Fiat 500L

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21095
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Fiat 500L

Post od nidza » 26 Jul 2017, 08:32

B MPV
http://carsalesbase.com/european-sales- ... v-segment/

D MPV
http://carsalesbase.com/european-sales- ... v-segment/

Jeste pala prodaja, ali se i dalje prodaje 3-4x više nego veliki MPV, koji je zapravo najlogičniji izbor. Srednji segment se najbolje prodaje, ali to je uglavnom uvek tako.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8373
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Fiat 500L

Post od grujicd » 26 Jul 2017, 08:35

Ja sam fan sto manjih automobila sa što više mesta unutra :)

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19276
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Fiat 500L

Post od Heinz » 26 Jul 2017, 09:02

Ji 4Tze je napisao:Prevaziđen :) Čak je i Jazz posrnuo.
Nije nešto posebno posrnuo. Posrnuo je onda i Civic.

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3398
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Fiat 500L

Post od kragujevac » 26 Jul 2017, 09:45

Saša je napisao:U celoj Evropi, ubedljivo je najprodavaniji model u toj klasi još otkako ga je Fiat izbacio (ispred je Opel Merive, Forda B-Max; Nissan Notea- itd). Ako ne veruješ kucaj u Google "Mini MPV car sales in Europe" i dodaj proizvoljno godinu od 2012. pa na ovamo. :) Čak i na Wikipediji piše da je lider tog segmenta otkako je predstavljen. :) Srbija je po rezultatima prodaje tek nešto malo više od statističke greška, nije to auto ni pravljen za nas.
"The small MPV segment in Europe continues to lose volume, with another 10% decline in the first quarter of 2017, to just 78.000 sales. Every single nameplate lost volume compared to Q1 of 2016, except for the single newcomer to the segment. The traditional segment leader Fiat 500L loses share but still accounts for more than 1 in 4 cars sold in this segment. 72,5% of its volume comes from its home market Italy, "

Link: http://carsalesbase.com/car-sales-europ ... v-segment/
Ili ovo, za prošlu godinu:
https://www.carwow.co.uk/best/best-mini-mpvs-0090

Cvrc, ako je ovo "segment leader" koji proda 20K u celoj evropi a od toga tri četrtine uzmu italijani iz čistog patriotizma, laku noć logiko. Onda me i ne čudi što ga ne vidjam ovde.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19276
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Fiat 500L

Post od Heinz » 26 Jul 2017, 10:06

http://www.dw.com/sr/%C5%A1arena-la%C5% ... a-39836338
...
„S druge strane, mi i dalje ne znamo šta se dešava sa razlikom između subvencija koje Fijat dobija od države i zarada koje daje, jer ako imate bruto platu trista evra, a dobijate osamsto evra subvencija, to je petsto evra razlike. Za 2.000 radnika, to je milion evra mesečno. Da li Fijat zarađuje samim tim što postoji u Srbiji?“
...

Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Fiat 500L

Post od Ikac » 26 Jul 2017, 10:30

kragujevac je napisao:
Saša je napisao:U celoj Evropi, ubedljivo je najprodavaniji model u toj klasi još otkako ga je Fiat izbacio (ispred je Opel Merive, Forda B-Max; Nissan Notea- itd). Ako ne veruješ kucaj u Google "Mini MPV car sales in Europe" i dodaj proizvoljno godinu od 2012. pa na ovamo. :) Čak i na Wikipediji piše da je lider tog segmenta otkako je predstavljen. :) Srbija je po rezultatima prodaje tek nešto malo više od statističke greška, nije to auto ni pravljen za nas.
"The small MPV segment in Europe continues to lose volume, with another 10% decline in the first quarter of 2017, to just 78.000 sales. Every single nameplate lost volume compared to Q1 of 2016, except for the single newcomer to the segment. The traditional segment leader Fiat 500L loses share but still accounts for more than 1 in 4 cars sold in this segment. 72,5% of its volume comes from its home market Italy, "

Link: http://carsalesbase.com/car-sales-europ ... v-segment/
Ili ovo, za prošlu godinu:
https://www.carwow.co.uk/best/best-mini-mpvs-0090

Cvrc, ako je ovo "segment leader" koji proda 20K u celoj evropi a od toga tri četrtine uzmu italijani iz čistog patriotizma, laku noć logiko. Onda me i ne čudi što ga ne vidjam ovde.
Iskreno nije mi jasno šta je pisac hteo da kaže. Saša je lepo napisao da je najprodavaniji u svojoj klasi, što je istina. 20000 se prodaje kvartalno, ne godišnje. A to da li se prodaje u Italiji, Kongu ili Čileu, totalno je nebitno.

Evo podataka za prvi kvartal 2017...

Slika

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3398
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Fiat 500L

Post od kragujevac » 26 Jul 2017, 10:50

Ma ljudi, nema veze, neka bude da je taj auto divan i krasan, stvar ukusa.
Ono što ja vidim kao budućnost je da će taj model u vrlo kratkom roku da "tresne o ledinu". A evo i zašto: ako se prodaje 20K jedinica kvartalno to je recimo 80K godišnje (sa tendencijom pada od 10%). Od toga 60K u italiji. Znači da se u ostalom delu razmažene Evrope proda oko 20K, što je ništa. Ako se u nekom kratkom roku ne isprojektuje novi model (a da se pravi u Kragujevcu), ovo čudo za godinu-dve niko više neće ni da pogleda, osim ako cena ne bude na nivou Dačije, tako oko 8K€. Sve to nije nimalo dobro za FAS i tu će biti još problema.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Fiat 500L

Post od Laki021 » 26 Jul 2017, 10:55

Ili ga preimenuju u 500l classic i prodaju jos 20god u Srb.

Naravno da im je neophodan novi model, zivotni vek jednog modela je oko 7god.

Nego ovaj 500X, taj se ne pravi u Srb? Taj solidno izgleda, bezveze sto i njega ne prave u KG.

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Fiat 500L

Post od starac vujadin » 26 Jul 2017, 11:02

Znao sam da se dobro prodavao, ali mislio sam da nije više lider u podklasi. To je lepo, samo su se izgleda zbog toga ulenjili...tipično za Italijane. Najbolje stvari rade kad su pod pritiskom i u frci.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13043
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat 500L

Post od Saša » 26 Jul 2017, 11:08

Alo ljudi, to je Fiat nije "FauVe" :D , za njih je 80.000 godišnje u nekoj specifičnoj/egzotičnoj klasi odličan rezultat. Tim pre što ni drugi nisu bolji. :)

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3398
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Fiat 500L

Post od kragujevac » 26 Jul 2017, 11:12

Laki021 je napisao: Nego ovaj 500X, taj se ne pravi u Srb? Taj solidno izgleda, bezveze sto i njega ne prave u KG.
Njega prave u Italiji (SATA).
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45832
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Fiat 500L

Post od Geza » 26 Jul 2017, 22:30

Da završimo priču vezanu za plate.

Sindikat: Posle tajnih pregovora u Fijatu, radnici prevareni
http://rs.n1info.com/a286327/Biznis/Sta ... areni.html

Predsednik sindikata "Nezavisnost" u kragujevačkoj fabrici FIAT Krajsler automobili Srbija Zoran Stanić rekao je da su radnici te fabrike razočarani, jer posle štrajka nisu dobili "praktično ništa". On kaže da razmatraju tužbu protiv predsednika Samostalnog sindikata Zorana Markovića, koju će podneti nakon što pogledaju tekst potpisanog sporazuma.

Poslovodstvo i predstavnici Samostalnog sindikata zaposlenih u kompaniji Fijat su u prisustvu premijerke Ane Brnabić u utorak potpisali sporazum u Vladi Srbije, čime je i formalno postignut dogovor o uslovima nastavka rada u toj kompaniji.

"Mi smo najviše nezadovoljni načinom vođenja štrajka, od strane štrajkačkog odbora i Samostalnog sindikata. Samostalni sindikat je dosta dugo vodio pregovore s poslovodstvom Fijata, ali su to bili tajni pregovori, a mi smo to tek skoro saznali. Ceo maj i jun su oni pregovarali i onda se pojavio predsednik Samostalnog sindikata, gospodin Marković i pozvao nas na štrajk, jer je bio nezadovoljan onim što mu je Fijat ponudio", rekao je Stanić gostujući u Novom danu na N1.

On je rekao da je 2.000 ljudi krenulo u štrajk, a da ih je Marković sve vreme ubeđivao da "moraju da isteraju do kraja, da svi budu jedinstveni" i da ako odustanu, da će "raditi korbač", da "neće imati nikakva prava i da će biti robovi".

"Onda se desilo u prošlu sredu da su radnici prve smene odlučili da nastave štrajk, da blokiraju ulaz u fabriku, a da u 10 sati sutradan idemo pred skupštinu grada. U pet popodne i druga smena se izjasnila za nastavak štrajka, a u sedam sati je Marković potpisao to što je potpisao", objasnio je Stanić.

Sekretar sindikata "Nezavisnost" kragujevačke fabrike Igor Anđić rekao je da "ispada da su štrajkovali za 16 evra".

"Sledeći štrajk nećemo voditi sa Markovićem. Bezveze smo maltretirali ljude da štrajkuju", rekao je.

Stanić je rekao da radnici nisu dobili "skoro nista".

"Što se tiče opterećenosti radnika, ne treba nama da se formira nikakva komisija. Italijani su na početku napravili pravila. Za ovih pet godina ljudi su odlazili a novi ljudi nisu primani. Nista ne treba da se izmišlja, samo da se vrate stvari na početak, kako je ranije bilo", rekao je Stanić.

Pojašnjavajući kolika je plata u Fijatu, Stanić je rekao da je bruto plata većine radnika 38.500 dinara, a da je neto plata oko 28.000 dinara, za 22 radna dana bez dodataka.

"Sa svim dodacima izađe neto 35.000 dinara...Tražili smo oko 10.000 dinara povećanja bruto...Tražili smo tri posto povećanja plate i da nam se isplati bonus efikasnosti za dve godine. Dobili smo 2,2 posto povećanja i mogućnost da pregovaramo o bonusu", rekao je Stanić.
Dodao je i da ne razume zašto se krije tekst sporazuma.

"Sporazum nismo videli, čuli smo da se krije...Ako u sporazumu piše to što se govori, ne vidim razloga da se krije. Ako je rečeno da se plata uskladi sa inflacijom, to nije povećanje, to je samo vraćanje na početak godine", rekao je.

On je naglasio da "nikakvog izjašnjavanja o predlogu sporazuma nije bilo".

Anđić je rekao da radnici Fijata ne traže "ništa što ne zaslužuju".

"Ne tražimo nemačke ni poljske plate, već samo onu koja je prosek u Srbiji...Svaka dva minuta sa trake u Fijatu izlazi 15.000 evra....Sa 38.000 dinara je jako teško živeti, pogotovo ako u porodici radi samo jedna osoba, kao što je slučaj kod mene, recimo", rekao je Anđić.

On je rekao i da su na potpisivanju sporazuma u Vladi Srbije bili "ljudi koji nisu ni učestvovali u štrajku" i da su "oni odlučili u ime onih koji su štrajkovali".
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Fiat 500L

Post od Velja » 27 Jul 2017, 08:50

Sve rečeno :(

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Fiat 500L

Post od ljubitelj » 27 Jul 2017, 11:23

jaksa je napisao:
ljubitelj je napisao:
jaksa je napisao:Obećao sam, pa sam se poslužio podacima koje sam mogao ovako brzo naći, dovoljno su dobri da se stekne uvid:

znači da Fiat plaća oko 0,7x38000 = oko 200e po radniku (!),
Ovo da je 200 e po radniku vrlo verovatno nije tacno, jer je osnovica 38000 na koju se dodaju osim poreza i doprinosa (koje ne plati FIAT), dnevni rucak, prevoz, regres...sto isplati FIAT po radniku.

Bez doprinosa plata je 372 evra,
Svaki podatak u mojoj računici je proveren i tačan a ti se frljaš brojkama ponovo. Pa pre samo 2 stranice si tvrdio da je srpski radnik 3x (!!!) skuplji. Nidje logike.
Ne znam jer to radiš iz neznanja ili tek onako, da se frljamo, u svakom slučaju nisi u pravu.

Demantovaću ti još neki račun da ne bi druge doveo u zabludu pre nego odletiš na ignore listu, da se ne nerviram.
Nije ti tacan nti proverene podatak tj nisi u pravu da FIATa radnik kosta ukupo 200 evra.
Brojke koje sam izneo poticu od samih radnika, imas na vise mesta izjave koliku platu (neto) prime po svim osnovama.

Da, preneo sam procenu da FIATa 3 puta skuplje kosta radnik koja je objavljena u medijima na pocetku strajka a koja je ocito napumpana i pokazalo se da nije tacna.

Naravno da ne znam tacne cifre iz poslovnog bilansa niti je ta skupoca radnika posebno bitna u ukupnom trosku. Rad ucestvuje sa tek kojim procentom kako si i sam pokazao sa pretpostavljenim ciframa.

Zasto bi se nervirao, ove teme su bitne tokom tranzicije a svakako je tvoj odabir ako zelis da ignorises dijalog kada ti se ne dopada drugacije misljenje.

Meni se cini da je tebi potpuno strana logika troskova iz ugla poslodavaca pa si u zabludi da je neto plata bitna za poredjenje konkurentnosti rada.

Nisi ponudio odgovor, misljenje, stav, bilo kakvo izjasnjenje na to da ako je proizvodnja necega sveukupno jeftinija ovde zasto onda takav stimulans FIAT ne koristi da se ta prednost maksimizuje sto vecim kolicinama vec radi upravo suprotno. Smanjuje proizvodnju.

Mozes naravno da ignorires i taj deo teme da se ne nerviras.

Mozda FIAT ne zna da organizuje posao ovde kao sto zna u drugim zemljama ili brojke nisu tako optimisticne kako ti predstavljas kao apsolutnu istinu bez mogucnosti da si pogresio.

(PS. nemoj druge uvlaciti u to da ne umeju da sami misle, da se tako lako dovedu u zabludu citajuci ovaj ili onaj bilo ciji post. Ionako ne znas ni ko sve cita ni kako tumaci.)

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Fiat 500L

Post od jaksa » 27 Jul 2017, 13:32

Drago mi je da si pročitao moj post, tvoj izbor je da se slažeš ili ne s njim što zadržavam kao pravo i sebi za tvoje pisanje.

38.000 bruto plata samo znači da fiat plaća nešto više od 200e po radniku, na to ide i ono sitno od dodataka.
Za poljskog radnika sam računao platu od 763e, a veća je i preko 950e, a i na to idu dodaci.
Zaključak - fiat plaća radnika u Srbiji daleko manje nego u Poljskoj, po proizvedenom automobilu a u apsolutnom iznosu više puta manje (se da na plate).
O tri puta skupljem radniku u Srbiji nema ni govora.
U analizu koliko je proizvodnja u Srbiji jeftijnija neću ni da ulazim, ovde im je mnogo toga poklonjeno a sve i da nije bilo bi jeftinije nego u Poljskoj ili Italiji.
Na žalost, s konstatacijom da je ovo ovde za njih "prolazni sex" koji će možda preći u nešto ozbiljnije, se slažem. Uz sve to što takva avantura nosi lepo su i zaradili.

Veoma mi smeta frljanje s brojkama koje često vidim u tvojim postovima i upravo zato i reagujem, a jako retko reagujem, jer može da dovede površnog čitaoca u zabludu.

Odgovori