Tesla automobili

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 » 29 Jan 2015, 23:41

McGruja je napisao:To znam, ali Nm je konstanta, pa je ubzanje isto od starta, a pri konstantnoj brzini, ks je nebitan
Ili gresim?
Laki021 je napisao:Nije isto od starta jer otpor vazduha raste pa ubrzanje opada sa brzinom.
No dosta je konstantnije nego kod obicnih kola.
Sad mi pade na pamet, nisam ti odgovorio na sustinu pitanja. Ks je kao i uvek najbitniji :)
Kad bi imao menjac, on bi na130kmh imao na tockovima duplo vise nm nego sto sada ima pa bi ubrzavao mnogo bolje.
Aventador ima istu max snagu, ali u svakom trenutku moze da izbaci vise nm na tockove zbog menjaca (jer stvarno motor moze uvek skoro da razvija tu max snagu).

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od starac vujadin » 29 Jan 2015, 23:48

Postavljao sam u testovima, ali da ponovim ovde pošto je vrlo informativno.

https://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI

Dzoni_m
Postovi: 1713
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: Tesla automobili

Post od Dzoni_m » 30 Jan 2015, 07:25

Floyd je napisao:Sad sam gledao na osnovu cena u CH. P85D sa skoro svom opremom (osim auto pilota) izađe kao 535d sa nekom srednjom opremom. Kod 535d nisam ubacivao opremu koju Tesla ni nema, tipa adaptive drive, individual opremu, B&O ozvučenje i sl. S obzirom na cenu struje i manje takse, mesečna cena eksploatacije Tesle bi bila nekih 20% manje.

Pričamo o novim automobilima na osnovu cena iz konfiguratora. Druga je stvar što BMW za razliku od Tesle možeš uzeti kao test ili auto sa lagera za 20-30% jeftinije :)
Tesla ima vazdusno oslanjanje i "smart" suspension kako oni to zovu, sto ti je ekvivalent adaptive drive. Auto-pilot je bukvalno obavezno uzeti jer iako on trenutno ima ogranicene funkcije, oni softverski dodaju nove, tako da ko zna sta ce jos moci da taj auto uradi. Za B&O ekvilvalent kod Tesle je "Ultra High Fidelity Sound". Naravno, pitanje je na kom nivou je taj sistem u odnosu na B&O. U cenu Tesle obavezno treba ukljuciti dual chargers. Svi vlasnici koji nisu uzeli, a skrenuli su dalje van ruta superpunjaca, su se gorko pokajali i doplatili kasnije za retro fit te opcije.

Npr, ovaj link sto je starac okacio, kaze da nemaju elektricna sedista sa memorijom. To je bilo 2013. Automobli su su imali elektricno pomeranje sedista ali ne i memoriju. Softverski su svima omogucili tu opciju, kao i guide-lines na zadnjoj kameri. Isto tako svaki novi model sa proizvodne linije je unapredjen na neki nacin. Change management koji imaju je fantastican. Oko 200 izmena mesecno naprave. Novi modeli imaju drugacije rucice menjaca na volanu, rotiran polozaj rucice pokazivaca pravca i tempomata i dodatne parking senzore koji pokrivaju vecu povrsinu, bateriju koja moze da podrzi 200kWh superpunjace (trenutno su vecina 150kWh a oni prvi postavljeni oko 120kWh). Auto se konstantno unapredjuje.

Dzoni_m
Postovi: 1713
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: Tesla automobili

Post od Dzoni_m » 30 Jan 2015, 08:20

JBG proslo vreme za edit, jos jedna interesantna stvar:
1.JPG
1.JPG (20.73 KiB) Pogledano 1458 puta
I obican P85 dobija jos malo snage.

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Tesla automobili

Post od perfiko » 30 Jan 2015, 08:55

Laki021 je napisao:Ne zaboravite jednu stvar. Telsa 700ks ima sa pri max brzini, nema menjac pa na manjim brzinama ima osetno manje snage. Npr na 130kmh ima "samo" 350ks, te zato tu ne moze da parira automobilima sa snimka.
McGruja je napisao:To znam, ali Nm je konstanta, pa je ubzanje isto od starta, a pri konstantnoj brzini, ks je nebitan
Ili gresim?
Laki021 je napisao:
McGruja je napisao:Kako baterija isporucuje snagu?
Vezano za to 130km/h = 350ks, Vmax = 700ks
Nema veze baterija, motor ima konstantan moment, sto vise obrtaja, veca snaga, nema menjaca pa je broj obrtaja direktno povezan sa brzinom kretanja.
Slika


Slika
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od Xepoj87 » 30 Jan 2015, 08:56

Sve je to super, ali oni sve te zezalice naplate oko 20 soma, na vec skup auto, kojim ne mozes da predjes vise od realno 450km u cugu, realno ima osakacen enterijer, vidi se i na slikama i na ovom snimku, a da ne spominjemo doplate od 4500e za felne ili 2500e samo za drugaciji izgled istih 19".
Vidim da 8 godina garancije daju samo na bateriju i motor, jel to znaci da sve ostalo ne ulazi u garanciju?
Nije bas bajna prica sa Teslom kao sto izgleda.

Jednostavno, moras stalno da kalkulises da li ce da ti zafali struje, stalno da pored sto stvari, ti jos tempiras i punjenje automobila.
Ovi supercardzeri su super, ali to znaci da treba da se molis Bogu da bude neki slobodan kada dodjes ili da cekicas pola sata pored istog, a onda jos sat vremena da bi skroz napunio auto, ako je dozvoljeno sat vremena od jednom.
Pri tom, auto ima vidno manje mesta od ice konkurencije.
Ergonomija enterijera je ocajna, ne znam sta im bi da izostave ceo centralni tunel.
Onda, cela ta prica da ja moram da gledam u donji deo enterijera ne bih li bilo sta namestio i ulazim u submenije takodje nije bas safety friendly.
Nadam se da su onu glupost sa navigacijom sredili.
Osim to sto je na struju i sto ima ok performanse, jednostavno nije dovoljno luksuzan za te pare.
Pri tom, jel oni rekose da je nizak poput Korvete?

To tek obesmisljava posedovanje istog po meni, jer je to onda gradski auto od 5m, koji nema mnogo mesta za putnike, ne mozes na pola parking mesta da stanes, nema ni e od ergonomije, sto je po gradu meni veoma bitno i dodatno, svaka promena radio stanice, otvaranje sibera i slicno, zahteva da tapkas po tac skrinu od 17", sto znaci odvajanje pogleda i paznje sa puta na dosta vremena.

Cini mi se da je Bmw M550 xD jeftiniji od srednjeg modela Tesle sa dual motorom, a Tesla ima losije performanse od Bmwa 535D, koji je preko 20.000e jeftiniji.
Pri tom, koliko tih zadovoljnih vlasnika zaista gazi i unistava taj auto? Ja bih rekao da su vecina hipsteri koji su poslednju kaznu dobili kada su pri polaganju cuknuli tudji auto :)
Tako da me zanima koliko je zaista pouzdan taj auto i koliko je zajebano popravljati ga.

Takodje, ja jednostavno cesto slusam zvuk motora, pa i ovog smrdljivog dizela, a ima ih koji se bas lepo cuju, pogotovo Bmw v6. Ne verujem da bi mi prijala tisina ili zujanje elektro motora iki prosto sustanje guma.
Mislim da je ok nekada, ali da stalno ne bih mogao da podnesem, a cesto mi se desava da me muzika bas smara i da mi smeta.

Poenta mog posta je bila da iznesem negativne stvari o Tesli u ovom postu.
Verovatno je ceo post smotano napisan, jer pisem sa moba, pa vidim samo par linija teksta.


Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od starac vujadin » 30 Jan 2015, 09:33

Ne znam da li ste pratili i koliko ih se samozapalilo...jedno vreme to je bila glavna tema oko tog auta.

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9721
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Tesla automobili

Post od Markoni » 30 Jan 2015, 09:38

Privlaci me toliko da bih voleo samo jedan krug u njemu da napravim i to je sve... :D

Korisnikov avatar
Nemanja987
Postovi: 394
Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
Lokacija: Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od Nemanja987 » 30 Jan 2015, 09:43

Zapalile su se dve ili tri. 60000 ih je u saobraćaju. Uglavnom od udarca metalnih ostataka (kuka za vuču recimo) na putu.
I to je rešeno dodatkom titanijumske zaštite dole.
Dosad je poginulo dvoje vozača Tesle.
Jedan je prepolovio automobil i nije bio vezan, drugi je sleteo sa litice od preko 100m. Automobil je izuzetno bezbedan, pogledajte ncap test.

Što se tiče superchargera, mislim da su stari bili 90kwh, a novi 120kwh.

Bože mili, Džoni i ja kao neki prodavci a dinar ni iz džepa ni u džep :)

Dzoni_m
Postovi: 1713
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: Tesla automobili

Post od Dzoni_m » 30 Jan 2015, 09:48

@Heroj. Jeste, svi voze ture od po 1000 km svaki dan. Gledas taj auto kao da zivis u Srbiji. Prva greska. Zaboravi Srbiju, Srbija nije merilo. Taj auto je zamisljen da se vozi gde infrastruktura dozvoljava i gde ima superchargera. I ne samo superchargera. Postoji i drugi DC punjaci i sa adapterom mozes slicnu brzinu punjenja da dobijes. Ne racunam AC punjace to je nesto drugo i tu se slazem.
Enterijer uopste ne izgleda jadno. To sto neko voli gomilu dugmica je jedno. Ovaj pristup sa intergarcijom svega u infotament sistem je za mene odlicno. Mozda zato sto sam IT-jevac pa mi je to prirodno ogruzenje. Kome smeta, nece kupiti. Isto vazi za centralni tunel. Automobili sve veci (dimenzije) u klasama a mesta nikad manje, al zato centralni greben 2 m3. NE znam sta mu jos treba da bude luksuzan.

Domet i punjenje nisu problem. 45 min je potrebno da se auto napuni 90%. Jebiga, ja sam merio ne jednom nego 10 puta kada vozim za Srbiju ili negde dalje, predjem 400 km stanem na pumpu da dospem gorivo, idem u WC, pojedem nesto i ja izgubim tu najmanje 40 min. kada nije guzva na pumpi. Naravno, mozes da trcis i juris ali to po meni nije normalno. Tako da tu ne vidim problem pogotovu sto te to punjenje ne kosta nista. Dzabe je.

Cene su sporne, jer taj BMW treba odrzavati, Tesla ima samo pregled i zamenu filtera kabine koju ti mozes da odradis a dijagnostiku oni rade remotely. Kao sto rekosmo tu treba dobro izvrsiti proracun jer je pitanje i gde zivis, koliki su porezi, koje su olaksice za posedovanje EV-a, sve to zavisi od slucaja do slucaja.

Sto se tice vlasnika, opet ona ista prica sa pocetka, ne gledaj taj auto u Srbiji. Kada to imas na umu, bice ti jasno zasto niko ne gazi jer ce mu stici cestitka pa ce se cesati gde ne svrbi. OK, znam ja mi gledamo samo Nemacku gde nema ogranicenja....Ipak postoje i druge drzave i tu je ogranicenje 130 km/h.

Garancija je 8 godina koliko ja znam na ceo auto. Ustalom, kako to mislis "samo" na beteriju i pogonski sklop? Zasto neki proizvodac automobila ne daje garanciju od samo 8 godina na motor, menjac, diff i ostale neophodne sklopove 8 godina bez ogranicenja kilometraze?

Niko i ne kaze da je prica bajna, ali je daleko daleko od nekog velikog kompromisa koji moras napraviti. Opet zanemari Srbiju. Za Srbiju ovaj auto nije.

@starac, nema problema sa pozarima na nacin na koji su novine predstavile. 3 slucaja, i to svaki kao posledica udesa tj udara u donji deo vozila i busenja baterije. Nove serije imaju titanijumski stit.

Ja koliko znam stari su bili 120 novi 150 a plan je i uvodjenje i upgrade starih na 200. Mozda sam ja nesto permutovao.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 » 30 Jan 2015, 10:10

perfiko je napisao:
Laki021 je napisao:Ne zaboravite jednu stvar. Telsa 700ks ima sa pri max brzini, nema menjac pa na manjim brzinama ima osetno manje snage. Npr na 130kmh ima "samo" 350ks, te zato tu ne moze da parira automobilima sa snimka.
McGruja je napisao:To znam, ali Nm je konstanta, pa je ubzanje isto od starta, a pri konstantnoj brzini, ks je nebitan
Ili gresim?
Laki021 je napisao:
McGruja je napisao:Kako baterija isporucuje snagu?
Vezano za to 130km/h = 350ks, Vmax = 700ks
Nema veze baterija, motor ima konstantan moment, sto vise obrtaja, veca snaga, nema menjaca pa je broj obrtaja direktno povezan sa brzinom kretanja.
Slika


Slika

Da u pravu si, grafik koji sam pogledao je ocigledno pokazivao samo moment od starta pa do ne znam koje brzine.
Preko 80kmh moment pocinje da posustaje, sto jeste logicno (samo sam smetnuo sa uma) da se desi nakon sto se dodje do prirodne tacke max momenta elektro motora, modulcaija ga vise ne moze drzati konstantnog.
Ovo dosta menja racunicu, i pokazuje koliko joj performanse opadaju preko 130kmh u odnosu na SUS auto iste snage sa menjacem (SUS motor sa menjacem prakticno pri svakoj brzini moze da isporuci max snagu i odgovorajuci moment, dok Tesli snaga jako zavisi od brzine kojom se krece). Sa druge strane lepo je znati da max snagu (dakle visi moment od onog koji sam prvobitno ocekivao) ima izmedju 80 i 130kmh sto i jeste mozda najznacajnije.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Tesla automobili

Post od Floyd » 30 Jan 2015, 18:37

Dzoni_m je napisao:
Floyd je napisao:Sad sam gledao na osnovu cena u CH. P85D sa skoro svom opremom (osim auto pilota) izađe kao 535d sa nekom srednjom opremom. Kod 535d nisam ubacivao opremu koju Tesla ni nema, tipa adaptive drive, individual opremu, B&O ozvučenje i sl. S obzirom na cenu struje i manje takse, mesečna cena eksploatacije Tesle bi bila nekih 20% manje.

Pričamo o novim automobilima na osnovu cena iz konfiguratora. Druga je stvar što BMW za razliku od Tesle možeš uzeti kao test ili auto sa lagera za 20-30% jeftinije :)
Tesla ima vazdusno oslanjanje i "smart" suspension kako oni to zovu, sto ti je ekvivalent adaptive drive. Auto-pilot je bukvalno obavezno uzeti jer iako on trenutno ima ogranicene funkcije, oni softverski dodaju nove, tako da ko zna sta ce jos moci da taj auto uradi. Za B&O ekvilvalent kod Tesle je "Ultra High Fidelity Sound". Naravno, pitanje je na kom nivou je taj sistem u odnosu na B&O. U cenu Tesle obavezno treba ukljuciti dual chargers. Svi vlasnici koji nisu uzeli, a skrenuli su dalje van ruta superpunjaca, su se gorko pokajali i doplatili kasnije za retro fit te opcije.

Npr, ovaj link sto je starac okacio, kaze da nemaju elektricna sedista sa memorijom. To je bilo 2013. Automobli su su imali elektricno pomeranje sedista ali ne i memoriju. Softverski su svima omogucili tu opciju, kao i guide-lines na zadnjoj kameri. Isto tako svaki novi model sa proizvodne linije je unapredjen na neki nacin. Change management koji imaju je fantastican. Oko 200 izmena mesecno naprave. Novi modeli imaju drugacije rucice menjaca na volanu, rotiran polozaj rucice pokazivaca pravca i tempomata i dodatne parking senzore koji pokrivaju vecu povrsinu, bateriju koja moze da podrzi 200kWh superpunjace (trenutno su vecina 150kWh a oni prvi postavljeni oko 120kWh). Auto se konstantno unapredjuje.
Pogresio sam za auto pilot, njega standardno dobijas a dodadavanje novih mogucnosti obicnim update-om mi je super fora.
Ultra High Fidelity Sound sam poredio sa HK kod Bimera jer sumnjam da je isti nivo kao B&O ali mozda i gresim...

Sto se tice poredjenja sa drugim automobilma, treba racunati da taj drugi bude nekih 15-20k jeftiniji da bi se razlika u eksploataciji izjednacila tokom 100k km. To naravno (jos uvek) ne vazi za Srbiju ali toliko Tesla otprlike ustedi tokom 5 godina i 100k km na energiji, porezima i odrzavanju.

Jos jedna super stvar je sto ovo nije auto koji ce kupiti svaki sapke koji nekako uspe da skupi toliku lovu za auto. Ovo je ipak igracka za tehnicki pismene ljude...

Meni je jedina mana sto je ogroman... Kad bi napravili nesto kao serija 3, ne bih puno razmisljao :)

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Tesla automobili

Post od HKS » 30 Jan 2015, 18:48

Da ne bude čitava strana sami tekst...

malo paradno

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

malo radno
Slika
Slika

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Tesla automobili

Post od Xepoj87 » 30 Jan 2015, 18:50

Dzoni_m je napisao:@Heroj. Jeste, svi voze ture od po 1000 km svaki dan. Gledas taj auto kao da zivis u Srbiji. Prva greska. Zaboravi Srbiju, Srbija nije merilo. Taj auto je zamisljen da se vozi gde infrastruktura dozvoljava i gde ima superchargera. I ne samo superchargera. Postoji i drugi DC punjaci i sa adapterom mozes slicnu brzinu punjenja da dobijes. Ne racunam AC punjace to je nesto drugo i tu se slazem.
Enterijer uopste ne izgleda jadno. To sto neko voli gomilu dugmica je jedno. Ovaj pristup sa intergarcijom svega u infotament sistem je za mene odlicno. Mozda zato sto sam IT-jevac pa mi je to prirodno ogruzenje. Kome smeta, nece kupiti. Isto vazi za centralni tunel. Automobili sve veci (dimenzije) u klasama a mesta nikad manje, al zato centralni greben 2 m3. NE znam sta mu jos treba da bude luksuzan.

Domet i punjenje nisu problem. 45 min je potrebno da se auto napuni 90%. Jebiga, ja sam merio ne jednom nego 10 puta kada vozim za Srbiju ili negde dalje, predjem 400 km stanem na pumpu da dospem gorivo, idem u WC, pojedem nesto i ja izgubim tu najmanje 40 min. kada nije guzva na pumpi. Naravno, mozes da trcis i juris ali to po meni nije normalno. Tako da tu ne vidim problem pogotovu sto te to punjenje ne kosta nista. Dzabe je.

Cene su sporne, jer taj BMW treba odrzavati, Tesla ima samo pregled i zamenu filtera kabine koju ti mozes da odradis a dijagnostiku oni rade remotely. Kao sto rekosmo tu treba dobro izvrsiti proracun jer je pitanje i gde zivis, koliki su porezi, koje su olaksice za posedovanje EV-a, sve to zavisi od slucaja do slucaja.

Sto se tice vlasnika, opet ona ista prica sa pocetka, ne gledaj taj auto u Srbiji. Kada to imas na umu, bice ti jasno zasto niko ne gazi jer ce mu stici cestitka pa ce se cesati gde ne svrbi. OK, znam ja mi gledamo samo Nemacku gde nema ogranicenja....Ipak postoje i druge drzave i tu je ogranicenje 130 km/h.

Garancija je 8 godina koliko ja znam na ceo auto. Ustalom, kako to mislis "samo" na beteriju i pogonski sklop? Zasto neki proizvodac automobila ne daje garanciju od samo 8 godina na motor, menjac, diff i ostale neophodne sklopove 8 godina bez ogranicenja kilometraze?

Niko i ne kaze da je prica bajna, ali je daleko daleko od nekog velikog kompromisa koji moras napraviti. Opet zanemari Srbiju. Za Srbiju ovaj auto nije.

@starac, nema problema sa pozarima na nacin na koji su novine predstavile. 3 slucaja, i to svaki kao posledica udesa tj udara u donji deo vozila i busenja baterije. Nove serije imaju titanijumski stit.

Ja koliko znam stari su bili 120 novi 150 a plan je i uvodjenje i upgrade starih na 200. Mozda sam ja nesto permutovao.

Bas nisam gledao kao da zivim u Srbiji, da jesam, rekao bih da je apsolutni mazohizam kod nas voziti taj auto.
Ne znam da li sam mogao biti jasniji, ne zelim na pumpi da provedem sat vremena da bih napunio auto, i to pod pretpostavkom da punjaci nisu vec zauzeti.
Sta se desi kada su zauzeti punjaci, treba da odvojis sat i po, 2 na punjenje?
A s obzirom da punjenje traje minimum pola sata, koja je verovatnoca da ce biti zauzeti?
Ja bih rekao velika.
Drugo, ne znam za tebe, ali ja ne volim da platim 1e pogacicu koja ne valja kurcu ili 3-5e jednako los sendvic, vec zelim da biram gde cu i sta da jedem, a ne da moram da pravim pauzu od sat vremena na pumpi.
Drugo, kako ste pokazali, broj tih superchargera je mizeran u odnosu na tih 60.000 prodatih automobila.
Obicni chargeri pune 55km po satu ili 110km (a realno ispod 100) ako prikljucis 2, a pre toga platis dual charger opciju pri kupovini.
Da, kao sto sam i rekao, apsolutno ih vlasnici ne gaze, ne znam kakve veze razlog ima.
A i tamo ima ljudi sa besnim kolima koji i te kako gaze i zajebavaju se, ali ti izgleda imas neki utisak da se svi boje da prdnu.
Da te potsetim da i kod nas ostajes bez dozvole za divljanje, a novcana kazna je veca nego na zapadu u odnosu na platu.

Opet, ja vecinu putovanja obavljam kolima, jer volim da vozim, pa tako ja treba do Rima da stanem na TRI sata(3x1 sat) da bih napunio automobil, a onda dok sam tamo 10 dana, opet 2 puta po sat da punim po sat vremena, pod uslovom da imaju superchargere i da blejim na pumpi, a onda opet jos 3 puta po sat dok se budem vracao.
To je 8 sati potroseno samo da bih ja mogao da vozim uopste, sto je ceo jedan radni dan, a 10-15 sati ukupno treba da se vozi ta ruta max. Na gorivo tu potrosis sve zajedno 15 minuta.
Takodje, koliki je range kada se taj auto vozi muski ili moram kao baba da tempiram da mogu zaista 450-500km da predjem u cugu, jer verujem da je to najbolje sto moze da se postigne, kao i potrosnja od 4l za 2.0 benzinca?

Nekome ne smeta da mu auto odredjuje koliki gas sme da stiska, a nekome smeta, ali je svakako to negativna strana elektro automobila.
S obzirom koliko tugo treba da se puni, da punjenje ne bi bilo gledano kao mana, range treba da bude minimum 2000km.
Ne zato sto ti treba u cugu 2k km, nego zato sto oduzima minimum 10 puta vise vremena od tocenja goriva.
I da, lepo je kada nakrcas mapu onako, pa izgleda kao da su punjaci svuda, ali svuda ima nekih manjih gradica ili sela koja su udaljena preko 250km, pa ti ne mozes da odes do istih, jer ne mozes da se vratis.
Da ne pricamo sto je kod nas retko da neko radi van grada u kome stanuje, dok je to na zapadu veoma cesta pojava.
Kako god da izvrnes pricu, nista pozitivno kod tog punjenja nema, osim cene, a i ta cena nece ostati na nuli kada troskovi postanu neisplativi i kada se marka malo razvije, jer je 60.000 automobila smesna cifra. Kapiram da struja za 60.000 automobila vec nije jeftina, a ne mogu da zamislim za 500.000 automobila ili par miliona.

I da, ne voze svi svaki dan 1000 km, ali pricas kao da si kupio Yarisa od 15k eura, a ne auto od 5m za 100.000e.
Apsurd je prvo toliki auto zvati gradski auto, a drugo je apsurd da limuzina od 5m ne moze da predje vise od realnih 450km.

Apsolutno nisam govorio o dugmicima, jer sam ja prvi bio fasciniran tim tabletom, jer takodje gotivim te gadgete, vec o apsplutnom nedostatku bilo kakvih pregrada i nedostatak ergonomije, kao sto sam napomenuo, nedostatak centralnog tunela.
Naravno, nedostatak dugmica jeste negativna stvar, jer sve ide preko tableta i za sve ulazis u podmenije, sto je sigurnosni fail opet, ako govorimo objektivno.
I dalje mi je taj tablet vrhunska stvar, i gore napisano nema veze sa tabletom.
Takodje, nizak krov, ne preterano mnogo mesta za kolena, za takve stvari bi se Nemci bacali na lomacu, kao sto je za C klasu koja kosta 50% manje, to predstavljeno kao smak sveta(nizak krov sa panoramom), a ovde nije ni spomenuto i ako je auto klasa iznad.
Vidim da ovde mnogi prastaju ono sto im je na drugima bilo smak sveta.
Za enterijer nisam nigde rekao da je jadan, barem se ja ne secam, a sigurno nije na nivou nemackih limuzina, to se odmah vidi i ako naravno ni ne mora da bude, ali da budemo objektivni, a ne da branimo svaku manu necega sto nam se svidja.

Ne znam kako to sto sam rekao da treba da ima centralni deo do tableta, ti tumacis kao nesto sto ce da smanji mesto za pola metra? Jesam li ja negde spomenuo da treba da bude sire nego sto vec jeste? Samo da su ga produzili do kraja, kao na E klasi recimo, pa da ima jos pregrada, jer je to ipak auto od 5m, a nemas gde mobilni, konzervu sa mirisom ili ne znam, kljuceve od stana da stavis.
To je ogroman ergonomski fail sa njihove strane i ne vidim zasto ti to branis i ako to nikako ne moze da ispadne kao pozitivan aspekt tog automobila.

Na sajtu pise da je garancija samo na bateriju i pogonsku jedinicu (Battery and drive unit) i to na skupljim modelima, na jeftinijem, sa range-om od realnih 350km je ogranicena na 200k km(sto je opet super) i supercharger se doplacuje. Opet, taj "jeftini" kosta oko 90.000e sa tom opremom da bi imao opcije o kojima se ovde prica, a sto se izgleda uzima kao standard.


Opet, ne znam da li sam bio nejasan, ali uopste ne umanjujem prednosti Tesle, vec samo iznosim mane, jer izgleda da se ovde slabo spominju realni nedostatci takve kupovine automobila od 100k eura, koji se svakako ne moze smatrati igrackom, jer i ako neko ima pored njega para za jos jedan automobil od 100k eura, ne znaci da ima i garazu i volju da trosi tolike pare ili da ima jos jedan automobil, a da ne pricamo koji bi apsurd bilo da imas 2 slicna automobila, jedan na struju, a jedan za putovanja. Zato retko ko i ima 2 limuzine, vec obicno limuzinu i sportski auto.
Poslednja izmena od Xepoj87 u 30 Jan 2015, 18:53, izmenjeno 1 put ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 » 30 Jan 2015, 18:51

Na njihovom mestu, ja bih ponudio opciono mali agregat, tipa 10kW sa rezervoarom od desatak litara. To sve zajedno bi bilo 50-100kg a resili bi najveci broj strahova potencijalnih vlasnika.

Odgovori