Lancia Delta

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: Lancia Delta

Post od sashicus » 13 Avg 2013, 19:13

jbte, ima njusku dugacku metar. (nije da nisam ovo primetio) nije mi jasno zasto ovo rade, isto ima i 407, 607... Zna li neko zasto tako prave (ovo ne pitam ironicno nego me bas zanima), u odnosu na BMW npr kojem su prednji tockovi maximalno pribijeni prednjem delu... Zar nije udobnije kad je medjuosovinsko sto vece? + se dobije bolji prostor za noge...

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Lancia Delta

Post od Uroš S. » 13 Avg 2013, 19:18

BMW to može zbog uzdužno postavljenih motora i zadnjeg pogona.

Korisnikov avatar
aleksa
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Lancia Delta

Post od aleksa » 13 Avg 2013, 19:21

sashicus je napisao: Zar nije udobnije kad je medjuosovinsko sto vece? + se dobije bolji prostor za noge...
Pa i ima najvece medjuosovinsko rastojanje u klasi! :D Ali je i najduza...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Lancia Delta

Post od dragvorl » 13 Avg 2013, 20:01

sashicus je napisao:u odnosu na BMW npr kojem su prednji tockovi maximalno pribijeni prednjem delu... Zar nije udobnije kad je medjuosovinsko sto vece? + se dobije bolji prostor za noge...
Sustina je u prednjem pogonu, valja se motor pozicionirati sto blize osovini kada je pogon prednji. Jos jedan od razloga za duge prednje prepuste je bezbednost peshaka.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Lancia Delta

Post od Laki021 » 13 Avg 2013, 20:58

Nova kola imaju bukvalno supljinu napred kako bi bila meka za pesake.

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 215
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Lancia Delta

Post od ficha007 » 13 Avg 2013, 23:00

Tekst preuzet sa:

http://www.slobodnadalmacija.hr/Automot ... fault.aspx

Lancia Delta 1.4 T-Jet Argento: Ljepotica s modne piste

Od nekadašnje sportske ikone, nova Delta, na čiji se dolazak čekalo devet godina, postala je luksuzan i elegantan kompakt

Slika

Novu Lanciu Deltu osim imena ništa drugo ne povezuje s prethodnim modelom, pri čemu do izražaja dolazi njena ekscentričnost i ljepota, pa bi se slobodno mogla usporediti s ljepoticom s modne piste. Talijanski kompakt sa svojom izduženom karoserijom koja se protegla čak na 452 centimetra i međuosovinskim razmakom od 270 centimetara izgleda atraktivno i svojom pojavom na cesti izaziva pažnju.

Od nekadašnje sportske ikone, nova Delta, na čiji se dolazak čekalo devet godina, postala je luksuzan i elegantan kompakt. Svojim ekstravagantnim i pomalo neobičnim izgledom odskače od konkurencije i može se pohvaliti originalnošću. Prednji kraj je vrlo dinamičan s kapljičastim svjetlosnim sklopovima, dok je stražnji dio više nego dojmljiv i u stilu ostatka Lanciine game.

Unutrašnjost nimalo ne zaostaje za vanjštinom, a šminkerski dotjerana armaturna izuzetno dobro skriva činjenicu da je riječ o onoj iz Fiat Brava. Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku Lancia Delta pruža puno prostora u unutrašnjosti, pri čemu putnici na stražnjoj klupi mogu prilagođavati prostor svojim potrebama.

Naime, klizna stražnja klupa može ići naprijed-natrag pri čemu obujam prtljažnika varira od 380 do 465 litara, ovisno o potrebi. Testni model ispod prednje haube krio je snažnijeg 1.4-litrenog T-Jet turbobenzinca snage 150 KS s okretnim momentom od 206 Nm. Snaga se prenosi preko ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa čiji bi hod mogao biti nešto kraći.

Međutim, benzinac s turbopunjačem fiksne geometrije i intercoolerom sjajan je odabir za ovu ljepoticu s modne piste. S jačim turbobenzincem nova Delta koja je teška 1,3 tone „grize i čupa“ asfalt, te joj za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 8,7 sekundi. Postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h.

Slika

Zbog limuzinskih zahtjeva ovjes je nešto mekši nego bi se to očekivalo tako da se masivna Delta u zavojima malo više naginje, ali bez negativnih utjecaja na dinamičke karakteristike. Ako se i pretjera, tu je ESP koji će Deltu vratiti na njenu putanju. Lancia Delta 1.4 T-Jet od 150 KS i paketom opreme Argento košta 20.500 eura, dok se za metalik boju treba doplatiti 350 eura, pa na kraju dolazimo do cijene od 20.850 eura.

Cijena je više nego fer, jer se dobiva puno više nego što se ulaže. Ali ako ni to nije dovoljno, u igri je i osnovna inačica s turbobenzincem od 120 KS i istim paketom opreme koja košta 19.500 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: četverocilindrični, turbobenzinski, 16V
Obujam: 1368 ccm
Snaga: 150 KS
Okretni moment: 206 Nm
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Dimenzije: 4520 x 1797 x 1499 mm
Ubrzanje: 8,7 s
Najveća brzina: 210 km/h
Potrošnja: 5,7/7,0/9,2 l/100 km
Prtljažnik: 380/465 l;

HVALIMO: izgled, motor, vozne karakteristike
KUDIMO: preglednost

Oprema Argento

Model na testu imao je osnovni paket opreme Argento koji je veoma bogat, te mu gotovo ništa ne nedostaje. Dovoljno je kazati da od sigurnosnih elemenata ima ABS, VDC (dinamička kontrola stabilnosti), Hill Holder, ASR (sustav protiv priklizavanja pogonskih kotača) i MSR.

Slika
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 215
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Lancia Delta

Post od ficha007 » 13 Avg 2013, 23:09

Ovde je sa već pominjanim motorom twin turbo.

Tekst preuzet sa:

http://www.autonet.hr/lancia-delta-19-m ... bo-platino

Lancia Delta 1.9 MJTD Twin Turbo Platino

Priča o luksuzu i snazi

Delta usprkos polugodišnjem tržišnom stažu ne prestaje odisati svježinom i originalnošću, što nas je samo uvjerilo u tezu kako joj je dizajn najsnažniji adut. No, ima ona i drugih zanimljivih odlika
O tome kako nova Lancia Delta, pored imena gotovo da i nema nikakvih dodirnih točaka s legendarnim relijašem te o činjenici da ovaj model, ukoliko trenutna kriza nište ne promjeni, predstavlja najavu snažnijeg povratka Lancie na svjetsku auto scenu, pričali smo u prethodnom testu benzinske izvedbe 1.4 T-Jet. Sada nam je cilj upoznati vas s modelom iz samog vrha ponude nove Delte, koji je prema očekivanim standardima ovog segmenta, pokretan diesel motorom.

Slika

No, prije nego što krenemo podsjetimo samo kako se nova Delta priključila siromašnoj lancijinoj ponudi od svega dva modela te da se temelji na platformi fiatove Crome. Drugim riječima, modelna politika Grupacije je za Lanciu planirala luksuznije "zapakirane" fiatove modele. Uglavnom ništa novog kod velikih proizvođača koji u svojim rukama drže nekoliko brandova.

Luksuznije pakiranje znači i bogatiji izbor motora i opreme pa je Delta dostupna u čak deset izvedbi. Konkretnije, kupci mogu birati između jednog benzinskog i tri dieselska motora te tri paketa opreme. Ulazni model pokreće slabija inačica benzinskog motora 1.4 T-Jet snage od 120 KS, dok najsnažniji model u ponudi, upravo testirani, pokreće 1.9 MJTD TwinTurbo snage od 190 KS. Paketi opreme su redom Argento, Oro i Platino.

U teoriji...

Delta je iznimno privlačan automobil i, kao što smo na početku već rekli, dizajn je njen najsnažniji adut. Naime, čini nam se kako su lancijini dizajneri dobili zadatak napraviti limuzinu srednje veličine upakiranu u nešto kompaktnije hatch izdanje. I u tome su više no uspjeli. Manje naginjanje k jednovolumenima tek naglašava prvenstvenu obiteljsku namjenu, ali ne kvari proporcije i siluetu samog automobila. Također vrijedi spomenuti i mnoge detalje koji cjelokupnu sliku nove Delte uokviruju u više no prihvatljivo i dopadljivo pakiranje. Istina, donekle je riječ o tzv. polarizirajućem dizajnu koji bi neke mogao odbiti, no mi smo mišljenja da će originalnost stylinga svakako prevagnuti na Deltinu stranu.

Slika

Tako konkretno kod testiranog modela vrijedi spomenuti dvobojnu karoseriju, sprijeda kromiranu i nisko postavljenu masku motora, dinamično oblikovani branik, LED svjetla za dnevnu vožnju te stražnja LED svjetla i pokazivače smjera. Bokom dominiraju neobično dizajnirani 17-colni aluminijski naplaci i skladne linije. Kada cijeloj priči još dodamo i dvostruki panoramski krov s električno pomičnim prednjim dijelom, huh... Dimenzije Delte iznose 4,5 x 1,8 x 1,5 m, a međuosovinski razmak 2,7 m. Odmah je jasno da se u putničku kabinu vrlo ugodno mogu smjestiti četiri, a prema potrebi i pet putnika. Činjenica pomične stražnje klupe dodatno poboljšava iskoristivost interijera. Dakle, ovisno o trenutnoj potrebi može se povećati ili prostor za noge straga ili obujam prtljažnika. Ovaj potonji minimalno iznosi 380, a maksimalno 465 l s pomaknutim sjedalima prema naprijed, odnosno 760 l s njihovim preklapanjem. Zamjerku možemo uputiti tek visokom donjem rubu prtljažnika i relativno uskom okviru koji smanjuje praktičnost jer otežava utovar dimenzijama većih predmeta, koji bi obujmom i oblikom inače mogli biti bez problema prenijeti novom Deltom.

Slika

Interijer testirane Delte, kao i kod prethodnog modela koji smo imali prilike voziti, suprotno od vanjštine djeluje previše jeftino, barem za namjeru talijanskog proizvođača u smještanju lancijinih modela u premium segment. Točnije, takav dojam ostavlja plastika, mada što se same kvalitete tiče, ona se ne čini lošom. Druga je priča s opremljenošću testiranog automobila koja je u skladu s njegovim položajem u ponudi ili, drugim riječima, poprilično bogata pa ju se ne isplati niti nabrajati. Recimo tek kako dodatnu opremu čine bi-ksenonska prednja svjetla te Bose audio sustav s 4 zvučnika, subwooferom i pojačalom.

Slika

U praksi...

Kao što smo već ranije rekli, testirani automobil pokreće 1,9-litreni MJTD turbodieselski motor snage od 190 KS pri 4000 o/min te najvećeg okretnog momenta od 400 Nm pri 2000 o/min. Prema tvorničkim podacima tako motorizirana Delta ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi i dostiže najveću brzinu od 222 km/h. O odličnim međuubrzanjima i startu s ovakvim motorom gotovo je bezrazložno govoriti, a recimo i kako je pogonski stroj uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem kojem ćemo zamjeriti manjak preciznosti i nešto duže hodove ručice, dok su prijenosni omjeri solidno podešeni. Prosječna potrošnja na testu se kretala oko 8 l/100 km.

Za upravljačem testiranog automobila vozač će se osjećati ugodno. Zamjerke idu tek sjedalima koja su više namijenjena udobnosti nego li držanju tijela te činjenici nešto slabije preglednosti straga, što dijelom popravljaju parkirni senzori. Ergonomija, kada je riječ o preglednosti instrumentne ploče ili dostupnosti prekidača je solidna, a vrijeme navikavanja na vozilo relativno kratko.

Testirana Delta je prikazala korektne vozne osobine, no ipak je riječ o prvenstveno obiteljskom automobilu pa je njegovu snagu i moment puno zabavnije iskušavati na ravnim potezima i autocestama nego li po zavojitim putevima. Dakle, ovjes je prvenstveno podešen za udobniju, a ne dinamičniju vožnju što će posebice cijeniti vozači koji će dobar dio kilometraže odrađivati na lošijem kolniku, a u hrvatskom slučaju na takav ja lako naići. Tijekom brže vožnje može doći do manjeg zanošenja stražnjeg kraja, no u slučaju potrebe tu su pomoćni elektronički sustavi. Ovdje vrijedi spomenuti i odlične kočnice.

Delta 1.9 MJTD TwinTurbo Platino stoji na samom vrhu ponude svoje obitelji i za njegu je potrebo izdvojiti 29.000 Eura, odnosno 30.200 za automobil opremljen poput testiranog. Inače, osnovna izvedba stoji 19.500 Eur. No vratimo se ovom prilikom isprobanom modelu i zaključimo test riječima kako će te za navedenu cijenu dobiti prvenstveno udobni obiteljski, no ujedno i snažan gradski automobil bogate opreme i odličnog izgleda. Nedostataka ima, no definitivno su manjini.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Lancia Delta

Post od Stjepa » 14 Avg 2013, 01:12

Hajmo polako.

Bez ljutnje, ali šta je poenta teme?
Da li je poenta teme da kad god se uloguješ na forum otvoriš još jednu karticu gde je neki internet pretraživač i ukucaš "Lancia Delta" pa kačiš redom sve o njoj. Naravno one tekstove koje si već postavio naredni put pri logovanju preskočiš pa nastaviš dalje.

Grub stav đonom u samom početku otvaranja teme, samim tim i prvim postom na forumu, ne treba komentarisati. Zapazio je svako ko je otvorio prvu stranicu teme, ali i naredne.


Zato hajde lepo napiši zbog čega sve ovo radiš.

Ovo je forum ljubitelja automobila. Dakle sigurno svaki član foruma ima barem jedan automobil za kojim jarko žudi. Treba li onda svi da kopiramo stil ove teme i pootvaramo o "svojim simpatijama"?

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 215
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Lancia Delta

Post od ficha007 » 14 Avg 2013, 07:32

Uz rizik da opet budem opljuvan odgovoriću ti, ali opet molim da se moje reči ne tumače na pogrešan način i unapred se izvinjavam svakome ko se nađe uvređenim jer mi to iskreno nije namera.

Ja sam u ovoj temi veoma lako mogao da postavim sam linkove ka temama o Delti, ali razmisli da li svi ljudi imaju ADSL, kablovski internet, razmisli, a vidiš i sam da ljudi pristupaju ovom forumu i putem telefona, pa je brzina otvaranja gomile strana čije bi samo linkove ostavio veoma diskutabilna.

Po meni je mnogo lakše, brže i bolje da, ako se radi o forumu namenjenom ljubiteljima automobila, i ako imamo jednu temu o Delti, okačimo i fotografije i tekstove o njoj, tako da svako ko je član ovoga foruma može odmah da bez otvaranja drugih strana pročita sve ono što se u ovoj temi piše.

Dakle nije mi namera "đon" kako ti to kažeš, nego jednostavno da tema i tekstovi budu svakome dostupni ako je član ovoga foruma.

E sad o drugom delu tvoga posta.

Vidi ovako, bez namere da, kako je neko za mene rekao ovde, budem arogantan, sa gospodom Otom i Dizelom družim se sigurno preko 25 godina, i za sebe smatram da sam solidan poznavalac automobilske tehnike. I ako sam učesnik velikog broja foruma sa različitim tematikama jedino sam na ovom forumu doživeo kolektivni linč samo zato što nisam ostrašćen i što se ne klanjam brendovima i božanstvima koja se od pojedinih fabrika i automobila prave samo u Srbiji.

Ja sam čovek koji ima stav o svemu u životu, i ne okrećem se kako vetar duva, ponajmanje na forumima. Ne pišam uz vetar, ali i ne idem po svoje mišljenje kod drugoga ( na forum ) već na isti dolazim sa svojim mišljenjem.

Ponovo sam provrteo svih 5 strana ove teme i skontao da mene prozivaju ljudi koji se ovde doživljavaju kao "ljubitelji", "vrhunski poznavaoci automobila", ljubitelji ove ili one marke...a da pri tome ne znaju razliku između uzdužno i poprečno postavljenog automobilskog motora i posledice koje takav raspored ima na raspored točkova na karoseriji, geometriju, odnos težine po osovinama...itd. Smešno i tužno. To više govori o njima nego o meni.

Ali pojedicni smatraju da valjda, ako imaju dovoljno upisa na ovom forumu, su Bogom dani da dele pamet svima kojima je po njima i njihovim iskrivljenim kriterijumima nemaju, pa kada takav jedan poznavalac tehnike nekoga napadne, a pri tome ima jedno 6000 upisa na forumu, ostali brže bolje potrče da ga tapšu po ramenu, a masa se sprema na kolektivni linč.

Eeee moja Srbijo.

Branko Ćopić je jednom rekao: "Znam ja nas, jebo ja nas!!!!" što je slika i prilika svih nas pa i na ovom forumu.

Lepo sam rekao da imam svoje mišljenje i spreman sam da ga argumentovano suprotstavim sa svakim sa ovoga, ili bilo kog drugog foruma, a glede automobila.

Namera mi je bila kada sam otvarao ovu temu da pišemo o Delti. I oni koji vole, i oni koji je mrze, i oni kojima se sviđa, i oni kojima se ne sviđa. I oni koji su je vozili, i oni koji je nikada neće voziti. Na početku sam pokušao da se malo našalim sa "kargo wagen" konkurencijom i odmah dobio epitet da sam arogantan, bezobrazan...i šta sve ne.

Ljudi na ovom forumu izgleda jako idealizuju svoje automobile i prave od njih ikone modernog sveta, i ako je to samo jedna limena kanta koja treba da nas preveze od tačke A do tačke B što bolje, udobnije, bezbednije...itd. I ništa više.

Neko je ovde napisao da je automobil redak, skupo održavanje...pa sam mislio logično da ako je redak, a jeste, logika kaže da ga je jako malo ljudi vozilo, pa samim tim se i nema nekog preteranog saznanja o njemu. Iz tog razloga sam postavio novinarske testove kako bi se od strane ljudi kojima je to posao saznalo kakav je to auto. Da li je dobar ili loš.

Samo jedan član foruma je napisao da ga je vozio, ako se dobro sećam, ali su ostali brže bolje potrčali sa paušalnim ocenama - ne valja, ne sviđa mi se, ovo-ono. Pa kako može onda nekome da smeta ako se okači par testova poznavalaca tematike koji će objektivno i nepristrasno da daju sud i ocenu o autu.

Pa ljudi ovaj auto nije Dačija ( nemoj neko sad pogrešno da me razume ) koji je najprodavaniji u Srbiji pa ima gomila ljudi sa iskustvom u ekspolataciji istog, pa ćemo svi koji je voze da se sjatimo ovde i pišemo o njoj i njenim dobrim i lošim osobinama.

Kako i na koji način saznati o ovom automobilu nešto osim od onih koji su ga vozili pa imaju kakvo-takvo iskustvo. Pre svega mislim na novinare, a čast i članovima ovoga foruma koji su ga probali, imali, vozili...

I opet napominjem nije mi namera vređanje bilo koga, ali ovde sam kolektivno linčovan zbog svoga mišljenja koje se ne uklapa u filozofiju mase ( a masa kaže samo VW, Merc, BMW, Audi uglavnom i to je fakat ).

Reč kargo-wagen je moja krilatica nastala još davnih 90-ih kada sam u VG pročitao tekst o tada novoj Alfi 156SW pod naslovom "Luiggi se uozbiljio" gde je predstavljen ovaj automobil koji je imao tako lepu liniju da je u autorka teksta ( mislim da je bila Lidija Piroški ) morala da prokomentariše nešto u stilu "kargo...ovo-ono" i pri tome je aludirala upravo na Nemce sa svojim automobilima. To je bilo toliko simpatično da mi se urezalo u glavu, i eto ostalo do današnjih dana.

I šta sad. To i takve reči ne smeju da se koriste ovde da se Bože moj neko ko vozi VW, ili bilo koji drugi nemački auto ne bi uvredio...ala se mi jako lako vređamo oko po meni budalaština.

Sa druge strane želja mi je i da o autu koji nov košta oko 32.000 eura, a koga je jako malo ljudi u Srbiji vozilo,pišemo upravo u kontekstu kupovine kao polovnjaka koji danas ima drastično manju cenu i da se on stavi u razmatranje u odnosu na automobile tog cenovnog ranga ( bez obzira na klasu ) jer je i čedo VW-a, Pasat B6 na supertestu Auto Bilda poklekao, kao i drugu čedo VW Touran, kao i neki drugi interesantni automobili, iz čega se vidi da automobili nisu kao što su nekada bili i da im je elektronika ubila dušu i od njih napravila spejs šatlove koje će danas sutra morati da popravljaju hirurzi, a ne obični majstori.

Jako sam otišao u širinu, i dugo sam mislio da li da bilo šta pišem u opšte posle ovakvog "čašćavanja" i linča koji sam preživeo.

Na ovom forumu ima gomila tema i da sam hteo mogao sam svaku ponaosobo da otvorim, pogledam šta je zadnje pisano, kliknem na "odgovor" i napišem bilo koju smislenu reč ili rečenicu, i da do kraja dana imam jedno 1000 upisa.

A da li bi me to činilo stručnjakom, velikim poznavaocem tematike, malim Bogom ovoga foruma koji može samo zbog količine upisa ( bilo kakvih ) da svakome kaže sve, i ako ne zna ko je sa druge strane "žice" i koliko godina ima, kakvog je obrazovanja...itd.

Gorak ukus je ostao u ustima posle ovakvih upisa iz kojih se samo vidi da postoje ljudi koji sebe smatraju poznavaocima automobila i ako su u životu provozali jedan ili par primeraka, ali tako lako, paušalno donose zaključke da je to strašno.

O napadima na bilo koga ko nije po volji većine neću ni da govorim, jer je najbolje kada si nov na forumu da se u startu prikloniš mišljenju većine ako nećeš kolektivni linč od strane poznavaoca tematike, ljubitelja ove ili one marke koji verovatno misle da sa automobilom koji voze ( a svaki je gomila lima ) prestaje automobilski svet, i on im je "sve i svja" i od njega boljeg nema, i teško im je da priznaju ( pogotovo ako su ga masno platili ) da on ipak nije tako savršen kako su u početku mislili, ali tvrdoglavo odbijaju da to pre svega sebi priznaju.

Šta reći na kraju osim da eto nisam pisao u 100 postova nego u jednom jedinom pa je valjda to po volji svih ( ili možda nije ) članova foruma.

E sad opet opletite po meni, jer kako ovde drugačije da se vodi diskusija.

Ja sam prvi za konstruktivnu diskusiju, argumentovanu, pa čak i uz malo šale na bilo čiji račun ( a pre svega na moj ), a ne za neke ostrašćene diskusije o "limenim kantama bez duše" ili ne daj Bože automobilskim ikonama kako ih pojedini članovi foruma doživljavaju.

A što se tiče klinca koji "moča" po VW znaku to sam video od nekog ljubitelja Alfe koji je to zalepio na svoje zadnje straklo, i to je takođe trebalo da bude šala. Živo me zanima kako će vlasnik VW vozila da reaguje kada na primer vidi auto sa tom nalepnicom u gradu ispred svoga vozila. Hoće li da pojuri drznika koji se na ovakav neprimeren način ruga ikoni.

Naravno da neće. Možda će se čak i nasmejati na šalu. E ali će na ovom forumu da "hebe" mater svakome ko se drzne da tako nešto okači jer mu je tako lakše da neku svoju frustraciju leči jer ne zna ko je sa druge strane "žice".
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 215
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Lancia Delta

Post od ficha007 » 14 Avg 2013, 08:14

OK mi je da se ovaj auto nekome i ne sviđa, ali zašto ne pisati o njemu, pa makar i na 100 strana, ako nađemo testove, tekstove, slike...kakve to veze ima. Svako ima nekog svoga "keca u rukavu" dok ne dođe neki drugi interesantniji, lepši...

Tako se i meni ovaj auto svideo na prvi pogled. Pogotovo što je nastao na platformi Brava koji je Fiat grupa, pa je tu i srce ( motor ) Fijatov, dobro provereni JTD agregat. Admin je ostavio ovde link sa Wikipedie iz koga se vidi u koje je sve automobile taj agregat ugrađivan. Čak i u Opele, Sabove, što samo govori o njegovom kvalitetu i dugotrajnosti.

Sa druge strane auto će možda pokazati negde neku drugu manu ( osetljiva elektronika, loše ogibljenje...itd ) i zato ne želim da ga idealizujem, ali smatram da je vredan jedne teme na ovom forumu.

Meni lično je glupo da o njemu komentarišem u 100 tema jer to ne doprinosi preglednosti foruma. Upravo mi je normalno da jedan automobil ( koji god ) ima jednu temu i da se u njoj piše samo o njemu ( i dobro, i loše, i od stručnjaka, i od "stručnjaka ).

Neko je napisao, mislim Starac Vujadin ( koga cenim, jer je objektivan, i čiji nick sam zapamtio sa gomile drugih foruma koje posećujem ), da problem može da bude jedino limarija i sa tim se apsolutno slažem jer ga nema kao na primer Stila u Srbiji, ili Pasata B5, B5.5 pa da je lako naći neki limarijski deo. Međutim smatram da, pošto ga vidim naši trgovci uvoze sve više, da će se i to promeniti ( kao što su uvozili i VW, Stila, Kromu ).

Sa druge strane nikada ga možda ne bih kupio kao novog, jer na primer u tom cenovnom rangu bi pre gađao Škodu Superb II, Mazdu 6, Accorda.

Sa druge strane kao polovnjak mi je jako interesantan, pa makar ga ceo život vozio. Moj matori je čitavog života vozio VW Bubu, kupljenu novu 1974. godine koja je i dan danas u našem vlasništvu i taljiga sa nekih 160.000km na satu. Prevukla je Boga oca jer ima kuku, i dan danas brekće dosta uspešno.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Lancia Delta

Post od Texonja » 14 Avg 2013, 08:21

"Je8es mi sve ako ovaj Viljuska nije najpametniji"

sent from my HTC Sensation
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Lancia Delta

Post od Stjepa » 14 Avg 2013, 08:41

Fico,

Pročitao sam tvoj post kao odgovor mom. Nije mi namera da opletem po tebi, već samo ono što sam u prvom postu i napisao, a ti si to u prvom delu odgovora obrazložio sa nekoliko rečenica koje logičnim zaključivanjem imju prost odgovor- "Da". Uredu, to sam te i pitao i ti si dao konkretan odgovor.

E sad imaš ti par dobri predrasuda o članovima ovog foruma. A odakle ti one, ne znam i ne interesuje me. Da ne bih sad citirao koje su to predrasude (vidljive su na par mesta u tvom odgovoru), evo jedne sa kraja odgovora:
ficha007 je napisao:Naravno da neće. Možda će se čak i nasmejati na šalu. E ali će na ovom forumu da "hebe" mater svakome ko se drzne da tako nešto okači jer mu je tako lakše da neku svoju frustraciju leči jer ne zna ko je sa druge strane "žice".
Neću obrazlagati koliko mi je ovo bilo smešno. Ipak treba malo se upoznati sa forumom, i biće jasno što pričam.

Dalje, biću maksimalno kratak i uzdržan sa ovim, posle samo nekoliko postova, za koje smo mnogi primetili da su imali malo jači pristup u startu, postovao si i linkovao "nešto". To je čak i prokomentarisano na šaljiv, ali jasan i nedvosmislen način o onome što je i meni zapalo za oko. Priznajem da sam neke tvoje postove letimično pretčao, ali sam post namenjen kao odgovor na moj, pročitao u celosti. I tu mi je zapalo opet za oko ono "nešto".
Iz nekog principa neću reći tačno o čemu se radi.
Jeste da je tema o LD, ali da bi oni koji "razumeju shvatili" na šta mislim na kraju posta:
http://www.youtube.com/watch?v=ZeUcbISIq54

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30016
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Lancia Delta

Post od trojanac » 14 Avg 2013, 08:46

Dobro jutro.

Drago nam je da si se odlučio da pristupiš Garaža forumu, ali očigledno ne shvataš da ovo nije usko i stručno specijalizovan forum, na kojem se okupljaju samo izuzetni stručnjaci koji znaju sve o automobilima. Za mene, ljubitelj automobila je svako kome automobil izmami osmeh kad ga ugleda, bez obzira na marku, godinu proizvodnje, tehničke karakteristike i ostalo. Sa te strane ne vidim razloga da se postavlja pitanje koliko je neko stručan ili vrsan poznavalac. Tom logikom, na osnovu svega što si napisao o sebi, meni je prosto neverovatno da si ti tek sada otkrio ovaj model, ali to ne znači da nisi ljubitelj automobila, kao i svi ostali koji dolaze na forum.

Ovaj forum nije ograničen ni na jednu marku i u "našoj" garaži možeš naći automobile svih vrsta i godišta i svi se ovde lepo družimo, komentarišemo, malo se i našalimo na tuđ i na svoj račun. Ima naravno i nesuglasica, ali sve to ostane na nekom umernom nivou, a kad se malo pretera tu su moderatori da reaguju.

Tako da ne stoji uopšte tvoja opaska da se tvoje "mišljenje ne uklapa u filozofiju mase ( a masa kaže samo VW, Merc, BMW, Audi uglavnom i to je fakat )". Ovde su "nemci" često na meti, čak toliko da se pojedini članovi bune jer se stalno proziva BMW recimo. Isto je i za "francuze", zatim Opel se stalno proziva na ovom forumu, a nisu pošteđeni ni "japanci". Mnogi članovi FLCS kluba i foruma su prisutni i kod nas, imamo zaista lepe primerke italijanskih automobila i iako se i na njihov račun ponekad našalimo, to je daleko od onog što ti želiš da prikažeš.

U Srbiji ne postoji stručan forum posvećen automobilima. Mnogi su pokušali da naprave takav forum, ali nisu uspeli u tome. Postoje forumi koji su usko vezani za određenu marku i koji ne dozvoljavaju off topic u meri koja je na našem forumu. Tamo se sigurno može više naučiti o određenom modelu ako nekoga interesuje. Mi se ovde više baziramo na ličnim iskustvima, nego na specijalzovanim časopisima jer nažalost, teško je danas naći objektivan tekst u bilo kojim novinama.

Drugo, kako mi cenimo mišljenja naših članova, predlozi su uvek dobrodošli. Za sve predloge, kritike i pohvale, ko god želi može da napiše mail na adresu: garaza.rs@gmail.com i sigurno da će ljudi koji vode ovaj forum sve to pročitati i odgovoriti. Uređivačka politika svakog foruma je nešto što se ne može sviđati svima i ne možemo svima ugoditi, to je sasvim normalno. Svi su dobrodošli, ali ko se ne oseća prijatno ovde, može slobodno da potraži drugi forum gde će se bolje uklopiti.

Svako dobro.


PS: Obzirom da tema nema više smisla da ostane kao tema namenjena jednom modelu, od ovog trenutka je zaključana. Ukoliko neko ima neku primedbu slobodno može da mi se javi putem privatne poruke.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14196
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Lancia Delta

Post od pedja » 02 Sep 2015, 21:06

I evo, da oživim malo temu. Sa obzirom da je automobil relativno zagazio u godine, dostupniji je kao polovnjak, evo kraćeg viđenja iz mog ugla, ukoliko nekoga možda zainteresuje. Odmah jedno izvinjenje: Fotografije nisu moje, jer nemam običaj da fotkam, a i nisam imao nameru da pravio ovaj opis, no 'ajde sad.

Imao sam priliku da vozim Lanciu Deltu 2.0mjet 165KS, sa oko 115kkm na satu, kako piše. Ovakvu:
Slika
Sve isto, samo čelične felne, no ne mari :mrgreen:
Kao što znate, u pitanju je luksuznija verzija Brava, na nešto produženoj platformi, tako da mu dođe kao lepša Croma ustvari :zbunjen:
Auto je bio solidno opremljen - sa (za mene) čudnim miksom opreme - verovatno neka osnovna verzija, sa par dodataka.. Uglavnom, automatska klima je nešto što je meni nedostajalo. Ne lično, već očekivano :D

Družio sam se sa njim/njom 10 dana i prešao preko 1600km, na putu po planinama Srbije i CG, malo do primorja i nazad.

Nisam očekivao da ću se odmah navići na gabarite, mrtve uglove i sl, kod jednog hečbeka dugačkog preko 4,5m. Međutim, kako sam seo i krenuo, imao sam utisak da se družimo već neko vreme. Možda je to zato što ssam od početka godine vozio xx različitih automobila, makar na kratko, pa mi privikavanje ide... Kako god, osim pogleda unazad (nema senzore, a ni kameru), nije bilo problema, čak ni sa onim "kljunom" napred.

Enterijer:
Stanje unutrašnjosti je odlično za jedan rent-a-car automobil, a obloga volana je baš prijatna. Nešto unutra bode oči, ima nekih već izakanih delova, kombinacija odlične kože i čudne plastike, ali ništa neočekivano :D Niko nije imao loših komentara po sedanju i opipavanju unutrašnjosti. Sedišta su mnogo bolja no što sam očekivao. Kožna, sa alkantarom po sredini, iznenađujuće prijatna čak ina preko 30C. Nekako su tvrda kada se sedne, ali taman koliko treba. Čini mi se da je bočna potpora mogla biti dosta bolja. To otprilike ovako izgleda:
Slika
E sad, iako smatram da je naslon za ruku jedan od najboljih izuma ikada, ovaj mi se nešto i nije svideo, osim po tome što ima malu pregradu ispod, kao i klimatizovani odeljak za flašu, ili šta već. Ručica menjača mi je delovala nezgrapno četvrtasto, ali je u vožnji bila dobra. Posebno bih napomenuo da se pojas NE MOŽE podešavati po visini. Čak sam sedeo i pitao se da li sam ja lud, ili je ono čudo stvarno fiksirano...
Na moju žalost, tek sam poslednjeg dana seo pozadi i otkrio da je i tamo prilično dobro. Namestio sam prednja sedišta da mi bude komotno (sa 190+cm), a onda bez problema seo "iza sebe". Eto šta se dobije kada limuzina, sa svom svojom dužinom, dođe u hečbek izvedbi. Zanimljivo je da se zadnja sedišta pomeraju/klizaju:
Slika.
Uglavnom, nema nekih zamerki na kvalitet izrade unutrašnjosti (dobro de, nije perfektno), iako ima tragova upotrebe. Komande na volanu su malo neprecizne, odnosno tasteri nisu na visini zadatka. Točkići na otvorima ventilacije ne rade svuda baš najbolje, ali krilca su kao nova, nigde polomljeni i sl. Najlošiji utisak je ostavio nedostatak ostava za flašice. Pored pominjane pregrade u naslonu za ruku, ostaju dva vrlo plitka mesta ispred pregrade, gde flaše samo smetaju i ispadaju. Suvozačeva kaseta ima dubinu skije da smestiš, ali za flašu...cvrc. Ujedno, lepo su smestili ostavu za naočare, levo iznad vrata, na mestu rukohvata, koji vozaču i ne treba, jel'? Možda malo, sa obzirom na onu bočnu potporu :kezo: Testirano na velikim vrućinama, naočare se ne greju.

Što se komandi tiče, lako za upotrebu i navikavanje. Bacio sam kratki pogled na manual i igranka je mogla da počne. Dosta toga se podešava vrlo lako kroz meni, pa se u par sekundi može isključiti zvučno upozorenje za pojas, kornering funkcija (maglenke u krivini), podesiti način prikaza podataka na bordu, muzika... Ovaj model je imao viška tastera, u skladu sa nedostatkom opreme, uključujući i tempomat.

Blue&Me sistem radi lepo. Upario se sa telefonom očas posla, a kvalitet razgovora je odličan, za oba sagovornika. Problem je što je meni na engleskom, ali upozorenja da je na italijanskom, pa sam uspeo i da prekopiram imenik sa telefona u auto, ali se srećom sve to lako pobriše :D Naravno, to je multimedijalni sistem, gde možete podeliti i muziku sa uređaja i sl. Microsoft Link (USB) je takođe prisutan. Muzika ne svira loše, ali mi se čini da bi moglo bolje. Ima tu nekih podešavanja, ekvilajzera...ali nije neeki kvalitet. No, za prosečnog vozača je odlično.

Gepek je mali za ovaj automobil. Ne zanima me uopšte kolika mu je deklarisana zapremina - mali je i tačka :durise: Dobro, nije minimalan i radi posao, ali opet, ovo je skoro karavan. No, ne može i jare i pare, odnosno komocija na zadnjoj klupi i televizor u gepeku. Tačnije može, oterao sam stari CRT 54cm kod majstora :doubleup: Otvor prtljažnika je malo problematičan, ali ko hoće "modni" automobil... Druga loša stvar kod otvora je neka kao niklovana lajsna na pragu otvora, koja se očigledno lako oštećuje i ljušti, jer nije u nekom stanju. Daska gepeka sa zavesicom i obloga gepeka su bili u konstantom razilaženju, aja se nisam ni trudio sa ih namestim. Gepek ima duplo dno, gde se u donjem delu nalazi set za popravku pneumatika i ostale potrepštine.

Eksterijer:
Auto privlači poglede, pogotovo jednog komšije koji je zagledao jedno desetak minuta, vozeći se okolo na biciklu. U CG na pumpi me je momak pitao koji je to auto, jer da *ebe oca, takav nije video od kada na pumpi radi :kezo: Nekima se ne sviđa, ali mislim da niko nije ravnodušan. Farovi ne valjaju ništa. Rekoše mi da većina Delti ima problem sa sočivima. Nisam hteo da zalazim u to, ionako sam vozio samo danju. Maglenke sa kornering funkcijom rade odlično. Nekoliko dioda u zadnjim svetlima ne radi.

Motor:
Sa 165KS, imao sam prilično lagodnu vožnju, bez obzira na vrstu puta kojim sam se kretao. Šestobrzinski menjač radi posao, gde manji problem postoji samo na relaciji II > III brzina. U kojoj god da je brzini, ima dosta dobar odziv na gas. Doduše, gume nisu bile baš najsrećnije, tako da nije ni bilo pametno terati auto da pokaže sta može. Pri jačem gasu, auto ume da pobegne malo, jer gume to jednostavno nisu mogle da isprate. Kao što napisah u drugoj temi, računao sam na nekih 7l prosečne potrošnje, prošao sa manje, prilično sam zadovoljan.

Ostalo:
Pisao sam da sam se u automobilu osećao dosta komotno, čim sam seo. Gde god sam vozio, pa i po uskim puteljcima i serpentinama, nikada nisam imao utisak da ne znam gde mi je koji kraj autmobila, kao da ga vozim ko zna koliko vremena. Naravno, lampica za ulje je blinkala svih deset dana, da se zna poreklo :kezo: (sve je provereno pred put, ulje i nivo su u redu, lampica jednostavno mora da radi svoj posao). Elektronika je funkcionisala bez problema i bagova. Brisači rade posao dobro, čak i po najgorem pljusku, ali mi se činilo da bi u najbržem stupnju ipak mogli biti malo brži. Eh da, dodao bih i ekstremno smešnu šipčicu koja drži podignutu haubu.

Utisak:
Ako gledamo sa stanovišta kupca prosečnog automobila, malo čudan automobil, pre svega vizuelno.
Koliko mi se čini, proizvodnja je prestala prošle godine i verovatno će, kao polovnjak, imati sudbinu Lybre. Biće puno toga za relativno malo para, ali sa onim ALI. Da li bih ga ja kupio? Verovatno ne, ako mi je to jedini automobil, sa obzirom na specifičnost i slabu prisutnost. Odražavanje nije problem, ipak je to Fiat, ali gde na otpadu da nađeš vrata ili krilo? Večita dilema našeg čoveka :( Da je viška novca, ko zna... Ukupno, meni je super poslužio i mogu reći da sam sve kilometre dosta dobro podneo u ovom automobilu. Sada će neko da čita (možda) i da se zapita da šta je pisac hteo reći, valja li auto ili ne. Nemam ni ja pojma, baš mixed feelings. Auto jeste dobar, ali šta se još može kupiti za te pare, uz rizik održavanja, postprodaje... Kao rent a car, voziš i ne misliš, nije tvoj = odličan automobil na kraće vreme (pogotovo ako su mu farovi valjani).

Kanim se uzeti i Brava, pa da uporedim.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Lancia Delta

Post od dragvorl » 02 Sep 2015, 21:30

Svaka cast na opisu. :doubleup:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori