Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu
Poslato: 05 Jul 2012, 10:31
Sinoc sam procitao ovu temu, hteo sam da napisem nesto ali sam bio umoran.
Svaka cast na entuzijasmu i majstorskim sposobnostima.
Pre svega, molim vas da se uzdrzite od komentara tipa, "manite se zakona termodinamike, to su gluposti" i sl. Ti zakoni su tacni i ne oborivi, o tome nema diskusije, kraj price po tom pitanju. Ono sto je moguce je ponekad promeniti sam proces, tako da on bude znatno drugaciji (moze postati i efikasniji), ali ce svakako i nakon toga biti u saglasnosti sa zakonima TD. Uzmimo na primer turbo punjac kod automobila. Na prvi pogled, koristite energiju motora da pokrenete turbinu (jeste da su to kako kazu neiskorisceni izduvni gasovi, medjutim turbo punjac motoru otezava izduv, tako da zapravo gusi motor i uzima energiju od njega, da potpuno eliminisemo ovaj deo price neka ipak bude mehanicki turbo kompresor). Na prvi mah a u skladu za zakonom odrzanja energije i termo dinamike rekli bi, pa ne mozes dobiti vise energije, dobices nesto vise, ali kad oduzmes koliko si ulozio na pokretanje kompresora samo ces imati gubitke... Reklo bi se ako kompresor stvarno povecava snagu i smanjuje potrosnju da to vec mirise na perpetumobile i protivno je zakonima termodinamike, medjutim naravno da nije tako. Kompresor zahteva energiju za svoj radi, ali kao rezultat pumpa vise kiseonika u sistem i pospesuje sagorevanja sto nam donosi daleko vise energije od one potrebne za pokretanje kompresora. Bitno je naglasiti i da motor nije zatvoren sistem, te da su ovakve "malverzacije" moguce zato sto za deo procesa koristimo atmosferu za ciju nas efikasnost bas briga.
Na ovom konkretnom primeru, vrlo sam skeptican, ali mogu da probam da pogodim o cemu bi se moglo raditi. Jasno je da se efikasnost motora moze pospesiti ako mu ubacujete vise kiseonika (ovo je i poenta turba), e sad, elektrolizom vode vodu razlazete na kiseonik i vodonik i pri tome ulazate energiju... Zatim ti gasovi ulaze u komoru, i visak kiseonika pospesuje sagorevanje goriva, a vodonik je sam po sebi takodje gorivo koje sagoreva pa i on doprinosi reklo bi se. E ovaj deo sa vodonikom ne valja, al ni malo. U procesu sagorevanja vodonika opet dobijamo vodu (od cega smo i posli), a energija koja se tom prilikom oslobadja je jednaka onoj koju smo ulozili pri elektrolizi minus gubici, slobodnom procenom, gubimo preko 60% energije, dakle cista budalastina. Ono sto bi moglo da funkcionise, je da povecana koncentracija kiseonika koju smo ostvarili elektrolizom pospesuje proces sagorevanja goriva (neosporno je da ga pospesuje) i da je taj dobitak osetno veci od onoga sto smo ulozili pri elektrolizi onda bi ovo moglo da funkcionise i da ne bude u protivnosti sa zakonima TD. Dakle, ukoliko bi svaki atom kiseonika u reakciji sa gorivom mogao da oslobodi nekoliko puta vise energije nego sto se ulozi da se on odvoji iz H2O tada bi ovo teoretski moglo da funkcionise. Bitno bi bilo odrediti opstimalnu kolicinu kiseonika koji treba upumpati jer previse kiseonika ne donosi dobitak (ako smo vec uspeli svo gorivo sagoreti) a zahteva ulaganje u elektrolizu... Sve ovo nije neki problem proveriti i sracunati, moze se lako naci koliko se energije ulaze za izdvajanje atoma kiseonika iz H2O i koliko se dobije energije sagorevanjem molekula goriva po broju atoma kiseonika koju ucestvuju u tom procesu.
Iz svega ovoga sledi, da kiseonik moze biti koristan u celoj prici, dok nam vodonik samo stvara gubitke, dakle najbolje bi bilo nakon elektrolize razdvojiti kiseonik i vodonik i samo kiseonik ubaciti u motor... Bez racunanja vidim da bi teoretski moglo da fukcionise, bojim se samo da kad bi uzeo pa izracunao (morao bih naci hemijkse formule reakcija koje se odigravaju pri sagorevanju i energiju koja se oslobadja, kao i energiju potrebnu za elektrolizu), plus uvaziti pozamasne gubitke clegog sistema.
Dakle dovde recimo jos i da bi moglo funkcionisati, ali onda se postavlja odmah sledece pitanje.
Receno je da je za motor od 1.5l zapremine potrebno oko 1l gasa u minuti (i to kombinacije kiseonika i vodonika, samog kiseonika i znatno manje). Ajde da izracunamo koliko vazduha opste motor usisa svakog minuta.
Recimo da motor radi na 2500 obrtaja, to mu dodje oko 2500*1.5/2 = 1875 litara (zato sto pri svakom obrtaju samo dva cilinda od 4 usisaju vazduh), u atmosferi imamo oko 21% kiseonika, sto znaci da motor svakog minuta usisa skoro 400 litara cistog kiseonika.
I sada odavde sledi da je 1l koja se dodatno ubacuje kao proizvod elektrolize potpuno zanemarljiva u celoj prici, drugim recima, druze ovo ti nikada nece poleteti.
Nemojte se zamajavati i veorovati u neka cudesna i fizicki neobjasnjiva svojstva kiseonika i vodonika, kako ce sve ovo kao da radi, a niko nema pojma zasto...
Verujem da kada bi se ovo lepo testiralo, dakle stavio auto na dyno pa uradio test, kao sto se radi na zvanicnim testovima potrosnje tada bi se videlo da to zapravo samo povecava potrosnju (malo ali povecava, sa 5a nije neka potrosnja). Sva ova merenja, pa jos povrh svega u gradskoj voznju su ekstremno nepouzdana i rade po principu babe (sto je babi milo to joj se i snilo).
Svaka cast na entuzijasmu i majstorskim sposobnostima.
Pre svega, molim vas da se uzdrzite od komentara tipa, "manite se zakona termodinamike, to su gluposti" i sl. Ti zakoni su tacni i ne oborivi, o tome nema diskusije, kraj price po tom pitanju. Ono sto je moguce je ponekad promeniti sam proces, tako da on bude znatno drugaciji (moze postati i efikasniji), ali ce svakako i nakon toga biti u saglasnosti sa zakonima TD. Uzmimo na primer turbo punjac kod automobila. Na prvi pogled, koristite energiju motora da pokrenete turbinu (jeste da su to kako kazu neiskorisceni izduvni gasovi, medjutim turbo punjac motoru otezava izduv, tako da zapravo gusi motor i uzima energiju od njega, da potpuno eliminisemo ovaj deo price neka ipak bude mehanicki turbo kompresor). Na prvi mah a u skladu za zakonom odrzanja energije i termo dinamike rekli bi, pa ne mozes dobiti vise energije, dobices nesto vise, ali kad oduzmes koliko si ulozio na pokretanje kompresora samo ces imati gubitke... Reklo bi se ako kompresor stvarno povecava snagu i smanjuje potrosnju da to vec mirise na perpetumobile i protivno je zakonima termodinamike, medjutim naravno da nije tako. Kompresor zahteva energiju za svoj radi, ali kao rezultat pumpa vise kiseonika u sistem i pospesuje sagorevanja sto nam donosi daleko vise energije od one potrebne za pokretanje kompresora. Bitno je naglasiti i da motor nije zatvoren sistem, te da su ovakve "malverzacije" moguce zato sto za deo procesa koristimo atmosferu za ciju nas efikasnost bas briga.
Na ovom konkretnom primeru, vrlo sam skeptican, ali mogu da probam da pogodim o cemu bi se moglo raditi. Jasno je da se efikasnost motora moze pospesiti ako mu ubacujete vise kiseonika (ovo je i poenta turba), e sad, elektrolizom vode vodu razlazete na kiseonik i vodonik i pri tome ulazate energiju... Zatim ti gasovi ulaze u komoru, i visak kiseonika pospesuje sagorevanje goriva, a vodonik je sam po sebi takodje gorivo koje sagoreva pa i on doprinosi reklo bi se. E ovaj deo sa vodonikom ne valja, al ni malo. U procesu sagorevanja vodonika opet dobijamo vodu (od cega smo i posli), a energija koja se tom prilikom oslobadja je jednaka onoj koju smo ulozili pri elektrolizi minus gubici, slobodnom procenom, gubimo preko 60% energije, dakle cista budalastina. Ono sto bi moglo da funkcionise, je da povecana koncentracija kiseonika koju smo ostvarili elektrolizom pospesuje proces sagorevanja goriva (neosporno je da ga pospesuje) i da je taj dobitak osetno veci od onoga sto smo ulozili pri elektrolizi onda bi ovo moglo da funkcionise i da ne bude u protivnosti sa zakonima TD. Dakle, ukoliko bi svaki atom kiseonika u reakciji sa gorivom mogao da oslobodi nekoliko puta vise energije nego sto se ulozi da se on odvoji iz H2O tada bi ovo teoretski moglo da funkcionise. Bitno bi bilo odrediti opstimalnu kolicinu kiseonika koji treba upumpati jer previse kiseonika ne donosi dobitak (ako smo vec uspeli svo gorivo sagoreti) a zahteva ulaganje u elektrolizu... Sve ovo nije neki problem proveriti i sracunati, moze se lako naci koliko se energije ulaze za izdvajanje atoma kiseonika iz H2O i koliko se dobije energije sagorevanjem molekula goriva po broju atoma kiseonika koju ucestvuju u tom procesu.
Iz svega ovoga sledi, da kiseonik moze biti koristan u celoj prici, dok nam vodonik samo stvara gubitke, dakle najbolje bi bilo nakon elektrolize razdvojiti kiseonik i vodonik i samo kiseonik ubaciti u motor... Bez racunanja vidim da bi teoretski moglo da fukcionise, bojim se samo da kad bi uzeo pa izracunao (morao bih naci hemijkse formule reakcija koje se odigravaju pri sagorevanju i energiju koja se oslobadja, kao i energiju potrebnu za elektrolizu), plus uvaziti pozamasne gubitke clegog sistema.
Dakle dovde recimo jos i da bi moglo funkcionisati, ali onda se postavlja odmah sledece pitanje.
Receno je da je za motor od 1.5l zapremine potrebno oko 1l gasa u minuti (i to kombinacije kiseonika i vodonika, samog kiseonika i znatno manje). Ajde da izracunamo koliko vazduha opste motor usisa svakog minuta.
Recimo da motor radi na 2500 obrtaja, to mu dodje oko 2500*1.5/2 = 1875 litara (zato sto pri svakom obrtaju samo dva cilinda od 4 usisaju vazduh), u atmosferi imamo oko 21% kiseonika, sto znaci da motor svakog minuta usisa skoro 400 litara cistog kiseonika.
I sada odavde sledi da je 1l koja se dodatno ubacuje kao proizvod elektrolize potpuno zanemarljiva u celoj prici, drugim recima, druze ovo ti nikada nece poleteti.
Nemojte se zamajavati i veorovati u neka cudesna i fizicki neobjasnjiva svojstva kiseonika i vodonika, kako ce sve ovo kao da radi, a niko nema pojma zasto...
Verujem da kada bi se ovo lepo testiralo, dakle stavio auto na dyno pa uradio test, kao sto se radi na zvanicnim testovima potrosnje tada bi se videlo da to zapravo samo povecava potrosnju (malo ali povecava, sa 5a nije neka potrosnja). Sva ova merenja, pa jos povrh svega u gradskoj voznju su ekstremno nepouzdana i rade po principu babe (sto je babi milo to joj se i snilo).