Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Podrazumeva se valjda da na tako jeftinom auto nece niko da se bavi inzenjeringom zbog obicnog tempomata vec se gleda neko manje vise plug and play resenje.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Ja bih pre rekao da Fiat moze ali da mu se ne isplati, sam Punto nije kategorija vozila gde se to moze naplatiti lako od kupca novog auta.
Verujem da je Punto sa tempomatom prilicno redak, tj da se retko ko odlucivao da ga naruci i kada je bio u ponudi.
Verujem da je Punto sa tempomatom prilicno redak, tj da se retko ko odlucivao da ga naruci i kada je bio u ponudi.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Sve zavisi od motora i nivoa opreme. Na motorima sa motorizovanim leptirom gasa tempomat je vrlo lako i jednostavno implementirati, polugica na volanu, par prekidača na papučicama dole i motorni ECU programiran tako da u tom režimu održava brzinu kretanja, tako što preko pomenutog leptira (njegovog motora) dodaje ili oduzima gas. Kod 1.2 8V nema tog motorića što komplikuje priču a njima se sigurno nije isplatilo projektovati i implementirati takav poseban sistem za bazni, najjeftiniji i najslabiji motor u gami. Hoćeš i tempomat - uzmi onda jači motor uz koji on dolazi na spisku dodatne opreme. Jednostavno.
TT
TT
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Toliko jednostavno da nema potrebe za nikakvom komplikacijom.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Potražio sam više informacija na Net-u: Punto o kome govorimo je predstavljen davne 1999. a tempomat je dobio prvi put tek posle facelifta 2003, u verziji Mk2b (to je ovaj "naš Classic", uslovno rečeno), do tada ga dakle nikada nije imao. Pa i tada ga je bilo moguće dobiti samo u najskupljim trovratnim "HGT" verzijama sa najjačim motorima i najvišim paketima opreme (benzinac 1.8 16V sa 131 KS i dizel 1.9 MJT sa 101 KS), a i tu opet nije bio deo standardne već dodatne opreme (ti modeli se naravno nisu proizvodili kod nas). Ako znamo tu informaciju onda se vidi da najverovatnije otpada i mogućnost (lake) implementacije na druge modele i motore i pored motorizovanih leptira gasa koje imaju jer to njihovi ECU verovatno (čitaj: sigurno) ne podržavaju. Takođe, Punto je mali gradski automobil B segmenta u kome tempomat zaista nije neophodan ali proizvođač je i to eto ipak bio omogućio u top modelima, pa ko je to baš volio - mogao je da izvoli. Nađoh u oglasima primer jednog takvog modela (HGT 1.9 MJT), sa slika se vidi da ima tempomat:ljubitelj je napisao:Verujem da je Punto sa tempomatom prilicno redak, tj da se retko ko odlucivao da ga naruci i kada je bio u ponudi.
http://www.polovniautomobili.com/putnic ... t-sporting
Treba pomenuti i da je 2005. predstavljen naslednik Grande Punto koji je novije generacije i koji je opet neka sasvim druga priča, a ovaj "naš" je sticajem znanih nam okolnosti nastavljen i dalje da se pravi kod nas iako ga je Fiat realno davno "otpisao", a mi ga i dalje poredimo sa mnogo novijim modelima ili sa modelima iz većih klasa gde je tempomat vremenom postao praktično deo standardne opreme.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Takav "tempomat" je imao i Fića, vozio sam ga dve godine, to mi je bio i prvi auto. Korisna stvar kada se zimi negde zaglaviš u snegu, ubaciš u prvu, potegneš taj ručni gas, izađeš i guraš...
TT
TT
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
... i posle trčiš za njim
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Ja bi voleo da probam tog Ficu bas.Nekako kad slusam sve lovacke price i fore zao mi sto nisam i ja
Dusa kida se,kida se na cestice
Kada cujem zvuk X6-ice
Kada cujem zvuk X6-ice
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Nema cega da ti bude zao. Grejanje radi i zimi i leti, ako zaslajfujes ode prirubnica, max brzina oko 105 110, trosi dosta za gabarite tipa 7 8l mozda i vise, luft volana 30stepeni na obe strane, patos kremenko itd itd.
Za danasnje pojmove krs, pa i pre 20god kad smo ga imali.
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Za danasnje pojmove krs, pa i pre 20god kad smo ga imali.
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Sasa, implementacija tempomata u 21.veku je igracka za svakoga pa sigurno i za Fiat inzenjere uz bilo koji motor sa ili bez elektro pogona leptira.
Kao sto si prikupio podatke vidi se da je samo u najskupljim verzijama kao jos doplata bio ponudjen sto ukazuje na ekonomski momenat a ne tehnicki oko implementacije.
Saglasan sam da autu i klasi namene kojoj pripada Punto tempomat nije uopste potreban niti ima svrhe pa mi je logicna Fiatova politika ustede na tom modelu.
Moj komentar je bio usmeren na tvoju konstataciju da nije moguce imati tempomat bez elektricngo leptira kao razlogom sto ga Fiat nije ugradio.
Kao sto si prikupio podatke vidi se da je samo u najskupljim verzijama kao jos doplata bio ponudjen sto ukazuje na ekonomski momenat a ne tehnicki oko implementacije.
Saglasan sam da autu i klasi namene kojoj pripada Punto tempomat nije uopste potreban niti ima svrhe pa mi je logicna Fiatova politika ustede na tom modelu.
Moj komentar je bio usmeren na tvoju konstataciju da nije moguce imati tempomat bez elektricngo leptira kao razlogom sto ga Fiat nije ugradio.
- ivke74
- Postovi: 318
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da li ima neko problem sa skripanjem zadnjih vrata na puntu i kako je resio taj problem? Ja sam prskao sarke raznim sprejevima ali ne pomaze ne znam da li treba skinuti vrata pa podmazati ih (mada mislim da je suvise komplikovano). Ovaj problem mislim od svih automobila da samo punto ima.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
^Ma sve o.k, razumemo se konačno. Ja sam samo hteo da kažem da to nije "plug and play" izvodivo u slučaju Punta Classic 1.2 8V. Kod Stila je to već "piece of cake" jer ima sve predispozicije (mnogi primerci čak i kompletnu predinstalaciju za tempomat) ali on je druga klasa automobila. Naravno da proizvođač može da napravi šta god hoće, samo ako to želi.
Btw, moj Fićko i ja, mislim da je fotka napravljena 1989. god. Moj prvi (lično baš moj) auto, nikad ga neću zaboraviti.
p.s. Ovih poslednjih 10-tak postova su više za onu opštu temu o Puntu a ovaj za "Imali smo a nismo znali"...
Btw, moj Fićko i ja, mislim da je fotka napravljena 1989. god. Moj prvi (lično baš moj) auto, nikad ga neću zaboraviti.
p.s. Ovih poslednjih 10-tak postova su više za onu opštu temu o Puntu a ovaj za "Imali smo a nismo znali"...
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Škripne povremeno i kod mene, ali nije strašno. Naulji ili namasti nečim onu šipkicu što ulazi u vrata, sprejevi su kratkotrajnog efekta.