Terenci

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
ficha007
Reactions:
Postovi: 216
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od ficha007 »

Tema je terenci - moda ili potreba bez potrebe da budemo isključivi prema jednom ( jednima ) a da pevamo hvalospeve prema drugima, jer ako tako krenemo u tom ritmu zaključićemo da je G klasa ( bilo koja verzija ) bolja od svih navedenih + Suzuki u svim svojim varijantama, a od nje je možda bolji LR Defender ( a možda i ne ) i tako u nedogled.

Za neke moda, za neke potreba, ali svakako po meni multifunkcionalna vozila koja kod svake ciljne grupe pronađu svoju namenu. Da imam finansijskih mogućnosti i rešeno održavanje bez razmišljanja bih uzeo G klasu model do 1997. godine upicanio bih je u nekom avanturističkom fazonu i vozio do kraja života, pa preneo na sina, a ovaj na njegovu decu... :D

Ma za off road na crtu ladno mogu da stanu G klasa iz 1984. godine i neki novi ušminkani terenac i glasam za G klasu ili čak i LR Defender tog godišta.

Ja ovde ni ne govorim o novoj G klasi mada i polovna iz 1995. koša i više nego novi SX 4 ali se slažem da svako od nas posmatra svoje želje, mogućnosti i potrebe, a moje mi kažu da u neko dogledno vreme mogu samo da sanjam o tim vozilima.
Poslednja izmena od ficha007 u 17 Avg 2013, 23:08, izmenjeno 2 puta ukupno.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
Korisnikov avatar
Misha
Reactions:
Postovi: 3684
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od Misha »

ficha007 napisao:Tema je terenci - moda ili potreba bez potrebe da budemo isključivi prema jednom ( jednima ) a da pevamo hvalospeve prema drugima, jer ako tako krenemo u tom ritmu zaključićemo da je G klasa ( bilo koja verzija ) bolja od svih navedenih + Suzuki u svim svojim varijantama, a od nje je možda bolji LR Defender
Slažem se ali koliko koštaju G klasa LR Defender a koliko Grand Vitara ili Forester ? Sve zavisi od potreba,želja i mogućnosti. ;)
ficha007 napisao:Za neke moda, za neke potreba, ali svakako po meni multifunkcionalna vozila koja kod svake ciljne grupe pronađu svoju namenu
Dabome,ali bih ja ipak razgraničio soft off roudere i hard.

A za kraj jedan simpatican test po snegu Subaru XV 1.6 AWD i SX4 1.6 AWD. :D

http://www.youtube.com/watch?v=739C52TxDuc
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
Korisnikov avatar
ficha007
Reactions:
Postovi: 216
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od ficha007 »

U pravu si za razgraničenje. Tu svako od potencijalnih kupaca mora i treba da zna ( kao i kod bilo kog drugog automobila ) šta želi od terenca, za čega mu treba automobil. U momentu kada sam uzimao svoj automobil ( Stilo JTD, SW, 2005. godište ), kriza nije bila ni u naznaci i za njega sam platio tada 8.000 masnih eura. Terenci ( svi modeli ) su bili preko 10.000 i uvek mi je želja bila da imam jedan, ali tada nisam mogao jer sam bio finansijski limitiran.

Sada je po pitanju cene i pristupačnosti već neka druga priča baš u pogledu pominjanih terenaca iz ove teme. Više nisu toliko nedostupni. Jedna od alternativa je i neka polovna Lada Niva pa da imam dva automobila - jedan za orcanje po planinama, avanture, a drugi za udobnije putovanje.

Slika

Slika


Slika
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
Korisnikov avatar
crni
Banned
Reactions:
Postovi: 1702
Pridružio se: 13 Nov 2012, 09:15
Lokacija: Beograd-Jug

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od crni »

brate mili gde nadje slike ovih lada...fenomenalni su :klanjamse:
narocito ovaj poslednji, zbog njega bi se preselio na kilimandzaro ili tibet
to je terenac, a ne ko ova danasnja nasminkana pederastija
Ropstvo nikad nije iskorenjeno, samo se proširilo na druge rase.
-Čarls Bukovski-
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14266
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od Saša »

Terenac za radius kretanja do 100 km, ne više... :kezo:

Nepouzdano je to brale do zla boga, niko živ to ozbiljno ne vozi. Zamisli da si u Iraku ili Sudanu u nekoj pustinji gde prelaziš po hiljadu i kusur kilometara dnevno, na temperaturama preko 40 C, gde kvar auta može da znači i da ćeš ostati bez glave, a satelitski telefon i brdo rezervnih baterija su imperativ, šta misliš koliko bi ta Lada izdržala? Lepo je to druže za veranje po našim izlokanim brdsko-planinskim džadama i njivama, kada ideš u drva ili do kakvog obližnjeg salaša, ali za neku ozbiljnu upotrebu - ipak nije... ;)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od nidza »

Ćale je kida već 10 godinu. Nije to neki kvalitet, ali je poput kola iz tog vremena kad je nastala, i kad crkava ne ostavi te usput. Kapiram da su noviji terenci veći rizik, tj kad nešto rikne oprosti se od krpeža i zovi šlep. :-)

Tapatalk
Korisnikov avatar
ficha007
Reactions:
Postovi: 216
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od ficha007 »

Niva se sasvim solidno pokazala kod Viktora Lazića koji je sa njom obišao pola sveta, a to je priznaćeš malo više od 100 km. Postoji i knjiga o tome. "Velika avantura".
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14266
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od Saša »

Znam sam da je drugar jednom prilikom kupio 15 komada za američku humanitarnu organizaciju u kojoj je radio i od Kragujevca (tamo su ih valjda kupili) do Beograda tri su ostale pored puta, a nova vozila. Toliko o tome... :) Kada se žalio tom uvozniku rekli su mu: "Pa znate kako, morate biti svesni da je Lada poluproizvod, mi svaku koju uvezemo detaljno pretresemo, promenimo sve šta uočimo da treba, dotegnemo, ali eto, dešava se... " Šta se bre dešava, pa to je novo, ne želim haubu da im moram podići za godinu dana, a ne da se ovako kvare posle par pređenih kilometara... :D Ima tome već dosta godina... Te su Nive inače poklonjene domovina zdravlja po mestima na jugu Srbije i posle su imali dosta muke i bačenih para na održavanje (plaćali su inače kompletno održavanje i gorivo lekarima i patronažnim sestrama da obilaze starce po zabačenim selima)... No, odoh predaleko... :D
Korisnikov avatar
crni
Banned
Reactions:
Postovi: 1702
Pridružio se: 13 Nov 2012, 09:15
Lokacija: Beograd-Jug

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od crni »

druze, cela severna rusija, a to je vise od pola severne zemljine hemisfere zivi od tih kola...bukvalno. jer u sibiru, ako se desi kvar izmedju dva mesta to znaci skoro sigurnu smrt. naravno da imucniji voze lendrovera i jeepa, ali ogromna vecina je upucena uglavnom na ladu.
elektronika i ostale dzidze u fensi terencima slabo pomazu na kamcatki. tamo je rusko vozilo zakon.
Ropstvo nikad nije iskorenjeno, samo se proširilo na druge rase.
-Čarls Bukovski-
Korisnikov avatar
ficha007
Reactions:
Postovi: 216
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od ficha007 »

Upravo je to ono što je bitno, a to je da je Lada "aperisana" od suvišne elektronike. Isto takvi su i ostali terenci koji se ekspolatišu po pustinjama, prašumama, i ostalim vukohebinama gde pesak, vlaga i ostali prirodni neprijatelji samo mogu da naprave još više problema.

Pomenuta je pustinja ( Sahara, Gobi... ) pa postavljam pitanje kakvi se tamo terenci voze - sigurno ne V8 LC, G klase 2013. godište i nova čuda moderne tehnologije. Ko hoće da se vozi po takvim putevima i takvim destinacijama sigurno će odabrati terenca sa što više mehanike a što manje elektronike.

Jednostavnost i robusnost bez čuda moderne tehnologije koja su primerena ulici Strahinjića Bana je nešto što se traži. Motor i mehanika koje zna da popravi svako bez nekog konzilijuma lekara. Što se tiče Lade Nive ne treba je glorifikovati ali je ne treba ni totalno odbaciti kao autsajdera zato što nema ABS, vazdušne jastuke, servo...ima ona itekako svoju upotrebnu vrednost.

U konkretnom slučaju koji si naveo ( bez namere da trolujem temu ) nije mi jasno zašto se taj tvoj drugar ili bilo ko nije pozvao na garanciju i Zakon o zaštiti potrošača, malo se pozvao na inspekciju i rešen problem. Da od 15 automobila 2,3 ne funkcionišu i nikom ništa, puj pike ne važi malo mi ne pije vodu. Pa ne košta taj auto 100eura nego 8.000 eura.

Slika

Slika

...o ovome sam pričao. čik da vidim nekog fensi-šmensi terenca da prođe ovako?

Slika

Slika

Slika

Slika

Ok. Ne treba bežati od suda pogotovo ako je stvar čista. Ne vidim u čemu je problem. Pa svaki advokat-pripravnik će tu stvar da ti "istera", a ako postoji mogućnost naplate od dužnika ( FAS-a ) utoliko bolje.

Mogu ja o ovome do sutra jer mi je dobro poznata ova tematika, ali ovo nije tema o sudovima i pravosuđu, niti o garantnim rokovima nego o terencima. Ajmo "back to topic!" da ne bi bilo "admin power"

http://www.youtube.com/watch?v=IFx5b5Tpjfc

i test Lade Nive na stranici:

http://www.autocar.co.uk/car-review/lad ... /lada-niva

gde uopšte nije loše ocenjena. Čak naprotiv.
Poslednja izmena od ficha007 u 18 Avg 2013, 23:38, izmenjeno 5 puta ukupno.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12125
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od Bax »

HEHE, jel si ti kupio nekad nov auto, ako citas ove strane, ja sa FAS-om bitku bijem oko garancije, jednostavno ljude bole ona stvar za garanciju...
I nema vise inspekcije, ostao je samo sud i mediji...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
ficha007
Reactions:
Postovi: 216
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od ficha007 »

Evo je kako šlepa Ferrarija. :D

Slika

...jedan lep primerak domaće radinosti

Slika

dosta lep primerak sa 4 vrata

Slika

i jedan malo ekstremniji off roader

Slika

Na ovoj stranici ima par interesantnih slika oko "budženja" raznoraznih "đunti" u Ladu Nivu.

http://www.f-design.ru/index2.php
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
Korisnikov avatar
ficha007
Reactions:
Postovi: 216
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od ficha007 »

Slika

Slika

Slika

Tekst o Ladi Nivi sa Wiki-ja

http://sr.wikipedia.org/wiki/Лада_(аутомобил)

"Lada je svoju slavu u Evropi stekla modelom VAZ 2121, koji je i u Srbiji poznatiji kao "Niva" (naziv "Niva" na ruskom znači "polje"). Prvi terenac ove fabrike prikazan je 1976. godine i odlikovale su ga originalna tehnička rešenja za to vreme, kao što su stalni 4x4 pogon (stalni pogon na sva četiri točka), koji su u to vreme imali samo Rendž Rover i još pokoji model i konstrukcija šasije bez okvira (kao što su imala većina vozila predviđena za put). Niva se, zbog svoje zapremine motora i oblika i konstrukcije šasije može definisati kao jedan od prvih SUV (SUV, Sport Utility Vehicle) modela, ali sa karakteristikama i mogućnostima pravog terenca (5+5 menjač, diferencijal sa blokiranjem zadnjih točkova). Niva je svojim osobinama osvojila poštovanje i srca mnogih u svetskoj automobilskoj sceni, zahvaljujući svojim terenskim sposobnostima. Prvi projekat Nive je završen 1971-1972. godine kada su naprabljena dva prototipa sa platnenim krovom (slično vojnim vozilima), opremljeni sa Fijatovim motorom od 1300 kubika. Nakon nekog vremena, nova i modernija karoserija je napravljena i odabran je motor od 1600 kubika. Tokom leta 1973. godine, obavljene su test vožnje u Uzbekistanu, uz pomoć UAZ-ovih inženjera. Vođa projekta Niva bio je Vladimir Sergejevič Solovev, dok je glavni inženjer bio Valerij Pavlovič Semuškin. Niva je u Srbiji vrlo popularna kao vozilo koje može da izdrži sve uslove vožnje a može da posluži i za ugodna putovanja.

Od modela Niva, vrlo su interesantne vojne izvedbe ovog vozila, kao što je amfibijska vojna verzija VAZ 2122, poznata kao "Reka", koja je imala ojačanu konstrukciju i, pomalo čudno, motor od 1300 kubika koji je bio derivat motora iz modela 2101 (60 konjnskih snaga, 115km/č), umesto originalnog motora od 1600 kubika i 76 konjskih snaga. Model je mogao da zaroni u vodu brzinom od 9km/č. Prototipi, kreirani krajem 70ih sve do 1988. godine u više različitih konstrukcija, prošli su sa uspehom vojne testove, ali Sovjetska Crvena Armija, kao glavni kupac ovih modela je već uveliko bila u krizi, pa model "Reka" nikada nije ušao u proizvodnju.

Niva je dalje evoluirala, sa kabriolet verzijom koja je napravljena prvo za evropsko tržište. 1993. godine, Niva je doživela promene, kao što je povećanje zapremine motora na 1700 kubika, motor je opremljen sa sistemom za ubrizgavanje goriva u jednoj tački (single-point injection), kontrolna tabla je promenjena, takođe i su promenjena zadnja vrata i zadnja svetlosna grupa. 1994. godine, konstruisana je verzija sa dužim međuosovinskim rastojanjem, pod oznakom VAZ 2131. Ovaj model je u ponudi i sa motorom od 2000 kubika i 100 konjskih snaga.

Tokom 1980ih godina, Niva je imala više zapaženih uspeha u međunarodnim takmičenjima. Francuski uvoznik, Lada-Poh, pripremio je snažnu verziju pod imenom "Niva Proto" za teški Pariz-Dakar reli. Iako je automobil bio poprilično drugačiji od standardne verzije, sa šestocilindričnim Poršeovim motorom koji je bio smešten pozadi, bio je više puta blizu pobede. Tim Brijavojn/Deler (Briavoine/Deliaire) je 1981. godine prošao treći kroz cilj (prvo mesto je izgubljeno zbog pokvarenog hladnjaka), 1982. i 1983. godine osvojeno je drugo mesto, a tim Lartig/Žiro (Lartigue/Giroux) je 1986. godine osvojio četvrto mesto. Još više, tokom godina, više Niva u privatnoj režiji su zauzimale dosta dobra mesta na ovom takmičenju, skoro sve opremljene sa standardnim motorom."

Trojanac, slažem se apsolutno, jer tema su terenci i njihova upotrebljivost, ali i Niva je jedan od terenaca koji je u Srbiji dosta popularan, dosta je ima i sigurno bi bilo dobro pisati i o njoj kao nekom dobrom a jeftinom izboru za nezahtevne korisnike, pri tome pokazati ljudima da i u svetu je ovaj upotrebljivi terenac dosta na ceni i dosta u upotrebi čisto da se razbiju naše predrasude da ga samo mi ovde glorifikujemo a niko ga u svetu ne vozi niti koristi.

Ukoliko smatraš da je potrebna još neka nova tema ( Lada Niva ) može se ista i otvoriti, ali mislim da je lakše da ovde pišemo o svim terencima uključujući i nju ( izuzev G klase i par modela koji imaju svoje teme ) čisto radi lakše preglednosti.

Ako smatraš da je napisano off, slobodno se tema može korigovati i izbaciti nepotrebno, ali će ispasti da se onda piše mnogo više o urbanim, gradskim terencima, a jako malo o pravim terencima staroga kova, čiji je Lada Niva ja mislim dostojan predstavnik.

Koliko je popularna svedoči i sledeći link:

http://www.ladaniva.co.uk/baxter/NivaMainPage.htm
Poslednja izmena od ficha007 u 19 Avg 2013, 13:01, izmenjeno 1 put ukupno.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32197
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od trojanac »

Ako smem da napomenem. Tema nije Lada Niva.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Post od dragvorl »

Nisam bas siguran da smes, a jos manje sam siguran da ce nesto vredeti. :rofl:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori