ECU
Kod mene je na moje opste odusevljenje bila opcija 3, dakle najkomplikovanija. Hvala Bogu ima dosta toga o ovoj problematici napisano na netu, pa sam uspeo sve to da spojim u jedno i odradim ceo ovaj posao koji je potrajao. Da krenemo.
Od materijala je potrebno:
1)Rucica tempomata Fiat Stilo (mada odgovara i od Alfe 147 provereno) sa konektorom sa strane instalacije
2)Oko 8m zice, poprecnog preseka 0.35 mm2 sam ja koristio
3)Traka za bandaziranje, ja sam koristio tekstilnu PET traku (dakle ne izolir traku, nego pletenu) koja se inace koristi na auto kablovima
4)4 kom 968220-1 zenskih terminala za konektor na ECU (imam jos par u rezervi, ako nekom bude trebalo neka se javi na pp), mogu se naruciti na internetu http://eu.mouser.com/ProductDetail/TE-C ... CCDQ%3D%3D
5)Termobuzir adekvatne dimenzije
6)Male plasticne vezice
Po zelji
5)Fiat Ecuscan dijagnostika
Alat & ostalo: Nesto baznog alata i lemilica sa kalajem.
Prvo sto treba uraditi jeste skidanje oplate ispod volana da bi se utvrdilo da li eventualno postoji ozicenje i konektor za tempomat. Oplata se skida na 3 mala imbus vijka. Kako kod mene nije bilo konektora trebalo je nabaviti isti, a njega sam dobio zajedno sa polovnom rucicom tempomata koji na oglasima kosta oko 20e.
Posle toga treba pristupiti, tj. otkaciti jedan od konektora sa motornog racunara, i to onaj blizi putnickoj kabini. Sa konektora treba skinuti kapu koja pokriva kablove, uz presecanje plasticne vezice, sto je prilicno lako.
Naime, u ovom konektoru nisu ubacene zice koje bi spojile tempomat sa racunarom, vec su umesto 4 teminala koji fale stavljeni zuti plasticni cepovi. Na ta mesta treba staviti terminale (zenski pin). Pre postavljanja terminala naravno treba izvuci plasticne cepove, a zatim i ljubicastu snalu kako bi se terminali mogli do kraja pozicionirati u odgovarajucim supljinama konektora. Nakon toga se pozicioniraju terminali, guraju se dok se ne cuje klik, zatim treba pokusati izvuci terminal iz supljine radi sigurnosti i provere ispravnog postavljanja.
Terminali se postavljaju u sledece supljine na motoru 1.9 Multijet, sto nikako ne znaci da i na ostalim motorima (JTD i slicno) ide ista sema: terminal 77-ON (ukljucivanje tempomata na rucici), 38-RESume, 78- dodavanje brzine (+), 56 oduzimanje brzine (-), sa druge strane, na konektoru rucice je sledeci raspored: 1-resume, 2-stalni +, 4-ON, 5- oduzimanje brzine (-), 6-dodavanje brzine (+). Kada se to uradi potrebno je vratiti snalu na mesto. Pre vracanja poklopca ja sam obmotao ova 4 kabla navedenom PET tekstilnom trakom, zbog zastite kablova, a i sto blizeg izgleda fabrickom. Kada su kablovi tako obmotani mogu se vrlo lepo, skoro neprimetno sprovesti do pozarnog zida, a zatim i do same rucice. Ja sam to uradio prateci snop koji ide od motornog racunara ka pozarnom zidu, zatim levom stranom haube do gumenog zaptivaca gde prolazi jos nekoliko provodnika ka levom A stubu. Tu je i najlakse provuci kablove u putnicku kabinu, jer je na svim ostalim mestima vrlo tesko prici od strane motornog prostora pozarnom zidu, ali ni sa kabinske strane nije lakse. Dakle, skine se unutrasnja oplata A stuba i u samom dnu prostora na pozarnom zidu se moze videti mali gumeni cep, njega treba izvaditi, ja sam ga probusio busilicom, i nakon toga se kroz njega provuce prethodno pripremljeni snop od 4 provodnika. Nakon toga se cep i poklopac A stuba vrate na mesto (prostor za vracanje cepa je vrlo ogranicen, pa je posao prilicno otezan).
Iz te pozicije kablove je vrlo jednostavno progurati do mesta gde se nalazi tempomat. Nakon toga sam ja zalemio konektor rucice tempomata za 4 provodnika. Treba znati da ovaj konektor ima 5 kontakata, a peti sluzi kao dovod pozitivnog pola. On se srecom moze vrlo lako izvuci zbog blizine kontakt brave, ja sam lemljenjem spojio ovaj kontakt na jedan od terminala kontakt brave koji je pod naponom cim se da kontakt na bravi. Nakon toga se moze namestiti rucica na mesto, na konusno leziste gde se sa strane volana pricvrscuje i jednim vijkom. Nakon toga sve se moze preliminarno probati, medjutim kod mene se nije pojavljivala informacija na ekranu pri ukljucenju tempomata, niti se ukljucivala signalna lampica na kontrolnoj tabli.
Svejedno, probao sam tempomat u saobracaju, i on je bez greske radio. Treba imati na umu da tempomat ne radi uvek, dakle moraju da se ispune neki od uslova, a koliko znam u ovom slucaju mora se voziti bar u 3. stepenu prenosa i ne manjom brzinom od 30km/h, tako da se ne uplasite na prvu loptu da nesto ne valja.
Posle toga valja vratiti poklopac ispod volana na mesto, ali se mora prvo iseci adekvatno parce plastike gde prolazi tempomat, ja sam to uradio uz pomoc druga koji je vec prosao kroz ovaj poduhvat, nacrtali smo sablon, zatim preslikali kod mene i isekli skalpelom plastiku, ispalo je vise nego ok.
Opciono je da se ukljuci i signalizacija na tabli, kod mene kako sam vec pomenuo to nije radilo, na nekim modelima radi sve plug&play. Uputstvo za ukljucivanje sam nasao na jednom stranom forumu, pa da ne duzim ovde, kome bude trebalo neka pogleda na linku. Uglavnom treba ELM327 dijagnostika, mozda moze i neka druga. Uploadovacu ovde PDF sajta ovde, jer su slike vec nestale sa drugog foruma. Kacim i pdf-ove sa semom iz Fiatovog uputstva. Srecan rad!
Ovo uputstvo je informativnog karaktera i nije zvanicno uputstvo za rad, podaci mogu sadrzati greske, svaku intervenciju koju vrsite ide na vasu odgovornost.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Bumpovacu temu jer je malo stariji datum postavljanja, mozda nekog interesuje.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 29978
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Svaka čast kolega. Sigurno će biti zainteresovanih za ovu temu.
Posetite www.garaza.rs !
- Polke
- Postovi: 160
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:09
- Garaža: Accord CL7 & Focus C519
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Kolega, bas ozbiljan poduhvat, skidam kapu. Sta sledece planiras? Da pogodim, ima veze sa drl?
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Drl, posle ovog je p. dim
- Polke
- Postovi: 160
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:09
- Garaža: Accord CL7 & Focus C519
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Tome se I ja nadam, da odradimo dok je lepo vreme
Sent from my NEM-L21 using Tapatalk
Sent from my NEM-L21 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Sjajan post, verujem da će biti od koristi mnogima.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Nisam čitao, ne treba mi, ali svaka čast Draže.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Hvala. Sto ne mozes, razlikuje se ECU?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13023
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Ne, nije problem ECU, nego auto mora imati motorizovanu klapnu gasa (da bi mogao "sam" da dodaje i smanjuje gas). Punto 1.2 8V ima pedalu i klapnu povezane klasično, sajlom i Fiat zato nije ni napravio tempomat za njega. 1.2 16V, 1.4 16V i tako dalje - može, ali ovaj moj nažalost ne može.
p.s. Sad će Ljubitelj da uleti i obrazloži da ima i takvih tempomata za sajlu... No za Punta 1.2 8V to nažalost ne postoji.
p.s. Sad će Ljubitelj da uleti i obrazloži da ima i takvih tempomata za sajlu... No za Punta 1.2 8V to nažalost ne postoji.
Re: Ugradnja tempomata Fiat Stilo MJ
Saša, rukavica ti je bačena, mada ne sumnjam da i sam radiš na nekom tutorijalu
What i do for the livin'? I live for the livin'.