Opel Omega A
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Opel Omega A
Opel Omega
Opel Omega je bio jedan od modela Nemackog auto proizvodjaca Opel izmedju 1986 i 2003. Kao zamena za Opel Rekord, bio je izabran za Evropski auto godine 1987. Kao i Rekord, Omega je bila proizvodjena u Rüsselsheim u Nemackoj. Bile su dve generacije ovog modela, druga (Omega B) proizvedena 1993. Omega je bila u dve varijante kao limuzina i karavan varijanta.
U Velikoj Britaniji, Omega A je bila prodavana kao druga generacija Vauxhall Carlton (prva generacija Vauxhall Carlton je imala oznaku Opel Rekord) E2, kao i Omega B generacija Vauxhall Omega. Omega je takodje bila proizvodjena i prodavana u Brazilu kao Chevrolet Omega i Suprema (Karavan), ali se ovo ime sada koristi kao uvozne Holden Commodores. Sa drugom oznakom Omega B MV6 je takodje prodavana i u Severnoj Americi pod imenom Cadillac Catera.
U Velikoj Britaniji UK, Omega je bila i policijski auto. Po zavrsetku proizvodnje Vauxhall ekvivalent-zamena za ove policijske automobile je Vauxhall Vectra.
Proizvodnja Omege prestaje 2003. Nije bilo direktne zamene za nju ali zato Vectra i Signum se mogu uzeti kao naslednici ovog automobila.
Razvoj
Originalna Omega je bila lansirana 1986 (proizvodnja je krenula u septembru) kao zamena za Opel Rekord, koji je bio u proizvodnji do 1978. Telo je bilo kreirano kao evolucija prethodnog Opela,dizajnirana sa vecom aerodinamicnoscu u pogledu smanjenja potrosnje zbog velike cene goriva. Rezultat je bio izvanredan sa koeficijentom od 0.28 (0.32 za Karavan). Ceo razvojni program je kostao 2 miliona Nemackih Maraka.
Omega A je bila proizvedena u dve varijante limuziana i karavan,sa oklopom slicnim konkurentu Ford Scorpio i Rover 800. Kao i Rekord, Omega A je usvojila Vauxhall Carlton naslovnu plocicu za Britansko trziste. Rekord-zasnovan na Opel Senator A je bio zamenjen sa Senator B, zasnovanom na slicnom konceptu kao izduzenoj Omega platformi i karoseriji,zajedno sa jedinstvenim limenim modifikacijama-ispravkama.
Tehnicke novine
U poredjenju sa Rekordom, Omega je imala mnogo modernija tehnoloska dostignuca, koja su i za sam Opel bila nova, a ako ne i za celokupnu Evropsku auto industriju. Najvise u segmentu elektronskih dostignuca koa sto su, ABS, centralni kompijuter (koji je prikazivao trenutnu potrosnju goriva i brzinu kretanja), klima uredjaj i moderan LCD displej (dostupan u nekim verzijama 1987 ali izbacen 1991). Vaznije je to da je Omega je dolazila sa sistemom za samo dijagnozu kvarova (koja je danas standardna oprema kod svih automobila), ciji su izvestaji mogli biti procitani od autorizovanog servisa.
Pogonska Snaga
Sve Omege su koristile postavljene motore napred,sa zadnjom vucom, i sa petobrzinskim manuelnim menjacem ili cetvorobrzinskim automatskim menjacem. Motori su bili 1.8 L, 2.0 L and 2.4 L cetvoro cilindricni (2.0 L and 2.3 L Diesel, 2.3 L turbodiesel), 2.6 L, 3.0 L, 3.0 L-24v sestocilindricni. U Brazilu, Chevrolet Omega/Suprema je bio proizvodjen u verzijama 2.0/2.2 cetvoro cilindrican i 3.0 V6 Opel motorom.
4.1 6cilindra Chevrolet Opala, je bio snazan i omiljeni u Brazilu.
Modeli i specijalne verzije
Cetri uporedna modela su bili LS, GS, GLS and CD (od najnovijeg do najskupljeg). Osnovni model LS je bio za siroko trziste i sa dvosedom koji nije bio dostupan na svim trzistima.
LS
GL
GLS
CD
Za 1991 godinu, Omega A je pretrpela neke promene prednjeg i zadnjeg dela, kao i materijali u unutrasnjosti.
Posebno opremljena diamant verzija
3.0 i karavan
Omega 3000 / Carlton GSi
Omega 3000 je bila sportska verzija Omege. Imala je 3.0 litra 12ventila, koji je proizvodio 177 bhp. Druge ispravke u odnosu na osnovni modelje bilo osim amortizacija, kao i drugaciji izgled prednjih spojelera. Ovaj auto je dostizao brzinu od 222 km/h i ubrzanje od 0-100 km/h za 8.8 seconds.
U 1989, Omega 3000 je bila usavrsena. Motor je tada imao 24 ventila, dve bregaste u glavi, i varijabilne prikljucne otvore (Opel Dual Ram system). Takodje je koriscena napredna tehnologija kontrole motora. Snaga je povecana do 204 bhp, sto je povecalo brzinu na 240 km/h, ivreme ubrzanja od 0-100 km/h smanjeno na 7.6 sekundi.
U zemljama gde je auto bio prodavan kao Vauxhall 3000 je nazivana kao Carlton GSi
Omega Edition '88
Ovo je bio specijalni paket koji se pojavio u 1988 godini. Sadrzao je matalik boju, kozni enterijer kao i tonirana stakla.
posebna serije sportive, club, GLT
omega 24v
Fabricke prepravke
Omega Evolution 500
Ovaj model je bio proizveden u ogranicenim serijama pod nazivom Irmscher. Pravljen je sa namerom da bi se Opel mogo takmiciti u DTM. Automobil je imao 3 litra proizvodeci 230 BHP. Automobil je ubrzavao od 0-100 km/h za 7.5 sekundi I dostizao maksimalnu brzinu od 249 km/h. Trkacka verzija modela je imala 380 BHP, ubrzavajuci 100 km/h za 5 sekundi I mogla je dostici 300 km/h. Ali nazalost nije doziveo veliki uspeh.
Lotus Omega/Carlton
U 1989, verzija visokih performance napravjena je u saradnji sa Lotus-om. Auto je nazvan Lotus Omega ili Lotus Carlton, u zavisnosti gde se model prodavao kao Opel Omega ili Vauxhall Carlton. Automobil je bio pravljen od mnogih delova GM dobavljaca i proizvodjaca delova. Motor je bio 3,0 litara 24 ventila, i predate su lotus-u na fino podesavanje. Lotus je dodao ojacano i vece kolenasto vratilo , dajuci motoru snagu od 3,6 litara. Two Garrett T25 turbopunjaci su instalirani, zajedno sa vodenim hladjenjem interkulera. Raspored motora je takodje promenjen u AC Delco tip (isti sistem kao i Lotus Esprit). Rezultat je bio 377 bhp performanse motor. Omega je takodje imala vecu diferencijalu od auta sa 45% LSD, i menjac je bio promenjen u 6-brzih stepeni ZF menjac od Corvette ZR1. Fabricke gume proizvedene od Goodyear i mogle su se prepoznati po malim grckim slovom Ω (Omega) sa strane. Ovo je bilo potrebno zato sto je ovaj auto mogao dostici brzinu i od 280 do 300km/h. Ova cinjenica i nije bas bila popularna u to vreme , zato sto je vecina nemackih proizvodjaca pocela da postavlja na svoja jaka vozila limitere brzine na njihova auta na brzinu do 250km/h.
Auto tezak 1663kg,ubrzavao je od 0 do 100km/h (0 do 60 mph) za 5.3 sekundi, od 0 do 160Km/h (0 do 100 mph) za 11.5 sekundi. Enterijer je krasila tamna Connolley koza, i nosila je malu oznaku sa recima "Lotus Omega Limited Edition", prateci 4-cifreni broj, koji pocinje sa 0. Broj posle nule 0 je bio broj proizvedenog modela. Ukupno 950 automobila je bilo napravljeno, od 1100 automobila koji su bili planirani za proizvodju. Njihova prodaja i nije bila kao sto je planirano, kako bih se postglo na popularnosti. Nekoliko automobila je bilo poklonjeno poznatim licnostima kao sto su politicari. Ali ono sto opel nije uzeo u ozir je to da je taj automobil bio jedan od najjacih automobila ikad napravljenih. Cak se i danas uzima za jedan od najjacih automobila sa cetiri vrata ikada napravljenih.
specijalne verzije u nebrojano varijanti
Samo neke od njih za vojsku, policiju, taxi, pogrebna preduzeca, hitnu pomoc....
Omega se pojavljivala na raznim auto-moto sampionatima sirom sveta a najpoznatije je DTM
http://www.youtube.com/watch?v=bDVVdYyKPno
Koga zanimaju sve pojedinosti za OmeguA moze naci sve detalje do poslednje sitnice na sledecem linku
http://www.senatorman.de/opel_omega_a.htm
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- profesorPROST
- Postovi: 3282
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
Re: Opel Omega A
Opelaš ili Opelovac, svaka čast
Samo tako nastavi :smesko:
13 godina sam vozio Opele, nadam se da ću uskoro opet
Samo tako nastavi :smesko:
13 godina sam vozio Opele, nadam se da ću uskoro opet
Never Say Never Again
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Opel Omega A
Pa lepo je videti istoriju posebno nekog modela koji je bio vrlo uspesan, ako ne i legendaran, a posebno cenim modele iz 80 i 90-tih jer nekako imaju dusu, bar po meni.
pozivam i druge ljubitelje raznih marki da predstave neke druge legende drugih proizvodjaca
Profo, nadam se da se vracas opelu, jer realno narodni auto u svakom pogledu, dopadljiv, jeftin, nemacki, jednom recju odmeren
pozivam i druge ljubitelje raznih marki da predstave neke druge legende drugih proizvodjaca
Profo, nadam se da se vracas opelu, jer realno narodni auto u svakom pogledu, dopadljiv, jeftin, nemacki, jednom recju odmeren
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum