Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od dragvorl » 08 Dec 2016, 22:34

Podrazumeva se valjda da na tako jeftinom auto nece niko da se bavi inzenjeringom zbog obicnog tempomata vec se gleda neko manje vise plug and play resenje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10581
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od ljubitelj » 08 Dec 2016, 22:40

Ja bih pre rekao da Fiat moze ali da mu se ne isplati, sam Punto nije kategorija vozila gde se to moze naplatiti lako od kupca novog auta.
Verujem da je Punto sa tempomatom prilicno redak, tj da se retko ko odlucivao da ga naruci i kada je bio u ponudi.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Saša » 08 Dec 2016, 22:43

Sve zavisi od motora i nivoa opreme. Na motorima sa motorizovanim leptirom gasa tempomat je vrlo lako i jednostavno implementirati, polugica na volanu, par prekidača na papučicama dole i motorni ECU programiran tako da u tom režimu održava brzinu kretanja, tako što preko pomenutog leptira (njegovog motora) dodaje ili oduzima gas. Kod 1.2 8V nema tog motorića što komplikuje priču a njima se sigurno nije isplatilo projektovati i implementirati takav poseban sistem za bazni, najjeftiniji i najslabiji motor u gami. Hoćeš i tempomat - uzmi onda jači motor uz koji on dolazi na spisku dodatne opreme. Jednostavno.

TT

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od dragvorl » 08 Dec 2016, 22:56

Toliko jednostavno da nema potrebe za nikakvom komplikacijom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Saša » 09 Dec 2016, 00:21

ljubitelj je napisao:Verujem da je Punto sa tempomatom prilicno redak, tj da se retko ko odlucivao da ga naruci i kada je bio u ponudi.
Potražio sam više informacija na Net-u: Punto o kome govorimo je predstavljen davne 1999. a tempomat je dobio prvi put tek posle facelifta 2003, u verziji Mk2b (to je ovaj "naš Classic", uslovno rečeno), do tada ga dakle nikada nije imao. Pa i tada ga je bilo moguće dobiti samo u najskupljim trovratnim "HGT" verzijama sa najjačim motorima i najvišim paketima opreme (benzinac 1.8 16V sa 131 KS i dizel 1.9 MJT sa 101 KS), a i tu opet nije bio deo standardne već dodatne opreme (ti modeli se naravno nisu proizvodili kod nas). Ako znamo tu informaciju onda se vidi da najverovatnije otpada i mogućnost (lake) implementacije na druge modele i motore i pored motorizovanih leptira gasa koje imaju jer to njihovi ECU verovatno (čitaj: sigurno) ne podržavaju. Takođe, Punto je mali gradski automobil B segmenta u kome tempomat zaista nije neophodan ali proizvođač je i to eto ipak bio omogućio u top modelima, pa ko je to baš volio - mogao je da izvoli. Nađoh u oglasima primer jednog takvog modela (HGT 1.9 MJT), sa slika se vidi da ima tempomat:

http://www.polovniautomobili.com/putnic ... t-sporting

Treba pomenuti i da je 2005. predstavljen naslednik Grande Punto koji je novije generacije i koji je opet neka sasvim druga priča, a ovaj "naš" je sticajem znanih nam okolnosti nastavljen i dalje da se pravi kod nas iako ga je Fiat realno davno "otpisao", a mi ga i dalje poredimo sa mnogo novijim modelima ili sa modelima iz većih klasa gde je tempomat vremenom postao praktično deo standardne opreme. :)

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Velja » 09 Dec 2016, 07:54

Slika :kafa:

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Saša » 09 Dec 2016, 08:06

Takav "tempomat" je imao i Fića, vozio sam ga dve godine, to mi je bio i prvi auto. Korisna stvar kada se zimi negde zaglaviš u snegu, ubaciš u prvu, potegneš taj ručni gas, izađeš i guraš... :D

TT

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Velja » 09 Dec 2016, 08:09

... i posle trčiš za njim :kezo:

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Saša » 09 Dec 2016, 08:13

Naravno. Eh, dobra stara vremena... :D

TT

Korisnikov avatar
Boza29
Postovi: 356
Pridružio se: 30 Okt 2016, 22:10
Garaža: Coming soon..
Lokacija: Belgrade

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Boza29 » 09 Dec 2016, 08:49

Ja bi voleo da probam tog Ficu bas.Nekako kad slusam sve lovacke price i fore zao mi sto nisam i ja :D
Dusa kida se,kida se na cestice
Kada cujem zvuk X6-ice :D

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od dag81 » 09 Dec 2016, 09:28

Nema cega da ti bude zao. Grejanje radi i zimi i leti, ako zaslajfujes ode prirubnica, max brzina oko 105 110, trosi dosta za gabarite tipa 7 8l mozda i vise, luft volana 30stepeni na obe strane, patos kremenko itd itd.
Za danasnje pojmove krs, pa i pre 20god kad smo ga imali.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

ljubitelj
Postovi: 10581
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od ljubitelj » 09 Dec 2016, 09:35

Sasa, implementacija tempomata u 21.veku je igracka za svakoga pa sigurno i za Fiat inzenjere uz bilo koji motor sa ili bez elektro pogona leptira.
Kao sto si prikupio podatke vidi se da je samo u najskupljim verzijama kao jos doplata bio ponudjen sto ukazuje na ekonomski momenat a ne tehnicki oko implementacije.

Saglasan sam da autu i klasi namene kojoj pripada Punto tempomat nije uopste potreban niti ima svrhe pa mi je logicna Fiatova politika ustede na tom modelu.
Moj komentar je bio usmeren na tvoju konstataciju da nije moguce imati tempomat bez elektricngo leptira kao razlogom sto ga Fiat nije ugradio.

Korisnikov avatar
ivke74
Postovi: 318
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 » 09 Dec 2016, 09:44

Da li ima neko problem sa skripanjem zadnjih vrata na puntu i kako je resio taj problem? Ja sam prskao sarke raznim sprejevima ali ne pomaze ne znam da li treba skinuti vrata pa podmazati ih (mada mislim da je suvise komplikovano). Ovaj problem mislim od svih automobila da samo punto ima.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Saša » 09 Dec 2016, 09:46

^Ma sve o.k, razumemo se konačno. Ja sam samo hteo da kažem da to nije "plug and play" izvodivo u slučaju Punta Classic 1.2 8V. Kod Stila je to već "piece of cake" jer ima sve predispozicije (mnogi primerci čak i kompletnu predinstalaciju za tempomat) ali on je druga klasa automobila. Naravno da proizvođač može da napravi šta god hoće, samo ako to želi.:)

Btw, moj Fićko i ja, mislim da je fotka napravljena 1989. god. Moj prvi (lično baš moj) auto, nikad ga neću zaboraviti. :D

Slika

p.s. Ovih poslednjih 10-tak postova su više za onu opštu temu o Puntu a ovaj za "Imali smo a nismo znali"... :D

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 09 Dec 2016, 09:48

Škripne povremeno i kod mene, ali nije strašno. Naulji ili namasti nečim onu šipkicu što ulazi u vrata, sprejevi su kratkotrajnog efekta.

Odgovori