MPV prednosti i mane
MPV prednosti i mane
Imamo kojekakve teme ali se MPV-a nismo nešto značajnije dotakli, a mislim da zaslužuju.
Kod nas nisu mnogo u žiži. Deluju penzionerski, nemaju sportskog imidža ni u najavi i nisu poželjni. Ja prvi, kad sam gledao šta da kupim, uopšte nisam razmišljao o njima.
Moje iskustvo je da MPV ima puno kvaliteta, ali i po neku manu.
U malo metara lima se dobije prostor koji daleko prevazilazi segment na čijoj osnovi je vozilo nastalo, a često i segment iznad. Zbog više pozicije sednja preglednost je mnogo bolja nego u vozilima konvencionalne arhitekture, ali ti istovremeno povlači i uspravnu poziciju sedenja koja verovatno neće prijati svakome. Međutim tu povišenu poziciju sedenja će ceniti kičma vozača, ulazak i izlazak iz vozila je daleko laši od uobičajnog. Manje više svi imaju izraženu modularnost kabine koja omogućava da se relativno brzo kabinski prostor prilagodi konkretnim potrebama.
Najveća mana, pored imidža, je nešto lošije ležanje koje je isprovocirano povišenim težištem, a što uslovljava neophodnost da se smirenije vozi kroz krivine, naročito na deonicama sa puno promena pravca. Druga značajna mana je cena koja je, po pravilu, osetno veća od klase kojoj vozilo posmatrano po gabaritima pripada.
Toliko od mene za početak.
Kod nas nisu mnogo u žiži. Deluju penzionerski, nemaju sportskog imidža ni u najavi i nisu poželjni. Ja prvi, kad sam gledao šta da kupim, uopšte nisam razmišljao o njima.
Moje iskustvo je da MPV ima puno kvaliteta, ali i po neku manu.
U malo metara lima se dobije prostor koji daleko prevazilazi segment na čijoj osnovi je vozilo nastalo, a često i segment iznad. Zbog više pozicije sednja preglednost je mnogo bolja nego u vozilima konvencionalne arhitekture, ali ti istovremeno povlači i uspravnu poziciju sedenja koja verovatno neće prijati svakome. Međutim tu povišenu poziciju sedenja će ceniti kičma vozača, ulazak i izlazak iz vozila je daleko laši od uobičajnog. Manje više svi imaju izraženu modularnost kabine koja omogućava da se relativno brzo kabinski prostor prilagodi konkretnim potrebama.
Najveća mana, pored imidža, je nešto lošije ležanje koje je isprovocirano povišenim težištem, a što uslovljava neophodnost da se smirenije vozi kroz krivine, naročito na deonicama sa puno promena pravca. Druga značajna mana je cena koja je, po pravilu, osetno veća od klase kojoj vozilo posmatrano po gabaritima pripada.
Toliko od mene za početak.
Re: MPV prednosti i mane
Evo u Srbiji nisu MPV-ji i karavani ni najmanje popularni, dok su u SLO veoma popularni, i ima jih jako puno. To mi je i normalno, jer prednosti, koje je Paja naveo u potpunosti drže. Ja osebno bi možda radije karavana nego MPV ali iskčljučivo zato što više volim malo sportskija kole, inače svidjamu mi se i MPV-ji ( neki )
- Misha
- Postovi: 3689
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
- Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
- Lokacija: Novi Sad
Re: MPV prednosti i mane
Nemam ništa posebno dodati osim da pojedince koje zanima MPV segment,uputim na moju temu o Zafiri. viewtopic.php?f=2&t=1524
Navešću primer mog MPV. Zafirina udobnost i sposobnost je da upija rupe kao limuzina iz D segmenta. Vesanje je po meni idealno jer nije previse mekano kao u Picassu ali ni tvrdo kao u Multipli. U kabini nista ne krcka a ergonomija je odlicna. Pozicija za volanom je slicna onoj u SUV vozilima,sto se mojoj supruzi i meni posebno svidja,jer je ulazak i izlazak iz vozila daleko lakši od uobičajnog. Kabina je multifunkcionalana,poseduje 7 sedišta,od kojih su zadnja dva sklopljena u pod gepeka i koriste se po potrebi. Drugi red sedišta je klizni i sklopiv,tako da Zafira veoma lako može postati dostavno vozilo. Dužinom od 4317 mm pripada klasičnom C segmentu ali ponudom prostora premašuje cak neke pripadnike D segmenta. Ono što ja Paja spomenuo a jeste velika mana,to je cena novog MPV. Zbog toga je i većina MPV C i D segmenta,na našim ulicama kupljena polovna. Zafira je plaćena 3300e,dok je nova 2002.godine koštala 2.6 milona dinara.
Navešću primer mog MPV. Zafirina udobnost i sposobnost je da upija rupe kao limuzina iz D segmenta. Vesanje je po meni idealno jer nije previse mekano kao u Picassu ali ni tvrdo kao u Multipli. U kabini nista ne krcka a ergonomija je odlicna. Pozicija za volanom je slicna onoj u SUV vozilima,sto se mojoj supruzi i meni posebno svidja,jer je ulazak i izlazak iz vozila daleko lakši od uobičajnog. Kabina je multifunkcionalana,poseduje 7 sedišta,od kojih su zadnja dva sklopljena u pod gepeka i koriste se po potrebi. Drugi red sedišta je klizni i sklopiv,tako da Zafira veoma lako može postati dostavno vozilo. Dužinom od 4317 mm pripada klasičnom C segmentu ali ponudom prostora premašuje cak neke pripadnike D segmenta. Ono što ja Paja spomenuo a jeste velika mana,to je cena novog MPV. Zbog toga je i većina MPV C i D segmenta,na našim ulicama kupljena polovna. Zafira je plaćena 3300e,dok je nova 2002.godine koštala 2.6 milona dinara.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
- grujicd
- Postovi: 8663
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: MPV prednosti i mane
Ne znam koja bi tačno bila definicija MPV klase, ali za Jazz sam viđao da se vodi kao mini MPV pa iskustva sa njim mogu da se prenesu i na vozila broj veća. 3.85m dužine, a gepek 370l, i još 50-tak ispod zadnjih sedišta. Stvarno puno prostora za tu dužinu auta, a koliko ima mesta za putnike veruju samo oni koji su seli u njega.
Pored mana koje je Paja već naveo ima ih još par, bar iz mog iskustva sa Jazz-om ali verujem da u nekoj meri važe i za veće MPV-ove. Da se karoserija ne bi previše naginjala ogibljenje je nešto tvrđe, a pošto je i međuosovinsko rastojanje relativno malo zna da poskakuje na neravninama. Aerodinamika je isto slaba što se manifestuje kroz potrošnju na većim brzinama. Isto je osetljiv i na bočni vetar, ili na preticanje kamiona na autoputu.
Mogu ova vozila da budu interesantna i mlađim ljudima koji još nemaju decu ali vode aktivan život - zgodna su na primer za transportovanje bicikala.
Pored mana koje je Paja već naveo ima ih još par, bar iz mog iskustva sa Jazz-om ali verujem da u nekoj meri važe i za veće MPV-ove. Da se karoserija ne bi previše naginjala ogibljenje je nešto tvrđe, a pošto je i međuosovinsko rastojanje relativno malo zna da poskakuje na neravninama. Aerodinamika je isto slaba što se manifestuje kroz potrošnju na većim brzinama. Isto je osetljiv i na bočni vetar, ili na preticanje kamiona na autoputu.
Mogu ova vozila da budu interesantna i mlađim ljudima koji još nemaju decu ali vode aktivan život - zgodna su na primer za transportovanje bicikala.
- Martin
- Postovi: 2902
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: MPV prednosti i mane
Kao sledeći auto, planiram da kupim neki MPV - naravno Zafira, Focus C-Max, ako još malo padne cena i S Max može da uđe u obzir.
Međutim, pre svih gore nabrojanih modela, No 1. što se tiče kupovine je Croma iz 2008-e i mlađa. Samo mi nije jasno, vodi se kao hečbek a ne kao MPV - ni C-Max nema treći red sedišta, a opet je MPV.
Prednosti, npr. Crome u odnosu na Mareu (informacije do kojih sam došao razgovorom sa majstorima) - velika količina prostora, putničkog i tovarnog. Potrošnja goriva ista kao kod Maree (oko 6 litara ED). Održavanje za 30 % skuplje, ali kada se uzme u obzir veličina auta, klasa, oprema, to je to. A polovne Krome iz 2008. godine sa pređenih 160-180k km se mogu naći i za 5500-6000 evra.
Zafire i S-Max su već malo skuplji, ali recimo da je to razlika u trećem redu sedišta.
Međutim, pre svih gore nabrojanih modela, No 1. što se tiče kupovine je Croma iz 2008-e i mlađa. Samo mi nije jasno, vodi se kao hečbek a ne kao MPV - ni C-Max nema treći red sedišta, a opet je MPV.
Prednosti, npr. Crome u odnosu na Mareu (informacije do kojih sam došao razgovorom sa majstorima) - velika količina prostora, putničkog i tovarnog. Potrošnja goriva ista kao kod Maree (oko 6 litara ED). Održavanje za 30 % skuplje, ali kada se uzme u obzir veličina auta, klasa, oprema, to je to. A polovne Krome iz 2008. godine sa pređenih 160-180k km se mogu naći i za 5500-6000 evra.
Zafire i S-Max su već malo skuplji, ali recimo da je to razlika u trećem redu sedišta.
Re: MPV prednosti i mane
Croma je klasican karavan to je razlog zasto nije MPV za koji nije obaveza da ima sedam sedista.
MPV vozila su vrlo prakticna i nude vise unutrasnjeg komfora od vozila od kojih su nastala. Moja prva ideja kada sam kupovao auto je bila da kupim Megane karavan ( tada je bila aktuelna serija 2). Medjutim unutrasnji gabariti nisu zadovoljavali ni moje porodicne potrebe, a ni profesionalne. Tako je pala odluka da predjem na Kangoo koji doduse nije pravi predstavnik MPV klase, jer je nastao prevashodno kao malo dostavno vozilo.
Glavna prednost, osim prostora, kod ovih vozila je da vozac ima mnogo bolju preglednost, jer sedi dosta visoko i obicno su to vozila sa ogromnim staklenim povrsinama, a vrlo cesto opremljena i vecim retrovizorima. Na duzim putovanjima omogucavaju putnicima veci komfor pre svega u smislu da mogu komotno da se protegnu i slicno.
Glavna mana im je stabilnost, koja je manja od vozila od kojih su nastali, kao i obicno veca buka i potrosnja zbog losije aerodinamike u odnosu na klasicne putnicke automobile.
Lep je osecaj kad se pakujes za put, a zena i deca donesu stvari, a vi ih pitate "Da li je to sve? " , a kad kazu " Da !" okrenes se ka zeni i kazes " Ajde ubaci jos dva kofera"
Posedovanje ovakvog auta obicno izaziva pitanja tipa " Gde ti stoji Bus plus validator? " , opaske " Majstore otvori zadnja" i slicno
MPV vozila su vrlo prakticna i nude vise unutrasnjeg komfora od vozila od kojih su nastala. Moja prva ideja kada sam kupovao auto je bila da kupim Megane karavan ( tada je bila aktuelna serija 2). Medjutim unutrasnji gabariti nisu zadovoljavali ni moje porodicne potrebe, a ni profesionalne. Tako je pala odluka da predjem na Kangoo koji doduse nije pravi predstavnik MPV klase, jer je nastao prevashodno kao malo dostavno vozilo.
Glavna prednost, osim prostora, kod ovih vozila je da vozac ima mnogo bolju preglednost, jer sedi dosta visoko i obicno su to vozila sa ogromnim staklenim povrsinama, a vrlo cesto opremljena i vecim retrovizorima. Na duzim putovanjima omogucavaju putnicima veci komfor pre svega u smislu da mogu komotno da se protegnu i slicno.
Glavna mana im je stabilnost, koja je manja od vozila od kojih su nastali, kao i obicno veca buka i potrosnja zbog losije aerodinamike u odnosu na klasicne putnicke automobile.
Lep je osecaj kad se pakujes za put, a zena i deca donesu stvari, a vi ih pitate "Da li je to sve? " , a kad kazu " Da !" okrenes se ka zeni i kazes " Ajde ubaci jos dva kofera"
Posedovanje ovakvog auta obicno izaziva pitanja tipa " Gde ti stoji Bus plus validator? " , opaske " Majstore otvori zadnja" i slicno
- Gaginh0
- Postovi: 9085
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: MPV prednosti i mane
Stvarno za sad nebih ni u snu vozio MPV. Upravo zbog toga sto je Paja naveo u prvom postu.
Kad bih morao vozio bih C4 Picasso. On mi je brutalan, i njega bi i sad vozio. Sve ostalo mi deluje tesko penzionerski, pogotovo oni Renoi...
Kad bih morao vozio bih C4 Picasso. On mi je brutalan, i njega bi i sad vozio. Sve ostalo mi deluje tesko penzionerski, pogotovo oni Renoi...
Re: MPV prednosti i mane
Mercedes-Benz R class-the ultimate MPV
Moze za 15k da se doveze neki skroz dobar primerak ispod 100.000km,sa 3.0 dizelom,a ono sto vecina ne zna,jeste da je svaki primerak sa 4x4 ,4matic pogonom,pa i 63 AMG,sa 50:50 odnosom-osim 63 AMG modela,on kapiram da nema 50:50 odnos
Moze se reci da je to jedini MPV na bazi SUV-a
5m dugacak,a long verzija za 15cm duza 7 sedista,550/630l do 2.000/2400l prtljazni prostor(obicna/long verzija).
Treba se uzeti u obzir da se u tu litrazu gepeka uzima prostor samo do visine mrezice,to jest zadnjih sedista,a da se moze napuniti do krova,sto dodaje jos jedno 100l sigurno,ali se gubi preglednost kroz zadnju soferku.
Recimo ovako nesto:
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Ja bas,ali bas gotivim ovaj auto i planiram bas njega da kupim,ako se i dalje bude prodavao,kada se ozenim i dobijem decu
Neuporedivo je bolji od ML-a nekome ko nece da ide po nekim opasnim off-road terenima,a sve blaze moze i R klasa da savlada...
Klirens joj je od 16-20cm,a dobar broj ih ima AirMatic,sa cime bih je ja samo i uzeo,jer je brutalno udoban auto sa tim,a dobijas veliki klirens ako ti zatreba.
Recimo da je 50% udobniji od ML-a.
Moze za 15k da se doveze neki skroz dobar primerak ispod 100.000km,sa 3.0 dizelom,a ono sto vecina ne zna,jeste da je svaki primerak sa 4x4 ,4matic pogonom,pa i 63 AMG,sa 50:50 odnosom-osim 63 AMG modela,on kapiram da nema 50:50 odnos
Moze se reci da je to jedini MPV na bazi SUV-a
5m dugacak,a long verzija za 15cm duza 7 sedista,550/630l do 2.000/2400l prtljazni prostor(obicna/long verzija).
Treba se uzeti u obzir da se u tu litrazu gepeka uzima prostor samo do visine mrezice,to jest zadnjih sedista,a da se moze napuniti do krova,sto dodaje jos jedno 100l sigurno,ali se gubi preglednost kroz zadnju soferku.
Recimo ovako nesto:
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Ja bas,ali bas gotivim ovaj auto i planiram bas njega da kupim,ako se i dalje bude prodavao,kada se ozenim i dobijem decu
Neuporedivo je bolji od ML-a nekome ko nece da ide po nekim opasnim off-road terenima,a sve blaze moze i R klasa da savlada...
Klirens joj je od 16-20cm,a dobar broj ih ima AirMatic,sa cime bih je ja samo i uzeo,jer je brutalno udoban auto sa tim,a dobijas veliki klirens ako ti zatreba.
Recimo da je 50% udobniji od ML-a.
Poslednja izmena od Xepoj87 u 24 Avg 2013, 14:51, izmenjeno 3 puta ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15187
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir Turbo
- Lokacija: Beograd
Re: MPV prednosti i mane
R class - jedini MPV koji bih sada vozio.
Sent from my LG-P705 using Tapatalk 2
Sent from my LG-P705 using Tapatalk 2
- Gaginh0
- Postovi: 9085
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: MPV prednosti i mane
Al je gadna za sve pare... Makar da su joj farove napravili kao na ostalim modelima iz tog doba pa jos nekako...
Ali to je moj ukus samo
Ali to je moj ukus samo
Re: MPV prednosti i mane
Meni je R klasa prelepa i bas ta razlicitost mi se kod nje i dopada.
Iskreno,restilizacijom su mi je nagrdili (i ako ce se vecini restilizovan vise svideti),jer vise nije tako avantgardna kao ranije.
Iskreno,restilizacijom su mi je nagrdili (i ako ce se vecini restilizovan vise svideti),jer vise nije tako avantgardna kao ranije.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15187
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir Turbo
- Lokacija: Beograd
Re: MPV prednosti i mane
Heroj je objasnio i moje misljenje. Kao da sam ja pisao.
Sent from my LG-P705 using Tapatalk 2
Sent from my LG-P705 using Tapatalk 2
- Gaginh0
- Postovi: 9085
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: MPV prednosti i mane
Pa da, za nijansu je lepsa restilizovana. Ali opet Mercedes mi nikad nece biti A, B, R,Vaneo, Vario...
Samo C, E, S, i sportski Jbg seljak!
Samo C, E, S, i sportski Jbg seljak!
Re: MPV prednosti i mane
Ja sam i dan danas potpuno odusevljen tim autom, bas sam na granici stajao pored jednog, i onda shvatis koliko je nenormalno veliki, kad Viano stoji pored.
Ipak, od dva vlasnika, i od servisera sam cuo sve najgore o njemu. Pocev od elektronike koja je umela da zajebava, do air-matica koji je nenormalno skup kada se pokvari (nije pitanje da li ce, nego kada ce), do lose uradjenog enterijera itd... I svi su preporucili ML pre R-a.
Ipak, od dva vlasnika, i od servisera sam cuo sve najgore o njemu. Pocev od elektronike koja je umela da zajebava, do air-matica koji je nenormalno skup kada se pokvari (nije pitanje da li ce, nego kada ce), do lose uradjenog enterijera itd... I svi su preporucili ML pre R-a.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15187
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir Turbo
- Lokacija: Beograd
Re: MPV prednosti i mane
Kontam da bi promenio misljenje kada bi seo u R.
Sent from my LG-P705 using Tapatalk 2
Sent from my LG-P705 using Tapatalk 2