Dacia Duster

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Dacia Duster

Post od methane.master » 14 Avg 2013, 12:06

+1

Sent using Tapatalk
Širim haos!

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Dacia Duster

Post od Misha » 14 Avg 2013, 12:13

Duster 1.6 16V 4x4 Ambiance
Best Buy u svakom pogledu



Predstavljanjem Dustera napravljen je zasigurno najveći korak u novom dobu Dacije. Ovaj praktičan, oku ugodan i izvan asfalta vrlo sposoban SUV model napokon je približio svoju klasu i 'običnim smrtnicima'
Polako, no sigurno, Dacija se oslobađa "tereta" nekadašnjeg istočnoeuropskog identiteta. Zahvaljujući Renaultu, iz pogona tvornice u malom rumunjskom mjestu Mioveni, sa svakim novim modelom dolaze sve suvremeniji automobili. I dok je Logan predstavljao svojevrsnu ulaznicu Dacie u novo doba, Sandero se predstavio kao simpatičan i sasvim moderan gradski hatchback.

Uostalom, riječ je o tek koju godinu staroj tehnici iz uvijek popularnog Clia. A, kao trenutno najatraktivniji automobil u ponudi, Dacia je na ženevskom salonu 2010. predstavila svoj šesti model u paleti te prvi s pogonom na sva četiri kotača.

U ponudi domaćeg zastupnika nalaze se izvedbe Dustera s pogonom samo na prednje ili na sva četiri kotača. Također, moguće je birati između 1,6-litrenog benzinskog ili dieselskog motora 1.5 dCi te dva paketa opreme, testiranog Ambiance i bogatijeg, nazvanog Laureate. Cijene Dustera kreću od 79.900 Kn za benz. izvedbu s pogonom na prednje kotače i 105.700 Kn za dieselsku izvedbu s jednakim izborom pogona.


Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Ako je istina da je za stjecanje dojma dovoljno prvih desetak sekundi, onda je Dacia s modelom Duster napravila odličan potez. Naime, skromna unutrašnjost "zapakirana" je u karoseriju čijeg se izgleda nebi posramili niti poznatiji proizvođači SUV automobila. Duster, premda djeluje kao kompaktni automobil (uostalom, nastao je na produljenoj izvedbi platforme B0 alijanse Renault-Nissan, na kojoj su temeljeni i Clio III, Twingo II, Juke, Note...), zapravo nudi mnogo prostora.

Unutar dimenzija od 4315 x 1822 x 1625 mm Duster se može pohvaliti velikom iskoristivošću interijera pa će se i na njegovoj stražnjoj klupi bez problema smjestiti, barem dvije odrasle osobe. Pri tome prtljažnik izvedbe s pogonom na sva četiri kotača, kakvu smo testirali, zaprima između 408 i 1570 dm3 što su brojke s kojima bi trebala biti zadovoljna svaka obitelj.

A, kada smo već načeli temu interijera, recimo i to da se i u ovom modelu Dacie lako prepoznaju elementi starijih renaultovih automobila. Sve su to provjereni i praktični detalji koji, doduše, ne ostavljaju baš poseban dojam luksuza. No, skroman i jednostavan interijer Dacia Duster će bez problema opravdati cijenom uz koju danas zasigurno nećete naći automobil takve pogonske sheme, prostranosti i terenskih sposobnosti.

Ergonomija je, očekivano, na razini automobila iz B segmenta. Dakle, riječ je o vozačkom okruženju koje zaslužuje ocjenu "prolazno", uz činjenicu da je više naglaska stavljeno na robusnost nego li na estetiku. No, zahvaljujući samonosivoj karoseriji Duster je udoban automobil koji će se bez problema nositi kako sa svakodnevnim gradskim vožnjama tako i putovanjima.


Komentar opreme

Kako smo naveli, testirani paket opreme Ambiance početni je od dva ponuđena i, istini za volju, jedan od najskromnijih ikada na našim stranicama. No, ako niste odveć zahtjevni, stražnje ćete prozore bez problema podizati okretanjem ručice, a klima uređaj podešavati ručno.

Testirani je automobil imao i ponešto, ne odveć skupih dodataka, od kojih svakako preporučamo estetski značajne lijevane 16-colne naplatke te, dakako, klimu i audio sustav koji (unatoč činjenici da ima podešavanje uz upravljač) djeluje kao dio s police neserijskih dodataka.

Motor i prijenos

Ovo je još jedan test u kojem bi poglavlje o motoru moglo početi onom znanom rečenicom: "pod prednjim se poklopcem našao naš stari znanac...". Jer, 1,6-litreni 16V sa svojih nas je 105 ili koju KS više-manje vozio u raznim automobilima alijanse Renault-Nissan, s naglaskom i na modele Dacije. Dakako, vjerojatno je prvo pitanje koje ćete postaviti "Zbog čega ne diesel?" i ono je, bez imalo sumnje, vrlo opravdano.

Naime, uz 148 Nm dostupnih pri 3750 o/min ovaj će se mali 4-cilindraš dobrano pomučiti da zadovolji sve naše želje, posebno one vezane uz vožnju izvan asfalta. Dakako, dCi motor smo poželjeli prvenstveno zbog pogona na sva četiri kotača, a ne toliko zbog mase samog vozila koja je ostala na doista razumnih 1250 kg, uz vrlo povoljan raspored opterećenja praznog vozila od 58 / 42%.

I kako to obično biva, s motorom relativno skromne snage nerijetko ćemo se naći u višim okretajima, što će neminovno rezultirati i nešto višom potrošnjom goriva. No, Duster 1.6 16V 4x4 nas je i tu uspio iznenaditi, jer uz 12,8 l/100 km u gradskoj vožnji te 8,9 na otvorenoj cesti u konačnici moramo biti zadovoljni. Tema putovanja, donosi nam podatak od 562 km autonomije što bi svakako moglo biti veće da spremnik goriva ne zaprima, za automobil ove kategorije i dimenzija skromnih, 50 litara.

Najveća brzina, unatoč 6. stupnju prijenosa koji je nekako više zamišljen sa štednjom na pameti, dosegla je vrrrrrrlo skormnih 156 km/h (proizvođač predviđa 160 km/h). Uz ručni mjenjač, za Renault očekivano dugih i ne odveć preciznih hodova, testirani je automobil bio opremljen i pogonom na sva četiri kotača ("pouđenim" od Nissana) koji uz pomoć selektora nudi izbor između pogona samo na prednje, automatske raspodjele ili stalnog pogona na sva 4 kotača.

Uz odabir pogona samo na prednje kotače, u vožnji manje zahtjevnom podlogom (grad, autocesta...) moguće je uštedjeti i do 1,5 l/100 km u odnosu na navedene brojke.

Za upravljačem

Unatoč dimenzijama koje ga svrstavaju praktički u C segment, Duster je spretan i okretan poput automobila iz B segmenta. Praktičnost petorih vratiju najviše će prednosti pokazati upravo u obiteljskoj namjeni, a naglašena udobnost dobrodošla je kako u gradu, tako i na putovanjima.

No, ono što nas je najviše zanimalo (i kasnije razveselilo) bile su osobine vožnje izvan asfalta. Iako se ovdje ne radi o nekom terenskom vozilu već SUV-u s dodatkom izbor načina rada prijenosa, Duster 1.6 16V 4x4 se pokazao više nego li sposobnim na svim vrstama neasfaltiranih podloga, počevši od šljunka, preko blata pa do snijega koji niti do dubine od nekih 30-ak cm ne predstavlja praktički nikakav problem (najmanja udaljenost od podoge iznosi 210 mm).

Pri tome treba uzeti u obzir da se Duster kakav smo testirali serijski isporučuje sa zimskim gumama, čiji duboki profil svakako pripomaže u vožnji izvan asfalta. A, za trajnost takvih guma čak i u ljetnim mjesecima, uz 156 km/h najveće brzine vjerojatno se ne treba brinuti :-)

Svatko tko je barem jednom probao skrenuti automobilom na teren koji više ili manje možemo nazvati "bespućem" brzo će shvatiti koliko su značajna dobra svojstva na lošim podolgama, a tu se kako prema pitanju pogona i upravljivosti Duster 4x4 doista ima čime pohvaliti. Konačno, recimo i da je unatoč bubanj kočnicama na stražnjim kotačima, ne odveć teški Duster 1.6 16V 4x4 lako zaustaviti. U slučaju da kombinacija zimskih guma i skliske podloge pokaže svoju lošiju stranu, u pomoć će priskočiti boschov ABS sustav.


I na kraju...

Dacia Duster u svakom je, od našem tržištu ponuđenih oblika apsolutni Best-Buy u svojoj kategoriji. Ta tvrdnja postaje još točnijom "uhvatimo" li se izvedbe poput testirane, opremljene s pogonom na sva četiri kotača koji je moguće prilagođavati, ovisno o potrebama. I unatoč skromnom popisu opreme, uz navedenu cijenu koja u slučaju testiranog Dustera 1.6 16V 4x4 Ambiance dostiže oko 118 i pol tisuća kuna, uvjereni smo da Duster još dugo neće imati ravnopravnog suparnika. Dakako, dieselski motor i bogatiji paket opreme i dalje vas neće ostaviti pretjerano praznih džepova.


Slika

Slika

Slika


http://www.autonet.hr/dacia-duster-16-16v-4x4-ambiance
Izvor:http://www.autonet.hr/dacia-duster-16-16v-4x4-ambiance
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Dacia Duster

Post od Kuzmanovic » 14 Avg 2013, 12:25

Nahvaljen je i u Fifth Gear-u.

http://www.youtube.com/watch?v=Wlg1Tw-reBs

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Dacia Duster

Post od elMaestro » 14 Avg 2013, 22:09

AzVirt, azerbejdzanska firma koja radi na Koridoru 11, ima bas dosta Dustera i koliko znam, svi su 1.5 dCi 4WD. Nema kuda se ne voze. Pre sam video jednog sivog na slepu, izdao. :) Takodje, pored Dacia, u voznom parku imaju i dosta L200.
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Dacia Duster

Post od Geza » 13 Jan 2015, 23:04

Dacia Duster Blackstorm

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Dacia Duster

Post od Geza » 04 Mar 2015, 13:14

Novitet TCE 125 4x4

Slika

Slika

Slika

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Dacia Duster

Post od Geza » 26 Mar 2015, 20:35

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Dacia Duster

Post od Geza » 21 Maj 2015, 16:39

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Dacia Duster

Post od methane.master » 21 Maj 2015, 17:17

Dobar munru. :thumbup:

Sent using Tapatalk
Širim haos!

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Dacia Duster

Post od Geza » 25 Maj 2015, 17:01

Još neka.

Slika
Slika
Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
iggyboy
Postovi: 1134
Pridružio se: 16 Jul 2012, 14:31
Garaža: 407 coupe 2.2 petrol
Lokacija: pozarevac

Re: Dacia Duster

Post od iggyboy » 25 Maj 2015, 18:07

ovo bas dobro izgleda,odlicno ga nakalemili
▒▓██ P █ A █ R █ T █ I █ Z █ A █ N ██▓▒

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Dacia Duster

Post od nidza » 25 Maj 2015, 23:38

Duster meni odlično izgleda.

Kad bi ga malo nabudzili unutra i stavili nešto od 150-200 KS kakva bi to sprava bila.

Tapatalk

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Dacia Duster

Post od Sloba » 28 Maj 2015, 08:52

Atraktivno izgleda, ali je realno premali tovatni prostor. Da ima jedan red sedista i istu duzinu ok, ovako je bez poente.

Sent from my Sony EXPERIA M2 Aqua

Scuderia
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Dacia Duster

Post od Scuderia » 28 Maj 2015, 09:13

iggyboy je napisao:ovo bas dobro izgleda,odlicno ga nakalemili
:plusone:

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Dacia Duster

Post od Geza » 28 Maj 2015, 18:07

Za brazilski Renault.

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori