Unifikacija u autoindustriji

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 18:16

Xepoj87 je napisao:Pazi, imas delove poput srafa, gde je razlika mana od cent i tu se ne isplati, ali ovde smo pricali o razlicitim kocnicama, gde razlika sigurno nije mala.
Da nije tako, moj i 220 cdi bi imali dosta istih delova, ali nemaju, mnogo toga se hardverski razlikuje.
Takodje poredis i blok motora sa kocnicama, gde nije isto projektovati 20 razlicitih motora, razlicitih dimenzija, mase i sve propratno uz to, na sta se sve u automobilu povezuje, sa stavljanjem vecih kocnica, gde se minimalno delova menja i projektuje.

I sada pricas kao da ja govorim da na svakom autu mora sve da bude razlicito...daleko od toga, ima zasto je to tako, zasto bi bilo komplikovanije staviti manji hladnjak ili zasto nije dovoljan manji, ali sigurno da cena posebnog jeftinijeg dela nije razlog.
Ti mislis da su kocnice toliko jednostavne...pa sto onda jedan klip nije jednostavan? Pricas malo napamet jer stvarno nemas predstavu koliko je kompleksan razvoj bilo kog dela na automobilu. Sve je to danas toliko jeftino za proizvesti sa ovom tehnologijom i iskustvom, jer se nista ozbiljno od hardvera nije izmislilo jako dugo sto se tice automobila, sve su to samo reciklirane ideje koje su krenule kasnije da se primenjuju.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 18:27

Prvo, gde sam ja pricao o ceni proizvodnje?

Drugo, gde si ti ikada u zivotu naisao da jedan proizvidjac daje bolji proizvod po ceni losijeg?

Trece, opet cu te pitati, koja je onda logika stavljanja manjih kocnica na Giuliu 200hp?

Nisi pricao o jednom klipu, vec o celom bloku motora.
Ako su tebi jednako komplikovane procedure za proizvodjaca da projektuje ubacivanje vecih kocnica i veceg motora, onda cemo se sloziti da se apsolutno nikada necemo sloziti.

Sent from the 7th edge of the 3rd world.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 18:35

Bolje da ostane na zadnjoj recenici tvog zadnjeg posta, nema smisla dalja rasprava u ovom smeru. :doubleup: Ja sam razmisljao isto tako kao ti do pre par godina, ali su mi onda ljudi koji rade sa tim stvarima malo demistifikovali sve to.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 18:44

Pa lepo je kada ne znas odgovor ni na jedno moje pitanje, a zavrsavas pricu sa "I ja nekada nisam imao pojma poput tebe, a onda su dosli neki zuti ljudi i na obali Morave mi sve objasnili", ali eto, to su tajne Sangrala dvorca i prenose sa samo sa mastera na aprentisa, pa ne mogu da ih delim :)

Ono sto sam ja zakljucio, jeste da si ti pricao sa nekim inzenjerom ili slicno, koji zna tehnicku stranu price, a ekonomsku malo slabije, gde si iskreno i ti busan, koliko i ja oko tehnicke.

Jos jedno pitanje cu ti postaviti, a to je oko Golfa 1.2 TSI 85 ks i 1.2 110ks.
Zasto ih proizvodjac ne naplacuje isto, kada ih isto kosta?
Moze i neki drugi auto sa slicnom situacijom.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Ivan » 01 Apr 2017, 19:28

Zar tu nije razlicit menjac 5 vs 6brz itd, a sigurno ima jos takvih razlika iako je sam motor mozda I identican, tako da generalno mislim da je dragvorl u pravu.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 19:41

Zasto je tako, kada im je jeftinije da sve stave isto i samo jedan cipuju?
I time sto vi pricate, dolazimo do zakljucka da ih je taj jeftiniji model kostao vise od ovog skupljeg.
Opet, zasto stavljaju uopste manje kocnice na bilo koji auto, ako ih isto kostaju kao ove vece i jace, cak im je skuplje, jer izgleda uvodjenje razlicitih delova bas mnogo kosta?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

maniaxxx
Postovi: 6356
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od maniaxxx » 01 Apr 2017, 20:02

U tehničnu stranu neču da se upuštam jer nemam toliko pojma da bi mogao da debatiram ali šta se tiče tsi 85 vs 110 lako je odgovoriti...na 85 je cena preračunana da je uz dovoljnu marginu dosta nizka da je avto na prvi pogled jeftin ( tu posle igraju ulogu prodavači, koji te opelješe za par hiljada evra dodatne opreme ), a tsi 110 je skuplji, iako jih košta isto ( barem motor) znači, veča zarada :mrgreen: .

Da svi kupujemo bazne modele sa osnovnom opremom, ne bi se jim baš sviđalo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 20:10

Auto kosta razlicito jer postoji i ko ce da uzme skuplji i jeftiniji, tj. ne mozes ljude naterati da uzmu auto koji vise trosi ili je skuplja registracija, ili izbacuje vise CO2. To su razlicite stvari. I u tom slucaju verujem da ce masnije zaraditi na ovom sto je fabrika "cipovala". Ono sto je poenta je da ce gledati da sve sto mogu sto vise uproste, sa sto manje razlicitih delova, da ih kosta sto manje da ga naprave, a opet da sto vise naplate. Drugim recima, oni ce dobiti deo viseg kvaliteta za manje para, a naplatice ga kao skuplji deo. Zasto pred kraj zivotnog veka cesto gomilu opcija i motora poizbacuju iz ponude? Ne isplati im se da lageruju i drze nesto na stand by sto samo skuplja prasinu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 20:49

dragvorl je napisao:Auto kosta razlicito jer postoji i ko ce da uzme skuplji i jeftiniji, tj. ne mozes ljude naterati da uzmu auto koji vise trosi ili je skuplja registracija, ili izbacuje vise CO2. To su razlicite stvari. I u tom slucaju verujem da ce masnije zaraditi na ovom sto je fabrika "cipovala". Ono sto je poenta je da ce gledati da sve sto mogu sto vise uproste, sa sto manje razlicitih delova, da ih kosta sto manje da ga naprave, a opet da sto vise naplate. Drugim recima, oni ce dobiti deo viseg kvaliteta za manje para, a naplatice ga kao skuplji deo. Zasto pred kraj zivotnog veka cesto gomilu opcija i motora poizbacuju iz ponude? Ne isplati im se da lageruju i drze nesto na stand by sto samo skuplja prasinu.
Ovo crveno nije ni dovodjeno u pitanje, vec to da li proizvodjaca automobila isto kosta losiji deo?
Dakle, ti sve vreme tvrdis da proizvodjaca vise kostaju losije kocnice, jer su morali da uvedu poseban deo u katalog.

Ovo plavo i dalje pokusavam da skontam sta si pokusao reci.
Dobice bolji deo za manje para, a naplatice ga kao skuplji deo?
Koji je skuplji deo, onaj losiji?

Jos jednom pitam, zasto bi stavljali losije diskove i kocnice, ako njih sve kostaju isto?
Dodatno kazete da njih samo uvodjenje tih slabijih kocnica kosta vise, nego da su uzeli sve ove bolje?
Konstantno pricas da oni placaju losije delove skuplje od boljih, da njih izadju na kraju skuplje losiji delovi.


Ovo sa lagerovanjem i izbacivanjem ponude na kraju zivotnog veka nekog modela tek nema veze sa pricom.
Niko ne zeli da lageruje automobile koje nece prodati i to nema apsolutno nikakve veze sa ovim o cemu pricamo.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 21:02

Da pojednostavim, komplet kocnica fi 300 ih kosta 100 necega, komplet kocnica fi 330 ih kosta 110 necega. Narucuje se milion jednih i milion drugih. Ako naruce 2 miliona fi 330 kostace ih 100 necega i moci ce da montiraju na oba auta i nece morati ni da narucuju fi 300. Ne znam da ti odgovorim zasto je konkretno na tvom Mercedesu ili na Giuliji razlicita kocnica na x modela, mogu samo da pretpostavim da ih imaju unapred razvijene sa drugih modela, ili da iz nekih tehnickih razloga odgovara bas takvo resenje da imaju u ponudi te kocnice. Postavio sam ti uostalom i za 147 i za 159 kataloge gde mozes to videti, za MB nemam odakle da izvucem, a i mozda se oni rukovode nekom drugom logikom jer je to ipak premium pa neko i zeli da plati tu razlicitost, sve je moguce...Ili se autoindustrija okrenula u drugom smeru.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 21:19

dragvorl je napisao:Da pojednostavim, komplet kocnica fi 300 ih kosta 100 necega, komplet kocnica fi 330 ih kosta 110 necega. Narucuje se milion jednih i milion drugih. Ako naruce 2 miliona fi 330 kostace ih 100 necega i moci ce da montiraju na oba auta i nece morati ni da narucuju fi 300.
Eto odmah greske u logici, jer u realnosti svi narucuju i fi 330 i fi 300, a samo ti tvrdis da ih dobijaju po istoj ceni.
Druga je stvar to sto je Alfa u proslosti na 159 stavila na sve automobile fi 300, umesto da na jace modele stavi fi 330.
Tu su ustedeli, a nisu ustedeli u logistici uvodjenja dodatnog rezervnog dela.

A dodatno, firme ne funkcionisu tako.

Imlek proizvodi mleko i prodaje u pakovanjima od 0.5 i 1l za 30 i 50 dinara.
Delhaize je njihov najveci klijent i kao takvi, dobijaju bolju cenu od Visnjice.
Ali nece dobiti po istoj ceni 0.5 i 1l, vec ce dobiti oba proizvoda po redukovanoj ceni za 10%, ne znajuci koliko ce prodati, vec uzmu odredjen broj, pa kada se privede kraju, uzmu opet manji, isti ili veci broj, zavisno od rezultata prodaje ili potraznje.

Evo, Rotor drzi veleprodaju, pa moze i on da kaze da li nekome 0.5 i 1l mleka daje po istoj ceni ili da li ih nabavlja po istoj ceni od proizvodjaca.


Nije Alfa unapred uzela 8 miliona diskova za ceo prodajni vek Giulie, nadajuci se da ce ih prodati, vec uzima postepeno koliko cega treba.
Ako ide velikih diskova vise, oni se narucuju vise, ako treba manjih, onda se oni vise narucuju, a suludo je misliti da im prodaju te stvari po istoj ceni.
Narucuje se toliko, da se gleda da lager bude uvek u odredjenim granicama komfora i isplativosti.

Onda, samoj Alfi se isplati da uzme fiksni popust na oba dela, nego da uzme skuplji za iste pare kao jeftiniji, a jos gore ovo sto si ti rekao.
Dakle, prodaju 100k fi300 diskova, a 10k fi330, koji je 10% skuplji i ti kazes da im se isplati da uzmu na 10k fi 330 diskova tih 10% popusta, nego da uzmu fiksni procentualni popust na oba dela?
Poslednja izmena od Xepoj87 u 01 Apr 2017, 21:31, izmenjeno 3 puta ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 21:24

Ne bih dalje, sada se vec jako mesaju neke stvari koje veze nemaju. Mozda ja lose objasnjavam, ali vidim da su neki shvatili logiku, ali necu da tvrdim da sam samo ja u pravu. I da, fi 300 i 330 sam totalno proizvoljno napisao, uopste nevezano za Alfu, trebao sam staviti 500 i 550, brojke su nebitne.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 21:28

Ne, vecina nije pratila diskusiju dalje od 3 posta, a ista traje vise strana.

I logicno je da neces dalje.

Nigde nisam ni rekao da su 300 i 330 brojke bitne, kako si uopste izveo zakljucak da ih nisam shvatio kao prost primer?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 21:30

Potpuno logicno, jako malo foruma na svetu postoji gde moze o ovakvim temama da se ozbiljno diskutuje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Unifikacija u autoindustriji

Post od dragvorl » 07 Jun 2017, 23:44

Bas sam danas sa kolegom imao diskusiju na ovu temu, pa sam se setio. Nisam bio lenj da potrazim, i tacno je napisano kako sam i mislio, tekst od ljudi koji rade u industriji na ovoj tematici. Ako ja nisam znao da objasnim, mislim da ovo objasnjava. Sigurno je neko video instalacije sa "viskom" zica i konektora, to opisuje citirani slucaj.

http://cdn.coverstand.com/6619/85351/85351.5.pdf
Prikačeni fajlovi
Untitled-1.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori