Volvo P1800
Volvo P1800
Kada bi morali da izaberete najlepši automobil svih vremena iz Volvoa, koji bi to model bio?
Prema mišljenju mnogih, titulu bez ikakve konkurencije osvaja model P1800. Ovaj model, dizajniran od strane Pelle Petterssona, je kao prototip trebao da se proizvodi u pogonima nemačkog karoseriste Karmanna, ali je pod uticajem Volkswagena ceo projekat bio skoro pred gašenjem. Uz kasnije obezbeđenu finansijsku podršku i ugovorenu proizvodnju u pogonima Jensena u Velikoj Britaniji, Volvo P1800 je konačno mogao da se predstavi javnosti, na salonu automobila u Briselu januara 1960. godine.
Septembra 1960. godine (model za 1961. godinu) je isporučen prvi primerak, sa benzinskim agregatom od 1.778 cm³ i 100 KS. 1963. godine proizvodnja se seli u Švedsku, a P1800 zbog razlikovanja sa prvom verzijom dobija dodatnu oznaku S.
Već sledeće godine se slovo P izbacuje iz upotrebe. U međuvremenu snaga agregata se povećava, prvo na 106, zatim na 115 KS, da bi 1969. godine bio predstavljen 2.0-litarski agregat sa 118 KS.
1966. godine za američko tržište je predstavljena ograničena serija kabrioleta pod imenom 1800S Volvoville. 1971. godine je predstavljen 1800E, model sa benzinskim agregatom koji je posedovao Bosch D-Jetronic ubrizgavanje goriva i snagu od 130 KS, dovoljnih za maksimalnu brzinu od 190 Km/h. Kao dodatak za ovaj model su ugrađivane disk kočnice na sva četiri točka. Pred kraj svog tržišnog života je predstavljena poslednja shooting-brake verzija, pod oznakom 1800ES.
Za ovu verziju snaga agregata je smanjena na 125 KS, dok je kao novitet predstavljen Borg-Warnerov trostepeni automatski menjač. Do kraja proizvodnje 1973. godine je kupcima isporučeno ukupno 47.492 primeraka, od kojih je 39.407 kupea i 8.077 karavana. Iako je predstavljen u isto vreme kao i Jaguar E Type, švedski model nije uspeo da nadmaši svog britanskog konkurenta, delom zbog visoke cene, a delom i zbog nedovoljno snažnih agregata.
Volvo P1800 je ipak uspeo da na neki način dobije veću marketinšku podršku, i to pojavljivanjem u britanskoj TV seriji Svetac, u kojoj je glavni glumac bio Roger Moore. Kao ilustracija kvaliteta ovog modela može da posluži primerak u vlasništvu Irva Gordona iz SAD, koji je do danas prešao preko 4.500.000 Km, što ga je uvrstilo u Ginisovu knjigu svetskih rekorda.
Prema mišljenju mnogih, titulu bez ikakve konkurencije osvaja model P1800. Ovaj model, dizajniran od strane Pelle Petterssona, je kao prototip trebao da se proizvodi u pogonima nemačkog karoseriste Karmanna, ali je pod uticajem Volkswagena ceo projekat bio skoro pred gašenjem. Uz kasnije obezbeđenu finansijsku podršku i ugovorenu proizvodnju u pogonima Jensena u Velikoj Britaniji, Volvo P1800 je konačno mogao da se predstavi javnosti, na salonu automobila u Briselu januara 1960. godine.
Septembra 1960. godine (model za 1961. godinu) je isporučen prvi primerak, sa benzinskim agregatom od 1.778 cm³ i 100 KS. 1963. godine proizvodnja se seli u Švedsku, a P1800 zbog razlikovanja sa prvom verzijom dobija dodatnu oznaku S.
Već sledeće godine se slovo P izbacuje iz upotrebe. U međuvremenu snaga agregata se povećava, prvo na 106, zatim na 115 KS, da bi 1969. godine bio predstavljen 2.0-litarski agregat sa 118 KS.
1966. godine za američko tržište je predstavljena ograničena serija kabrioleta pod imenom 1800S Volvoville. 1971. godine je predstavljen 1800E, model sa benzinskim agregatom koji je posedovao Bosch D-Jetronic ubrizgavanje goriva i snagu od 130 KS, dovoljnih za maksimalnu brzinu od 190 Km/h. Kao dodatak za ovaj model su ugrađivane disk kočnice na sva četiri točka. Pred kraj svog tržišnog života je predstavljena poslednja shooting-brake verzija, pod oznakom 1800ES.
Za ovu verziju snaga agregata je smanjena na 125 KS, dok je kao novitet predstavljen Borg-Warnerov trostepeni automatski menjač. Do kraja proizvodnje 1973. godine je kupcima isporučeno ukupno 47.492 primeraka, od kojih je 39.407 kupea i 8.077 karavana. Iako je predstavljen u isto vreme kao i Jaguar E Type, švedski model nije uspeo da nadmaši svog britanskog konkurenta, delom zbog visoke cene, a delom i zbog nedovoljno snažnih agregata.
Volvo P1800 je ipak uspeo da na neki način dobije veću marketinšku podršku, i to pojavljivanjem u britanskoj TV seriji Svetac, u kojoj je glavni glumac bio Roger Moore. Kao ilustracija kvaliteta ovog modela može da posluži primerak u vlasništvu Irva Gordona iz SAD, koji je do danas prešao preko 4.500.000 Km, što ga je uvrstilo u Ginisovu knjigu svetskih rekorda.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24141
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Volvo P1800
Prelepa linija kupea. A sto se tice ovog sto je presao 4,5 milki bilo bi interesantno znati koliko je motora izmenjao.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- TheWickerMan
- Postovi: 10590
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Volvo P1800
Kao Triger u Mućkama, 40 godina koristi istu metlu, za to vreme je zamenio 300 drški i 200 četaka
sent from Kenda digitron using Tapatalk 2
sent from Kenda digitron using Tapatalk 2
- profesorPROST
- Postovi: 3282
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
Re: Volvo P1800
Prelepa legenda
C70 (First generation), 960 (uključujući i S90) i P1800Geza je napisao:Kada bi morali da izaberete najlepši automobil svih vremena iz Volvoa, koji bi to model bio?
Never Say Never Again
Re: Volvo P1800
Kako mislis, pa originalni motor je u pitanju.dragvorl je napisao:Prelepa linija kupea. A sto se tice ovog sto je presao 4,5 milki bilo bi interesantno znati koliko je motora izmenjao.
Sledeci dokumentovani je nesto manje od 2.000.000km isto originalna mehanika.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24141
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Volvo P1800
Na ovo sam mislio, da izvines:
The engine was rebuilt by a Volvo dealer at 680,000 miles, but not because it broke. Irv simply never heard of an engine running that long. He recently had a second rebuild done - at 2,010,000 miles. Internal wear was absolutely minimal. One cam bearing was broken, but it didn't score anything up.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Volvo P1800
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- pedja
- član 001
- Postovi: 14639
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Volvo P1800
Stvarno lep auto.
TT
TT
Re: Volvo P1800
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Volvo P1800
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Volvo P1800
.
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Re: Volvo P1800
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...