Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od snork » 09 Dec 2016, 22:52

dag81 je napisao:Nema cega da ti bude zao. Grejanje radi i zimi i leti, ako zaslajfujes ode prirubnica, max brzina oko 105 110, trosi dosta za gabarite tipa 7 8l mozda i vise, luft volana 30stepeni na obe strane, patos kremenko itd itd.
Za danasnje pojmove krs, pa i pre 20god kad smo ga imali.
To sa luftom je standardno za volan sa pužem (zato su svi prešli na zupčastu letvu). Još gore je kad takav volan ima servo, kao recimo neki traktori, ili Ford Crown Victoria do 2000. godine. :kezo: :kezo: :kezo:

Meni je žao što nisam probao Citroen Dijanu (prodali smo je kad sam imao oko 10 godina). Ona ima obrnut problem sa grejanjem - zimi je jako slabo, zbog vazdušnog hlađenja i platnenog krova. Poslednja verzija (32 ks) može da nabije 120 km/h, ali je optimalna putna brzina oko 80. Kaže ćale da do mora i nazad nije trošila preko 6 l / 100 km.

Patos (i sve ostalo) je takođe korodiralo velikom brzinom, ali je za to verovatno zaslužan nekvalitetan domaći lim (proizvodio ju je Cimos iz Kopra). Verujem da su francuske bile bolje i dugotrajnije.
Ђенерал Јанковић

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 10 Dec 2016, 09:07

I Mercedes je barem do 1995. imao puz servo volan, ne znam tacno kada su potpuno presli na zupcastu letvu. BMW slicno drzao puz sistem dugo u odnosu na druge.

Francuski lim ili ne, tek svi Citroeni su korodirali u par godina. Mi smo imali 2CV6 koji je francuski i koliko se secam izdrzao je 3 ili 4 godine. Gore nista od korozije, vrata i to posto krova nema ali pod i dole "svajcarski sir".

Mislim da je tek kada je Pezo poradio na Citroenima postalo bolje stanje, valjda XM je bio prvi korozivno stabilan. Secam se da je BX obecavao znatan napredak sa dosta plastike umesto lima ali nije se pokazao.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23797
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 10 Dec 2016, 12:52

BMW i MB i mnogi drugi su imali sistem sa recirkulisucim kuglicama, sto je slicno kao puz. BMW E39 540i ga je imao umesto zupcaste letve jer od motora nije mogla da stane. Kamioni i danas imaju taj stitem.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 10 Dec 2016, 17:15

Za mnoge druge ne znam, naprotiv znam da su skoro svi proizvodjaci u Evropi presli na zupcastu letvu tokom 70tih (Fiat, VW, Audi, Pezo, Reno, Volvo, Ford, Opel, Citroen, cak i engleske marke) a i skoro sve japanske marke.
Poneki su zakasnili pa u 80tim znam za Ladu, Aleko, Tavria i ostalo iz istocnog bloka.

BMW i Mercedes su valjda poslednji uhvatili voz 90tih.

Davno sam vozio aute sa tim starim sistemom, koliko se secam osecaj je da uvek ima lufta i to tako da luft raste kako se vise okrece volan. U centru dok se vozi pravo jos nekako a kako se skrece krmani se kao brodom :kezo:
Kamione nisam vozio pa ne znam da li je isti osecaj nepreciznosti, samo kombije a oni su sa zupcastom.

Poslednji koji sam vozio je bio Mercedes iz 1991, bez zupcaste letve naravno.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 10 Dec 2016, 17:58

Ja sam vozio jednom onaj neki Iveco/Zastava kombi veliki ogromni i kod njega si morao stalno raditi levo-desno volanom da ostaneš na pravcu (kao u filmovima kad stalno vrte volanom :D ). Verovatno razvaljena letva volana ili tako nešto. Usrao sam se živ prvih par kilometara dok se nisam navikao. Auto iz čista mira dok voziš pravo samo odjednom ode levo ili desno pa mu moraš svako malo "kontrirati" volanom da ostaneš na pravcu... :kezo:

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 10 Dec 2016, 20:14

Tako nekako se vozio i Merc E klase, stalno male korekcije putanje jer nekako pliva. Osecaj na volanu nula.

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 15 Dec 2016, 14:46

Imam dobru ponudu za Punta i verovatno ću je prihvatiti.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18944
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Delija » 15 Dec 2016, 14:51

Opaaa... Sta planiras kao zamenu?
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45767
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Geza » 15 Dec 2016, 14:53

Pajin bus. :)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 15 Dec 2016, 15:05

Ne neće biti zamene neko vreme. :)
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
MILOŠ 92
Postovi: 60
Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:46
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V Dynamic
Lokacija: Kostolac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od MILOŠ 92 » 21 Jan 2017, 18:40

Koji osigurači (osigurači za elektro instalacije) su na Punta Classica? Video sam dve vrste osigurača u prodavnici, veće i manje.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 21 Jan 2017, 18:43

Manji (micro).

TT

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 20 Feb 2017, 14:22

Ove zime je z10 imala nekoliko problema. Dečko što ga je kupio išao na planinu.Bila nagla promena temperature i jedno jutro nije mogao da pomeri menjač. Zaledio se onaj mehanizam i sajle. Dovoljno je da radi 5 minuta u mestu i da je sve ponovo u funkciji, Kaže da ga je vozio kada se topio sneg a preko noći je temperatura naglo pala na -5 i više. Hoće da stavi sus pleh dole. Bravice su mu se isto zaledile a i vrata je jedva otvorio.
Još mi je prijavio da mu se tamo redovno kada je vlažno prilikom startovanja čulo nekih 30 sekundi čudna buka iz motora. Kao da nešto struže ili zapinje. Tog zvuka nema kada je suvo i toplo. Meni se to desilo nekoliko puta u Beogradu.

Pošto sam mu dao i krovni kofer i na njemu je bilo problema.
Kopča se zaglavila, nije pukla i pokušavamo da to rešimo a bravica mu je zaledila i jedva je odledio.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
ivke74
Postovi: 318
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 » 20 Feb 2017, 17:02

To je normalno ponasanje punta kada padne temperatura nije pravljen za zimu. :D

Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od mića » 20 Feb 2017, 17:23

Tastu na z10 pre par godina na zlatiboru na -7 nije hteo da prepozna kod kljuca zvao amss i ovi mu rekli da ga gurne u toplu garazu na par sati tako je i uradio i sve bilo ok, jedva nasao kod mestana garazu na par sati

Послато са SM-J500FN

Odgovori