Poređenje dimenzija i upotrebjivosti SUV - MPV - limuzina - karavan
Re: Dobro veče
Ma parkiranje je totalno nebitna stvar, po cemu se suv lakse parkira sto je neko pomenuo??? Bar danasnja kola imaju senzore, kamere i automatska parkiranja tako da to ne treba biti problem nikom
-
- Postovi: 292
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Dobro veče
Lakše ga penješ na ivičnjake.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4206
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Koliki točak imaš sad na Nisanu, nije mali ako se dobro sećam, a nisi se ni žalio, naprotiv.123456 je napisao:Da, sa većom felnom ide niži profil.
Zato mi i nije jasno zasto stavljaju prevelike felne na SUV, ako hoćeš upravljivost, uzmeš limuzinu.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Znači da mogu da podnesu. Ipak tu ima i dosta više "mesa" kod gume, u odnosu na sedan.
Ja skoro vozio CX5 koji ne važi za udoban SUV sa 19" točkovima i letnjim gumama i ok je, nije strašno koliko sam mislio niti velika razlika u odnosu na 17ice.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Dobro veče
Teško je kola od 4,80 parkiati ako za parkiranje imaš na raspolaganju 5 metara dužine izmedju dva vozila. Jedino viljuškaromSkipper je napisao: ↑24 Feb 2024, 22:49Ja sa avensisom dobio od svega pomalo. Dugačak je 4.80 m, međuosovinsko je 2.70 m, gume balonke i solidna sedišta pa je udoban i pravljen je za autoput. Što se praktične strane tiče obzirom da je karavan gepek je jako upotrebljiv i veliki a i na zadnjoj klupi se lepo sedi obzirom da je pod ravan i da nema centralni tunel. U gradu je jedino parkiranje malo problematično, treba mesto od minimum 5 m dužine.
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
- Day Walker
- Postovi: 23325
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Kad bi procitao, shvatio bi.OMP je napisao:Ma parkiranje je totalno nebitna stvar, po cemu se suv lakse parkira sto je neko pomenuo??? Bar danasnja kola imaju senzore, kamere i automatska parkiranja tako da to ne treba biti problem nikom
Kraci su za pocetak, pregledniji itd.
Nebitna je stvar ako ne zivis u gunguli kao sto su veliki gradovi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!
- 123456
- Postovi: 2001
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Dobro veče
235/55 R19. Ima i 20" u opciji. Njih nisam hteo nikako. Na audiju su bile 225/55 R17.carov2 je napisao:Koliki točak imaš sad na Nisanu, nije mali ako se dobro sećam, a nisi se ni žalio, naprotiv.123456 je napisao:Da, sa većom felnom ide niži profil.
Zato mi i nije jasno zasto stavljaju prevelike felne na SUV, ako hoćeš upravljivost, uzmeš limuzinu.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Znači da mogu da podnesu. Ipak tu ima i dosta više "mesa" kod gume, u odnosu na sedan.
Ja skoro vozio CX5 koji ne važi za udoban SUV sa 19" točkovima i letnjim gumama i ok je, nije strašno koliko sam mislio niti velika razlika u odnosu na 17ice.
Sent from my iPhone using Tapatalk
I ovde mnogo bolje upija rupe. Ako je to i žena primetila, onda ti je jasno.
Kao što sam i napisao, veći klirens, duže opruge i onako kao da lakše lebdi preko rupa. U suštini udobno je napravljen ali i ja sam iznenađen da je sa 2" većim felnama udobniji od Audija.
Dok nekako drugačije pokupi poprečne neravnine na većim brzinama na autoputu.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14266
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
A neka i leteOMP je napisao: Bar danasnja kola imaju senzore, kamere i automatska parkiranja tako da to ne treba biti problem nikom
Živimo u zemlji gde je prosečna starost vozila verovatno blizu 20 godina, a parking mesta sve manje ( tj "u minusu").
TapaT
Re: Dobro veče
To nije opravdanje zasto kupiti manji SUV, mozes da kupis i manji MPV ili veci hečbek koji ce nuditi isto ili vise prostora nego taj SUV, tako da po meni ipak SUV vuce neki status sa sobom a preglednost ili parkiranje su samo opravdanja A ne znam o kojoj preglednosti se prica pored pomenutih pomagala koja danasnja vozila imaju a za iskusnog vozaca parking ne sme biti problem to mozda zenama ili taze vozacima znaci nesto.Day Walker je napisao: ↑25 Feb 2024, 00:21
Kad bi procitao, shvatio bi.
Kraci su za pocetak, pregledniji itd.
Nebitna je stvar ako ne zivis u gunguli kao sto su veliki gradovi.
Neko pomenu lakse penjanje na ivicnjak, ne znam po cemu jer vecina suvova ima niskoprofilne gume kao i druga vozila, klirens nije nista visi nego kod mnogih vozila a ivicnjaci su pravljeni da se i nizak auto popne.
Ako je parkiranje glavni problem onda kupis mali auto i ne brines tu brigu i u KŠ je takodje parkiranje problem mnogo je kola a malo parkinga tako da ne zaostaje mnogo za BG, odavno je parkiranje svuda problem
Re: Dobro veče
Mnogo, mnogo je lakše voziti i parkirati SUV u gradu. Bez obzira na dužinu, mnogo lakše se penješ i manervišeš na nezgodnijim parking mestima.
Takođe imaš više prostora, a auto je kraći. Moj slučaj je XTrail vs Arteon (do nedavno i C5) - XTrail se mnogo lakše vozi po gradu, a u kabini ima više prostora.
Ako imaš decu, XTrail je raj pozadi - pošto često putujemo sa decom od svastike, oni mnogo više vole da se voze u Nissan-u (zbog podignute zadnje klupe, vide sve).
Gepek je manji, ali dovoljno veliki
Ali na otvorenom, tu ne može prići ni Arteon-u ni C5ci (C5 je bio 2011o). Jednostavno mnogo je lakše izvoziti duže ture (osetiš na umoru), a naročito kada je loše vreme (kiša, vetar)
Takođe imaš više prostora, a auto je kraći. Moj slučaj je XTrail vs Arteon (do nedavno i C5) - XTrail se mnogo lakše vozi po gradu, a u kabini ima više prostora.
Ako imaš decu, XTrail je raj pozadi - pošto često putujemo sa decom od svastike, oni mnogo više vole da se voze u Nissan-u (zbog podignute zadnje klupe, vide sve).
Gepek je manji, ali dovoljno veliki
Ali na otvorenom, tu ne može prići ni Arteon-u ni C5ci (C5 je bio 2011o). Jednostavno mnogo je lakše izvoziti duže ture (osetiš na umoru), a naročito kada je loše vreme (kiša, vetar)
Re: Dobro veče
Đipađije vazda treba prcnuti, u skladu sa sveopštim smanjenjem svih sposobnosti čovečanstva.
Pritom to ništa nije SUV, već krosover. Glavna sposobnost je da izvuče što više para iz džepa za manje.
Pritom to ništa nije SUV, već krosover. Glavna sposobnost je da izvuče što više para iz džepa za manje.
Re: Dobro veče
Kako i u čemu se ogleda to da je mnogo lakše voziti SUV od 5metara u odnosu na MPV ili karavan od 5m?
Ili 4m vs 4m, svejedno- iste spoljne dimenzije uporediti.
I kako to SUV ima više prostora, skoro svaki u koji sam seo ima manje prostora od odgovarajućeg istog ne SUV, recimo karavana.
Ok, imaju neki različite proporcije pa je kod nekih manja kabina a veći gepek a kod nekih drugih veća kabina a smanjen gepek ali to je stvar od modela do modela a ne vidim da postoji kao neko pravilo da je SUV od recimo 4,5-4,6m (a takvih je najviše rekao bih) išta većeg prostora od MPV/ karavana od 4,5-4,6m.
Skoro sam sedeo u Scenicu III i prostora bih rekao da ne manjka, a nije SUV, za tu dužinu.
Isto me buni, kako kraći SUV ima prostraniju kabinu od dužeg MPV/karavana?
Odakle nastaje dodatni prostor kada su im isti motori, prenos, točkovi, razmak medju osovinama, razmak poprečno izmedju točkova, uglavnom ista šasija što bi rekli ???
Ili 4m vs 4m, svejedno- iste spoljne dimenzije uporediti.
I kako to SUV ima više prostora, skoro svaki u koji sam seo ima manje prostora od odgovarajućeg istog ne SUV, recimo karavana.
Ok, imaju neki različite proporcije pa je kod nekih manja kabina a veći gepek a kod nekih drugih veća kabina a smanjen gepek ali to je stvar od modela do modela a ne vidim da postoji kao neko pravilo da je SUV od recimo 4,5-4,6m (a takvih je najviše rekao bih) išta većeg prostora od MPV/ karavana od 4,5-4,6m.
Skoro sam sedeo u Scenicu III i prostora bih rekao da ne manjka, a nije SUV, za tu dužinu.
Isto me buni, kako kraći SUV ima prostraniju kabinu od dužeg MPV/karavana?
Odakle nastaje dodatni prostor kada su im isti motori, prenos, točkovi, razmak medju osovinama, razmak poprečno izmedju točkova, uglavnom ista šasija što bi rekli ???
Poslednja izmena od ljubitelj u 25 Feb 2024, 09:35, izmenjeno 1 put ukupno.
- carov2
- Postovi: 4206
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Sada i da hoćeš da kupiš novi miniven, to bude jako teško, tako da si primoran da gledaš neki SUV, a prednost ulaska nije tako mala, naprotiv, nekome to bude glavni razlog za kupovinu.OMP je napisao:To nije opravdanje zasto kupiti manji SUV, mozes da kupis i manji MPV ili veci hečbek koji ce nuditi isto ili vise prostora nego taj SUV, tako da po meni ipak SUV vuce neki status sa sobom a preglednost ili parkiranje su samo opravdanja A ne znam o kojoj preglednosti se prica pored pomenutih pomagala koja danasnja vozila imaju a za iskusnog vozaca parking ne sme biti problem to mozda zenama ili taze vozacima znaci nesto.Day Walker je napisao: ↑25 Feb 2024, 00:21
Kad bi procitao, shvatio bi.
Kraci su za pocetak, pregledniji itd.
Nebitna je stvar ako ne zivis u gunguli kao sto su veliki gradovi.
Neko pomenu lakse penjanje na ivicnjak, ne znam po cemu jer vecina suvova ima niskoprofilne gume kao i druga vozila, klirens nije nista visi nego kod mnogih vozila a ivicnjaci su pravljeni da se i nizak auto popne.
Ako je parkiranje glavni problem onda kupis mali auto i ne brines tu brigu i u KŠ je takodje parkiranje problem mnogo je kola a malo parkinga tako da ne zaostaje mnogo za BG, odavno je parkiranje svuda problem
Što se tiče penjanja na ivičnjake, jbg, tu nisi u pravu.
Bukvalno nije ni slično...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Dobro veče
Nisam ni sporio ulazak u vozilo, jeste zgodnije kod suv-a i kod MPV-a to cesto bude razlog kupovine mahom kod starijih ljudi ili nekih koji imaju problem sa kicmom, skoro mi bas covek trazi neki MPV upravo iz tog razloga ali ok svakako je zgodnije i mladjim i zdravim osobama nema dileme ali to sigurno njima nije razlog.
Za mpv ok nema novih ili je slab izbor ne pratim to trziste ali ovde se i ne prica striktno o novom autu vec i polovnom
Kod ivicnjaka ne vidim koji je problem sa obicnim autom penjanje, evo meni je auto nizi, niza guma, dodatni lip ispod branika pa nikad ne kacim nigde niti sam ikad imao problem a imao sam bas niska kola, pricamo o normalnim kosim ivicnjacima ne penjem se na one ostre kockaste ili bas visoke ivicnjake sto ni sa SUV-om ne bih radio jer tako ostetis gumu ili felnu i ne pricamo o penjanu na ivicnjak sa 30kmh nego normalno lagano sto bih radio sa svakom vrstom vozila ako ces da se zaleces i tako penjes na ivicnjake jbg onda, kamion, kombi i sl sa balonjarama.
I naravno kao sto rece ljubitelj treba porediti suv i limuzinu istih duzina a ne mesati babe i zabe, pa naravno da ces lakse da parkiras tiguana nego merc s klasu.... takodje pomenuti xtrail ne ide u pricu sa manjim tiguanom, naravno da u trailu ima vise mesta i veci klirens, preglednost itd., sta god, prosto vece vozilo i po meni xtrail vise spada u pravi SUV nego tiguan koji mi je igracka u odnosu na njega.
Ja sam vozio jednog tiguana ne znam koja je to sad generacija valjda 2. to je pandan golfu 6 valjda, po meni taj auto niti je sta komfirniji od golfa ili turana, niti sam ga lakse vozio, parkirao i sl. samo sto je viljslji krov i mozda malo klirens mada ne primecuje se a za gradsku voznju totalno nebitno. Udobnost jednaka posto sam paralelno vozio i golf i turan i taj tiguan, svi jednako tvrdi.
Skoro pricam sa covekom koji trenutno vozi tiguan 2018. god. i zali se kako je neudoban, to mu je prvi suv uvek je vozio hečeve i sl. i kaze da nije odusevljen uopste voznjom. Kofer na krovu mu je obavezan gde god krene jer nije dobio na prostoru nista u odnosu na prethodna vozila.
Za mpv ok nema novih ili je slab izbor ne pratim to trziste ali ovde se i ne prica striktno o novom autu vec i polovnom
Kod ivicnjaka ne vidim koji je problem sa obicnim autom penjanje, evo meni je auto nizi, niza guma, dodatni lip ispod branika pa nikad ne kacim nigde niti sam ikad imao problem a imao sam bas niska kola, pricamo o normalnim kosim ivicnjacima ne penjem se na one ostre kockaste ili bas visoke ivicnjake sto ni sa SUV-om ne bih radio jer tako ostetis gumu ili felnu i ne pricamo o penjanu na ivicnjak sa 30kmh nego normalno lagano sto bih radio sa svakom vrstom vozila ako ces da se zaleces i tako penjes na ivicnjake jbg onda, kamion, kombi i sl sa balonjarama.
I naravno kao sto rece ljubitelj treba porediti suv i limuzinu istih duzina a ne mesati babe i zabe, pa naravno da ces lakse da parkiras tiguana nego merc s klasu.... takodje pomenuti xtrail ne ide u pricu sa manjim tiguanom, naravno da u trailu ima vise mesta i veci klirens, preglednost itd., sta god, prosto vece vozilo i po meni xtrail vise spada u pravi SUV nego tiguan koji mi je igracka u odnosu na njega.
Ja sam vozio jednog tiguana ne znam koja je to sad generacija valjda 2. to je pandan golfu 6 valjda, po meni taj auto niti je sta komfirniji od golfa ili turana, niti sam ga lakse vozio, parkirao i sl. samo sto je viljslji krov i mozda malo klirens mada ne primecuje se a za gradsku voznju totalno nebitno. Udobnost jednaka posto sam paralelno vozio i golf i turan i taj tiguan, svi jednako tvrdi.
Skoro pricam sa covekom koji trenutno vozi tiguan 2018. god. i zali se kako je neudoban, to mu je prvi suv uvek je vozio hečeve i sl. i kaze da nije odusevljen uopste voznjom. Kofer na krovu mu je obavezan gde god krene jer nije dobio na prostoru nista u odnosu na prethodna vozila.
Re: Dobro veče
" ... treba porediti suv i limuzinu istih duzina ..."
Da poredim Kodiaq ( 4.697 mm ) sa Oktavijom karavan ( 4.687 mm ) ?
Ali, nisu oni ista "klasa".
A ako porediš Oktaviju karavan sa Karoq-om ( 4.390 ), porediš kola sličnije cene, sličnije klase ( C vs C krosover ) i sličnije ponude prostora. A ona je u Karoq-u veća, po mom mišljenju, mada je skoro 30 cm razlike u dužine. A tih 30 cm će nekada značiti da se lakše parkiraš. Nekada.
Da poredim Kodiaq ( 4.697 mm ) sa Oktavijom karavan ( 4.687 mm ) ?
Ali, nisu oni ista "klasa".
A ako porediš Oktaviju karavan sa Karoq-om ( 4.390 ), porediš kola sličnije cene, sličnije klase ( C vs C krosover ) i sličnije ponude prostora. A ona je u Karoq-u veća, po mom mišljenju, mada je skoro 30 cm razlike u dužine. A tih 30 cm će nekada značiti da se lakše parkiraš. Nekada.
- shandu90
- Postovi: 12387
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Dobro veče
Slusajuci cudesa koja mogu da prave vlasnici SUV vozila ispada da su vecina takvih modela sposobni kao Meckin Unimog ili neko slicno vozilo.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk