VW Počeci...

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Odgovori
Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8808
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

VW Počeci...

Post od Gaginh0 » 27 Jan 2012, 11:14

Mnogo se pise o danasnjim modelima a malo o modelima koji su obelezili neka davna vremena. Mnogi od njih su posluzili kao osnov za neke modele koji se i dan danas proizvode.

Sve je pocelo sa ovim modelom...

VW Beetle Prototype

Slika


Volkswagen Tatra T97

Slika


Volkswagen Beetle 1937 Cabriolet


Slika


VW Kaffer ili VW Buba, jedan od prvih modela

Slika

VW Kaffer

Slika


Sredinom 50-ih se pojavljuje VW model pod nazivom Karmann Ghia. Mehaniku je delio sa Bubom dok je sasija bila potpuno nova. Proizvodio se od 1955 do 1974. Napravljen je u 445,238 primeraka, od toga 364,401 je napravljeno kao kupe a 80,837 kao kabriolet.

VW Karmann Ghia - Selene II 1500

Slika

VW Karmann Ghia 1960

Slika


VW Karmann Ghia 1967 Kabrio


Slika


Ovo je najpopularniji kombi u svetu svih vremena. Proizvodio se u nekoliko vrsta karoserije.

VW Type 1



Slika



VW Transporter T1


Slika


Polovinom 60-ih VW na trziste izbacuje model VW 1600 TL (Type 3) i VW Type 4

VW 1600 TL ( Type 3)

Slika

VW Type 4

Slika

1963 Volkswagen 1500 Notchback

Slika

Pocetkom 70-ih VW preuzima NSU i sa njime model koji ce poneti naziv VW K70. K70 ce posluziti kao naslednik modela Type 3 i Type 4 a zatim kao osnov za nastajanje modela PASSAT 1974. godine. K70 se pravio u limuzinskoj i karavanskoj verziji. Inace K70 je prvi VW model sa motorom smestenim napred. Pogon je bio na prednjim tockovima.

VW K70 Limuzina
Slika

Slika

VW K70 Kombi

Slika

I na kraju fabrika u Wolfsburg-u, izgleda kao da je juce sagradjena :sreckovic:

Slika
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: VW Pocetci...

Post od methane.master » 27 Jan 2012, 11:55

Ovo zadnje je stara energana koja je van funkcije, komplet renovirana i registrovana kao spomenik industrijiske arhitekture.
Širim haos!

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8808
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: VW Pocetci...

Post od Gaginh0 » 27 Jan 2012, 12:09

Tu gde sam ja nasao podatke pise da je stara VW fabrikau u Wolf.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

RS TEAM
Postovi: 154
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:56
Lokacija: Beograd

Re: VW Počeci...

Post od RS TEAM » 27 Jan 2012, 17:05

Bilo bi dobro da znamo istorijat fabrike, ko je osnovao, namena prvih modela......

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45773
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: VW Počeci...

Post od Geza » 12 Feb 2012, 10:47

VOLKSWAGEN JE KONCEPT MINIJA NAPRAVIO 1955., ČETIRI GODINE PRIJE BRITANSKOG MINIJA
http://www.autoportal.hr/index.php/vremeplovc/3673

Trebao je to biti VW 600, s dvocilindarskim bokserom od 18 KS i prednjim pogonom

To zasigurno niste znali: početkom 1955., četiri godina prije prezentacije genijalnog Minija, tvrtka iz Wolfsburga imala je gotov projekt automobila takve koncepcije i oblika, koji je već na prvi pogled izgledao kao Minijev prethodnik. Za to doba revolucionarni model trebao je biti prvi kombi-limuzinski automobil u povijesti (dakle s ukošenim repom) s prednjim pogonom. Predstavio ga je, pod oznakom EA 48, tada 30-godišnji konstruktor Gustav Mayer (gore na slici danas kao 87-godišnjak).

Bio je to prvi mali automobil iz Wolfsburga i prvi samostalno razvijeni Volkswagen uopće. Naime, legendarnu je Bubu 1935. konstruirao Ferdinand Porsche, u sklopu državnog natječaja za ‘narodni automobil’ (predstavljen kao Typ 60). Novi je model bio dug samo 330 cm, a pružao je veći unutrašnji prostor od Bube, dugačke 407 cm! Pokretao se dvocilindarskim bokserskim benzincem hlađenim zrakom, koji je iz 594 ccm istiskivao 16 KS. U osnovi radilo se o polovici Bubinog motora.

Promišljena kombi-limuzinska forma međuosovinskog razmaka 205 cm, s dovoljno mjesta za četiri osobe i prtljažnikom od 155 litara, bila bi aktualna i danas

U prvim godinama projekta začetog 1948. razmišljalo se o ugradnji dvocilindarskog rednog motora, najprije uzdužno, a potom poprečno, a 1953. odluka je pala na dvocilindarski bokserski motor. Za takvu koncepciju treba najmanje uzdužnog prostora (koristi se cijela širina prednjeg dijela, u maloj dužini) te se mogla koristiti osnovna koncepcija Bubinog motora i mjenjača. Straga je upotrebljen tada često korišteni polu-neovisan ovjes s njihajućim poluvratilima (Pendelachse).

Koristila ga je i Buba, a kasnije Fiati 600 i 500, Simca 1000, Renault 8, Škoda 1000 MB, Mercedes-Benz 190 D (W110)… Nakon prvih testnih vožnji zaključeno je da je motor obujma 594 ccm preslab. Stoga je povećan je na 700 ccm i 18 KS pri 3000/min, što je modelu EA 48 omogućavalo brzinu od 80 km/h. Neobična je bila koncepcija s prednjim odbojnikom u funkciji nosećeg elementa, na koji su zavarene uzdužne profilirane stranice. A prednji ovjes bio je još napredniji, gotovo revolucionaran.

VW EA 48 bio je prvi auto s prednjim pogonom i McPhersonovim opružnim nogama, izmišljenim 1951. Dva desetljeća potom ta je koncepcija preplavila tržište

Po prvi su put u auto s prednjim pogonom ugrađene McPhersonove opružne noge, sklop vodilice, amortizera i spiralne opruge. Prvim modelom, nakon pojačanja na 18 KS, napravljeno je 2600 testnih kilometara na poligonima te 130 km u prometu. Potvrdila su se solidna vozna svojstva s tako malim motorom te dobra stabilnost i upravljivost. Pogotovo kad je Continental za 13-colne kotače napravio novu generaciju dijagonalnih guma 4.80x13. Motor je prosječno trošio šest litara, što je tada bilo ekonomično, ali je jako vibrirao (to je zahtijevalo doradu i balansiranje klipnog mehanizma).

Najviše je problema bilo s neučinkovitim zračnim hlađenjem, zbog čega se motor pregrijavao. To je, nakon više pokušaja, riješeno ugradnjom puhala Porsche 171, koje se u II. svjetskom ratu koristilo u motorima desantnih brodova. Nakon završetka temeljitog ispitivanja, EA 48 se trebao početi prodavati kao VW 600, po cijeni od 3000 DM. Najjeftinija je Buba tada stajala 3950 DM. Premda su mnogi imali velika očekivanja od prototipa jeftinog i funkcionalnog auta, ispitivanja i razvoj naprasno su prekinuti 2. veljače 1956. godine.

Razmišljalo se i o ugradnji dizelaša, umanjenoj verziji dvocilindarskog dizelskog boksera sa zračnim hlađenjem, kakav je 1951. u Bubi ispitivan u verziji 1.3

Ni danas nije potpuno jasno zbog čega je ugašen projekt koji bi Volkswagenu pružio nove tržišne mogućnosti i osigurao možda još veći uspjeh. Takvim se konceptom potom proslavio britanski Mini, kojeg je 1959. dizajnirao Alec Issigonis. Najlogičnije objašnjenje: nakon godina s početnim proizvodnim problemima, 1955. se zahuktala proizvodnja Bube te je počeo tržišni boom širom svijeta. U Wolfsburgu su se očito odlučili koncentrirati na taj model, koji je postajao ‘zlatna koka’ i ne raditi mu internu konkurenciju. Šteta…

Napravljena su svega dva primjerka EA 48. Drugi, koji nije napravio ni jedan testni kilometar, danas je izložen u Volkswagenovom muzeju u Wolfsburgu

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
gibanitza
Postovi: 31
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:12
Lokacija: Beograd

Re: VW Počeci...

Post od gibanitza » 26 Feb 2012, 21:44

Počelo je još sa ovim modelom (ja ga lično sliko :D ):

Slika

Ono gde piše da je Typ4 u stvari je Typ3 Variant (bili su još i fastback i notchback)


Typ 4 je bio prvi model VW-a sa četvoro vrata ( 4 turen, 11 jahre zu spat - 4 vrata 11 godina preksano)
Postojala su dva modela Typ4, 411 i 412 u fastback i variant oblicima karoserije. Ujedno ovo je bio i poslednji model sa vazdušno hlađenim motorima (koji su bili značajno drugačiji od motora iz Bube, a nešto manje od motora iz kasnih Kombija i Typ3). Nasledili su ga K70 i značajno uspešniji Passat.

411:

Slika

412:

Slika
Volkswagen Polo 1.4 TNG 2010
Volkswagen Buba 1200 1974

Korisnikov avatar
swemir
Postovi: 3836
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: VW Počeci...

Post od swemir » 02 Apr 2013, 21:52

zanimljiv prikaz proizvodnje golfa2 /jette

Kao i tehnickim unapredjenjima....

http://www.youtube.com/watch?v=yRR3MGHbMA4


i jos malo user manual


http://http://www.youtube.com/watch?fea ... ALSKc&NR=1

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29978
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: VW Počeci...

Post od trojanac » 15 Apr 2014, 23:24



Odličan video. :)
Posetite www.garaza.rs !

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: VW Počeci...

Post od ljubitelj » 19 Apr 2014, 23:15

Pocetak VW se vezuje za politicku odluku Naci rezima za mas proukcijom jeftinog auta a u koju svrhu je Porse kao mlad inzenjer trazeci brzo resenje zavirio kod suseda i prakticno "pozamio" ideju i koncept fabrike Tatra koja je osmislila, napravila i prezentovala takav auto jos pocetkom 30tih kada VW nije ni postojao.

Dalje je istorija, VW je postao ratna firma sa gotovo kompletnim udelom proizvodnje za vojne potrebe III rajha. Nakon zavrsetka rata izvlaci se iz fijoka Ceski koncept auta koji se doradjuje da bi psotao pogodan za jeftinu mas produkciju, dogovara se sa Amerikancima obnova rada fabrike i posao krece. VW nastavlja sa radom kao vojna firma uz dodatno pokretanje i civilnog modela poznatog kod nas kao Buba. Citav niz modela za vojnu primenu se paralelno proizvodi od kojih je cuvena VW amfibija kao vozila za kretanje po kopnu i vodi.
Tehnolosko zaostajanje VWa za ostalim evropskim proizvodjacima kao posledica izgubljenog rata nadoknadjen je fanaticnom upornoscu, masovnim reklamnim kampanjama, podizanjem kvaliteta izrade tokom godina niskom cenom uz prosirenje proizvodnje na Afriku, Severnu i Juznu Ameriku sto je rezultiralo ogromnom produkcijom od 22 miliona komada jednog modela

Buba je tako postala i ostala do danas najprodavaniji model VWa i u samom vrhu u svetu na zasluznom drugom mestu. Dugo je Buba drzala prvo mesto ali je na kraju prepustila tron jos jednom legendarnom automobilu koji se decenijam pravio na slicnim osnovama kao drzavni projekt za masovnu automomiblizaciju naroda u najsirem smislu.

Kod nas je Buba ostala u proizvodnji neko vreme nakon gasenja u samoj Nemackoj i sluzila je kao izvor rezervnih delova za trziste Evrope jer je u Sarajevu bila jedina preostala proizvodna linija.

Buba je zasluzila pocasno mesto velikana auto industrije.
Prekretnica koja je sprecila zatvaranje VWa krajem 60tih je odluka da se pripoje 4 manja proizvodjaca vrlo naprednih tehnoloski automobila i formiranje VAG koncerna.
NSU, Audi, Hirsch modeli i tehnika su postali osnova svih modela nakon Bube pocevsi sa Pasatom i stvorena je nova legenda, umanjeni Pasat pod nazivom Golf.

To je bio pun pogodak, primetno niza cena Golfa od originala Audija je omogucila masovnu prodaju uz povoljne kredite i snazan razvoj VWa kao nosioca nemacke auto industrije koji je poceo da se probija i na ostala trzista van Nemacke tokom 80tih godina.

Prosenje proizvodnje podizanjem fabrike u Sangaju pocetkom 80tih je dodatno prosirilo znacaj i uticaj VAG grupe koja postaje globalni igrac i ozbiljna konkurencija do tada neprikosnovenim japanskim mega firmama na trzistima zemalja u razvoju.

Brzim razvojem krajem 80tih Audi predstavlja modele Audi 200 i V8 cime se nagovestava zelja za ulazak u premijum segment sa ovim modelima koji kao novost u VAG grupi imaju bogatu serijsku opremu, kvalitetnu izradu, snazne motore i druge osobenosti tog segmenta.
U Evropi Golf i Pasat postaju reper za poredjenje a na Balkanu jos i nesto vise.

Danas je VW kao grupa postao najveci evropski proizvodjac uz najveci trzisni udeo i jedan od najvecih i u svetu.

Ono sto je Golf na Balkanu to je postigao model Santana (luksuznija limuzinska varijanta Pasata) sirom sveta a posebno u Kini gde dominira godinama.
Kod nas se Santana nije ni prodavala kada se pojavila pocetkom 80tih a ni Pasat kod nas nije imao uspeha, cemu je doprinela visoka cena i visoke uvozne dazbine od 80-140% zavisno od motora koje su domaci kupci trebali da dodaju na osnovnu cenu auta.
Kako je domaca TAS proizvodnja bila na kasicicu pravili su se spiskovi kupaca za po nekoliko godina unapred, posto GOlf nije mogao regularno da se kupi u radnji. Zaposleni u TASu su imali prioritet sto je dovelo do jedinstvenog slucaja da je novi Golf u radnji (koga nema zapravo da se stvarno preuzme) u cenovniku bio jeftiniji i do 30% od svezeg polovnog starog do 6meseci.

Ceo jedan "biznis" preprodaje novih GOlfova je bio razradjen i javna tajna na slican nacin kao sto su gradjani u zemlji dolazili do deviza na crnom trzistu.
To je jedan od razlog kultnog statusa Golfa u ex SFRJ a posebno u Hercegovini i Bosni.

Tokom ratnih zbivanja TAS fabrika i njen magacin gotovih vozila su "nestali" a trziste je preplavljeno sto uvoznim sto kradenim Golfovima i ostalim popularnim modelima.
Kod lopova a i kod kupaca sumnjive robe VW modeli su se visoko kotirali sto se odrzalo dugo, pa i do danasnjih dana.

Danas se bez VW i sestrinskih modela cerka firmi ne moze zamisliti trziste Evrope sto jos vise vazi kod nas.

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: VW Počeci...

Post od Velja » 20 Apr 2014, 08:56

Naravno da je Golf '70ih i '80ih mogao da se kupi u predstavnišima TASa i tada ga je vozio pristojniji deo SFRJ, a mahinacije su bile zbog periodičnih usklađivana dinarskih i deviznih cena usled inflacije. Cena je varirala od 12 do 26 hiljada maraka, zavisno kad ti prodavac napiše fakturu. Danas sve to zvuči daleko i nelogično, ali onda ne sve tako funkcionisalo.

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: VW Počeci...

Post od kapor » 13 Avg 2015, 23:22


Odgovori