Opel Rekord D '72.
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Opel Rekord D '72.
Jos malo istorije...
Opel Rekord D zapoceo je svoju sudbinu davne 1971 godine, kada je prvi prototip bio spreman za tesniranje.Ubrzo nakon prvih prototipova, zapocela je i proizvodnja, tacnije 1972 godine.Proizvodnja je trajala do 1977 godine, kada ga je nasledio Rekord E1.
Rekord D ili popularno Rekord II(ova oznaka je uvedena zbog cestog mesanja indeksa "D" sa "Diesel" gorivom) proizvodio se u vise varianti.
-Kupe
-Limuzina sa dvoja vrata/"L" limuzina sa dvoja vrata
-Limuzina sa cetvoro vrata/"L" limuzina sa cetvoro vrata
-Karavan sa troja vrata
-Karavan(teretni) sa troja vrata
-Karavan "L" cetvoro vrata
Takodje postojala je verzija Rekord >Sprint< koji se razlikuje od ostalih po malo opremljenijem enterijeru(Instrument tabla).U Sprint model je isao isljucivo 1.9SH motor.
Motori koji su u pocetku bili dostupni ,i zapremine:
- 1698cc(Rekord 1700), 60KS/o/min4800
114Nm(od 2000 do 2100o/min)
- 1698cc (Rekord 1700), 66KS/o./min5300
120Nm(od 2200 do 3000 o/min)
- 1698S (Rekord 1700S), 83KS/o./min5400
130Nm(od 2600 do 3800o/min)
- 1897cc(Rekord 1900), 75KS/o./min4800
135Nm(od 2200 do 3400o/min)
- 1897SHcc(Rekord 1900SH),97KS/o./min5200
148Nm(od 3800o/min....)
, su karakteristicni po nazivu CIH( Camshaft-in-head), sto u prevodu znaci bregasta osovina u glavi, sto kod nekih ranijih Opela nije bio slucaj.
Kasnije su se pojavili motori :
-1.9S (1897cc, 90KS pri 4800o/min;148Nm 3800o/min)
-2.0S(1956cc,Rekord 2000, 100KS),158Nm(od 3400 do 3800 o/min)
-i dizel motor (2068cc ,2.1D 60KS).
Menjac je cetvorostepeni i standardan za sve varijante Rekorda D ili automatski sa tri brzine.
Obicni menjac:
Koso ozubljeni potpuno sinhronizovani menjac.
4 brzine za napred, 1 brzina za nazad i polozaj praznog hoda.Ciscenje ulja magnetom u karteru.
Prenosni odnosi:
1.brz ......... 3,428
2.brz ......... 2,156
3.brz ......... 1,366
4.brz ......... 1,000
Rikverc........3,317
Automatski menjac:
Hidraulicni menjac ,planetni sa tri brzine.Hidraulicno saltanje sa 3 viseplocna kvacila i pojasnom kocnicom.
1.brz ......... 2,40
2.brz ......... 1,48
3.brz...........1,00
Rikverc........1,92
-Suvo kvacilo sa jednom plocom, mehanicka poluga na sajlu.Na instrument tabli postoji indikacija za podesavanje kvacila.
-Karoserija:
Samonoseca ,celicna karoserija.
Ojacanja na celu i zadnjem delu.
konstruisana za sto bolje absorbovanje udarne energije.
Zastita od korozije fosfatiranjem.Zastita patosa na vostanoj osnovi.
-Vesanje:
-Prednje vesanje je nezavisno sa stabilizatorom(balans stangla).
Zavojne opruge sa postepeno povecanim opruznim pomerajem.
Dvosmerni teleskopski amortizeri.
-Zadnje vesanje u vidu krute osovine, sa duplim uzduznim nosacima za prihvatanje vucnih i kocionih sila, i poprecnim nosacem za prihvatanje bocnih sila.
Zavojne opruge sa stalnim(konstantnim) pomerajem.
Dvosmerni teleskopski amortizeri.
Opel Rekord D zapoceo je svoju sudbinu davne 1971 godine, kada je prvi prototip bio spreman za tesniranje.Ubrzo nakon prvih prototipova, zapocela je i proizvodnja, tacnije 1972 godine.Proizvodnja je trajala do 1977 godine, kada ga je nasledio Rekord E1.
Rekord D ili popularno Rekord II(ova oznaka je uvedena zbog cestog mesanja indeksa "D" sa "Diesel" gorivom) proizvodio se u vise varianti.
-Kupe
-Limuzina sa dvoja vrata/"L" limuzina sa dvoja vrata
-Limuzina sa cetvoro vrata/"L" limuzina sa cetvoro vrata
-Karavan sa troja vrata
-Karavan(teretni) sa troja vrata
-Karavan "L" cetvoro vrata
Takodje postojala je verzija Rekord >Sprint< koji se razlikuje od ostalih po malo opremljenijem enterijeru(Instrument tabla).U Sprint model je isao isljucivo 1.9SH motor.
Motori koji su u pocetku bili dostupni ,i zapremine:
- 1698cc(Rekord 1700), 60KS/o/min4800
114Nm(od 2000 do 2100o/min)
- 1698cc (Rekord 1700), 66KS/o./min5300
120Nm(od 2200 do 3000 o/min)
- 1698S (Rekord 1700S), 83KS/o./min5400
130Nm(od 2600 do 3800o/min)
- 1897cc(Rekord 1900), 75KS/o./min4800
135Nm(od 2200 do 3400o/min)
- 1897SHcc(Rekord 1900SH),97KS/o./min5200
148Nm(od 3800o/min....)
, su karakteristicni po nazivu CIH( Camshaft-in-head), sto u prevodu znaci bregasta osovina u glavi, sto kod nekih ranijih Opela nije bio slucaj.
Kasnije su se pojavili motori :
-1.9S (1897cc, 90KS pri 4800o/min;148Nm 3800o/min)
-2.0S(1956cc,Rekord 2000, 100KS),158Nm(od 3400 do 3800 o/min)
-i dizel motor (2068cc ,2.1D 60KS).
Menjac je cetvorostepeni i standardan za sve varijante Rekorda D ili automatski sa tri brzine.
Obicni menjac:
Koso ozubljeni potpuno sinhronizovani menjac.
4 brzine za napred, 1 brzina za nazad i polozaj praznog hoda.Ciscenje ulja magnetom u karteru.
Prenosni odnosi:
1.brz ......... 3,428
2.brz ......... 2,156
3.brz ......... 1,366
4.brz ......... 1,000
Rikverc........3,317
Automatski menjac:
Hidraulicni menjac ,planetni sa tri brzine.Hidraulicno saltanje sa 3 viseplocna kvacila i pojasnom kocnicom.
1.brz ......... 2,40
2.brz ......... 1,48
3.brz...........1,00
Rikverc........1,92
-Suvo kvacilo sa jednom plocom, mehanicka poluga na sajlu.Na instrument tabli postoji indikacija za podesavanje kvacila.
-Karoserija:
Samonoseca ,celicna karoserija.
Ojacanja na celu i zadnjem delu.
konstruisana za sto bolje absorbovanje udarne energije.
Zastita od korozije fosfatiranjem.Zastita patosa na vostanoj osnovi.
-Vesanje:
-Prednje vesanje je nezavisno sa stabilizatorom(balans stangla).
Zavojne opruge sa postepeno povecanim opruznim pomerajem.
Dvosmerni teleskopski amortizeri.
-Zadnje vesanje u vidu krute osovine, sa duplim uzduznim nosacima za prihvatanje vucnih i kocionih sila, i poprecnim nosacem za prihvatanje bocnih sila.
Zavojne opruge sa stalnim(konstantnim) pomerajem.
Dvosmerni teleskopski amortizeri.
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Opel Rekord D '72.
Taj record sa troje vrata, mi je jedan od lepsih opela iz proslih dana, ako ne i najlepsi.
- profesorPROST
- Postovi: 3282
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
Re: Opel Rekord D '72.
Sećam se kad je moj komšija tamo negde krajem 80-tih kupio ovakav zeleni.
Kako mi je to tad bio ružan auto, još ovakva drečavo zelena
Isti model, ista boja:
Kako mi je to tad bio ružan auto, još ovakva drečavo zelena
Isti model, ista boja:
Never Say Never Again
- Martin
- Postovi: 2902
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Opel Rekord D '72.
Pravi evropski Muscle car!!!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24141
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Opel Rekord D '72.
Svaka cast na prilogu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Opel Rekord D '72.
Hvala, bice jos...
Zaista prelep auto pogotovo u kupe verziji, u principu svi opeli tog doba su malo "amerikanizovani" sto se meni i svidja
Zaista prelep auto pogotovo u kupe verziji, u principu svi opeli tog doba su malo "amerikanizovani" sto se meni i svidja
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Opel Rekord D '72.
@kvcali,
Super ti je prilog:)))
Jest da ga nisi ti napisao , ali oprosteno ti je , naravno ,sve u sluzbi ljubavi prema oldtajmerima:)
Slucajno sam naleteo na ovu temu i na svoj tekst preuzet sa drugog foruma, pa eto , samo da pozdravim temu:)
pozdrav svim ljubiteljima ovog lepog automobila:)
Super ti je prilog:)))
Jest da ga nisi ti napisao , ali oprosteno ti je , naravno ,sve u sluzbi ljubavi prema oldtajmerima:)
Slucajno sam naleteo na ovu temu i na svoj tekst preuzet sa drugog foruma, pa eto , samo da pozdravim temu:)
pozdrav svim ljubiteljima ovog lepog automobila:)
Re: Opel Rekord D '72.
http://www.youtube.com/watch?v=-1UG_gGw ... r_embedded#!
Kad smo već kod Amerikanizovanih Opela:
A ovog bi i sada vozio:
Kad smo već kod Amerikanizovanih Opela:
A ovog bi i sada vozio:
Re: Opel Rekord D '72.
Nekad je Opel bio limuzina, prava lađa na točkovima, skoro premijum.
Posle je počeo da se trti u nižu klasu...
Posle je počeo da se trti u nižu klasu...
Re: Opel Rekord D '72.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...