Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 26 Okt 2023, 13:26

Juče popodne sam se konačno video sa komšijom i bukvalno mu za minut zamenio onaj osigurač ili graničnik na prednjim vratima (ili šta li je već). Njegov je plave boje, vrv ima dobru opremu. Slika je u prilogu.
Treba prvo samo malo podići taj osigurač/graničnik i odvojiti muški i ženski konektor, onda se izvađeni konektor lako zaokrene prema posmatraču i istovremeno se vide i leva i desna strana tog osigurača/graničnika, dalje je sve lako ...
Prikačeni fajlovi
Osigurac1.png
Osigurac
Osigurac1.png (805.31 KiB) Pogledano 2168 puta
Poslednja izmena od Arogan u 26 Okt 2023, 13:32, izmenjeno 1 put ukupno.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 31 Okt 2023, 20:14

Večeras sam hteo da proverim da li je veliko crevo iberlaufa ubodeno u donji deo kućišta filtera vazduha i imam šta da vidim – vidljivi deo sajle gasa prekriven je providnim plastičnim bužirom, umesto da bude gola. Bužir se prstom lako vrati u lešište i tada se normalno vidi gola sajla, ali bužir opet izleti prvim pritiskom na pedalu gasa. Očigledno mi fali gumena vođica/graničnik ne znam kako da ga krstim, (situacija se detaljnije vidi na slikama u prilogu)

Ja ne osećam nikakve nepravilnosti kad dodajem gas ali bih voleo ovo što pre da saniram. Ne znam koliko problem traje, možda dan a možda i godinama, tek sam ga večeras uočio.
Pitanja:
1. Koliko je ovo opasno, u smislu da mi pedala gasa možda neće reagovati na pritiskanje ili otpuštanje
2. Da li da kupim novu sajlu gasa i pravac servis da je zamene komplet, ili
3. Da li da odem do majstora za sajle ako oni mogu ugrade tu gumenu vođicu/graničnik, čime će se sprečiti izlatanje providnog bužira.

Detaljan opis slika u prilogu:
Slika 1 – ispravan držač sajle na rođakovoj Z10,
Slika 1A – uveličan gumeni deo držača koji meni fali, zaokružen zeleno.
Slika 2 – Moj držač sajle vidi se da počinje da puca (slikano ranije potpuno drugim povodom a večeras sam obratio pažnju na tu sliku)
Slika 2A – uveličan deo gde je moja gumena vođica/graničnik počela da puca.
Slika 3: Sadašnje stanje moje sajle, ne vidi se gola sajla nego je prekrio plastični providni bužir, koji je izleteo sa leva na desno i desno više ne može
Slika 3A – uveličan plastični providni bužir koji je prekrio sajlu (zaokružen crveno), jer je ispala gumena vođica/graničnik (mesto gde je treba da bude je zaokruženo zeleno).
Slika 4 – Kada bužir vratim prstom u levo, sajla se normalno vidi, ali je bužir ponovo prekrije prvim pritiskom pedale gasa.
(slika 4 se dole vidi naopako, idite desni klik na nju, pa Edit Image i onda će se pravilno pojaviti)
Slika 4A – uveličana sajla gasa (zaokružena žuto), sam kraj bužira koji je prstom vraćen u levo (zaokružen crveno) i taj na taj kraj bužira treba da dođe gumena vođica/graničnik (njeno predviđeno mesto zaokruženo zelenom)
Prikačeni fajlovi
Sl 1 - ispravan drzac sajle.JPG
Sl 1
Sl 1A - uvelican deo koji meni fali.JPG
Sl 1A
Sl 2 - držac sajle počinje da puca.JPG
Sl 2
Sl 2 - uveličano gde je poceo da puca drzac sajle.JPG
Sl 2A
Sl 3 - bužir spao na sajlu.JPG
Sl 3
Sl 3A - uveličan bužir koji je spao na sajlu.JPG
Sl 3A
Sl 4 - ručno vraćen bužir ulevo.JPG
Sl 4
Sl 4 - ručno vraćen bužir ulevo.JPG (144.73 KiB) Pogledano 2031 put
Sl 4A - uvelicano ručno vraćen bužir ulevo.JPG
Sl 4A

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3165
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 » 31 Okt 2023, 21:26

Nije ništa opasno.
Ne znam pod kojim uglom stoji ova sajla u smislu da li ima pad ka klapni gasa ili ka bužiru. Ako ima pad ka klapni, nikad neće ući voda i neće biti problema. Ako je pad prema bužiru, onda uzmeš špric sa iglom i u njemu 1cm³ bilo kog motornog ulja. Gurneš iglu u bužir pored sajle i lagano ubrizgaš ulje. Sajla će raditi lakše, neće korodirati i neće zamrznuti ako tokom zime uđe voda u bužir i tako prenoći.
Ovo važi generalno za bilo koju sajlu, a ja praktikujem da ubacim ulje u sajlu ručne. Mnogo bolje radi i ne mrzne zimi, a i dugo traje sajla.

ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 31 Okt 2023, 22:42

Primeniti napisani savet i za potpuno novu sajlu, i kasnije redovno tokom ekspolatacije vozila.

Inače, taj gumeni deo u obliku kupe koji se pocepao nema ulogu da drži bužir nego zaštitu od prskajuće vode.
Neka vrsta manžetne. Možeš da kupiš novu tu kapicu u radnji pa navučeš na postojeću sajlu.

A taj plastični omot sajle koji izlazi je puknuti bužir (iznutra oštećen) a ti znači da bi trebalo da se zameni sajla za novu. Nije kritično i može godinama još uz podmazivanje da funkcioniše sajla besprekorno ali ako je sajla lakše dostupna (ima je u prodaji i cena nije neka astronomska jer se takav deo retko kvari i retko traži) ja bih išao na zamenu sajle.

To možeš verovatno i sam, obično je vrlo prosto i može se bez alata zameniti, samo se otpusti na klapni "klin".
(ne znam kako je to na Fiatima rešeno ali videće se pri skidanju sajle kako je zakačena).

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 01 Nov 2023, 09:14

Re: ljubitelj

Taj mi se termin sviđa "gumena kapica" kupastog oblika, ja nism znao kako da ga nazovem pa sam opotrebio termin "gumena vođica/graničnik".
Sinoć sam providnji bužir (koji ulazi u veći bužir) povukao skroz ulevo, malo jače. (kao na slici 4a), zaokruženo crveno, i tu je ostao i jutros (posle 15 km vožnje).
Na užem kraju gumene kapice može da prođe samo gola sajla, znači to je i nekakav graničnik za uži providni bužir koji mi je ispao. Možda ću sa nabavkom gumene kapice da rešim problem ispadanja bužira (nije mi žao para, nego ne bih da menjam originalnu sajlu, ako baš ne moram).
Gde da potražim tu gumenu kapicu ? U radnjama za Fiat delove ili u prodavnicama/radionicama za sajle ?
Ako nema samo gumena kapica, uzeo bih kompletnu gumenu budžu na čijem je krajnjem desnom delu ta gumena kapica.


Ne verujem da bi mi neko sa otpada samo to skinuo jer bi mi morao da odvoji glavicu na kraju sajle.

Ako ne može da se nabavi gumena kapica ili cela gumena budža, odvešću kola u servis kod kojih redovno servisiram, njihova politika je da oni nabavljaju rezervni deo (a time i preuzimaju odgovornost za kvalitet i ugradnju), tako da mi nije potrebna informacija koji je proizvočač sajle najkvalitetniji i sl.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 01 Nov 2023, 09:34

https://sportofis.com/delovi_1/kocnice_ ... &limit=100


Mozes li ovo nekako da iskoristis gumicu za vbrake?

Uzmes dve recimo pa navuces preko sajle, da ne dozovoljava da teflonska kosuljica ispada napolje.....

Uzmes nekoliko ovih pa navuces preko sajle

https://www.kliklak.rs/rezervni-delovi- ... ice-151135


PS. ,mozda jos lakse, zalijes malo teflonsku kosuljicu sa super lepokom i vratis je u buzir, da se ista zalepi za buzir, onda vise nece ispadati.....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 01 Nov 2023, 10:10

Ako pod teflonskom košuljicom smatraš ono što sam ja krstio kao "uži providni bužir" onda ću lako.
Znači spoljna strana teflonske košuljice treba da bude fuksirana za unutrašnju stranu velikog bužira,
Onda planiram da je malo izvučem, premažem tigar lepkom sa spoljne strane, i vrazim u bužir koliko mogu, a to je zaokruženo crvenim krugom na slici 4a.

Zatim kupim neku od ovih gumenih zaštita i nabacim, čisto radi zaštite od vlage.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13051
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 01 Nov 2023, 10:45

Teško da će moći navući drugu gumicu (manžetnicu) na sajlu jer je to u fabrici navučeno na nju pre zapertlavanja onog valjčića na samom kraju sajle (a koji je zakačen na ekscentrični točkić gasa). Po meni: ne diraj ništa dok sve funkcioniše kako treba, samo povremeno baci pogled da li se sajla krenula razlistavati na tom mestu gde izlazi iz bužira. Kada to primetiš - zameni je. Sve to se inače nalazi visoko gore na motoru gde nema ni vode ni vlage (plus toplota motora sve to brzo suši čak i ako se pojavi), tako da će teško nešto ući u sajlu.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 01 Nov 2023, 10:59

Arogan je napisao:
01 Nov 2023, 10:10
Ako pod teflonskom košuljicom smatraš ono što sam ja krstio kao "uži providni bužir" onda ću lako.
Znači spoljna strana teflonske košuljice treba da bude fuksirana za unutrašnju stranu velikog bužira,
Onda planiram da je malo izvučem, premažem tigar lepkom sa spoljne strane, i vrazim u bužir koliko mogu, a to je zaokruženo crvenim krugom na slici 4a.

Zatim kupim neku od ovih gumenih zaštita i nabacim, čisto radi zaštite od vlage.
Tako je ta teflonska kosuljica, sluzi da spreci ulazak vode u buzir, i da smanji otpor sajle.

ZAlepi kosuljicu tigar lepkom, i nasaftaj malo tovatne masti na poctak sajle to ce spreciti prodor vode, ito ce resiti problem na vise godina, malo obnovis mast povremeno.....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 01 Nov 2023, 11:09

Re: Saša
Mislio sam da novu, neoriginalnu, gumicu razrežem celom dužinom, pa je navučen, pa je zalepim i zalepljen deo da okrenem prema dole, da se ne vidi.
Čisto da stoji tu nešto, a svakako ću povremeno kontrlisati sajlu.
Ionako sam slučajno doznao za jadac, hteo sam da proverim da li pušta uljne pare na debljem crevu iberlaufa (juče sam gledao neki youtube snimak iz Poljske i tip 'ladno nije vratio deblje crevo kada je vraćao kućište filtera vazduha, moj je mastor ga vratio prilikom poslednej zamene svećica, ne menjam servis još uvek :) )

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13051
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 01 Nov 2023, 12:10

Pitanje je da li će to držati i ostati na mestu ako tako uradiš. Vidiš sa slike sa tog drugog automobila da se i na njemu krenula raspadati. Jednostavno, godine polako rade svoje no ta sajla zaista nije na nekom mestu do koga lako dopire voda (za razliku od recimo sajli ručne kočnice i slično), tako da se ja tu ne bih nešto naročito zabrinjavao. Slikaću kad uhvatim vremena kako je kod mene.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 07 Nov 2023, 07:55

Da li su na slici ti čuveni korektori zadnjih kočnica, ispod posude kočione tečnosti, pa prema vozačevom krilu (moj je bez ABS-a).
Ako jesu, kako mogu da vidim njihovu oznaku, da li da ih obrišem krpom natopljenom u sredstvo za čišćenje diskova i sl., i sa koje je strane ta oznaka , mislim da mi kamera telefona može "dohvatiti svaki položaj. Saša je napisao da postoji dve vste oznaka, ako moja nije kao njegova, potražiću polovne (novih nema !?) sa njegovom oznakom (njegov koči dobro).
Probelm sa slabom kočionom silom probaću da rešim sledećim redosledom:
- zamena korektora (ako su druge oznake, mada mislim da su moji dobri jer na tehnićkom kazaljke valjaka krenu linearno i identično ali se zaustave na 500 kN i ne mrdaju, a valjci se i dalje vrte. Mala je verovatnoća da su se oba istovetno pokvarila jer je razlika u sili kočenja minimalna),
- zamena paknova mekšim modelom (moji su još uvek orginalni i nepotrošeni, jer izgleda da zaista slabo koče. Ali ako su paknovi tvrdi, kako da objasnim da ručna na svakom tehničkom prosto kopa i d aje razlika u sili kočenja levi/desni svega 8 kN,
- potražiču majstora koji je dao savet o štelovanju kočnica za Puntta 2 bez ABS-a da pa šteluje i moje,
- ako ne uspe gornja tri, nema druge pre svakog tehničkog ću se raspitati da li oni gledaju kroz prste zadnje kočnice ...
Prikačeni fajlovi
Slika2.jpg
Slika2.jpg (71.92 KiB) Pogledano 1680 puta

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 07 Nov 2023, 08:25

Meni ne prave problem na tehnickom nikad.

Inace ima i najednostavniji nacin skines te korektore, i prespojos bez njih. Neko ih cak i razbusi, pa efekat bude kao da si ih sklonio, ja bi to prvo probao, ako si vec nezadovoljan trenutnim stanjem.

Mozda skinuti korektore, proci tehnicko i vratiti korektore....

Ako ih skines moci ce zadnji tockovi da blokiraju, ako zesce kocis u krivini.... Pa da uradi piruetu.

PS. Neko spominje da je mogice i razraditi neke opruge u korektorima.....

PS2. Navodno je razlika u korektorima ta sto su razlicitog precnika navoji....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 28 Dec 2023, 18:10

Od skoro čujem loš zvuk kad se uparkiravam u rikverc, jači je kad su točkovi skroz zaokrenuti, mada se čuje kada su ispravlljeni. Kada čujem taj zvuk i stanem, pa iz rikverca ubacim u prvu bez pomeranja volana, kada krenem napred čuje se isti zvuk iste dužine trajanja.
Jači je kada sam na nizbrici, pa u rikverc moram da dodajem gas da bih savladao uzbrdicu.
Mislim da ne zavisi od obrtaja motora niti obrtaja točkova.
Manžetne na homokinetičkom su OK, nema zvuka kada skrećem ni u lakat krivinama u saobraćaju.

Sumnjam da češe donja plastika filtera vazduha o poklopac ventila, jer su mi oba gumena distancera propala i ispala, tako da se sada kušište filtera drži samo na dva šraga (gedora 10) i onoj prednjoj opruzi, a naleže tvrda plastika kućišta na metalni poklopac, pa se na tom mestu kružni otvori plastike za distancere krune od temperature (normalno je da ga distancer izdigne pola ili jedan cm, nemam nemam novo kućište filtera pa da tačno znam, da ne bi sagoreo od temperature). Kada privremeno podmetnem neku gumu da odvoji kućište filtera vazduha od poklopca ventila, neprijatan zvuk je znatno tiši, većinom ga ni nema.
Ovih dana spremam se da napravim te distancere i da ih zalepim u predviđene otvore.

Da li neko, na osnovu snimka iz atačmenta može da zaključi od čega potiče taj neprijatan zvuk
Fajl je: "Los zvuk1.zip" jer samo taj format mogu da pošaljem na sajt, dabl klikom će se ponuditi mp3 fajl.
Sećam se da sam ga pre 7-8 godina čuo na razdrndanoj Z10, sličan zvuk, takođe pri kretanju u rikverc.

- U prvoj sekundi javljaju se parking senzori da su prošli proveru ispravnosti jer sam ubacio u rukverc,
- loš zvuk počinje od druge sekunde i traje do šeste sekunde.
- loš zvuk opet počinje u osmoj sekundi i traje do devete sekunde.
Prikačeni fajlovi
Los zvuk1.zip
(150.4 KiB) Preuzet 27 puta
Distanceri.jpg
Distanceri.jpg (14.94 KiB) Pogledano 886 puta

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 30 Dec 2023, 01:19

Ja sam imao pojavu sličnog zvuka, pre oko mesec i po dana kada je bilo zahladnelo, ukupno oko 5-6 puta tokom par dana. Takođe uglavnom pri kretanju unazad, tj. posebno pri savlađivanju uzbrdice unazad pri parkiranju.

Možda je koincidencija, ali zvuk je nestao kada sam napumpao gume na popisani pritisak. Bilo je naglo zahladnelo, i izmerio sam samo 1.5-1.6 bara na zadnjim gumama i oko 1.7 na prednjim.
Ђенерал Јанковић

Odgovori