Dobro su rešenje za nekog poput tebe ko prelazi 6-7.000 km godišnje. Imaš kao jeftiniju opciju i Savu Adapto.
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- Saša
- Postovi: 13043
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Koliko se sećam, of vlasnika Z10/Punta na formu, niko (još) nije štelovao ventile. U uputstvu nije određena kilometraža na kojoj se to radi, već piše da se šteluju po potrebi.
Pa može dok se motor ne zagreje. Kao ono zimi što se čuje.
Koju Seleniju si sipao ranije? Ja sam do ove godine stalno 20K 10w40, i čuo se taj zvuk zimi. Proletos sam sipao KPE 5w40, što je ujedno i nova preporuka Fiata za taj motor. Videćemo kad krene hladnije vreme, da li će se čuti.
Ђенерал Јанковић
- Saša
- Postovi: 13043
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Predviđena je kontrola zazora ventila i podešavanje (po potrebi) na svakih 30.000 km. No ja to do sada nisam radio jer jednostavno nisam osetio potrebu, motor se ponaša i čuje kao od prvog dana (nema promena u radu), a ni u ovlašćenom to su ni pitali/hteli da urade. Plus, bojim se da će posle skidanja poklopca glave početi da vlaži na tom dihtungu (poznata boljka Punta) a sada je suv kao barut, tako da ne diram do daljneg.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
@snork, istu Seleniu koju si i ti koristio
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nema mu stelovanje ventila na 41.600km pa sta bude, bice gore ako to neko cacka. Do sad sam menjao gumice balans stangle, cilindar kvacila na menjacu, svecice, auspuh, akumulator, sijalice oborenog svetla, veliki servis i redovna zamena ulja i filtera. Kupio sam i cilindar kvacila na papucici, ali to je bilo bespotrebno, bila akcija u Stojanovu i kostao je 3600 u orginalu pa nek se nadje. Recimo ulje za kocnice nikad nisam menjao. Sto se tice Shell ulja HX7 10W40 i kod njega se cuje caktanje iz motornog prostora zimi sve dok se motor ne zagreje. Mozda bi to nestalo sa KPE 5W40, ali na jednom blogu kazu da treba ostati na 10W40 jer se to ulje koristilo u mom slucaju 10 godina.
Ja svaki zvuk cujem, nije to dobro, bolje slusati muziku u Fiat vozilima.
Ja svaki zvuk cujem, nije to dobro, bolje slusati muziku u Fiat vozilima.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ovo za muziku-definitivno, i sto glasnije
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne isplati se gas nama koji smo prešli 40-60 hiljada km za 10 godina.
Evo šta sam ja menjao: na oko 50000 km takođe cilindar kvačila na strani do menjača, tom prilikom zamenjena i kočiona tečnost (kočnice i kvačilo imaju spojen hidraulični sistem, tečnost je zajednička). Akumulator promenjen posle 9 godina i 55000 km (preventivno pred prošlu zimu), mada je još mogao da služi.
Auspuh - dva puta je pucao spoj cevi i zadnjeg lonca. Prvi put na oko 6-7 godina (nisam zapisao km) i tada je samo zavaren. Drugi put ove godine na oko 57000 km. Lonac je bio skroz dobar, ali je kraj cevi bio korodirao, pa je odsečen. Majstor je na presi napravio cev od dobrog aluminiziranog lima. Sve je pažljivo zavario i dao 5 godina garancije.
To je sve. Mali servis radim redovno, često na manje od 10000 km. Veliki servis nije rađen. Svećice nisu još menjane, jer ne primećujem da ima potrebe. Mislim da su te NGK iz prve ugradnje kvalitetnije od bilo kojih zamenskih.
Uskoro ću staviti nove kočione pločice. Još nije kritično, ali generalno ih treba zameniti.
Sijalica još nije nijedna pregorela.
Evo šta sam ja menjao: na oko 50000 km takođe cilindar kvačila na strani do menjača, tom prilikom zamenjena i kočiona tečnost (kočnice i kvačilo imaju spojen hidraulični sistem, tečnost je zajednička). Akumulator promenjen posle 9 godina i 55000 km (preventivno pred prošlu zimu), mada je još mogao da služi.
Auspuh - dva puta je pucao spoj cevi i zadnjeg lonca. Prvi put na oko 6-7 godina (nisam zapisao km) i tada je samo zavaren. Drugi put ove godine na oko 57000 km. Lonac je bio skroz dobar, ali je kraj cevi bio korodirao, pa je odsečen. Majstor je na presi napravio cev od dobrog aluminiziranog lima. Sve je pažljivo zavario i dao 5 godina garancije.
To je sve. Mali servis radim redovno, često na manje od 10000 km. Veliki servis nije rađen. Svećice nisu još menjane, jer ne primećujem da ima potrebe. Mislim da su te NGK iz prve ugradnje kvalitetnije od bilo kojih zamenskih.
Uskoro ću staviti nove kočione pločice. Još nije kritično, ali generalno ih treba zameniti.
Sijalica još nije nijedna pregorela.
Ђенерал Јанковић
- Saša
- Postovi: 13043
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja bih ipak zamenio bar svećice i pregledao kaiševe u kakvom su stanju, dosta je to godinica. Svećice originalne su oko 700 din komad kod ovlašćenih.
TT
TT
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sam svecice menjao prema knjizici ..radi lakse auto.Sve u svemu nije los auto ,za svoju klasu solidno udoban,malo izolacija losija ,fin motorcic u mirovanj tih kad se stisne ima cak malo sportski prizvuk, ako se koristi na pravi nacin ubrzava sasvim lepo ,ja ga vrtim na 120km u cetvrtoj kad preticem na autoputu na 4000 obrtaja .
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Slobodno teraj i do 5000 obr/min ako ima potrebe - tu je max. snaga.
Sad vidim da je zamena svećica predviđena na 30000 km - pošto sam malo bio zaboravio na njih, a trenutno stanje je 60000 km, zameniću ih u najskorije vreme.
Sad vidim da je zamena svećica predviđena na 30000 km - pošto sam malo bio zaboravio na njih, a trenutno stanje je 60000 km, zameniću ih u najskorije vreme.
Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Свакако! Требало би да је на 5500 rpm црвено.
Око 45 би требало свећице скинути али није ни твоја км фрка.
Оно што ја нисам мењао је кочионо уље (заборавих и плочице сам мењао -мала км их је уништила )и антифриз стоји од куповине ,да л је то добро не знам ,углавном мајстор није придавао значају томе кад сам га питао. >
Кад будем имао времена представићу ауто у за то предвиђеном месту.
Око 45 би требало свећице скинути али није ни твоја км фрка.
Оно што ја нисам мењао је кочионо уље (заборавих и плочице сам мењао -мала км их је уништила )и антифриз стоји од куповине ,да л је то добро не знам ,углавном мајстор није придавао значају томе кад сам га питао. >
Кад будем имао времена представићу ауто у за то предвиђеном месту.
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sam oduvek trošio KPE sintetiku dok sam vozio Punto. Dobro je to ulje, neće vam se ništa čuti zimi.
Štelovanje ventila ne bih čačkao bez potrebe jer je to sporovrteća mašina s dva ventila i jendom bregastom i teško će se njoj raštelovati ventili, sem ako mu neko dušu vadi non stop. Moju teorijsku pretpostavku su mi potvrdili i majstori. Osim toga, štelovanje ventila zahteva i malo veštine, pa to ne treba bilo ko da radi.
Cilindri kvačila se uvek menjaju u paru, bez obzira što samo jedan crkne. Odnosno, ništa se ne mora, ali ovaj koji crkne uvek načne ovaj zdravi, pa će i taj crći za neko vreme.
Štelovanje ventila ne bih čačkao bez potrebe jer je to sporovrteća mašina s dva ventila i jendom bregastom i teško će se njoj raštelovati ventili, sem ako mu neko dušu vadi non stop. Moju teorijsku pretpostavku su mi potvrdili i majstori. Osim toga, štelovanje ventila zahteva i malo veštine, pa to ne treba bilo ko da radi.
Cilindri kvačila se uvek menjaju u paru, bez obzira što samo jedan crkne. Odnosno, ništa se ne mora, ali ovaj koji crkne uvek načne ovaj zdravi, pa će i taj crći za neko vreme.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa i gas da ugradim, nebitna je usteda, ali bi mi sigurno nesto zeznuli kod ugradnje Stelovanje ventila bi smeo jedino Goranu da poverim. Oni su i radili veliki servis na mom autu i ja sam trazio da mi ugrade delove iz orginala. Tada je zamenjen antifriz. Svecice sam takodje kupio u ovlascenom servisu jer su jedino oni imali kompletnu oznaku kao iz prve ugradnje tj. NGK DCPR7E-N-10. Kocione plocice jos mogu da guraju, a i njih kad dodje vreme kupujem u ovlasenom jer su tamo Bosch i to je bila prva ugradnja, ne bi podneo da nesto cvili kad pritisnem kocnicu. Sto se tice zamene cilindra kvacila na menjacu, ja sam u ovlascenom rekao koji da menjaju, jer da sam njih slusao sve bi oni porasturali, samo su tvrdili da je on ispravan i da ga menjam na sopstvenu odgovornost. Nisam ga zamenio u paru, ali sam kupio i cilindar na papucici da se nadje i to posle tri godine od zamene prvog. Kvacilo mi se ponasa normalno.
Varta mi gura petu godinu i primetio sam da mi u zadnje vreme prilikom paljenja pali crvenu lampicu od temperature i kazaljka skace na maksimum pa se vraca. Simptom slabog akumulatora. Interesuje me kako se ponasa nov Magneti Marelli a za koji se Sasa odlucio.
Varta mi gura petu godinu i primetio sam da mi u zadnje vreme prilikom paljenja pali crvenu lampicu od temperature i kazaljka skace na maksimum pa se vraca. Simptom slabog akumulatora. Interesuje me kako se ponasa nov Magneti Marelli a za koji se Sasa odlucio.