Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Uputstva, ilustracije, pitanja i odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Saša » 12 Nov 2017, 21:18

UGRADNJA MAGLENKI NA PUNTA CLASSIC (Mk2b)

Ako poželite da svom Puntu Classic (Mk2b) ugradite maglenke, morate u startu znati (zbog obima posla i troškova) da se taj posao sastoji iz tri dela:

1. Ugradnja prekidača u kabini – menja se ceo taj red prekidača (city servo, podizači prozora, sva četiri žmigavca, zadnja maglenka, grejač zadnjeg stakla) jer je kod Punta to sve iz komada. A kada već menjate prekidače moj vam je savet da potražite obavezno prekidače sa plavom pozadinom jer ćete time ujedno dobiti i automatsko podizanje i spuštanje vozačevog prozora. Ti prekidači mogu da se nađu na Fiat auto otpadima uz malo sreće za recimo 15-tak evra:

Slika

Na sledećoj fotografiji gornji je taj koji je poželjno naći (mora obavezno imati i prekidač za prednje maglenke, naravno, naglašavam jer ima plavih i bez tog prekidača) a ispod njega je onaj koji je sada fabrički u Classicu bez maglenki.

Slika

2. Ugradnja releja i osigurača – u kutiju sa osiguračima koja se nalazi u motornom prostoru morate dodati odgovarajući relej i osigurač za maglenke da bi sve funkcionisalo kako treba. Za osigurač je lako (standardni „micro“ od 15A), verovatno ga već imate u autu a relej od 20 ili 30A potražite na auto-otpadima (to je standardan relej sa 4 izvoda). Najnezgodniji deo posla je u stvari pronaći „limiće“ koji idu između releja i štampane ploče u kutiji sa osiguračima, tako da ćete ako na otpadima ne pristanu da vam prodaju samo njih – a obično neće jer im se ne isplati - verovatno morati kupiti celu kutiju sa osiguračima da ih izvadite. Time ćete ujedno dobiti i relej i osigurač. Te kutije se na otpadima prodaju za recimo 20-tak evra. Ako vam je to skupo, postoji način i da se sve to improvizuje pomoću 6 običnih buksni za kablove i 50-tak cm kabla - ružno izgleda ali je sasvim funkcionalno.

Slika

3.Nabavka maglenki sa nosačima i odgovarajućih poklopaca branika sa rupama za maglenke – imate ih po otpadima i oglasima, cene su šarolike, od 2000 din po komadu za koliko ih recimo prodaju na otpadu Inđiji (kada ih imaju i žele da prodaju), do 30-40 evra za nove po komadu u prodavnicama. Novi poklopci trenutno mogu da se nađu za 10-12 evra komad, a polovni kako već naletite. Ja sam svoje maglenke kupio/dobio sve u kompletu zajedno sa poklopcima i u veoma dobrom stanju za 30 evra.

Slika

Slika

Slika

Slika

Što se tiče same instalacije za maglenke, Punto Classic u „Dynamic“ (srednjem) paketu opreme i kod koga se praktično jedino i isplati stavljati maglenke ima već provučenu svu potrebnu instalaciju (kablove), tako da je sa te strane posao itekako olakšan. Idemo redom...

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Saša » 12 Nov 2017, 21:20

ZAMENA PREKIDAČA U KABINI

Menjamo dakle ceo ovaj gornji red/komplet prekidača. Prekidač za prednje maglenke biće krajnje desno, tu gde je sada prazno mesto/čep.

Slika

Prvo odvrnite dva vijka dole sa strana kod nogu (na Classicu su to imbusi).

Kod suvozača:

Slika

Kod vozača:

Slika

Još dva se nalaze u prostoru ispod pepeljare:

Slika

Time ste praktično oslobodili plastiku/poklopac koji prekriva konzolu. Sa gornje strane te plastike postoje još i četiri metalne žabice (crvene strelice):

Slika

Dakle, plastiku poklopca samo povučete pravo prema sebi (žuta strelica), sa akcentom na gornji deo zbog žabica i oslobodićete je. Bez brige, nećete ništa polomiti. Plastiku ne morate potpuno odvajati već je samo malo iskosite da možete prići prekidačima maglenki.

Slika

Crvene strelice gore pokazuju gde se nalaze dva vijka koja morate odvrnuti (toreksi). Kada ih odvrnete samo izvučete kućište prekidača iz ležišta (gornjim delom su samo zavučeni ispod plastike konzole.

Slika

Slika

Izvadite ih, otkopčajte dva konektora koje imaju pozadi, bocnite ih u nove prekidače, namestite sve ponovo u ležište, zašrafite i vratite sve ostalo nazad kako je bilo. Prvi deo posla je time završen. :)

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Saša » 12 Nov 2017, 21:23

UBACIVANJE RELEJA I PREKIDAČA U „FUSE BOX“

Kutiju sa osiguračima vidite na ovoj fotografiji i označena je crvenom strelicom (nalazi se u motornom prostoru sa desne strane uz akumulator). Skinite joj poklopac, ima 4 metalne žabice okolo koje se samo pritisnu prstima.

Slika

Ovako sve izgleda ispod poklopca:

Slika

Da biste ubacili relej i prekidač u kutiju sa osiguračima ispod haube, morate je potpuno izvaditi napolje i rastaviti. Prvi i obavezan korak pre toga je: SKINITE MINUS KLEMU SA AKUMULATORA.

Slika

Zatim ključićem 10 odvrnite plus kabal koji dovodi napajanje u kutiju i odvojite ga od nje:
Slika

Sivi elemenat sa osiguračima i relejima je u kutiji fiksiran u 4 tačke i iz nje se vadi na sledeći način (ilustrovaću to nekako fotografijom sa strelicama u više boja):

Slika

Sa leve strane taj sivi elemenat ima dve “osovinice” (označene crvenim strelicama) oko kojih može da se podiže gore-dole, dok sa desne strane ima dva “plastična pera” na koja je zakačena.Ta dva “pera” pritisnete prstima u smeru žutih strelica i onda desnu stranu sivog elementa podignete na gore. Tada će biti samo na tim “osovinicama” sa leve strane i onda vrhom šrafcigera malo raširite njihove nosače (u smeru plavih strelica) i onda taj sivi elemenat sa relejima i osiguračima ide napolje. Da biste ga potpuno izvadili morate sa njegove zadnje strane da otkopčate sve konektore:

Slika

Skidajte ih jednog po jednog, svi su različiti i nema greške kada ih budete vraćali. Kada ih skinete to izgleda ovako:

Slika

Zatim morate iz sivog elementa povaditi sve osigurače i releje. Pre nego što to krenete raditi OBAVEZNO SLIKAJTE RASPORED OSIGURAČA I RELEJA, da ih kasnije znate pravilno vratiti. Releje (najveći elementi) jednostavno iščupajte prstima, kod ovih velikih osigurača u gornjem redu pomognite se i vrhom šrafcigera ako bude trebalo (samo pažljivo)…

Slika

Najmanji osigurači se vade alatkom koju takođe imate u autu a da možda i ne znate. Nalazi se u kutiji sa osiguračima u kabini:

Slika

Samo je nemojte čupati iz njenog ležišta tamo već je lepo raširite pritiskom na kraj (to je u stvari mala štipaljka). Kada vadite osigurače pritisnite je prstima što niže odnosno bliže sivom elementu, čvrsto držite da ne proklizi i lagano i pažljivo vucite na gore:

Slika

Evo ih polako napolju… Ne bi bilo loše (i pored one napravljene fotografije) da kako ih vadite tako negde i slažete, ubrzaćete sebi posao vraćanja nazad:

Slika

I konačno…

Slika

Sada ga morate rastaviti. Ovaj deo se sastoji bukvalno od dve plastične polovine a unutra je štampana ploča sa onim limićima i kontaktima. Te polovine su svuda po obimu sastavljene malim žabicama. Da bi ih lakše i brže rastavio, poslužio sam se malim trikom: zabadao sam u njih one velike čačkalice za ražnjiće, tačnije jednu čačkalicu bih polomio na dva dela pa bih tako imao dve čačkalice za bockanje:

Slika

Slika

Ako uradite ovako – razdvojićete te dve polovine sa lakoćom, inače je to mučenje. U stvari, skinite pažljivo samo gornju plastiku tako da štampana ploča ostane u donjoj, a onda ćete videti ovo:

Slika

Namestite limiće na te kontakte/izvode (veći su za relej, manji za osigurač), vratite poklopac koji ide preko toga i onda lepo bocnete nazad sve one osigurače i releje. Ako ste ih složili po redosledu i imate pride fotku – sve ide jako brzo i lako. Evo ovde sam zaokružio crvenim gde stavljate limiće:

Slika

A strelicama sam označio gde ćete spolja ubosti relej i osigurač maglenki:

Slika

Vratite zatim nazad onaj crni poklopac kutije, namestite ponovo minus klemu na akumulator (moraćete posle toga podesiti i sat u kabini) i to je to što se tiče ovog dela posla.

Slika
Poslednja izmena od Saša u 12 Nov 2017, 21:46, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Saša » 12 Nov 2017, 21:24

MONTAŽA MAGLENKI I POKLOPACA

Da biste najlakše i najbrže montirali maglenke potrebno je da podignete dizalicom prednju stranu auta, skinete jedan od točkova (recimo desni kao da slikama koje slede), a zatim skinete i zaštitnu plastiku koja se nalazi ispod blatobrana. Drži je 9 vijaka svuda unaokolo, a imaju glavu za krstati odvijač (šrafciger).

Slika

Taj šrafciger imate verovatno u alatu koji ste dobili uz auto, samo ga iščupajte iz drške i namestite krstastu stranu (ako već nije nameštena):

Slika

Kada sve odvrnete, pažljivo izvucite napolje tu plastiku a da je pritom ne polomite. Pazite takođe i da ne pogubite vijke. 

Slika

Poklopce u branicima na čije mesto idu maglenke morate izvaditi napolje a oni se vade tako što iznutra jako pritisnete stranu koja je do rešetke branika. Sa te strane ima dve žabice koje ulaze u dva otvora. Poklopac je svojim rubom i malim utorom u njemu sa leve strane zakačen/zadenut za branik, a sa desne ima te dve ravne žabice koje tesno ulaze u dva četvrtasta otvora, tako da ga je potrebno samo jače gurnuti iznutra sa strane bliže centraloj rešetki. Kada skinete poklopac videćete i gde se nalaze rupe za montažu maglenke. Dve su dole u dnu:

Slika

A jedna je gore iznad, u rubu otvora:

Slika

Maglenke obično dolaze sa potrebnim nosačima a na nosaču sa gornje strane postoji fiksiran vijak koji ide u onu rupicu gore (i za njega će vam trebati jedna navrtka za ključić 8 - ako je niste dobili sa nosačem), a sa donje strane kroz one dve rupice se zavrnu dva standardna vijka prečnika 5 mm (takođe za ključić/navrtku 8).

Slika

Dakle, sada je sve spremno za montažu maglenki, ali i tu ima par caka za koje sam se namučio dok nisam ukapirao kako to mora da ide (redosled radnji). Recimo, ako prvo namestite poklopac sa rupom u ležište – nećete moći da postavite maglenku jer onaj vijak sa gornje strane neće moći da dođe do svoje rupe. Ako stavite prvo maglenku – nećete moći da namestite poklopac jer maglenka svojim telom sprečava da ga postavite u njegovo ležište sa leve strane. Rešenje je sledeće:

- Poklopac sa rupom samo ovlaš stavite u njegovo ležište, odnosno zadenete levu stranu ali desni ne gurate do kraja u ona dva otvora.
- Gornji vijak nosača ubodete u njegovu rupu isto tako da maglenka i njen nosač budu tek ovlaš postavljeni.
- Kada je vijak nosača u rupi – e tek onda namestite do kraja poklopac da uđe u svoje ležište pa zatim i maglenku sa nosačem namestite da legne i na donje rupe.
- Sa gornje strane zavrnete rukom navrtku, sa donje strane rukom ili šrafciferom zavrnete oba vijka (ovlaš, stavite pre toga i podloškice ako ih imate ispod glave vijka da manje oštećuju plastiku), potom zategnete ključićem do kraja navrtku gore, a zatim i šrafcigerom i oba vijka odozgo. Tako će sve leći pravilno na svoje mesto.
- Potom ubodete kabal sa konektorom u predviđeno mesto u maglenci:

Slika

Ako ste uzeli koju navrtku (maticu viška), savetujem vam da ih navrnete i iznutra (sa gornje strane) onih vijaka dole i to lagano, rukom, ne treba ključićem, jer na taj način neće biti moguće odvrnuti sa donje strane ta dva vijka koji ovako stoje “na izvol’te”, odnosno neće vam moći lako skinuti i ukrasti maglenke.

To bi bilo to što se tiče desne strane, ostaje vam samo da vratite onu zaštitnu plastiku blatobrana i točak te odradite sve ovo i na levoj strani. Naravno, pre vraćanja plastike i točka proverite da li maglenka svetli, jer ćete inače imati opet puno posla da dođete do maglenke da biste zamenili sijalicu.
Što se tiče leve strane sve je potpuno identično, samo je sve okrenuto u ogledalu i kabal sa konektorom je sa te strane duplo duži i zavučen gore dublje u šupljini blatobrana, plus je pričvršćen na dva mesta sa trakom i još na jednom sa plastičnom vezicom, pa će vam biti potreban skalpel da presečete vezicu da biste imali dovoljnu dužinu kabla da dohvati dole do konektora maglenke:

Slika

Slika

Sve je ovo fabričko rešenje i funkcioniše savršeno, imaćete naravno i indikaciju za upaljene maglenke na instrument tabli:

Slika

Slika

Slika

Evo kako u stvari svetle maglenke sada kod mene (bez nekog posebnog podešavanja):

Upaljena kratka svetla, ugašene maglenke:

Slika

Kratka svetla + maglenke:

Slika

Koliko primećujem maglenke kada se upale lepo popune svetlom “rupu” odmah ispred samog auta i dodatno dobro osvetle bankine. No, glavna namena im je u stvari da nas učine vidljivijim u magli drugim vozačima – što zaista odlično rade, juče ujutro sam baš u magli primetio koliko je vidljiviji auto koji ima maglenke (odnosno 4 upaljena svetla napred) od onog koji ih nema.

Slika

Evo i konačnog izgleda mog auta sa maglenkama:

Slika

Slika

Slika

Slika

To bi bilo to. Ima dosta posla ali je i zadovoljstvo veliko kada sve napravite i dodatno unapredite svoj automobil. :)
Poslednja izmena od Saša u 12 Nov 2017, 21:54, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Geza » 12 Nov 2017, 21:40

:klanjamse:
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od passenger » 12 Nov 2017, 21:54

:klanjamse:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Saša » 12 Nov 2017, 23:00

Nešto me forum debelo zezao dok sam postavljao temu - zato sam je ovako iscepao na 4 posta umesto jednog dugačkog, no izgleda da nije pomoglo, pa mi sada svejedno fale neke slike i određeni delovi teksta (a videli su se kada kliknem na edit iako se nisu prikazivali). Prolazi ovo uputstvo sasvim o.k i bez toga, ali verujem da ću uz pomoć nekog od admina ili moderatora to nekako ipak ispraviti (jer više nemam mogućnost editovanja). :)

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6697
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od ljuba » 13 Nov 2017, 08:32

Svaka cast :klanjamse: :klanjamse: :klanjamse: kada otvaras firmu za ugradnju?

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 515
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Eskimko » 20 Feb 2018, 00:51

Zdravo

Da li neko zna da li je sprovedena fabricki instalacija za maglenke u punto sa paketom opreme actual 2004 god?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Saša » 20 Feb 2018, 06:53

"Actual" iz Kragujevca nema tu instalaciju, ali teško je to tačno reći za tvoj (italijanski) jer su Italijani mnogo "šarali" sa opremom. Ako ima crne pune branike bez predviđenih mesta (rupa) za maglenke onda verovatno nema ni on. No najbolje se zavući ispod i pogledati. Isprati slike kablova dole koje sam stavio u ovoj temi pa ćeš znati gde i šta treba gledati. :)

TT





Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 515
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Eskimko » 20 Feb 2018, 15:09

Sve se plasim da nema instalaciju gledao sam juce sa gornje strane ne vidim kablove. Pogledacu sa donje strane kad se smiri vetar.
Evo slike ima predvidjene rupe za maglenke ako mislimo na isto :srbin:
Hvala na brzom odgovoru. :pivo:


Slika

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Saša » 20 Feb 2018, 15:43

Da, ima poklopce odnosno mesta za maglenke u branicima. No kao što rekoh, kod Italijana se ništa ne zna, nema pravila. Najbolje da pogledaš dole.

TT


Nemke
Postovi: 29
Pridružio se: 27 Dec 2015, 00:35
Garaža: Fiat Punto Classic
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Nemke » 13 Jul 2018, 11:02

Prateći Saletova uputstva uspešno ugrađene maglenke u Punta Classic (Kragujevački). Oprema Dynamic, auto je već imao izvučenu instalaciju, čisto eto kao informacija...

Sent from my MHA-L29 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Saša » 13 Jul 2018, 11:53

:pivo:

Drago mi je da je ovo nekom bilo od koristi, odnosno da tema nije pravljena uzalud. :)

Zamolio bih još jednom nekog od admina/urednika da reši ovaj problem sa slikama (ne vide se trenutno) ili da mi otključaju/omoguće tu opciju pa da ih sam sredim. Nije to samo ovde, već kroz sve teme koje sam pokrenuo. :)

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Fiat Punto Classic - ugradnja maglenki

Post od Velja » 13 Jul 2018, 12:53

Podrška inicijativi od mene :)

Odgovori