Opelova lepotica
Manta A
1970. godine Opel je predstavio automobil zanimljivog izgleda i jos zanimljivijeg imena. Nastala kao konkurencija Ford Capriju Manta je morala poput neobicne ribe po kojoj je dobila ime izazivati isti efekt. I uspela je.
Te 70-te pojavila su se dva automobila Manta (raza) i Askona po jezeru izmedju Italy i Swizerland. Askona je namenjena kaoporodicni automobil..DOK JE OPEL MANTA kao cupe sportske linije prvenstveno namenjena ljubiteljima brzih sportskih automobila, ostace u proizvodnji 18godina.U vreme kada se pojavila pojavila odusevila je prisutne svojom linijom. Novinari su je nazvali ubicom FORD CAPRI modela popularnog u to vreme. Auto sa 5sedista, aerodinamicnom karoserijom, delovao je veoma mocno. Priozvodio se u sedam varijanti MANTA ( A, A GT/E, B, B GT/E, Bi 200, B GT/E i400. Odmah su montirana 4motora.
1.2 - 60ks - 145km/h Motor iz modela KADETT
1.6 - 60ks
1.6 - 80ks
1.9 - 90ks - 170km/h Motor iz modela RECORD
1.9 RS je naj popularniji model sa motorom iz modela RECORD 1897 ccm i 90ks/60kw pri 5100o/mn, sa glavom i blokom od lima, vbregastom osovinom u glavi i radilicom sa pet lezaja. Kako automobil tezak 880kilograma, motor nije imao tezak zadatak pa su performanse bile dobre. Brzina 170km/h, ubrzanje od 0-100 12.4 sekunde1970.Snaga motora se prenosila na zadnje tockove sa 4stepenim manuelnim menjacem
u 1brzini (53km/h) 2brzini (85km/h) 3brzini (133km/h) ili 3stepena automatic. Bio je Visok 4.29m - Sirok 1.62 - Visok 1.35 medjuosovinsko rastojanje je bilo 2.43m. U nutra je bilo prostrano za pet putnika mada nazad nije bilo bas mnogo mesta. Auto sa motorom napred zadnijm pogonom je ipak bio stabilan. Inzenjeri su montirali napred stabilizator oblika slova U i dva ramena uz spiralne opruge, a zadnje vesanje pored krute osovine i poprecnih stabilizatora zvanih panarova opruga bili su pravo resenje za MANTA model. Bilo je to super resenje tako da se auto cvrsto drzao za podlogu. Kocnice su bile (napred disc, a nazad dobos ) su dorasle sportskom duhu. Posle pet godina modela (A) se pojavila MANTA (B) model koji postaje jos popularniji zahvaljujuci modernijem izgledu. Model (B) je doziveo svetsku slavu u kao RALLY auto. Naj cuveniji model je bila MANTA 400 sa 2.410ccm i 144ks 210km/h maksimalna brzina koja je napravljena od 1981-1984 godine u 245primeraka.
Model 1.2
Motor 1.196ccm 60ks/40kw 5.400 o/mn
Obrtni moment Nm/o/mn90/300
Menjac Cetvorostepeni ili tri stepena automatic
Max brzina 145kmh
Potrosnja 10l
Model 1.6
Motor 1.584ccm 68ks/50kw - 5.200 o/mn
Obrtni moment Nm/o/mn110/3400
Menjac Cetvorostepeni ili tri stepena automatic
Max brzina 154kmh
Potrosnja 9.8l
Model 1.6
Motor 1.584ccm 80ks/59kw - 5.200 o/mn
Obrtni moment Nm/o/mn120/3.800
Menjac Cetvorostepeni ili tri stepena automatic
Max brzina 164kmh
Potrosnja 8.6l
Model 1.9
Motor 1.897ccm 90ks/66kw - 5.200 o/mn
Obrtni moment Nm/o/mn149/2.500-3.100
Menjac Cetvorostepeni ili tri stepena automatic
Max brzina 170kmh
Potrosnja 8.5l
U Russelsheimu, Opelovom sedistu u sredisnjoj Nemackoj, zadovoljno trljaju ruke. Prodaja njihovih modela Kadett, Ascona i Rekord ide prilicno dobro, fabrike rade punim kapacitetom, zaposljavaju se novi ljudi, sve je kako treba no nekima u Russelsheimu vrag ipak ne da mira… a vragu je ime Ford Capri.
Morska neman
Da, Fordov super uspesan koncept sportskog automobila za mase bio je trn u oku mnogima pa tako i bossovima u Opelu. Jer stvar je bila prilicno jasna – Capri se odlicno prodavao. Opel je morao reagovati i to brzo. Vec 1970. godine predstavljen je automobil zanimljivog izgleda i jos zanimljivijeg imena. Manta, kraljica dubina, jedan od najneobicnijih morskih stvorenja definitivno uliva strahopostovanje vec na prvi pogled. Isti je efket trazio i Opel. I uspeo je! Opasno agresivni prednji s blago smrknutim pogledom, dvostruki farovi, odlicno pogodjena coupe forma s linijom krova koja se spusta do decentnog spojlera, resenje slicno onome na legendarnom Ferrariju 250 GTO. A kad smo kod Ferrarija valja spomenuti i atraktivna dvostruka svetla pozadi. Opel je ponudio raznovrsnu paletu motora. Ponuda je pocinjala 1.2 litrenim motorom snage 60 KS preko 1.6 motora snage 75 KS sve do 1.9 motora s dve verzije: od 90 KS i top-model najvece snage 105 KS. Mehaniku, vesanje i dobar deo ostalih komponenata Manta je preuzela od sestrinskog modela Ascona i ta dva modela ubrzo postaju hit. Do kraja proizvodnje serije A, dakle do 1975. prodano je milion primeraka (498.553 modela Manta), od toga je vecina zavrsila na USA trzistu.
Mnogi opelovi fanovi i mnogi drugi smatraju je za najlepsi opelov automobil svih vremena (dobro pogledati slike)
Manta B
Iste godine stize Manta B. Potpuno promenjen prednji kraj s kockastim farovima, vece staklene povrsine i ostali detalji doneli su Manti nov izgled koji, ipak, po mnogima nije uspeo zaseniti agresivnu liniju prvog modela. Promene tehnicke prirode isle su u smeru boljih voznih karakteristika pa je novi model predstavljen s prosirenim tragom tockova i drugacije postavljenim amortizerima. Ponuda motora nije donela nista novo i kupci su, razumljivo, trazili Opelovu reakciju. Nisu trebali dugo cekati jer 1977. godine Opel umesto 1.9 litrenog motora predstavlja 2.0 s Bosch 1-Jetronic sistemom. 110 KS je bila nova referenca. Krajem 1978. Opel nadopunjuje ponudu jos jednim novitetom – Manta CC. CC, odnosno Combi-Coupe ustvari je bio skraceni model, ipak ne toliko atraktivan kao veci brat. 1981. u Zenevi Opel predstavlja Mantu 400, rally model cije je ime govorilo o samoj nameni – izradi 400 primeraka za potrebe homologacije. 2.4 litreni motor s 16 ventila najvece snage 144 KS znacio je u ono vreme samo jedno – silovite performanse. I dan danas Manta 400 predstavlja istinski predmet zelja.
Ogroman uspeh
Vreme donosi svojstvene detalje pa tako od 1982. Manta postaje dostupna i sa zadnjim spojlerom i jos ponekim sportskim detaljem. Polovinom osamdesetih usledio je i poslednji redizajn kojim je Manta ponovno dobila okrugla prednja svetla. Sveukupno je proizvedeno cak 557.883 komada Manti B .Prica o Manti zavrsena je velikim slavljem 1988. godine kada je u GM-ovoj fabrici u Antwerpenu s proizvodne trake sisao poslednji model.
Opel Manta - Kraljica dubina :)
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Opel Manta - Kraljica dubina :)
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- TheWickerMan
- Postovi: 10488
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Opel Manta - Kraljica dubina :)
Manta A Oduvek mi se svidjao taj auto...Imas nesto o Monzi,taj auto mi je neostvarena zelja,imacu ga kadtad
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Opel Manta - Kraljica dubina :)
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- TheWickerMan
- Postovi: 10488
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Opel Manta - Kraljica dubina :)
Pesma posvecena Opel Manti:
Nimm dir die Welt
nimm die Sonne und die Sterne
Nimm dir den Wald
und die Sonnenblumenkerne
Lasst uns die Autobahn
dann könn wir weiterfahrn
Denn wir fahren numal gerne Manta Manta
http://www.youtube.com/watch?v=Srgmbs8rvuU
Nimm dir die Welt
nimm die Sonne und die Sterne
Nimm dir den Wald
und die Sonnenblumenkerne
Lasst uns die Autobahn
dann könn wir weiterfahrn
Denn wir fahren numal gerne Manta Manta
http://www.youtube.com/watch?v=Srgmbs8rvuU
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
- TheWickerMan
- Postovi: 10488
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Opel Manta - Kraljica dubina :)
^^^ gledao sam preview tog filma na YTu ali nikako da nadjem ceo film...mada,sve je na nemackom,nema sanse da razumem bilo sta
Re: Opel Manta - Kraljica dubina :)
stari opeli su mi opasnoo cool...
steta sto mi se ovi danas ne svidjaju, suvise su mi jajasti, dobro insignija mi se svidja
ali opel je nekad bio bas dobar, imao je smeka, onako do 80tih... uh
steta sto mi se ovi danas ne svidjaju, suvise su mi jajasti, dobro insignija mi se svidja
ali opel je nekad bio bas dobar, imao je smeka, onako do 80tih... uh
Re: Opel Manta - Kraljica dubina :)
e bas to, imali su par ekstra automobila...ova manta mi se svidja...
- profesorPROST
- Postovi: 3282
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
Re: Opel Manta - Kraljica dubina :)
Manta i konkurencija iz davne 1970. :smesko:
Never Say Never Again