Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zna li neko kako očistiti u Puntu kanale od ventilacije?
Prijatelju upao izgleda list.
Povremeno , u istoj brzini, menja se i intezitet tog zvuka.
Prijatelju upao izgleda list.
Povremeno , u istoj brzini, menja se i intezitet tog zvuka.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Saša
- Postovi: 13051
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Neka skine ventilator i očisti ga, dole je ispod nogu suvozača, drže ga 3 šrafa pod 120 stepeni i ima dva konektora da otkopča da bi ga izvadio potpuno. Imaš i celo uputstvo kako se skida u "Uradi sam" podforumu (tema o "cvrčanju ventilatora"), ne mogu da stavim link dok kuckam sa telefona.
TT
TT
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Au Sale koji si ti laf!
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sasa moze da rastavi i sastavi ceo Punto za manje od 24h!
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Saša
- Postovi: 13051
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Tvoj prijatelj naravno ne mora rasturati ventilator (sem ako i njega ne muči cvrčanje). Taj list obično upadne unutar ventilatora i zato se čuje jače ili slabije u zavisnosti od njegove brzine okretanja.
TT
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
PC do Milvokija.
https://youtu.be/jFRFeSI-Rr0
https://youtu.be/jFRFeSI-Rr0
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pozdrav domaćinu teme ( Saši ) i svima, ja doš'o po poduku da umanjim muku
Elem, žena vozila našeg puntaća ( 1.2 8V ) i propadne joj pedala kvačila. Kako je nagazila papučicu na uzbrdici ( odmah pored vile Cece Ražnatović ) - nije se vratila.
Frka, panika - ona stane , ugasi auto...krene i sve bude ok 300m, a onda opet propadanje/nevraćanje pedale. Dakle, ukupno 2 puta i to u roku od 10 min i manje,
Od tada je prošlo možda nedelju dana, auto je vožen i nije se ponovilo slično. Pretragom neta, utvrdim da se radi o cilindru kvačila, najverovatnije na pedali ali da se u principu menjaju oba. I to je ok - to bih i uradio da nije jedne zbunjujuće stvari.
Na cilindru pedale ( "glavni cilindar") - sve suvo, nigde ulje nije procurelo.
Na cilidru na menjaču ( "pomoćni" cilindar) - takođe bez curkanja.
Zapravo, nikakva tečnost nije procurila jer je rezervoar kočione tečnosti na istom nivou kao pre.
Da li cilindar može da bude faličan iako nije procureo ili imam "pogrešnog osumnjičenog"?
Jedino što je ikad bilo sumnjivo jeste povremeno cvilkanje pomoćnog cilindra ( na menjaču ) a čak ni to duže vremena .
Elem, žena vozila našeg puntaća ( 1.2 8V ) i propadne joj pedala kvačila. Kako je nagazila papučicu na uzbrdici ( odmah pored vile Cece Ražnatović ) - nije se vratila.
Frka, panika - ona stane , ugasi auto...krene i sve bude ok 300m, a onda opet propadanje/nevraćanje pedale. Dakle, ukupno 2 puta i to u roku od 10 min i manje,
Od tada je prošlo možda nedelju dana, auto je vožen i nije se ponovilo slično. Pretragom neta, utvrdim da se radi o cilindru kvačila, najverovatnije na pedali ali da se u principu menjaju oba. I to je ok - to bih i uradio da nije jedne zbunjujuće stvari.
Na cilindru pedale ( "glavni cilindar") - sve suvo, nigde ulje nije procurelo.
Na cilidru na menjaču ( "pomoćni" cilindar) - takođe bez curkanja.
Zapravo, nikakva tečnost nije procurila jer je rezervoar kočione tečnosti na istom nivou kao pre.
Da li cilindar može da bude faličan iako nije procureo ili imam "pogrešnog osumnjičenog"?
Jedino što je ikad bilo sumnjivo jeste povremeno cvilkanje pomoćnog cilindra ( na menjaču ) a čak ni to duže vremena .
Poslednja izmena od Пунтилак u 16 Jan 2018, 17:21, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Isto se i meni desilo, definitivno jeste cilindar,prvo sam zamenio taj na pedali koji je bio uzrocnik zaglavljivanja pedale, a ne dugo zatim i onaj na menjacu, od tada sve ok.
To skripanje na pedali jeste u stvari od cilindra, ali ne nadaj se da ce zamenom nestati. Meni je nov posle mesec dana poceo da vristi, lek je da kupis neki silikonski podmazivac u spreju i da naprskas, drzi ga necujnim neko vreme, onda ponoviti
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
To skripanje na pedali jeste u stvari od cilindra, ali ne nadaj se da ce zamenom nestati. Meni je nov posle mesec dana poceo da vristi, lek je da kupis neki silikonski podmazivac u spreju i da naprskas, drzi ga necujnim neko vreme, onda ponoviti
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Hvala Saši i RageMan na brzim odgovorima.
Mada drago mi i što nije nešto još gore ( set kvačila? ) a ovako mugu da prođem sa haračom od oko 5-5300 din za oba
Još nisam načisto koji da uzmem?
U originalu su oba cilindra plastična i tako ih LUK pravi, ali Saks je navodno takođe OK a pritom onaj cilindar na menjaču pravi u metalnoj varijanti ?
Onaj na pedali za sada i ne mogu da nađem od LUK proizvođača nego samo Saks
A što se podmazivanja i silikon spreja tiče - samo da potvrdim.
Kad sam nešto podmazivao silikonom - ili nikad više nije zaškripalo ili je trajalo barem 10 puta duže nego kad je podmazano sa WD40.
Silikon je zakon
Ne znam da li se iko obradovao kvaru i što ga čeka posao - ali ja evo jesam
Mada drago mi i što nije nešto još gore ( set kvačila? ) a ovako mugu da prođem sa haračom od oko 5-5300 din za oba
Još nisam načisto koji da uzmem?
U originalu su oba cilindra plastična i tako ih LUK pravi, ali Saks je navodno takođe OK a pritom onaj cilindar na menjaču pravi u metalnoj varijanti ?
Onaj na pedali za sada i ne mogu da nađem od LUK proizvođača nego samo Saks
Ma ja bih čak i ostavio da pričeka ( isprobao bih i varijantu sa zamenom gumica, neki kažu da je ok? ) ali mi žena sklona panici pa moram nešto što pre.rage_man je napisao: ↑16 Jan 2018, 17:21Isto se i meni desilo, definitivno jeste cilindar,prvo sam zamenio taj na pedali koji je bio uzrocnik zaglavljivanja pedale, a ne dugo zatim i onaj na menjacu, od tada sve ok.
To skripanje na pedali jeste u stvari od cilindra, ali ne nadaj se da ce zamenom nestati. Meni je nov posle mesec dana poceo da vristi, lek je da kupis neki silikonski podmazivac u spreju i da naprskas, drzi ga necujnim neko vreme, onda ponoviti
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
A što se podmazivanja i silikon spreja tiče - samo da potvrdim.
Kad sam nešto podmazivao silikonom - ili nikad više nije zaškripalo ili je trajalo barem 10 puta duže nego kad je podmazano sa WD40.
Silikon je zakon
- Saša
- Postovi: 13051
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zameni samo taj na pedali kvačila, a taj drugi tek kada crkne (i ako crkne). Koje ti je godište Punto?
p.s. Nekad su se tako popravljali svi cilindri, kupiš komplet gumica, rastaviš ga, zameniš gumice i teraj dalje. No sada se uglavnom kupi nov, zameni i to je to.
p.s. Nekad su se tako popravljali svi cilindri, kupiš komplet gumica, rastaviš ga, zameniš gumice i teraj dalje. No sada se uglavnom kupi nov, zameni i to je to.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Godiste 2008.Saša je napisao: ↑16 Jan 2018, 17:54Zameni samo taj na pedali kvačila, a taj drugi tek kada crkne (i ako crkne). Koje ti je godište Punto?
p.s. Nekad su se tako popravljali svi cilindri, kupiš komplet gumica, rastaviš ga, zameniš gumice i teraj dalje. No sada se uglavnom kupi nov, zameni i to je to.
Pa rado bih ja da prepolovim trošak i zamenim 1 umesto 2 cilindra, ali kakav je simptom kad crkne taj na menjaču?
Ako isto "propada" pedala i ne dozvoljava da se izbaci iz brzine - onda da ne čekam jer rekoh, žena se u takvim situacija uspaniči a već je "iskipela" zbog ovoga
Ili da zamenim oba odmah, posle uzmem i promenim gumice na tim skinutim originalnim, pa zamenim sa nekim za polovne zadnje amortizere recimo ( i to mi treba)
- Saša
- Postovi: 13051
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na tebi je, sam odluči. No ako već menjaš i taj cilindar na menjaču - zameni onda za svaki slučaj i set kvačila, mogao bi i on da crkne...
Šala, ali nadam se da kapiraš poentu. Ne popravljaj ono što nije pokvareno. Ni proizvođač nigde ne navodi da se to menja preventivno ili na određenoj kilometraži, nego kako crkne (i ako crkne) - tako popravljaš.
Šala, ali nadam se da kapiraš poentu. Ne popravljaj ono što nije pokvareno. Ni proizvođač nigde ne navodi da se to menja preventivno ili na određenoj kilometraži, nego kako crkne (i ako crkne) - tako popravljaš.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Lele, nemoj samo set kvačilaSaša je napisao: ↑16 Jan 2018, 18:20Na tebi je, sam odluči. No ako već menjaš i taj cilindar na menjaču - zameni onda za svaki slučaj i set kvačila, mogao bi i on da crkne...
Šala, ali nadam se da kapiraš poentu. Ne popravljaj ono što nije pokvareno. Ni proizvođač nigde ne navodi da se to menja preventivno ili na određenoj kilometraži, nego kako crkne (i ako crkne) - tako popravljaš.
Rado bih ja samo taj sa pedale zamenio ..ali kad njega skinem - kako da 100% utvrdim da je on kriv (a da je onaj drugi u redu) ?
Ionako ne curi nigde, nije baš tipičan kvar .. pa je teško dokazati da je on ?
Osim ako ima neka caka za proveru ...za ove X Files u svetu "kvačilnih cilindara"