Dzoni_m je napisao:@Heroj. Jeste, svi voze ture od po 1000 km svaki dan. Gledas taj auto kao da zivis u Srbiji. Prva greska. Zaboravi Srbiju, Srbija nije merilo. Taj auto je zamisljen da se vozi gde infrastruktura dozvoljava i gde ima superchargera. I ne samo superchargera. Postoji i drugi DC punjaci i sa adapterom mozes slicnu brzinu punjenja da dobijes. Ne racunam AC punjace to je nesto drugo i tu se slazem.
Enterijer uopste ne izgleda jadno. To sto neko voli gomilu dugmica je jedno. Ovaj pristup sa intergarcijom svega u infotament sistem je za mene odlicno. Mozda zato sto sam IT-jevac pa mi je to prirodno ogruzenje. Kome smeta, nece kupiti. Isto vazi za centralni tunel. Automobili sve veci (dimenzije) u klasama a mesta nikad manje, al zato centralni greben 2 m3. NE znam sta mu jos treba da bude luksuzan.
Domet i punjenje nisu problem. 45 min je potrebno da se auto napuni 90%. Jebiga, ja sam merio ne jednom nego 10 puta kada vozim za Srbiju ili negde dalje, predjem 400 km stanem na pumpu da dospem gorivo, idem u WC, pojedem nesto i ja izgubim tu najmanje 40 min. kada nije guzva na pumpi. Naravno, mozes da trcis i juris ali to po meni nije normalno. Tako da tu ne vidim problem pogotovu sto te to punjenje ne kosta nista. Dzabe je.
Cene su sporne, jer taj BMW treba odrzavati, Tesla ima samo pregled i zamenu filtera kabine koju ti mozes da odradis a dijagnostiku oni rade remotely. Kao sto rekosmo tu treba dobro izvrsiti proracun jer je pitanje i gde zivis, koliki su porezi, koje su olaksice za posedovanje EV-a, sve to zavisi od slucaja do slucaja.
Sto se tice vlasnika, opet ona ista prica sa pocetka, ne gledaj taj auto u Srbiji. Kada to imas na umu, bice ti jasno zasto niko ne gazi jer ce mu stici cestitka pa ce se cesati gde ne svrbi. OK, znam ja mi gledamo samo Nemacku gde nema ogranicenja....Ipak postoje i druge drzave i tu je ogranicenje 130 km/h.
Garancija je 8 godina koliko ja znam na ceo auto. Ustalom, kako to mislis "samo" na beteriju i pogonski sklop? Zasto neki proizvodac automobila ne daje garanciju od samo 8 godina na motor, menjac, diff i ostale neophodne sklopove 8 godina bez ogranicenja kilometraze?
Niko i ne kaze da je prica bajna, ali je daleko daleko od nekog velikog kompromisa koji moras napraviti. Opet zanemari Srbiju. Za Srbiju ovaj auto nije.
@starac, nema problema sa pozarima na nacin na koji su novine predstavile. 3 slucaja, i to svaki kao posledica udesa tj udara u donji deo vozila i busenja baterije. Nove serije imaju titanijumski stit.
Ja koliko znam stari su bili 120 novi 150 a plan je i uvodjenje i upgrade starih na 200. Mozda sam ja nesto permutovao.
Bas nisam gledao kao da zivim u Srbiji, da jesam, rekao bih da je apsolutni mazohizam kod nas voziti taj auto.
Ne znam da li sam mogao biti jasniji, ne zelim na pumpi da provedem sat vremena da bih napunio auto, i to pod pretpostavkom da punjaci nisu vec zauzeti.
Sta se desi kada su zauzeti punjaci, treba da odvojis sat i po, 2 na punjenje?
A s obzirom da punjenje traje minimum pola sata, koja je verovatnoca da ce biti zauzeti?
Ja bih rekao velika.
Drugo, ne znam za tebe, ali ja ne volim da platim 1e pogacicu koja ne valja kurcu ili 3-5e jednako los sendvic, vec zelim da biram gde cu i sta da jedem, a ne da moram da pravim pauzu od sat vremena na pumpi.
Drugo, kako ste pokazali, broj tih superchargera je mizeran u odnosu na tih 60.000 prodatih automobila.
Obicni chargeri pune 55km po satu ili 110km (a realno ispod 100) ako prikljucis 2, a pre toga platis dual charger opciju pri kupovini.
Da, kao sto sam i rekao, apsolutno ih vlasnici ne gaze, ne znam kakve veze razlog ima.
A i tamo ima ljudi sa besnim kolima koji i te kako gaze i zajebavaju se, ali ti izgleda imas neki utisak da se svi boje da prdnu.
Da te potsetim da i kod nas ostajes bez dozvole za divljanje, a novcana kazna je veca nego na zapadu u odnosu na platu.
Opet, ja vecinu putovanja obavljam kolima, jer volim da vozim, pa tako ja treba do Rima da stanem na TRI sata(3x1 sat) da bih napunio automobil, a onda dok sam tamo 10 dana, opet 2 puta po sat da punim po sat vremena, pod uslovom da imaju superchargere i da blejim na pumpi, a onda opet jos 3 puta po sat dok se budem vracao.
To je 8 sati potroseno samo da bih ja mogao da vozim uopste, sto je ceo jedan radni dan, a 10-15 sati ukupno treba da se vozi ta ruta max. Na gorivo tu potrosis sve zajedno 15 minuta.
Takodje, koliki je range kada se taj auto vozi muski ili moram kao baba da tempiram da mogu zaista 450-500km da predjem u cugu, jer verujem da je to najbolje sto moze da se postigne, kao i potrosnja od 4l za 2.0 benzinca?
Nekome ne smeta da mu auto odredjuje koliki gas sme da stiska, a nekome smeta, ali je svakako to negativna strana elektro automobila.
S obzirom koliko tugo treba da se puni, da punjenje ne bi bilo gledano kao mana, range treba da bude minimum 2000km.
Ne zato sto ti treba u cugu 2k km, nego zato sto oduzima minimum 10 puta vise vremena od tocenja goriva.
I da, lepo je kada nakrcas mapu onako, pa izgleda kao da su punjaci svuda, ali svuda ima nekih manjih gradica ili sela koja su udaljena preko 250km, pa ti ne mozes da odes do istih, jer ne mozes da se vratis.
Da ne pricamo sto je kod nas retko da neko radi van grada u kome stanuje, dok je to na zapadu veoma cesta pojava.
Kako god da izvrnes pricu, nista pozitivno kod tog punjenja nema, osim cene, a i ta cena nece ostati na nuli kada troskovi postanu neisplativi i kada se marka malo razvije, jer je 60.000 automobila smesna cifra. Kapiram da struja za 60.000 automobila vec nije jeftina, a ne mogu da zamislim za 500.000 automobila ili par miliona.
I da, ne voze svi svaki dan 1000 km, ali pricas kao da si kupio Yarisa od 15k eura, a ne auto od 5m za 100.000e.
Apsurd je prvo toliki auto zvati gradski auto, a drugo je apsurd da limuzina od 5m ne moze da predje vise od realnih 450km.
Apsolutno nisam govorio o dugmicima, jer sam ja prvi bio fasciniran tim tabletom, jer takodje gotivim te gadgete, vec o apsplutnom nedostatku bilo kakvih pregrada i nedostatak ergonomije, kao sto sam napomenuo, nedostatak centralnog tunela.
Naravno, nedostatak dugmica jeste negativna stvar, jer sve ide preko tableta i za sve ulazis u podmenije, sto je sigurnosni fail opet, ako govorimo objektivno.
I dalje mi je taj tablet vrhunska stvar, i gore napisano nema veze sa tabletom.
Takodje, nizak krov, ne preterano mnogo mesta za kolena, za takve stvari bi se Nemci bacali na lomacu, kao sto je za C klasu koja kosta 50% manje, to predstavljeno kao smak sveta(nizak krov sa panoramom), a ovde nije ni spomenuto i ako je auto klasa iznad.
Vidim da ovde mnogi prastaju ono sto im je na drugima bilo smak sveta.
Za enterijer nisam nigde rekao da je jadan, barem se ja ne secam, a sigurno nije na nivou nemackih limuzina, to se odmah vidi i ako naravno ni ne mora da bude, ali da budemo objektivni, a ne da branimo svaku manu necega sto nam se svidja.
Ne znam kako to sto sam rekao da treba da ima centralni deo do tableta, ti tumacis kao nesto sto ce da smanji mesto za pola metra? Jesam li ja negde spomenuo da treba da bude sire nego sto vec jeste? Samo da su ga produzili do kraja, kao na E klasi recimo, pa da ima jos pregrada, jer je to ipak auto od 5m, a nemas gde mobilni, konzervu sa mirisom ili ne znam, kljuceve od stana da stavis.
To je ogroman ergonomski fail sa njihove strane i ne vidim zasto ti to branis i ako to nikako ne moze da ispadne kao pozitivan aspekt tog automobila.
Na sajtu pise da je garancija samo na bateriju i pogonsku jedinicu (Battery and drive unit) i to na skupljim modelima, na jeftinijem, sa range-om od realnih 350km je ogranicena na 200k km(sto je opet super) i supercharger se doplacuje. Opet, taj "jeftini" kosta oko 90.000e sa tom opremom da bi imao opcije o kojima se ovde prica, a sto se izgleda uzima kao standard.
Opet, ne znam da li sam bio nejasan, ali uopste ne umanjujem prednosti Tesle, vec samo iznosim mane, jer izgleda da se ovde slabo spominju realni nedostatci takve kupovine automobila od 100k eura, koji se svakako ne moze smatrati igrackom, jer i ako neko ima pored njega para za jos jedan automobil od 100k eura, ne znaci da ima i garazu i volju da trosi tolike pare ili da ima jos jedan automobil, a da ne pricamo koji bi apsurd bilo da imas 2 slicna automobila, jedan na struju, a jedan za putovanja. Zato retko ko i ima 2 limuzine, vec obicno limuzinu i sportski auto.